[/quote]
Ik geloof je niet helemaal na je eerdere berichten. Maar goed, je krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Helemaal goed dat je met je JR naar de dierenarts bent gegaan
Maar dat jij nu je woede gaat projecteren op de reuen-eigenaar is een beetje makkelijk. Jij hebt een loopse teef, en JIJ hebt daar dus op te letten. Omdat JIJ met het ongewilde nestje zit. En je tuin afbakenen zodat er geen vreemde honden komen, kan heel makkelijk. En anders hou je je loopse teef toch binnen?[/quote]
Ik heb de hele discussie gevolgd met interesse. Een kleine aanvulling vond ik na deze reactie (en anderen in de zelfde richting) toch op zijn plaats. Ik ben het er helemaal mee eens dat je als eigenaar van een teefje zelf verdraaid goed moet opletten en dat je verantwoordelijk bent voor je teefje. Uiteraard is het geen goed idee een loopse teef zonder toezicht in je tuin te laten. Reuen zijn heel handig in het inbreken. Maar, ik vind het ook terecht dat er gemopperd wordt over de loslopende reuen. Eigenaren van reuen zitten namelijk nÃet met de gebakken peren als hun hond een teefje ongewenst dekt en daarom maken ze zich er ook heel vaak helemaal niet druk over wat hun hond doet. Wij hebben in onze wijk heel veel overlast van een weimaraner die door zijn eigenares lekker in de tuin wordt gelaten, alleen het hek is zo laag dat meneer er met weinig moeite overheen stapt (het is niet eens een hindernis voor hem)

Ook doet mevrouw haar hond nooit aan de lijn bij het uitlaten en loopt de hond gemiddeld 10 minuten voor haar uit (en dat is dus heel ver!) Dit tot ergernis van iedereen met een teef in de wijk en ook van haar man, maar ze wil niet naar rede luisteren. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik bij het verlaten van mijn huis de hond van me af moest duwen omdat hij anders naar binnen kwam en ik ben ook al es (zonder hond nota bene) op straat besprongen door het beest omdat ik een loopse teef thuis had en daar dus naar rook. Nou da's geen lolletje hoor zo'n bakbeest op je, ik zat onder de krassen van zijn nagels. Er loopt hier een oude dame met haar shih-tzu met een grote tak over straat zodat ze zichzelf en haar hondje kan verdedigen tegen het geweld van de reu!

Wij hebben inmiddels besloten de hond, als hij weer bij ons probeert binnen te komen, naar het asiel te brengen als vondeling. Misschien dat dat es aankomt bij mevrouw, want praten en boos worden helpt niets. Dus ja moraal van het verhaal: iedere hondeneigenaar moet zich verantwoordelijk gedragen of hij/zij nu een reu of een teef heeft.
groetjes