Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

danja schreef:Volgens mij begrijpen jullie de opzet van geschikt voor menselijke consumptie niet.
Nee, sommige mensen snappen het echt niet :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:Nee, sommige mensen snappen het echt niet :smile: :smile: :smile:
:gjump:
Hutsje
Zeer actief

danja schreef:
WIE zegt dat die andere merken slechter zijn???
Ik weet het antwoord wel hoor..verkopers van de "betere" merken
Ze zijn niet slecht, dat zeg ik niet, ze zijn alleen niet compleet.
Oh? En over welke merken heb je het dan?
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

De complete merken zijn Rodi compleet, Energique, Carnibest en Duck compleet.
De rest vind ik goed voor afwisseling.
Bij mij krijgen ze ook lekkers tussen door zoals, kaas,groente alleen lust Danja niet erg graag groentes, wel doperwten, die vind ik weer niet echt lekker, maar ja. Ze krijgen ook wel yogurt, ijs. Runderlong, pensstaafjes en runderlappen vinden ze ook lekker. Alleen krijgen ze dit zo'n twee keer per week, moeten op de pondjes letten. Vuile pens heb ik ook wel eens gegeven alleen hebben ze dat niet als het nog niet ingevroren is, dus krijg je een kilo ingevroren. Daar zijn ze echt wel uren mee bezig.

Groetjes Anneke :wink: :ok:
Afbeelding
Marion.

danja schreef:Volgens mij begrijpen jullie de opzet van geschikt voor menselijke consumptie niet.
Als dat erop staat betekend het niet dat je het wil eten, ooit een hondebrok geproeft???
Afbeelding

Kijk eens. Duidelijk herkenbaar als de kop van een kalf he? De rest van het kalf is door mensen opgegeten. En dit krijgen mijn honden te eten. Niet fijngemalen, niet in een mooie hamburger geperst. Maar ìk weet precies wat mijn honden eten. Jij met je vers voer niet :wink:

Iemand een stukje? :mrgreen: :smile:
Marion.

danja schreef:Vuile pens heb ik ook wel eens gegeven alleen hebben ze dat niet als het nog niet ingevroren is, dus krijg je een kilo ingevroren. Daar zijn ze echt wel uren mee bezig.
Gewoon een goed slachthuis zoeken, Anneke. Dan krijg je een complete pens mee, met inhoud, kun je thuis in porties snijden en invriezen :wink:
danja
Actief
Contacteer:

Barf jij volledig Marion??
Als ik iets beter wil geven dan brok, kies ik voor versvleesvoeding. Mijn hondjes gaan er erg goed op. En Benji is volledig genezen van zijn huiduitslag.

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Maar ìk weet precies wat mijn honden eten. Jij met je vers voer niet
Ik weet ook wat ik ze geef.
In iedergeval geen brokken meer.
Ben me ook aan het verdiepen in Barfen. Misschien vervang ik twee dagen daarmee ipv versvleesvoeding.
Ze krijgen bij mij Energique. :wink:
Afbeelding
Marion.

danja schreef:Barf jij volledig Marion??
Wat is "half" barfen dan?
's Morgens bones and raw food, en 's middags de restanten van ons eten?

Qua eten krijgen ze hier rauw eten. Dingen die ik in z'n geheel heb gehaald, en die ze zelf opeten. Door de groenteprut doe ik wel af en toe kvv (Smuldier, Duck). Er moet iets door die prut, anders eten ze het niet. Elke dag een eitje of joghurt erdoor is ook niet goed :wink:
Marion.

danja schreef:Ik weet ook wat ik ze geef.
In iedergeval geen brokken meer. :wink:
Anneke, lees eens terug :wink:

Net zomin als je weet wat er in de brokken gaat, weet je wat er in de Energique gaat. En ik haal ook af en toe mijn eten bij Carnibest hoor, als ik het erg druk heb. Maar dan haal ik wel de hele botten, i.p.v. het gemaalde verhaal. Ik vertrouw er echt wel op dat zij diezelfde botten in Carnibest verwerkt hoor, maar wéten doe je het nooit.
En dus weet jij niet wat jij je hond geeft :pffff:
danja
Actief
Contacteer:

En dus weet jij niet wat jij je hond geeft
Het is in iedergeval altijd beter als brok welke brok dan ook.

Ik verdiep me er ook in en lees en leer op www.barfplaats.nl. Wat velen niet doen. Ik heb mijn hondjes ook altijd brokken gevoerd, tot ik wist wat erin zat. Ze hebben toen Duck gehad lange tijd, tot ze hier in de buurt Energique gingen verkopen. :ok:
Afbeelding
Marion.

danja schreef:
En dus weet jij niet wat jij je hond geeft
Het is in iedergeval altijd beter als brok welke brok dan ook.

Ik verdiep me er ook in en lees en leer op www.barfplaats.nl. Wat velen niet doen. Ik heb mijn hondjes ook altijd brokken gevoerd, tot ik wist wat erin zat. Ze hebben toen Duck gehad lange tijd, tot ze hier in de buurt Energique gingen verkopen. :ok:
Anneke, je léést niet!

Prachtig, mooi, geweldig dat jij nadenkt over wat je je hond te eten geeft. Maar je wéét niet wat ze krijgen met die gemalen prut. Je weet het gewoon niet. Net zomin als je weet wat er in een brok vermengd wordt. In die zin is kvv geen haar beter dan brok :wink:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

danja schreef:
Ik verdiep me er ook in en lees en leer op www.barfplaats.nl. Wat velen niet doen. :
Nog nooit van gehoord :19: :mrgreen:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Marion. schreef:
Als dat erop staat betekend het niet dat je het wil eten, ooit een hondebrok geproeft???
Afbeelding

Kijk eens. Duidelijk herkenbaar als de kop van een kalf he? De rest van het kalf is door mensen opgegeten. En dit krijgen mijn honden te eten. Niet fijngemalen, niet in een mooie hamburger geperst. Maar ìk weet precies wat mijn honden eten. Jij met je vers voer niet :wink:

Iemand een stukje? :mrgreen: :smile:
Mijn god, Marion.... hoe barbaars!! :N: Maarja, voor de hondjes wel lekker. Ik ben een schijnheilsemibarfer, hoef niks te zien van maaginhoud en koppen met grote ogen. Hou je alleen de mooiste stukjes vlees over en wat beenderwerk. Misschien een domme vraag, hoor. Maar ik zou 's vuile pens willen geven, maar ZELF mijn handen er niet aan vuil maken. Ik krijg al kokneigingen als ik er aan denk. Zou zo'n slager als je van tevoren belt, die porties niet kunnen snijden en in zakkies willen doen? Dan hoef ik het alleen mijn vrieser maar in te schuiven.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Mijn god, Marion.... hoe barbaars!! :N: Maarja, voor de hondjes wel lekker. Ik ben een schijnheilsemibarfer, hoef niks te zien van maaginhoud en koppen met grote ogen. Hou je alleen de mooiste stukjes vlees over en wat beenderwerk. Misschien een domme vraag, hoor. Maar ik zou 's vuile pens willen geven, maar ZELF mijn handen er niet aan vuil maken. Ik krijg al kokneigingen als ik er aan denk. Zou zo'n slager als je van tevoren belt, die porties niet kunnen snijden en in zakkies willen doen? Dan hoef ik het alleen mijn vrieser maar in te schuiven.
je zou misschien een slager zo gek kunnen krijgen, maar ach joh pens is niet bloederig, ut ruikt een beetje maar ach, best wel eens lekker hoor, met een bijl je lekker uitleven :mrgreen:
Marion.

Golden Stanley schreef:Mijn god, Marion.... hoe barbaars!! :N: Maarja, voor de hondjes wel lekker. Ik ben een schijnheilsemibarfer, hoef niks te zien van maaginhoud en koppen met grote ogen. Hou je alleen de mooiste stukjes vlees over en wat beenderwerk. Misschien een domme vraag, hoor. Maar ik zou 's vuile pens willen geven, maar ZELF mijn handen er niet aan vuil maken. Ik krijg al kokneigingen als ik er aan denk. Zou zo'n slager als je van tevoren belt, die porties niet kunnen snijden en in zakkies willen doen? Dan hoef ik het alleen mijn vrieser maar in te schuiven.
Ik ga een geheimpje verklappen :mrgreen:

Ik heb zelf deze foto's gemaakt. Ik stond heel ver de keuken in, en heb de camera op zoom gezet. Ik wil het ook niet zien. Ik heb het niet in het echt gezien. Toen Miep me geweldig blij kwam laten zien wat ze nu weer van baasje gekregen had, rende ik gillend weg.
Maar ik heb dus een man, die dit soort dingen geweldig vind. Die hakt als een rasechte butcher zo'n kop doormidden. Wanneer hij ziet dat de honden ervan genieten, vind hij dit soort klusjes geweldig. Dusssss, ik blijf nog maar even bij hem :mrgreen:

Afbeelding

Ik moet wel zeggen dat je eraan went. Durfde ik eerder nog geen kippenpoot aan te kijken, nu geef ik ze al. Dat hakken laat ik overigens nog steeds aan manlief over :wink:
Marion.

En Sandra, nog even weer terug naar de versvlees.... Zeg hoeveel gram pens je wilt per portie, en Corine (van Carnibest) maakt mooie pakketjes voor je. Niet zo goedkoop als je het anders kunt krijgen, maar zij doet wel het smerige werk voor je. En dat is ook wat waard, wat mij betreft :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Marion. schreef:En Sandra, nog even weer terug naar de versvlees.... Zeg hoeveel gram pens je wilt per portie, en Corine (van Carnibest) maakt mooie pakketjes voor je. Niet zo goedkoop als je het anders kunt krijgen, maar zij doet wel het smerige werk voor je. En dat is ook wat waard, wat mij betreft :wink:
Ik ben zo'n Energiquefreak en dat bevalt errrug goed. Zo af en toe krijgen ze Rodi tussendoor voor de afwisseling, maar de laatste paar weken krijgen ze zeker 2 dagen echt vers vlees maaltijden. Dat Carnibestverkooppunt hebben ze bij ons niet. Stuurt ze dat dan op ofzo?
Marion.

Golden Stanley schreef:Ik ben zo'n Energiquefreak en dat bevalt errrug goed. Zo af en toe krijgen ze Rodi tussendoor voor de afwisseling, maar de laatste paar weken krijgen ze zeker 2 dagen echt vers vlees maaltijden. Dat Carnibestverkooppunt hebben ze bij ons niet. Stuurt ze dat dan op ofzo?
Ik rij erheen. Ermelo, als ik geluk heb ben ik er in een uurtje. Heb ik wel weer voor 6 weken eten voor beide dames. In drukke tijden is Corine een absolute pijler voor me :wink:
Hutsje
Zeer actief

danja schreef:De complete merken zijn Rodi compleet, Energique, Carnibest en Duck compleet. De rest vind ik goed voor afwisseling.
Groetjes Anneke :wink: :ok:
Aha. Dus AHV, Kivo, Smuldier, Prins en Bandit zijn dus niet compleet????
Afbeelding
Marion.

Hutsje schreef:Aha. Dus AHV, Kivo, Smuldier, Prins en Bandit zijn dus niet compleet????
Nee. Want dat zeggen ze op barfplaats.nl :pffff:
Hutsje
Zeer actief

Marion. schreef:
Hutsje schreef:Aha. Dus AHV, Kivo, Smuldier, Prins en Bandit zijn dus niet compleet????
Oh, shit.........Heb ik nu een probleem? Hoe maak ik dit ooit goed, al mijn honden krijgen oa AHV, zullen ze ernstige tekorten hebben, oh, die gewrichten, wat een RAMP!!!
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Marion. schreef:

Prins is harstikke compleet :pffff:

Staat tenminste op de verpakking
:mrgreen:
danja
Actief
Contacteer:

Ik ga niet op andermans meningen af, maar kijk zelf ook in de ronte.
Van duck heb je allemaal verschillende soorten vlees. Dit geef ik ter afwisseling. Prins heb ik ook gegeven en daar heb je ook twee verschillende soorten in. Voor de rest krijgen ze nog vis, zo'n 1 of 2 keer per week.

:wink:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hutsje schreef:
Marion. schreef:
Oh, shit.........Heb ik nu een probleem? Hoe maak ik dit ooit goed, al mijn honden krijgen oa AHV, zullen ze ernstige tekorten hebben, oh, die gewrichten, wat een RAMP!!!
Ik heb ook al een probleem....KIVO is niet compleet :jank: Gelukkig maar dat ik ook brok voer dan, en rauwe hele pens, en kippennekken...
Ze zien er hier ook zo slecht uit, nu snap ik het :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Marion. schreef:
:denken: :denken:
waar zeggen ze dat?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

lupa schreef:
Marion. schreef:
:denken: :denken:
waar zeggen ze dat?
staat er boven toch :denken:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Nee. Want dat zeggen ze op barfplaats.nl
Waar zeggen ze dat op barfplaats.
Daar geven ze atviezen en plukken ze geen dingen uit de lucht.
Wel eens op barfplaats geweest, volgens mij niet. :denken:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Met de complete voeding bedoel ik dat alles erin zit. Duck heeft compleet, maar ook rund, kip of pens etc. Dit vind ik voor de afwisseling goed.
:denken: :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

danja schreef:Met de complete voeding bedoel ik dat alles erin zit. Duck heeft compleet, maar ook rund, kip of pens etc. Dit vind ik voor de afwisseling goed.
:denken: :ok:
ja maar dat heeft rodi ook, ook alleen vlees, of pens...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”