Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er zitten bij mij weten geen bht en andere rommel in. Het is dus(vind ik)
gezonder dan brok. Daar het direct gemalen en ingevroren wordt. Het is dus ook voor menselijke consumptie, dat lees je op de meeste diervoeding niet. En zeker al niet bij de brokken.
ien schreef:
Niet helemaal.smuldier en ahv verkopen hun materiaal ook los.
Dan kan je nml ook zien wat je krijgt..een tong is een tong,een hart is een hart.
Maar die gemengde prutjes,daar weet je net zo min wat er in zit als bij brokken.
Dat klopt dus!
Daarom koop IK dat ook niet.
Wel het losse materiaal.
oke dat bedoelde ik.. ik geef wel de gemengde prutjes erbij, wel van AHV dan... maar kan inderdaad niet ontcijferen wat er allemaal in zit...
danja schreef:Er zitten bij mij weten geen bht en andere rommel in. Het is dus(vind ik)
gezonder dan brok. Daar het direct gemalen en ingevroren wordt. Het is dus ook voor menselijke consumptie, dat lees je op de meeste diervoeding niet. En zeker al niet bij de brokken.
nou eet smakelijk :N:
dan eet ik nog liever brokken...
en ik heb nog nooit op een zak zien staan dat het geschikt is voor menselijke consumptie...
Maar goed smaken verschillen....
danja schreef:Er zitten bij mij weten geen bht en andere rommel in. Het is dus(vind ik)
nou eet smakelijk :N:
en ik heb nog nooit op een zak zien staan dat het geschikt is voor menselijke consumptie...
Maar goed smaken verschillen....
qyan schreef:
Bij AHV staat dat er ook inderdaad niet op
staat dat er bij andere merken wel op dan??? :N:
Weet ik eigenlijk niet, zou ik ff moeten kijken straks
Als ik me goed herinner stond er bij AHV iig op de doos, niet geschikt voor menselijke consumptie, maar dat is al zolang geleden
Dat heb je met de goedkopere merken van versvleesvoer.
Maar als je wilt weten waar hun hun vlees vandaan halen. Waarom mail je dan niet even???
En bel dan ook meteen de brokken fabrikant om te vragen wat daar inzit en waar het vandaan komt en of het op dieren wordt getest????
Waarschijnlijk doen ze erg geheimzinnig, dan weet je metteen wat er in brokken zit, daar hoef je niet geheimzinnig over te doen als het allemaal wel OKE is.
nou eet smakelijk
Met kanker verwekkende stoffen en straks als je 50 bent je nierfuncie het begeeft.
Als je de site even leest van Energique en Carnibest(2 van de betere versvleesvoedingen) Staat precies aangegeven wat erin zit. En niet van die nikszeggende EEEEEEEE-nummers. En maar 15%kip en 20 % rund wat is die andere 65% dan. Een hoop ellende voor (sommige) honden.
Jij eet toch ook liever een biefstuk dan iedere dag alleen rijst???
Of verschillen onze smaken echt enorm.
WIE zegt dat die andere merken slechter zijn???
Ik weet het antwoord wel hoor..verkopers van de "betere" merken
Mijn honden eten ook duck of rodi, daar staat op wat erinzit. Dat is bij versvlees van andere merken niet altijd het geval.
Ik zeg niet dat het slecht is, dat hoor je mij niet zeggen. En ik ga niet de reclamemakers van Pedegree, Eukanuba etc. spekken met hun geweldige praatjes. Want die maken ze teveel. Die zijn er alleen voor hun eigen portemonee.
maar misschien is het wat voor tafeltje- dek- je,ook een manier van bezuinigen in gezondheidszorg.
Dus jullie vinden het niet belangerijk om te weten wat je hond naar binnen werkt.
Ik toevallig wel en gelukkig meerdere, die erachter komen dat d hondenbrok niet altijd het beste voor hun huisdier is. Zelfs mensen die het hondenvoer moeten verkopen zeggen het.
qyan schreef:
Bij AHV staat dat er ook inderdaad niet op
staat dat er bij andere merken wel op dan??? :N:
Weet ik eigenlijk niet, zou ik ff moeten kijken straks
Als ik me goed herinner stond er bij AHV iig op de doos, niet geschikt voor menselijke consumptie, maar dat is al zolang geleden
Dat staat op geen enkel vers vlees merk en ook niet op brokkenverpakkingen. Het is ook niet geschikt voor mensleijk comsumptie. Bij AHV staat niet op de verpakking dat het niet geschikt is voor menesleijke consumptie, wel dat het vlees uitsluitend afkomstig is van door de vleeskeuringsdienst goedgekeurde slachtdieren.
geef mijn portie dan maar aan fikkie
maar misschien is het wat voor tafeltje- dek- je,ook een manier van bezuinigen in gezondheidszorg.
Dus jullie vinden het niet belangerijk om te weten wat je hond naar binnen werkt.
Ehmmmm Anneke, degene die jij gequote hebt voert herkenbaar vers. Zij weet precies of haar hond nu een kloot of een hart naar binnen werkt. En zij weet ook precies van welk slachthuis dat materiaal komt. Dus zij weet iets beter wat haar hond precies naar binnen krijgt, als jij met je versvlees (en de info die op het pakje is geprint)
danja schreef:Dat heb je met de goedkopere merken van versvleesvoer.
nou ja.. wat is dat voor onzin... Ik vind als ik moet kiezen AHV er 'natuurlijker' uitzien als de in elkaar geperste hamburgers van Rodi of Prins... terwijl die tig keer duurder zijn...
Energique etc. is hier niet te krijgen en Duck vind ik veel te duur...
danja schreef: Een hoop ellende voor (sommige) honden.
Jij eet toch ook liever een biefstuk dan iedere dag alleen rijst???
Of verschillen onze smaken echt enorm.
niet voor mijn honden dus.... die doen het er perfect op en de oudste al jaren....
waarom zouden ze iedere dag iets anders moeten eten.. als ze hier iedere dag ahv krijgen, krijgen ze dus ook exact hetzelfde iedere dag.....
dus dat is hetzelfde als brok...
en ze krijgen niet iedere dag hetzelfde... een paar keer per week krijgen ze vers.. en daarnaast krijgen ze karnemelk, zo af en toe een sneetje brood, rauwe worteltjes etc. dus afwisseling hebben ze genoeg hoor...
Volgens mij begrijpen jullie de opzet van geschikt voor menselijke consumptie niet.
Als dat erop staat betekend het niet dat je het wil eten, ooit een hondebrok geproeft???
Als erop staat geschikt voor menselijke consumptie, dan komt het vlees daar vandaan, waar ze het zo consumeren voor de klant in de winkel. Alleen willen wij geen pens of boekmaag op ons bord, dus dat scheiden ze voor de vleesmaaltijden, SNAPPIE
Hutsje schreef:Maak me gek!!! Zalig!!! Dat is hier niet te krijgen
Mmmm, jammie, hij was errug lekker
Hutsje schreef:Maar vleespens lijkt me echt minder hoor
Nee, dank u Hoewel ik nu een paar kilo gemalen kip met botten heb, en ik moet zeggen dat het er erg smakelijk uit ziet. Maar nee, vanavond toch maar geen kippegehaktballen met bot
WIE zegt dat die andere merken slechter zijn???
Ik weet het antwoord wel hoor..verkopers van de "betere" merken
Ze zijn niet slecht, dat zeg ik niet, ze zijn alleen niet compleet.
[/quote]Maar vleespens lijkt me echt minder hoor
Als we het zouden eten worden we er niet ziek van, maar omdat het niet het geval is. Wordt het in het versvlees verwerkt. En de honden vinden het maar al te lekker