Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups waarvan moeder is overleden met hand opgvoeden.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jijoel
Vaste gebruiker

Pups waarvan moeder is overleden met hand opgvoeden.

Ongelezen bericht door jijoel »

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of er meer over weten te vertellen.Het gaat hier om de aanschaf van 1 van de pups.We hoeven ze dus niet zelf te (op)voeden.

-wat zijn de nadelen ten opzichte van de voeding van de pups.
-wat zijn de nadelen met de opvoeding van de pups
-zijn er ook voordelen.

Joel :ok:
Laatst gewijzigd door jijoel op 09 nov 2004 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Als je niet anders kunt zul je wel moeten.
Maar ideaal is 't nooit, dat punt een.
Vervolgens om de twee uur flessen, opletten dat ze zich niet verslikken(kan je je pup kosten)
Buikjes masseren zeer noodzakelijk!
Verder missen de pups de antie stoffen die de moederhond natuurgetrouw doorgeeft aan haar kroost.

Nee zeker geen ideale situatie maar soms kun je niet anders.
En hier zullen er beslist genoeg mensen zijn met ervaring :ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Van voeding heb ik geen verstand, maar over de rol van de moederhond met betrekking tot de opvoeding van de pups kan ik wel wat vertellen. Een moederhond is onmisbaar. Ze is vervangbaar door een andere volwassen teef die bereidt is over de pups te moederen als de echte moeder gemist wordt, maar opgevoed door een volwassen hond moeten pups worden. Pups leren remmingen door de moederhond. Zonder moeder dikke kans op hyperaktiviteit, scheidingsangst en dat soort problemen wat maakt dat de hond als volwassen hond niet stabiel zal worden en echt problemen krijgt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
jijoel
Vaste gebruiker

Het gaat me hier niet om de vraag hoe ik het moet hebben om de pups op te voeden.
Maar een vriend van me kan een pup kopen waarvan de moeder is overleden door een ongeluk.
We vragen ons dus af wat hier de gevolgen van zijn.De pups worden dus met de hand opgevoed door mensen en zonder moederhond.
Als je zo'n pup zou gaan aanschaffen wat zijn dan de nadelen(Zie 1e post).
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jijoel schreef:Het gaat me hier niet om de vraag hoe ik het moet hebben om de pups op te voeden.
Maar een vriend van me kan een pup kopen waarvan de moeder is overleden door een ongeluk.
We vragen ons dus af wat hier de gevolgen van zijn.De pups worden dus met de hand opgevoed door mensen en zonder moederhond.
Als je zo'n pup zou gaan aanschaffen wat zijn dan de nadelen(Zie 1e post).
:denken: Heb je wel goed gelezen wat ik heb getikt? Ik ga mezelf namelijk niet herhalen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jijoel
Vaste gebruiker

Ik reageer niet op jou bericht maar op die daarboven.Die geeft me uitleg over de manier van voeden.
Heb de vraag misschien niet helemaal goed gesteld maar had hem al wat aangepast. :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jijoel schreef:Ik reageer niet op jou bericht maar op die daarboven.Die geeft me uitleg over de manier van voeden.
Heb de vraag misschien niet helemaal goed gesteld maar had hem al wat aangepast. :mrgreen:
Okee! :mrgreen: Zit er een andere volwassen hond bij de pups? Anders zou ik er dus niet aan beginnen..je haalt je een probleemhond op je nek!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Als ik een pup aangeboden kreeg op zo'n jonge leeftijd zou ik een surrogaat moeder zoeken met pups in dezelfde leeftijd. Het voeden is niet het probleem om de twee uur voeden met kunstmelk en masseren van buik voor ontlasting dat is wel te doen. Maar de rol van moeder en nestgenoten nabootsen is niet te doen. Je krijgt er geheid een verknipte hond van.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik ben in het bezit van een 4 jaar oude duitse herder reu waarvan de moeder is overleden toen hij drie dagen oud was.... De fokker heeft getracht er een teef bij te doen die de (moeder) rol enigzins op zich kon nemen maar dat heeft eigenlijk niet gewerkt....
Ik had een jaar op het nest gewacht en tegen alle adviezen in, heb ik dit hondje toch genomen (was nl ook zwaar verliefd toen ik hem voor het eerst zag..)
Het is een hele vreemde hond met weinig tot geen sociale vaardigheden hij heeft geen kennis van de hondetaal en wenst niet door vreemde honden benaderd te worden. Dit is nog maar een minimale opsomming van de problemen die deze hond heeft. :mrgreen:

Of ik het je aanraad; nee, hoe moeilijk het ook is om nee te zeggen tegen deze puppen..... als je eraan begint wordt het een lange moeizame weg, je kunt nl niets meer inhalen.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik zou heel snel op zoek gaan naar een pleegmoeder! Een kennis van mij heeft een keer 8 adoptiepups gehad, en pleegmoeder had een nestje van 6 weken en verzorgde deze pups ook! :ok:
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Wij hebben een nest gehad waar de moeder bij hun geboorte is overleden. De eerste 3 weken heeft oma er bij gelegen ,melk had oma niet maar ze heeft ze wel gewassen enzo, maar na de 3 weken wilde ze er niet meer bij. Wij hebben zelf een teef en een reu aangehouden uit dat nest (Lancelot&Legacy). En ik moet eerlijk zeggen dat het mijn 2 liefste doggies zijn :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
miep
nieuw lid

Ongelezen bericht door miep »

Ook ik heb een pup waarvan de moeder met de drie weken van het nest is weggehaald.Alleen 'snachts mocht ze erbij.Ik moet echt zeggen dit komt niet ten goede van de pup.Met 5 weken is de pup hier thuis gekomen .In het begin heel veel geslapen en gespeeld en veel laten zien en kennis maken.Maar wat ik niet wist is dat de pup een hele boel heb gemist.Ze piept al vanaf dat ze bij ons is.Maakt niet uit of ze naast ons ligt op de bank,buiten is op puppycurses doet ze het ook.We hebben nu een gedragd therapeut ingeschakeld om samen met ons tekijken of we het om kunnen keren.Zal een lange weg zijn.Maar moeder hond is niet vervangbaar voor een pup (vind ik)

Groetje Miep
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”