Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schilderij bestuderen!?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

schilderij bestuderen!?

Ongelezen bericht door Joy C »

Iemand heeft weleens verteld dat een hond niet tweedimensionaal kan zien. Los van of dat nu waar is of niet, vond ik het volgende wel errug vermakelijk.

Ik heb dus een groot schilderij met de koppen (bijna werkelijke grootte) van mijn 3 honden in de woonkamer hangen. Al sinds april dit jaar. Snuf zit gister op z'n speeltje te knagen en opeens "ontdekt" hij het schilderij! :N:

Hij begint eerst nog eens goed te kijken en geloof me: dat schilderij is het enige wat op die muur hangt, er liep dus ook geen verdwaalde wandluis o.i.d. Vervolgens gaat hij licht grommen en gaat rechtop zitten om nog beter te kunnen kijken. Dan houdt hij op met grommen en gaat met z'n voorpoten op de tafelrand staan om het nog beter te kunnen zien. Kop schuin houden en helemaal verbaasd zijn. Dan kijkt hij mij aan zo van: er staan 3 honden naar me te kijken. HELP!!! :eek:

Dan duikt hij met speeltje achter de bank, loopt een rondje. Ik zeg (niet dat hij het snapt, maar ik lag echt dubbel) Snuf op fotooooooooo! Ben jezelf! Ik naar hem wijzen en vervolgens weer naar het schilderij. Lekker zinloos, maar die kop is dan goud waard.

Enfin, ik zou graag willen weten of iemand dit bekend voorkomt.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Jep, komt heel bekend voor. Een paar jaar geleden hebben wij een schilderij laten maken van onze inmiddels overleden Loeky. Daarvoor moesten we met Loek naar die kunstenares, zodat zij foto's kon maken. Terwijl wij daar aan de koffie zaten begon Loeky ineens te grommen en te blaffen. Toen we keken waar ze op reageerde bleek dat ze tegen een schilderij van een Jack Russell stond te grommen. Was wel een groot compliment voor de kunstenares :mrgreen: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Joy C
Zeer actief

Sietske* schreef:Jep, komt heel bekend voor. Een paar jaar geleden hebben wij een schilderij laten maken van onze inmiddels overleden Loeky. Daarvoor moesten we met Loek naar die kunstenares, zodat zij foto's kon maken. Terwijl wij daar aan de koffie zaten begon Loeky ineens te grommen en te blaffen. Toen we keken waar ze op reageerde bleek dat ze tegen een schilderij van een Jack Russell stond te grommen. Was wel een groot compliment voor de kunstenares :mrgreen: .
Ja, dat zeker! Dat van mij is gewoon een foto waar vervolgens mee ge-psp t is en daarna op linnendoek is gedrukt met ulteavioletbestendige inkt. Zie trouwens mijn avatar voor minimini-versie.
Groetjes Joyce
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Is dat zoiets als in de spiegel naar zichzelf grommen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joy C
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Is dat zoiets als in de spiegel naar zichzelf grommen.
Sanneke
Ik denk het wel ja. Maar het spiegelbeeld beweegt als hij beweegt en dat doet een schilderij niet. :wink:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Haha, heeeel herkenbaar. Bij de Karwei hadden ze van die vliegwering in de aanbieding. Houten kralen in een motief van een zonnebloem en nog een paar die ik niet meer weet. Wij hadden een tijger genomen. Dat ding hing er al een paar dagen en het motief viel helemaal niet zo overdreven op. Stanley lag op zijn kleed naar de TV te kijken en ineens stond hij op en gromde tegen dat vlieggordijn. Had die knuppel toen pas in de gaten dat het een tijger was. Whooper precies hetzelfde, na een paar dagen viel het hem ook op. Wel grappig, ze herkennen veel meer dan wij denken.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Joy C schreef:
Sanneke
Ik denk het wel ja. Maar het spiegelbeeld beweegt als hij beweegt en dat doet een schilderij niet. :wink:
Da's ook waar, maar soms staan ze dan stokstijf voor de spiegel met hun kop zo omlaag en denken : wie is die knapperd, ken ik hem, hoe heet hij, ... :mrgreen:
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joy C
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Joy C schreef:
Sanneke
Da's ook waar, maar soms staan ze dan stokstijf voor de spiegel met hun kop zo omlaag en denken : wie is die knapperd, ken ik hem, hoe heet hij, ... :mrgreen:
Sanneke
:smile: :smile: :smile: :ok:
Groetjes Joyce
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”