Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedekte hond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Cleo schreef:
basil schreef:
Cleo schreef:Oh, je bent ineens op stel en sprong in het weekend naar een DA gegaan om een echo te laten maken. Eerder schreef je dat je in de loop van deze week een afspraak had.
Nu bleken er slechts 3 in te zitten en tegen het weekendtarief heb je je teef meteen laten aborteren en castreren. Op zich klinkt dat allemaal heel goed.

Feiten: Je hebt je na de dekking niet ingelezen (kan ook via boeken van de bieb). Je ouders en anderen? waren geinteresseerd in 1 van de pups.
Je wilde dat deze discussie beëindigd wordt omdat je je teef hebt laten castreren en aborteren.

Ik geloof er geen bal van.
Dan heb ik het nog niet eens over de reuen die jouw versperde tuin opeens binnen sluipen en 'per ongeluk' op een loopse teef duiken.
hadden we niet ooit eerder niet zo lang geleden in de veteranenhoek ook een teef die " gelukkig" leeg was gebleven en later toch een nest had? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
JA! :boos:
meen je dat nou? tis idd een vaag verhaal..........lang leve sommige hondenbaasje :roll: :roll:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

basil schreef:
Cleo schreef:Oh, je bent ineens op stel en sprong in het weekend naar een DA gegaan om een echo te laten maken. Eerder schreef je dat je in de loop van deze week een afspraak had.
Nu bleken er slechts 3 in te zitten en tegen het weekendtarief heb je je teef meteen laten aborteren en castreren. Op zich klinkt dat allemaal heel goed.

Feiten: Je hebt je na de dekking niet ingelezen (kan ook via boeken van de bieb). Je ouders en anderen? waren geinteresseerd in 1 van de pups.
Je wilde dat deze discussie beëindigd wordt omdat je je teef hebt laten castreren en aborteren.

Dan heb ik het nog niet eens over de reuen die jouw versperde tuin opeens binnen sluipen en 'per ongeluk' op een loopse teef duiken.
hadden we niet ooit eerder niet zo lang geleden in de veteranenhoek ook een teef die " gelukkig" leeg was gebleven en later toch een nest had? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
:denken: o ja?? :jank: lekker zo'n baasje ben je klaar mee als hond :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

nou dat idee heb ik ook nog steeds... het verhaal lijkt niet helemaal te kloppen... nou ja.. ik ben blij dat ik prima kan letten op mijn teven als ze loops zijn... maar dat schijnt dus wel errug moeilijk te zijn... :denken: scheelt wel een hoop centjes en ellende voor de hond... :boos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

tjonge jonge jonge nou de echte dierenliefhebster heeft gesproken :roll: vind het allemaal maar erg vaag :19:
naomie 4 ever
geregistreerd lid

thnx

Ongelezen bericht door naomie 4 ever »

hallo

fietsen doe ik al vrij regelmatig , omdat de husky en de herder ook veel beweging nodig hebben , dus dat zal ik dan blijven doen en wat voeding betreft ik hou dr gewicht goed in de gaten en moscht ze dikker worden zal ik haar wat minder gaan geven ,

groetjes
een hemel op aard is leven met hond en paard
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Ik heb hier in de buurt met alle in tacte teven-eigenaren afgesproken dat ze ff roepen als hun teef loops is en we komen elkaar tegen... Werkt perfect hoor en een teef en reu zitten toch niet zomaar vast????! Of wel? :denken:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
cinderella
Vaste gebruiker

Re: mijn teefje

Ongelezen bericht door cinderella »

[/quote]
Ik geloof je niet helemaal na je eerdere berichten. Maar goed, je krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Helemaal goed dat je met je JR naar de dierenarts bent gegaan :ok:
Maar dat jij nu je woede gaat projecteren op de reuen-eigenaar is een beetje makkelijk. Jij hebt een loopse teef, en JIJ hebt daar dus op te letten. Omdat JIJ met het ongewilde nestje zit. En je tuin afbakenen zodat er geen vreemde honden komen, kan heel makkelijk. En anders hou je je loopse teef toch binnen?[/quote]

Ik heb de hele discussie gevolgd met interesse. Een kleine aanvulling vond ik na deze reactie (en anderen in de zelfde richting) toch op zijn plaats. Ik ben het er helemaal mee eens dat je als eigenaar van een teefje zelf verdraaid goed moet opletten en dat je verantwoordelijk bent voor je teefje. Uiteraard is het geen goed idee een loopse teef zonder toezicht in je tuin te laten. Reuen zijn heel handig in het inbreken. Maar, ik vind het ook terecht dat er gemopperd wordt over de loslopende reuen. Eigenaren van reuen zitten namelijk níet met de gebakken peren als hun hond een teefje ongewenst dekt en daarom maken ze zich er ook heel vaak helemaal niet druk over wat hun hond doet. Wij hebben in onze wijk heel veel overlast van een weimaraner die door zijn eigenares lekker in de tuin wordt gelaten, alleen het hek is zo laag dat meneer er met weinig moeite overheen stapt (het is niet eens een hindernis voor hem) :boos: Ook doet mevrouw haar hond nooit aan de lijn bij het uitlaten en loopt de hond gemiddeld 10 minuten voor haar uit (en dat is dus heel ver!) Dit tot ergernis van iedereen met een teef in de wijk en ook van haar man, maar ze wil niet naar rede luisteren. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik bij het verlaten van mijn huis de hond van me af moest duwen omdat hij anders naar binnen kwam en ik ben ook al es (zonder hond nota bene) op straat besprongen door het beest omdat ik een loopse teef thuis had en daar dus naar rook. Nou da's geen lolletje hoor zo'n bakbeest op je, ik zat onder de krassen van zijn nagels. Er loopt hier een oude dame met haar shih-tzu met een grote tak over straat zodat ze zichzelf en haar hondje kan verdedigen tegen het geweld van de reu! :denken: Wij hebben inmiddels besloten de hond, als hij weer bij ons probeert binnen te komen, naar het asiel te brengen als vondeling. Misschien dat dat es aankomt bij mevrouw, want praten en boos worden helpt niets. Dus ja moraal van het verhaal: iedere hondeneigenaar moet zich verantwoordelijk gedragen of hij/zij nu een reu of een teef heeft.
groetjes
Zanyah
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zanyah »

Met deze stelling kan ik het helemaal eens zijn. Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen hond. Het zal toch mooi worden als je in je EIGEN tuin je hond niet eens meer los kan laten. Ben het eens dat je ZELF hierop moet letten. Maar dat een reuen - eigenaar zijn beestje lekker kan laten lopen vindt ik niet gepast.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”