Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verlatings angst ?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

snowy
Vaste gebruiker

verlatings angst ?

Ongelezen bericht door snowy »

onze sam is nu bijna twee en een half jaar sinds kort plast hij in huis als ik moet gaan werken meestal steeds op de zelfde plek nl de bank ik weet zeker dat hij geen blaasontsteking heeft en hij is altijd goed zindelijk geweest ,nu is het wel zo dat sam er altijd een hekel aan heeft gehad als wij weggingen hij is nooit echt alleen wij hebben nog een hond .blaffen en janken doet hij nietals wij weggaan,. wel heeft hij de neiging tot slopen dit kan ik meestal wel voorkomen door leuke speeltjes klaar te leggen maar sam is een hond die best wel plakkerig is hij wil altijd bij je in de buurt zijn waar ik ook ga of sta is sam ,ik zorg ervoor dat hij me niet steeds kan volgen ,loop regelmatig de kamer uit en doe de deur dicht als ik boven bezig ben iser nietsaan de hand hij weet dan dat ik toch in huis ben ik probeer er zo min mogelijk drukte van te maken als ik weg ga of als ik terug kom maar in verband met zijn sloopgedrag moet ik toch wat opruimen voordat ik echt wegga en dit is voor sam het teken dat ik het huis uitga .ik probeer nu sam wat meer te negeren als ik in huis ben door niet in te gaan opzijn aandacht vragen dit doet hij heel subtiel door steeds dicht tegen mij aan te gaan staan ,heeft er iemand nog tips voor mij om hem wat zelfstandiger te maken ? groetjes snowy
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bij plotseling urineverlies adviseer ik toch altijd om voor de zekerheid even wat urine weg te brengen. Je weet het nooit en een hond wordt niet zomaar onzindelijk.
Maar goed; dat was je vraag niet. :wink: Zelfstandiger worden is een gevolg van meer zelfvertrouwen krijgen. Een hond meer zelfvertrouwen geven kan dus door hem veel opdrachtjes te geven die hij kent en hem daarvoor te belonen. Zoekspelletjes die hij zelf op kan lossen en hem daarvoor de hemel in prijzen zijn ook van die dingen die zelfvertrouwen kunnen versterken. Net iets onder zijn mogelijkheden gaat zitten en dat belonen geeft vertrouwen.
Negeer hem verder gewoon in huis en belemmer hem inderdaad je overal achterna te sjokken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi

Ik weet niet of het helpt hoor maar als je weggat leg dan eens en shirt neer die je de dag ervoor gedragen hebt jouw geur zit daar aan misschien voelt hij zich dan "veilig"en is het gemis van jouw minder

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snowy »

dierenfreek schreef:Hoi

Ik weet niet of het helpt hoor maar als je weggat leg dan eens en shirt neer die je de dag ervoor gedragen hebt jouw geur zit daar aan misschien voelt hij zich dan "veilig"en is het gemis van jouw minder

leuk idee maar als ik dat zou doen zou sam het verscheuren ,ik denk dat ik maar veel ga oefenen met sam om zijn zelfvertrouwen op te krikken .groetjes snowy
Afbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

:wink: okay succes ermee was maar een idee :wink:

Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”