Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ingrijpen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ingrijpen?

Ongelezen bericht door Rataplan »

Obelix bijt Rataplan vrij hard in zijn wangen en oren. Rataplan is wel een beetje kleinzerig (zoveel honden janken niet als ze ingeent worden :denken: ) maar hij jankt piept wel maar doet niets terug.
Ik dacht zelf als Obelix zijn definitieve gebit zou hebben dat het dan minder zou worden maar het iz nog regelmatig zo dat Rataplan het uit piept.
Met wandelen aan de riem ben ik al paal en perk aan het stellen want ten eerst is het voor omwonenden niets en aan de riem wil ik geen gesode*** onderling. Dus heb ik 1 hond aan de ene kat van de kar en de andere aan de andere kant.
Heb ik gewoon zo'n tolerante hond en moet ik het spelen laten doorgaan of even brullen?
Rataplan corrigeert wel eens bijvoorbeeld als Obelix zijn bot afpakt of bij rijgedrag maar het is zo subtiel misschien komt hij niet overtuigend over.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik grijp niet in. rataplan moet het gewoon een keer zat worden en van zich af blaffen/bijten/wat dan ook.

ik zit bij sam ook nog steeds te wachten tot hij eindelijk dat kleine kreng een keer aanpakt, maar blijkbaar zijn rataplan en sam sullen :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Komt me bekend voor. Alano was een monster tegen Tank toen hij jong(er) was. Altijd als er een keer een woordenwisseling was geweest of bonje zat ik met Tank bij de DA. Hij snauwde wel wat maar ik zat maar te wachten totdat hij Alano eens flink te pakken zou nemen maar nee hoor. Iedere keer was het Tank die wat had en open lag. Toen ik weer eens bij de DA zat omdat hij Tank in zijn ballen had gebeten en het vel helemaal was gescheurd :roll: was ik het zat en ben ik de rollen om gaan draaien en ben ik me er wel mee gaan bemoeien. Zodra Alano wat wilde doen bemoeide ik me er mee en ik ben blij toe. Het is nu een stuk rustiger hier.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind dat je een hond wel mag beschermen tegen opdringerige pups, zeker als de hond zelf niet ingrijpt om wat voor reden dan ook.
Nika is dus ook zo'n sul die Marouck niet corrigeerde en ook ik ben me daar mee gaan bemoeien. Niet bij gewone stoeipartijen oid, maar als Marouck domweg aan het etteren was en Nika daar duidelijk geen zin in had heb ik ingegrepen. Nika had als veilige plek de bank, die was echt verboden voor Marouck en daar moest Marouck haar ook met rust laten.
Als Marouck in Nika's nek en oren ging hangen leidde ik haar af....Nika greep de aandachtverslapping van Marouck dan aan om naar de bank te "vluchten".
Nu nog heeft Marouck weleens van die etterbuien, nu is een keer genoeg roepen voldoende om Marouck te doen stoppen met dat gedrag.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Hij raakt niet gewond gelukkig en rijgdrag pikt hij dus niet dan draait hij zich om en zet zijn poot in de nek van Obelix en dan is het over. Ik hoor Rataplan wel eens een beetje mopperen als Obelix probeert een bot af te pakken.
Scooby was gewoon wat duidelijker in die dingen :roll: misschien wel te als ik het nu vergelijk.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Rataplan schreef:Hij raakt niet gewond gelukkig en rijgdrag pikt hij dus niet dan draait hij zich om en zet zijn poot in de nek van Obelix en dan is het over. Ik hoor Rataplan wel eens een beetje mopperen als Obelix probeert een bot af te pakken.
Scooby was gewoon wat duidelijker in die dingen :roll: misschien wel te als ik het nu vergelijk.
Rataplan pikt gewoon meer van Obelix :wink: Beau is net zo.Goed om te lezen dit soort stukjes, straks loopt hier ook zo'n banjertje rond. Ik zou zelf wel voor het afleiden van de pup kiezen .
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Met Dot en Mo heb ik wel ingegrepen, het zit gewoon niet in Dot om actief te corrigeren (Dot's manier van corrigeren is negeren). Ik deed precies hetzelfde met Mo als Mo deed met Dot. Wanneer ze in de wang van Dot hing, trok ik aan haar wang, wanneer ze in Dot's achterpoot hing, trok ik aan haar achterpoot. Het was zo afgelopen en ze werd een stuk voorzichtiger met Dot.

Roosje
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het stomme is dat als een vreemde hond naar sam gromt dat sam meteen reageert en terugsnauwt en springt.

lola terroriseert hem echt met momenten en dan krijg je zo'n sukkel als bij de foto's van zelfmedelijden in het fototopic.... :19:

als ze te lang doorgaat roep ik trouwens wel KLAARRRRRR en dat wil meestal wel helpen, maar ik probeer het ze vooral zelf uir te laten zoeken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”