Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup die slecht eet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

pup die slecht eet

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

ginger is nu ongeveer 20 weken oud, en ze eet al een aantal weken ontzetten slecht, zal ook wel mede door het wisselen komen, maar het word nu een beetje te gek, ik vind ze zelfs gewoon magertjes bij haar middel.
Ik heb vanalles al geprobeerd, duck, rodi, vis eigenlijk vanalles, vis eet ze wel maar dat is maar een keer, dan eet ze s'ochtends de bak redelijk leeg en s'avonds eet ze dan niks meer net of ze de vis dan beu is. Nu heeft ze gisteren heel de dag bijna niks gegeten, ik had een klein beetje brokken in haar bak gedaan met 2 plakken duck en zelfs dat at ze niet op, nu vanochtend had ik weer hetzelfde gedaan maar dan rodi er doorheen gedaan en dat heeft ze ook niet op. Tussendoor krijgt ze al helemaal niks meer en ik kan merken dat ze erg honger heeft want als wij aan het eten zijn eet ze zowat het eten van je bord af, en als ik haar dan in de bech zet met haar eten eet ze weer niks. Als ze dit nou deed als ze volwassen zou zijn dan zou ik haar eten geven en als ze het niet zou opeten heb ze pech dan krijgt ze het s'avonds weer, maar het is nog maar een pup en ze is al niet dik dus wil wel voorzichtig zijn.
Heeft iemand goede raad :denken:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Misschien voor de zekerheid even naar de dierenarts. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ze spuugt verder niet enzo of dat ze moeite heeft met ontlasting?
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Maureen en de meiden schreef:Misschien voor de zekerheid even naar de dierenarts. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ze spuugt verder niet enzo of dat ze moeite heeft met ontlasting?
nee ze heeft gewoon goede ontlasting en ze spuugt ook niet, verder doet ze ook gewoon normaal, ze speelt met kira (moeder) en ze heeft ook vaak de gekke 5 minuten. Wel wil ze de voerbak van de andere honden leegeten..
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief

dragonsstarr schreef:
Maureen en de meiden schreef:Misschien voor de zekerheid even naar de dierenarts. Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ze spuugt verder niet enzo of dat ze moeite heeft met ontlasting?
nee ze heeft gewoon goede ontlasting en ze spuugt ook niet, verder doet ze ook gewoon normaal, ze speelt met kira (moeder) en ze heeft ook vaak de gekke 5 minuten. Wel wil ze de voerbak van de andere honden leegeten..
Mmm wat zit er in die bakken dan voor voer?
Afbeelding

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Maureen en de meiden schreef:
dragonsstarr schreef:
Mmm wat zit er in die bakken dan voor voer?
hetzelfde, ik denk gewoon dat ze zelf misschien te verwend is maar hoe kan ik dit het beste aanpakken want ze blijft slecht eten
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief

Dan is er misschien een logische verklaring voor maar dan moet iemand die er meer verstand van heeft en dit herkent je verder helpen. Hoop dat je er snel achter bent.
Afbeelding

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Maureen en de meiden schreef:Dan is er misschien een logische verklaring voor maar dan moet iemand die er meer verstand van heeft en dit herkent je verder helpen. Hoop dat je er snel achter bent.
in ieder geval bedankt :ok:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Kijk even of ze las ze de kans krijgt die andere bakjes ook leegeet. Besteed je er veel aandacht aan, aan het niet eten?
weg gehaald zit een virus in
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Krijgt ze twee maaltijden per dag? Misschien beter drie kleine maaltijden per dag proberen? :19:
Ik zou niet telkens iets anders proberen om ze toch maar te laten eten, daardoor wordt ze alleen maar verwend en krijgt ze extra aandacht voor het treuzelen bij haar eten.
Geef haar het gewone voer dat je altijd zou geven, zet de bak gewoon neer en schenk verder geen aandacht aan het niet willen eten. Eet ze niet, neem dan haar bak gewoon weer weg en geef haar pas weer te eten op het normale uur. Als ze echt honger heeft en weet dat ze niks anders krijgt door te treuzelen of niet te eten, moet het normaal binnen een paar dagen beter gaan.
Al kan ze op dit ogenblik ook best wel wat last hebben van het tandenwisselen!
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

het lijkt wel of ze geschrokken is van haar voerbak
Maureen en de meiden
Zeer actief

Heeft Ginger alweer wat gegeten?
Afbeelding

dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Kijk even of ze las ze de kans krijgt die andere bakjes ook leegeet. Besteed je er veel aandacht aan, aan het niet eten?
niet echt maak me wel druk erom omdat het nog maar een pupje is.

Krijgt ze twee maaltijden per dag? Misschien beter drie kleine maaltijden per dag proberen?
Ik zou niet telkens iets anders proberen om ze toch maar te laten eten, daardoor wordt ze alleen maar verwend en krijgt ze extra aandacht voor het treuzelen bij haar eten.
Geef haar het gewone voer dat je altijd zou geven, zet de bak gewoon neer en schenk verder geen aandacht aan het niet willen eten. Eet ze niet, neem dan haar bak gewoon weer weg en geef haar pas weer te eten op het normale uur. Als ze echt honger heeft en weet dat ze niks anders krijgt door te treuzelen of niet te eten, moet het normaal binnen een paar dagen beter gaan.
Al kan ze op dit ogenblik ook best wel wat last hebben van het tandenwisselen
ze krijgt 2 maaltijden per dag, gaf er eerst 3 maar dat was teveel voor haar, ik doe het nu ook zoals je beschrijft maar vind het wel een beetje eng omdat ze nog jong is.

Heeft Ginger alweer wat gegeten?
gisterenavond heeft ze een beetje gegeten omdat haar zus er was, maar nu vandaag weer helemaal niks, straks om 5 uur krijgt ze weer eten en ben benieuwd of ze nu wel iets zal eten.
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft de afgelopen dagen wel gegeten mevrouw eigenwijs :wink: alleen nu vanochtend niet, heb het eten weg gehaald nu krijgt ze vanavond weer pas eten, nu ga ik het hard spelen :evil: :wink:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Afbeelding Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Krijgt ze apart te eten?
weg gehaald zit een virus in
dragonsstarr
Zeer actief