Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lengte behandeling stamboomaanvraag door RvB?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

meta.meulenbelt
Vaste gebruiker
Contacteer:

Lengte behandeling stamboomaanvraag door RvB?

Ongelezen bericht door meta.meulenbelt »

Wie heeft er net stambomen binnengekregen van de Raad van Beheer en weet dus hoe lang de behandeling van de aanvraag momenteel duurt? Mijn aanvraag is in augustus opgestuurd en ik heb ze nog niet binnen dus.

Groetjes,
Meta
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ik kreeg mijn stamboom begin december vorig jaar, de papieren zijn opgestuurd nadat ik Furie gehaald had, 1e week van juni 2003.

Heb je hier iets aan? Als ik de gemiddelde looptijd bekijk, moet je nog geduld hebben tot januari/februari volgend jaar.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ook wij hebben stamboomaanvragen opgestuurd in augustus en ook nog niets binnen. Weet wel van een fokker die in juni de aanvraag heeft ingestuurd (de pups waren toen twaalf weken) ze had de stambomen binnen toen de pups stipt 6 maand waren. Dat waren stambomen incl. voor alle pups rashondenlogboekjes.
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ik weet ook dat de raad van beheer op dit moment erg lastig zijn, zowel met HD uitslagen als met het lange wachten op de stambomen.
ik wens je dan ook veel geduld toe.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn pups zijn 23 april dit jaar geboren, ik heb de stambomen nog niet binnen maar wel de toezegging van de Raad van Beheer dat ze deze week of volgende week binnen moeten zijn. Bij mij waren ze blijven liggen omdat er administratief iets niet klopte volgens hen...
Iemand die ik vanavond sprak heeft in februari de stamboomaanvragen voor een nest in die maand opgestuurd, en heeft de stambomen deze week binnen gehad.
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Mijn pups zijn van 22 april, ondertussen heb ik nog een keer het aanvraagformulier retour gehad omdat ik het vergeten was te ondertekenen..... Dom dom dom, maar goed, ik heb de stambomen inmidels 2 weken geleden gekregen, toen mijn pups precies 6 maanden waren.

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
bramtim
Actief

Ongelezen bericht door bramtim »

Bij mijn reu duurde het bijna een jaar en mijn teefje een maand of 7
Groetjes Wendy, Gwyn, Kijani en Maliki
* Scott **
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij krijgen ze bijna altijd als de puppen zo'n mnd of 5 zijn :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Meta,

Bono is van 12 mei en ik heb zijn stamboom ook nog steeds niet binnen. (Ik neem aan de fokster dus ook nog niet.)
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Mijn hond is geboren op 23 april 2003 en de stamboom werd door de fokker gebracht in februari of maart 2004.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de stambomen van mijn pups eind januari aangevraagt, eind julie gekregen
als ik zo de rest hoor denk ik dat je ongeveer 6 a 7 maanden moet wachten, mits alles dus goed ingevuld is :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb ze eergisteren binnen gekregen! :cheer: :cheer: :cheer:
Maar dat was na een aantal keer extra bellen om te vragen hoe het ermee stond. Bij de Raad werkt dat meestal wel heb ik ervaren, nu met de stambomen en vorig jaar met mijn kennelnaam.
Hansel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hansel »

Ik weet dat de raad niet de snelste is, maat stel dat je een export pedigree nodig hebt voor een pup dat naar het buitenland gaat.
Duurt dit dan ook zo lang, want je moet deze vaak meesturen met het transport.

Heeft iemand hier ervaring mee ????

:8): :8): :smile1: :8): :8):

gr,
Hansel
www.newsensation.tk
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Hansel schreef:Ik weet dat de raad niet de snelste is, maat stel dat je een export pedigree nodig hebt voor een pup dat naar het buitenland gaat.
Duurt dit dan ook zo lang, want je moet deze vaak meesturen met het transport.

Heeft iemand hier ervaring mee ????

:8): :8): :smile1: :8): :8):

gr,
Hansel
www.newsensation.tk
er is een pup van ons naar amerika gegaan , en het export papier wordt straks gewoon met de stamboom naar amerika verzonden.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

als ik puppen voor het buitenland heb, waar een ep voor nodig is, en ik vraag die aan wanneer ook de stamboom aanvraag ingediend word, worden die net zo 'snel" gestuurd
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

twee van de pups uit mijn vorig gefokte nestje zijn naar het buitenland gegaan, de "ep" kreeg ik later bij de stambomen meegestuurt teglijk, het is niet meer dan een gelamineert certificaatje wat bij de stamboom hoort.

toen ik solar liet komenuit noorwegen met 8 weken was de stamboom er ook nog niet die kreeg ik een maand of drie later, het was de originele met een dikke stempel "eksport"" erop.
daar kan het dus wel sneller. vervolgens heb ik haar laten in schrijven in het NHSB, duurde 3 maanden voor ik de "rekening"kreeg, heb ik gelijk betaald, chippe rafspraak gemaakt om de chip t econtrolleren, kreeg ze pech met de auto heeft niet opgebeld of niets,is dus niet gekomen,ik er steeds achteraan gebeld, nu is solar 19 maanden en de chipper is vorige week geweest!!! ruim een jaar later belachelijk :evil:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is geboren op 30-3 dit jaar, heb vorige week een mailtje gehad van de fokker dat de stambomen er nog niet zijn. Ze hoopt dat ze ze in januari binnenkrijgt zodat ze dan op bezoek kan komen met de stamboom. Ik als koper kan me niet me voorstellen dat het echt nodig is dat de Raad er zo lang over doet, maar goed ik ben maar een leek :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

pooh schreef:Ameno is geboren op 30-3 dit jaar, heb vorige week een mailtje gehad van de fokker dat de stambomen er nog niet zijn. Ze hoopt dat ze ze in januari binnenkrijgt zodat ze dan op bezoek kan komen met de stamboom. Ik als koper kan me niet me voorstellen dat het echt nodig is dat de Raad er zo lang over doet, maar goed ik ben maar een leek :roll:
ach ja de raad, te veel vakjes en laatjes waar ze papieren in verstoppen,. en daarbij het hupt er van werknemern tot werknemer, en van voorzitter tot voorzitter, de ene keer krijg ik ze vrij snel en een andere keer wacht ik er erg lang op.....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”