Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Springen
Moderator: moderatorteam
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Springen
Kenzo is een hele drukke hond, hij is altijd erg aanwezig en ook erg wild. Wat ik heel vervelend vind, is dat hij heel erg tegen iedereen opspringt. Als ik (of Michael) thuis kom dan blijft hij maar springen, hij springt echt boven ons uit!! Hij doet het ook bij visite die er komt, of als er buiten iemand langs hem loopt, doet hij het ook. Buiten probeer ik het op te lossen door hem aan te lijnen als er iemand aan komt, maar hoe los ik dit binnen op? Ik negeer hem meestal en loop weg bij hem, maar dat maakt voor hem niet uit, hij loopt gewoon achter me aan en blijft tegen me opspringen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
danja
- Actief
- Contacteer:
Als je binnenkomt, zou je kunnen belonen met een koekje en dat laag bij de grond houden. Ik ga meestal even op de bank zitten en dan verdwijn ik even onder twee maltezergekkies. Ze zijn dan meestal rustig. Benji blijft wel achter mij aanlopen en bijt dan in mijn kuit(heb gelukkig stevige kuiten) dus het is niet pijnlijk. In het begin dat ik hem had, dded hij heel hard bijten. De blauwe plekken stonden op mijn armen, maar dat is nu heel wat minder. Ik geef ook altijd een koekje als ik thuis kom. En hem naar beneden bijven duwen, zodat hij begrijpt dat ie niet mag springen. Ik denk dat het een hemzelf aangeleerd gedrag is en dat je dat er ook zo uitkrijgt. Op straat is het een ander verhaal. Ik heb kleine hondjes en volgens mij hebben alle mensen in het park een hernia, dus springt Danja wel eens tegen iemand aan. Zeg wel meteen dat ze laag moet en dat doet ze ook. Benji kijkt niet naar vreemde mensen. Als er mensen aan komen lopen laat hem dan zitten, zodat hij ook weet dat hij niet op iedereen afgaat.
Succes, Groetjes Anneke
Succes, Groetjes Anneke

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoi, Toby was ook zo'n springer en wij hebben hem dat afgeleerd door gewoon bij binnenkomst onze hand op zijn borst te leggen en rustig tegen hem te doen. En zodra hij dan niet sprong, belonen, ook weer rustig, want vrolijk/uitbundig gedrag leidt weer tot springen. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Bea.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zo heb ik het ook gedaan hier en ik heb ze geleerd om gaan te zitten voordat ik ze aanhaal.Roelfien schreef:Hoi, Toby was ook zo'n springer en wij hebben hem dat afgeleerd door gewoon bij binnenkomst onze hand op zijn borst te leggen en rustig tegen hem te doen. En zodra hij dan niet sprong, belonen, ook weer rustig, want vrolijk/uitbundig gedrag leidt weer tot springen.

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Hier is het niet echt springend begroet worden, maar Ameno gaat wel tegen je op staan. En ons puppemeisje komt dan toch al met haar voorpoten tegen mijn schouders aan
Om dat af te leren hebben waar inmiddels geleerd om inderdaad te gaan zitten, dan koekje en dan knuffelen.
Omdat ik het bij mijzelf geen probleem vind dat ze tegen me op gaat staan heb ik daar ook maar een commando aan vastgeplakt
Dus ze mag het wel, maar alleen nog maar op commando..
Het werkt goed, want ons bezoek ligt niet meer meteen bij de voordeur op de grond met een hond boven op zich
Om dat af te leren hebben waar inmiddels geleerd om inderdaad te gaan zitten, dan koekje en dan knuffelen.
Omdat ik het bij mijzelf geen probleem vind dat ze tegen me op gaat staan heb ik daar ook maar een commando aan vastgeplakt
Dus ze mag het wel, maar alleen nog maar op commando..
Het werkt goed, want ons bezoek ligt niet meer meteen bij de voordeur op de grond met een hond boven op zich
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nelson doet dit ook. Als ik hem een vervangend commando geef (zit) kan hij niet springen. Vaak is het puur spanning en blijheid. Als Nels dan moet zitten zit hij ook te stampen met zijn voorpoten. 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat stampen met de voorpoten doet Kenzo ook als hij moet zittenEline* schreef:Nelson doet dit ook. Als ik hem een vervangend commando geef (zit) kan hij niet springen. Vaak is het puur spanning en blijheid. Als Nels dan moet zitten zit hij ook te stampen met zijn voorpoten.
Verder ga ik proberen wat jullie zeggen, hoop dat het lukt. Met een koekje gaat niet lukken ben ik bang, hij vindt niks lekker
- pooh
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
-
estelle
Hera is ook zo'n spingerd, ook bij iedereen.
Ze wordt helemaal 'gek' als mensen haar maar aandacht geven, dan zwiept die staart helemaal van de ene kant naar de andere kant, springen met de achterpoten van de vloer, blaffen erbij......
Zo ook als wij thuis komen of als mijn vriend van zijn werk komt, dan is ze niet te houden.
Ik kan haar dan ook echt geen commando geven want ze kan gewoon op die momenten niet rustig op haar 'gat' gaan zitten, als we dus zelf binnen komen 'beschermen' we onszelf door haar 'op te vangen' en rustig terug op de vloer te zetten en dan te begroeten.
Met vreemde mensen (op straat dan) waarschuwen we altijd dat ze heel enthousiast is en als mensen niet van het springen gediend zijn dat ze haar dan maar moeten negeren......
Ooit hoop ik dat ze toch vanzelf wat rustiger wordt.
Ze wordt helemaal 'gek' als mensen haar maar aandacht geven, dan zwiept die staart helemaal van de ene kant naar de andere kant, springen met de achterpoten van de vloer, blaffen erbij......
Zo ook als wij thuis komen of als mijn vriend van zijn werk komt, dan is ze niet te houden.
Ik kan haar dan ook echt geen commando geven want ze kan gewoon op die momenten niet rustig op haar 'gat' gaan zitten, als we dus zelf binnen komen 'beschermen' we onszelf door haar 'op te vangen' en rustig terug op de vloer te zetten en dan te begroeten.
Met vreemde mensen (op straat dan) waarschuwen we altijd dat ze heel enthousiast is en als mensen niet van het springen gediend zijn dat ze haar dan maar moeten negeren......
- pooh
- Zeer actief
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Als Kenzo zo druk is, luistert hij ook echt niet naar een commando... Had net dus weer een scheur in een jas toen ik thuis kwamestelle schreef:Hera is ook zo'n spingerd, ook bij iedereen.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer: