En daarom was het misschien niet geheel verstandig van je om met haar te gaan fokken...?rebecca schreef:ik weet ook wel waar die stamboom voor dient maar helaas heeft doeska die gewoonweg niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
............
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Rebecca,rebecca schreef:om nog even in te gaan op die ziektes ik heb dit jaar een koningspoedel gekocht met een goede stamboom die ook uitgebracht was op shows enzo die persoon was ziek en zocht dus een nieuw tehuis voor haar honden. ik wilde graag een hond met stamboom omdat ik in de toekomst het erg leuk zou vinden om ook op shows te komen met een hond maar omdat deze hond al 5 jaar was zei zij tegen mij dat het het beste zou zijn om bij deze hond jongen te doen, en dan met die jongen naar de show te gaan. deze hond heeft al eerder pups gehad die ook uitgebracht zijn op shows en deze doen het zeer goed. maar goed nou komt het dus deze hond had ik nog niet zo lang en deze werd toen doodziek ik ben er direct mee naar de da gegaan en die zei dat de hond aan het doodgaan was toen is ze naar een speciale kliniek geweest en aan het infuus geweest en alles wat er bij hoort. ze is toen opgeknapt maar later toch overleden.
deze hond had dus een goede stamboom en was op vanalles getest en toch ziek geworden en de ziekte van addison kan erfelijk zijn maar je kan ze er niet van te voren op testen ze krijgen het of ze krijgen het niet dus die honden die op de shows lopen hebben ook risico dat ze het krijgen en hun jongen ook weer en het staat niet op de stamboom dat de ouders of voorouders aan die ziekte zijn overleden dan lopen die mensen die daar een pup van krijgen dus net zo veel risico als de mensen die een hondje van mij nemen. en de reu mankeert niks aan want die heeft ook shows gelopen en is ook jeugdkampioen geweest in parijs die is ook echt overal op getest en daar zijn ook deklicenties bij.
Realiseer je je wel dat jij geen stamboom aan kùnt vragen bij dit nest, omdat je een stamboomloze teef hebt gebruikt? Dat houdt dus ook in dat je met de nakomelingen van jouw mooie reu niet kunt showen, want daar heb je nu eenmaal een stamboom voor nodig...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Rebecca,rebecca schreef:want ondanks dat doeska geen stamboom heeft weet ik wel dat haar ouders die wel hadden en dat ze dus wel raszuiver is net als de reu.
Als beide ouders een stamboom hadden, waarom heeft de fokker van Doeska dan geen stamboom aangevraagd voor die pups?!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed.... en wat doe je met alle overige pups die waarschijnlijk ook uit deze combinatie geboren zullen worden?!rebecca schreef:ik fok dit nestje omdat: ikzelf graag een puppie van mijn eigen honden wil hebben omdat zij erg lieve, vrolijke en mooie honden zijn en ook wel meer liefhebbers heb die ook wel belang bij een hondje zouden hebben.
Sorry, maar ik vind dit wel héél erg egoistisch gedacht van je... Heb je er bijvoorbeeld al eens over nagedacht dat er aan het bevallen op zich voor de teef ook een risico kan zitten? Dat alles met de pups tegen kan zitten? Dat je met pups blijft zitten? Enz., enz., enz.... en dat alleen maar omdat je ZELF een pupje van jouw beide honden wilt hebben?!...
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Er was dus iets aan de hand waardoor de fokker er bewust voor gekozen heeft om geen stambomen bij dit nest aan te vragen!!! Dat houdt in dat er dus iets met de pups aan de hand was, waarom de fokker ze dus duidelijk niet geschikt vond om mee te fokken of iets dergelijks, anders had hij er vast wel stambomen bij aangevraagd.rebecca schreef:die is gewoon niet aangevraagd had volgens mij iets met de kleuren te maken maar daar weet ik het fijne ook niet van.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is dat?rebecca schreef:en de teef rondom gezondheidskontrole.
Groetjes, Karen
- *Linda*
- Zeer actief
Ik heb niet de hele discussie doorgelezen maar er is zijn zeker overeenkomsten tussen paarden en honden fokken en al helemaal bij het friese ras. Ik ben ook redelijk thuis in de friezenfokkerij en aangezien dit een gesloten stamboek is, heb je wel degelijk te maken met inteelt en lijnenteelt. Je kan niet zomaar elke hengst op je merrie zetten, dan wordt je inteelpercentage te hoog. Het streven is om de combinaties zo te maken dat je in ieder geval onder de 10% blijft. Dit is al erg hoog. Mijn merrie heeft bijv. een inteeltpercentage van 3,75% en dat is netjes. Je bent misschien dan wel goed op de hoogte van het fokken van honden maar om de vergelijking van iemand anders nu direct af te doen alsMol schreef:bla bla bla appels met peren vergelijken is dit, paarden fokken en honden fokken is een wereld van verschil en met namen de inteeld en lijnteeld gebeuren.rebecca schreef:goed ik ben even hellemaal terug gegaan naar pagina 8 van dit forum over fokken toen las ik het gedeelte over dyfuchsia. toen ik dit las dacht ik bij mijzelf die deugt ook niet maar goed dat denken jullie ook over mij ik ben zelf meer thuis in de paarden en ben daar ook eens over na gaan denken met het oog op de friezen en daarmee inteelt en alles wat daar mee te maken heeft en bedacht mij toen dat dit nu eigenlijk is wat iedereen bedoelt misschien een beetje laat maar goed ik wilde toch even laten weten dat ik daar de laatst dagen veel met mijn gedachten bij ben geweest en ook dat ik het heel vervelend vind dat mensen mij hierdoor een onmens vinden. verder dacht ikzelf in eerste instantie niet zoveel er aan te misdoen om een nestje te fokken omdat bijna alle mensen die ik ken een hondje zonder stamboom hebben. de reden dat ik er zoveel op in ga is omdat ik echt van plan ben om in de toekomst iets meer met dieren te kunnen doen en heb er zelfs serieus over nagedacht om vrijwillig in een asiel te gaan werken ik schrijf dit berichtje echt niet om nou een schouderklopje te krijgen, maar ik wil wel graag dat jullie weten dat ik er echt over ben gaan nadenken toen ik die berichtjes terugkreeg (die ik overigens wel erg pittig en soms ook wel gemeen vond) nou ik hoop dat ik verder niet meer kritiek krijg op mijn honden want die kunnen hier niks aan doen en ik zou graag willen weten of het nou wel of niet op prijs word gesteld dat ik jullie op de hoogte hou van het verloop van de dracht en van de bevalling zonder dat ik hier weer negatieve reacties op krijg. wilde er nog aan toe voegen dat mochten er uit dit nest problemen voort komen, dat ik er alles aan zal doen om die problemen zo goed ik zal kunnen op te lossen.
als je plannen hebt om wat meer in de dieren te gaan doen zoals je zelf aangeeft ben je naar mijn inziens totaal verkeerd bezig jij fokt eerst en ga dan denken wat de consequenties kunnen zijn NA het aangeven van derde nou nou sorry hoor maar dat toon mijn toch echt dat je niet zo betrokken bent als dat je wil doen geloven.
en kan je geen kritiek hebben ben je denk ik hier toch een beetje verkeerd lijkt mijn want er word geen kritiek op je honden in het algemeen gegeven er word gezegt dat jouw denkwijze het ras verziekt waar je honden voor staan niks meer niks minder.
ik hoop voor jou hond en voor je puppen dat alles vlekkeloos verloopt, maar moet zeggen dat ik je toch graag had horren jammeren als dit niet het geval zou zijn en je puppen 1 voor 1 terug zouden komen met geneties mankementen.
mol
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Er zullen best wat overeenkomsten zijn tussen het fokken van paarden en honden, maar er zijn veel meer verschillen! Ik ben geen leek op paardengebied, zit al mijn hele leven in de paarden, maar het fokken van paarden is toch een heel ander soort fokken dan dat van honden hoor.
Ik kan me de gemaakte opmerking hierover dan ook heel goed voorstellen.
Ik kan me de gemaakte opmerking hierover dan ook heel goed voorstellen.
- *Linda*
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
en jij moet al helemaal je laatklep houden want jij heb dus van honden fok net zoveel kaas gegeten als de topic starter.Sunnybunny schreef:Ik heb niet de hele discussie doorgelezen maar er is zijn zeker overeenkomsten tussen paarden en honden fokken en al helemaal bij het friese ras. Ik ben ook redelijk thuis in de friezenfokkerij en aangezien dit een gesloten stamboek is, heb je wel degelijk te maken met inteelt en lijnenteelt. Je kan niet zomaar elke hengst op je merrie zetten, dan wordt je inteelpercentage te hoog. Het streven is om de combinaties zo te maken dat je in ieder geval onder de 10% blijft. Dit is al erg hoog. Mijn merrie heeft bijv. een inteeltpercentage van 3,75% en dat is netjes. Je bent misschien dan wel goed op de hoogte van het fokken van honden maar om de vergelijking van iemand anders nu direct af te doen alsMol schreef:bla bla bla appels met peren vergelijken is dit, paarden fokken en honden fokken is een wereld van verschil en met namen de inteeld en lijnteeld gebeuren.rebecca schreef:goed ik ben even hellemaal terug gegaan naar pagina 8 van dit forum over fokken toen las ik het gedeelte over dyfuchsia. toen ik dit las dacht ik bij mijzelf die deugt ook niet maar goed dat denken jullie ook over mij ik ben zelf meer thuis in de paarden en ben daar ook eens over na gaan denken met het oog op de friezen en daarmee inteelt en alles wat daar mee te maken heeft en bedacht mij toen dat dit nu eigenlijk is wat iedereen bedoelt misschien een beetje laat maar goed ik wilde toch even laten weten dat ik daar de laatst dagen veel met mijn gedachten bij ben geweest en ook dat ik het heel vervelend vind dat mensen mij hierdoor een onmens vinden. verder dacht ikzelf in eerste instantie niet zoveel er aan te misdoen om een nestje te fokken omdat bijna alle mensen die ik ken een hondje zonder stamboom hebben. de reden dat ik er zoveel op in ga is omdat ik echt van plan ben om in de toekomst iets meer met dieren te kunnen doen en heb er zelfs serieus over nagedacht om vrijwillig in een asiel te gaan werken ik schrijf dit berichtje echt niet om nou een schouderklopje te krijgen, maar ik wil wel graag dat jullie weten dat ik er echt over ben gaan nadenken toen ik die berichtjes terugkreeg (die ik overigens wel erg pittig en soms ook wel gemeen vond) nou ik hoop dat ik verder niet meer kritiek krijg op mijn honden want die kunnen hier niks aan doen en ik zou graag willen weten of het nou wel of niet op prijs word gesteld dat ik jullie op de hoogte hou van het verloop van de dracht en van de bevalling zonder dat ik hier weer negatieve reacties op krijg. wilde er nog aan toe voegen dat mochten er uit dit nest problemen voort komen, dat ik er alles aan zal doen om die problemen zo goed ik zal kunnen op te lossen.
als je plannen hebt om wat meer in de dieren te gaan doen zoals je zelf aangeeft ben je naar mijn inziens totaal verkeerd bezig jij fokt eerst en ga dan denken wat de consequenties kunnen zijn NA het aangeven van derde nou nou sorry hoor maar dat toon mijn toch echt dat je niet zo betrokken bent als dat je wil doen geloven.
en kan je geen kritiek hebben ben je denk ik hier toch een beetje verkeerd lijkt mijn want er word geen kritiek op je honden in het algemeen gegeven er word gezegt dat jouw denkwijze het ras verziekt waar je honden voor staan niks meer niks minder.
ik hoop voor jou hond en voor je puppen dat alles vlekkeloos verloopt, maar moet zeggen dat ik je toch graag had horren jammeren als dit niet het geval zou zijn en je puppen 1 voor 1 terug zouden komen met geneties mankementen.
mol![]()
![]()
zul je je toch eerst moeten verdiepen in de friezenfokkerij. Dan zul je zien dat er wel degelijk overeenkomsten zijn.
er zit weldegelijk verschil in het lijnteeld en inteeld beoefenen van honden of paarden je geeft het zelf al aan dus ga nu als je blieft niet de alles wetende uit hangen over dit onderwerp want dan moet je toch nog ff terug naar school,
mol
- Mol
- Zeer actief
gelul in de ruimte, je moet daar bij altijd je persentage in de gaten houden, dit is bij honden niet van belang ,ik mag gewoon weg zelf bepalen tot hoever ik ga met me lijn/inteeld.Sunnybunny schreef:In de zg. open stamboeken (KWPN, BWP ed) gaat de vergelijking inderdaad niet op. Wél bij de gesloten stamboeken zoals de fries. Lijnenteelt is lijnenteelt of je dat nu op een paard of op een hond toepast.
mol
- *Linda*
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- angelmelati
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- *Linda*
- Zeer actief
Nou, moet ik daar van onder de indruk zijn ofzo? Ik heb al in de gaten dat "Mol" hier een soort idool is ofzo maar daar word ik niet warm of koud van. Type langharig, voetbalrelschopper, rijdt heel waarschijnlijk in een Alfa Romeo, geen opleiding, steuntrekker dat bijbeunt met zijn hondenfokkerij. Nope, niet onder de indruk. Degenen met de grootste mond zijn hier het populairst ofzo? En niet aankomen met nieuwkomers moeten hier hun mond houden want het is hier geen kleuterschool toch?Suzanne de Lange schreef:Lekker ongenuanceerde kritiek Sunnybunny! Daar gaat heibel van komen als je pech hebt...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oehh, zou jij je niet eens even inhouden!!Sunnybunny schreef:Nou, moet ik daar van onder de indruk zijn ofzo? Ik heb al in de gaten dat "Mol" hier een soort idool is ofzo maar daar word ik niet warm of koud van. Type langharig, voetbalrelschopper, rijdt heel waarschijnlijk in een Alfa Romeo, geen opleiding, steuntrekker dat bijbeunt met zijn hondenfokkerij. Nope, niet onder de indruk. Degenen met de grootste mond zijn hier het populairst ofzo? En niet aankomen met nieuwkomers moeten hier hun mond houden want het is hier geen kleuterschool toch?Suzanne de Lange schreef:Lekker ongenuanceerde kritiek Sunnybunny! Daar gaat heibel van komen als je pech hebt...
-
linlin
zo is dat. want mol heeft helemaal geen lang haar.yamie schreef:oehh, zou jij je niet eens even inhouden!!Sunnybunny schreef:Nou, moet ik daar van onder de indruk zijn ofzo? Ik heb al in de gaten dat "Mol" hier een soort idool is ofzo maar daar word ik niet warm of koud van. Type langharig, voetbalrelschopper, rijdt heel waarschijnlijk in een Alfa Romeo, geen opleiding, steuntrekker dat bijbeunt met zijn hondenfokkerij. Nope, niet onder de indruk. Degenen met de grootste mond zijn hier het populairst ofzo? En niet aankomen met nieuwkomers moeten hier hun mond houden want het is hier geen kleuterschool toch?Suzanne de Lange schreef:Lekker ongenuanceerde kritiek Sunnybunny! Daar gaat heibel van komen als je pech hebt...
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat bedoel ik dus met ongenuanceerd!Sunnybunny schreef:Nou, moet ik daar van onder de indruk zijn ofzo? Ik heb al in de gaten dat "Mol" hier een soort idool is ofzo maar daar word ik niet warm of koud van. Type langharig, voetbalrelschopper, rijdt heel waarschijnlijk in een Alfa Romeo, geen opleiding, steuntrekker dat bijbeunt met zijn hondenfokkerij. Nope, niet onder de indruk. Degenen met de grootste mond zijn hier het populairst ofzo? En niet aankomen met nieuwkomers moeten hier hun mond houden want het is hier geen kleuterschool toch?Suzanne de Lange schreef:Lekker ongenuanceerde kritiek Sunnybunny! Daar gaat heibel van komen als je pech hebt...
Idolen zijn volgens mij voor kleine kinderen en die leeftijd zijn de meesten hier al wel even ontgroeid hoor.
Ik weet niet waar je je insinuaties vandaan haalt hoor, maar je begint een beetje op wat we hier een stooktrol noemen, te lijken.
- *Linda*
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ga je toch ergens anders naartoe waar ze wel jouw "niveau" hebben (ben benieuwd wat dat is trouwens, jouw niveau).Sunnybunny schreef:Geweldig toch? Stooktrol haha Even voor de duidelijkheid: ik heb gewoon normaal op een bericht van iemand gereageerd. Niets aan de hand, totdat zo'n mol er in springt en mij weet te vertellen dat ik mijn grote laadklep? moet houden. Sorry hoor, lekker niveau hier.
Veel plezier dan maar ergens anders.
- *Linda*
- Zeer actief
Nee hoor, blijf hier lekker zitten. Heb ook hele aardige mensen ontdekt hier. Ik ben hier gekomen om gezellig over honden te kletsen, niet om binnen no time te worden afgebekt. Wie mij afbekt, krijgt geen aardige reactie terug, dat is toch simpel? Ik vind het niet normaal dat reacties zoals mol ze geeft, hier getollereert worden. Ik zal hier op dit topic gewoon niet meer reageren en me niet meer op de kast laten jagen door zo'n mol. Lijkt me goed idee. Ik ga wel naar de mensen die wél aardig zijn hier 
-
moderatorteam
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
`Sunnybunny schreef:Das heel fijn voor je dat je dat zelf mag bepalen. Je hoeft niet direct zo beledigend te doen, ik ben erg goed op de hoogte van lijnenteelt. Ik heb voor jou 2 voorstellen: ga een cursus sociale vaardigheid doen en direct daar achteraan een cursus nederlands. Wie denk je wel niet dat je bent? Aso.
hahahahahaah wat een gepekop maar goed, kom maar eens met de vergelijkingen dan
want die heb je niet en kan je gewoon weg niet over leggen dus dan kan je me nederlands niet goed vinden enz enz maar daar heb ik bout aan want ik weet immers wel waar ik over praat, kan ik van jou niet zeggen, paarden fokken vergelijken met honden fok, je kan net z goed koffie met thee vergelijken , tsssssssssssssss spuitelf
mol
- Mol
- Zeer actief
jeetje ben je nu je zelf aan het beschrijven of zo ?Sunnybunny schreef:Nou, moet ik daar van onder de indruk zijn ofzo? Ik heb al in de gaten dat "Mol" hier een soort idool is ofzo maar daar word ik niet warm of koud van. Type langharig, voetbalrelschopper, rijdt heel waarschijnlijk in een Alfa Romeo, geen opleiding, steuntrekker dat bijbeunt met zijn hondenfokkerij. Nope, niet onder de indruk. Degenen met de grootste mond zijn hier het populairst ofzo? En niet aankomen met nieuwkomers moeten hier hun mond houden want het is hier geen kleuterschool toch?Suzanne de Lange schreef:Lekker ongenuanceerde kritiek Sunnybunny! Daar gaat heibel van komen als je pech hebt...
kom dan eens op met die vergelijklingen joh, maak mijn dan eens duidelijk waar het zoveel op elkaar lijkt.
dat kan je niet omdat je er gewoon weg geen kaas van heb gegeten je weet totaal niet waar je over praat je heb een keer mogen ruiken aan het fokken van paarden en daar houd het mee op mens ga zelf eens leren want je weet heg nig steg en met dit soort uitspraken maak je dat alleen maar duidelijker en duidelijker je ben dat aan gaat nog zo groen als gras, otte nooie wat ben je een zielig stumpert.
mol
Laatst gewijzigd door Mol op 05 nov 2004 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mol
- Zeer actief
Sunnybunny schreef:Nee hoor, blijf hier lekker zitten. Heb ook hele aardige mensen ontdekt hier. Ik ben hier gekomen om gezellig over honden te kletsen, niet om binnen no time te worden afgebekt. Wie mij afbekt, krijgt geen aardige reactie terug, dat is toch simpel? Ik vind het niet normaal dat reacties zoals mol ze geeft, hier getollereert worden. Ik zal hier op dit topic gewoon niet meer reageren en me niet meer op de kast laten jagen door zo'n mol. Lijkt me goed idee. Ik ga wel naar de mensen die wél aardig zijn hier
mol
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Kijk nou heb je het voor elkaar het is 23.00 en Mol gaat al naar bed.......Mol schreef:Sunnybunny schreef:Nee hoor, blijf hier lekker zitten. Heb ook hele aardige mensen ontdekt hier. Ik ben hier gekomen om gezellig over honden te kletsen, niet om binnen no time te worden afgebekt. Wie mij afbekt, krijgt geen aardige reactie terug, dat is toch simpel? Ik vind het niet normaal dat reacties zoals mol ze geeft, hier getollereert worden. Ik zal hier op dit topic gewoon niet meer reageren en me niet meer op de kast laten jagen door zo'n mol. Lijkt me goed idee. Ik ga wel naar de mensen die wél aardig zijn hier![]()
mol
Eerst wel zijn lange haren kammen
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- angelmelati
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer: