Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vereniging vs niet-vereniging swh

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Mika
Actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Contacteer:

vereniging vs niet-vereniging swh

Ongelezen bericht door Mika »

Gewoon omdat ik me het afvraag, in het belang van het ras.
Stel dat er een goede swh-bloedlijn rond loopt geschikt om mee te fokken.
zou die dan gebruikt worden desondanks het geen verenigingshond is of viceversa?
[url=http://www.ofwolftemper.nl]HEE JIJ, HIER KLIKKEN!!!!!
[/url]
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: vereniging vs niet-vereniging swh

Ongelezen bericht door idorh »

Mika schreef:Gewoon omdat ik me het afvraag, in het belang van het ras.
zou die dan gebruikt worden desondanks het geen verenigingshond is of viceversa?
In het belang van het ras en gezond verstand plus intelligentie zijn er kenners en fokkers buiten een RV die een geschikte hond gebruiken van binnen en van buiten als de mogelijkheid dat toe laat.

In een RV wordt er niks van buiten hen gebruikt.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
idorh schreef:
Mika schreef:Gewoon omdat ik me het afvraag, in het belang van het ras.
In het belang van het ras en gezond verstand plus intelligentie zijn er kenners en fokkers buiten een RV die een geschikte hond gebruiken van binnen en van buiten als de mogelijkheid dat toe laat.

Gr Bertus.
vul overal 'hovawart' in ipv. SWH en je kan dit antwoord kopiëren.
en nog voor tig andere rassen vrees ik :roll: .
Nee absoluut niet!!!!!!!!
Je zal nergens in de wereld vinden (behalve een RV) waar de eigen belangen van een verantwoordelijke gedeelte van een RV zo groot zijn, dat het tenkoste gaat van een compleet ras plus heel veel leed en verdriet bij de SWH eigenaren of oudleden.
Gr Bertus
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
idorh schreef:
Inge O schreef:
idorh schreef: In het belang van het ras en gezond verstand plus intelligentie zijn er kenners en fokkers buiten een RV die een geschikte hond gebruiken van binnen en van buiten als de mogelijkheid dat toe laat.

Gr Bertus.
vul overal 'hovawart' in ipv. SWH en je kan dit antwoord kopiëren.
en nog voor tig andere rassen vrees ik :roll: .
Nee absoluut niet!!!!!!!!
Je zal nergens in de wereld vinden (behalve een RV) waar de eigen belangen van een verantwoordelijke gedeelte van een RV zo groot zijn, dat het tenkoste gaat van een compleet ras plus heel veel leed en verdriet bij de SWH eigenaren of oudleden.
Gr Bertus
haha, bertus, dan ken je de BHC niet - die is dan vast in de leer gegaan bij de SWH-RV :19: .
Hebben daar ook echtpaar (man en vrouw ) plm 26 jaar de leiding, en draagt plm 90% van de populatie hun kennelnaam, en zijn door al die jaren heen bijna altijd de fok reu of teef hun eigendom, en hebben het beheer en schrijvern over het clubblad, plus ze maken uit het fokbeleid uit en het uitzetten van pups.

Is dat bij jullie ook zo?

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
idorh schreef:
Inge O schreef:
idorh schreef: Nee absoluut niet!!!!!!!!
Gr Bertus
haha, bertus, dan ken je de BHC niet - die is dan vast in de leer gegaan bij de SWH-RV :19: .
Hebben daar ook echtpaar (man en vrouw ) plm 26 jaar de leiding, en draagt plm 90% van de populatie hun kennelnaam, en zijn door al die jaren heen bijna altijd de fok reu of teef hun eigendom, en hebben het beheer en schrijvern over het clubblad, plus ze maken uit het fokbeleid uit en het uitzetten van pups.

Is dat bij jullie ook zo?

Gr Bertus.
wel bertus, als ik dit lees ben ik er helemáál zeker van dat ze bij jullie in de leer zijn gegaan.... :N: .
het is geen echtpaar (vrouw alleen), maar de rest komt griezelig overeen :eek: .
Ik vind het alleen zo jammer dat het ten koste gaat van het ras.
Van de week had ik nog wat contacten en het kwam er op neer dat een RV geen ERG in Utrecht durven te doen (elektrisch scan voor controle blindheid PRA), begrijpelijk als ze dat doen dan gaan ze echt 100% voor de bijl.

Gr Bertus.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik dacht dat er plannen waren om het beoordelen vna het recht op verkrijgen van een stamboom aan de RV's over te laten. Ik vind dat eng.
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Inge O schreef:
Sjiel schreef:Ik dacht dat er plannen waren om het beoordelen vna het recht op verkrijgen van een stamboom aan de RV's over te laten. Ik vind dat eng.
zoals in duitsland dus...dat IS eng :N: !
Yep
weg gehaald zit een virus in
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Sjiel schreef:Ik dacht dat er plannen waren om het beoordelen vna het recht op verkrijgen van een stamboom aan de RV's over te laten. Ik vind dat eng.
Dat meen je niet! Dat is pas eng :eek:
Maar volgens mij mag dat niet hoor; want elke hond die geboren is uit ouders met stamboom (van hetzelfde ras) heeft volgens mij recht op een afstammingsbewijs in de vorm van een stamboom.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Inge O schreef:
bulletjebe schreef:
Dat meen je niet! Dat is pas eng :eek:
Maar volgens mij mag dat niet hoor; want elke hond die geboren is uit ouders met stamboom (van hetzelfde ras) heeft volgens mij recht op een afstammingsbewijs in de vorm van een stamboom.
nee, zoals de structuur nú in elkaar zit mag het niet, maar in duitsland is het stamboombeheer wél in handen van de RV, en is onlosmakelijk aan elkaar verbonden :19: .
Oei wat een slechte ontwikkeling is dat :devil: Tja, alles in het belang van het ras he :kotz:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”