Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

waarom??

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Afgelopen dinsdag lekker met de honden en een stel andere aan de wandel op de hei.
Ergens halverwege komen we een (hollandse) hedder (reu) tegen die Basco interessant vind om te domineren.
Basco liep met hoge staart zoals eigenlijk bijna altijd en die hedder liep terug naar Basco en begon te rijden.
Basco laat het altijd doorgaan en snauwt nooit een hond af.
Maar nu dus wel en het verbaasde mij :denken: , doet die anders nooit.
Puur een snauw van oprotten, meer niet.
Die hedder dacht ja daaag en huppa nog een keer en ondertussen kwam baajse ervan er aan lopen en ik zei laat maar heel effe gaan kijken wat Basco verder doet.
Basco snauwde die hedder nogmaals af terwijl die weer zat te rijden en toen vonden we het zat en baasje van de hedder pakte haar hond kreeg verbaal correctie en ging een andere kant op.

Basco heeft echt nog nooit een hond afgesnauwd op die manier en ik vraag me af waarom nu wel??
Hedder was groter dan hem, deed hem misschien pijn. :19:

PS: nu zeg ik dat het meteen na de eerste snauw die 2 uitelkaar hadden moeten halen en niet zoals ik zei laat maar effe, want ik wou weten wat basco nog meer zou snauwen, of gewoon laten gaan??
Basco is gecastreerd en blijkbaar interessant voor andere reuen.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja bij mij tellen verschillende regels voor binnen de roedel en buiten de roedel. Obelix heeft ook een periode gahd dat hij probeerde te rijden op Rataplan. Rataplan pikt veel maar dat dus even net niet. Hij corrigeerde hij draait zich af van Obelix en zette zijn poot even op Obelix. Obelix vind het dan ook klaar. Hij is nog maar een half jaartje en is wel zo wijs om verder niets te doen tegen een hond van 6 :wink:
Buiten vind ik het leuk als ze spelen met andere honden maar dat hoeft zeker niet van mij als er dominante dingen (zoals rijden) gaan spelen dan kap ik het snel af en loop door. Ik zou me in kunnen denken dat de Herder de correctie niet zou accepteren en voor hem het sein zou zijn om er eens goed tegen in te gaan. Ik ga er nooit vanuit (zeker niet bij honden die alleen wonen) dat andere honden correcties buiten de roedel goed op gaan vatten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Bij Basco ia het altijd zo dat als een hond erop zit, dat hij contact met mij zoekt om "hulp"
Deze keer, alleen nu gaf die dus wel een snauw, en ik stond echt van "krijg nou wat :denken: "
en liet het effe gaan.

Maar waarom deze hond wel afsnauwen en al die andere honden niet.
(niet dat elke reu erop klimt hoor :mrgreen: )
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

misschien dat hij denkt van de anderen niets te vrezen hebben en dat deze qua dominantie te dicht in zijn buurt komt? Dus dat hij de herder als concurrent ziet?
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”