Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers Vlees hoor ik Vaak, is het wel vlees?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Vers Vlees hoor ik Vaak, is het wel vlees?
Hallo,
Ik geef Rc brok(ja OOk met de oxydantenvolgens velen)
omdat ik dit een goede brok vind en omdat iedereen hier maar wat roept dat het zo slecht en zij alleen hun brok of vlees bekijken en niet weten waar hun grondstoffen van daan komen
Ze kijken alleen naar hun eigen zak voer en weten niet wat voor voer de kippen en runderen hebben gehad die in hun voer zitten.
Ik geef ook duck omdat ik dacht dan hebben ze lekker wat extra vlees.
Maar is dat wel zo?
Hoeveel vlees zit er in duck en de andere merken wie kan mij dat vertellen.
Als je eigenlijk goed nadenkt zal het niet zoveel zijn voor 2 euro de kilo duck!
Groetjes,
Klaas
Ik geef Rc brok(ja OOk met de oxydantenvolgens velen)
omdat ik dit een goede brok vind en omdat iedereen hier maar wat roept dat het zo slecht en zij alleen hun brok of vlees bekijken en niet weten waar hun grondstoffen van daan komen
Ze kijken alleen naar hun eigen zak voer en weten niet wat voor voer de kippen en runderen hebben gehad die in hun voer zitten.
Ik geef ook duck omdat ik dacht dan hebben ze lekker wat extra vlees.
Maar is dat wel zo?
Als je eigenlijk goed nadenkt zal het niet zoveel zijn voor 2 euro de kilo duck!
Groetjes,
Klaas
- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik heb net even voor je gekeken
Rodi Complete Pens & Hart 70 % pens min 4 % runderhart
Rodi Complete Rund/Lamshart runderhart 85 %, lamshart min 4 %
Rodi Complete Rundvlees/Groente 85% rundvlees min 4% groente
Roosje
Rodi Complete Pens & Hart 70 % pens min 4 % runderhart
Rodi Complete Rund/Lamshart runderhart 85 %, lamshart min 4 %
Rodi Complete Rundvlees/Groente 85% rundvlees min 4% groente
Roosje
Laatst gewijzigd door Roosje op 13 nov 2004 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.

als je het zeker wilt weten moet je gaan barfen(echt vlees geven)
de prijs van kantenklaar vlees wordt ook mede bepaald door de hoeveelheid organen die erizit.
Bij duck(geloof ik ) zit er wel granen in.
er zit in vers vlees natuurlijk geen rosbief en niet een bifstuk erin, het is vlees die komt uit de zo genaamde goedkopere delen van de koe,of de kip
maar 1 ding weet ik zeker, in brokken weet je zeker dat er geen vles in zit.
de prijs van kantenklaar vlees wordt ook mede bepaald door de hoeveelheid organen die erizit.
Bij duck(geloof ik ) zit er wel granen in.
er zit in vers vlees natuurlijk geen rosbief en niet een bifstuk erin, het is vlees die komt uit de zo genaamde goedkopere delen van de koe,of de kip
maar 1 ding weet ik zeker, in brokken weet je zeker dat er geen vles in zit.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het lullige van brokken is dat er meestal ook plantaardige eiwitten inzitten (o.a. maïsglutenmeel). Als er echt zoveel vlees in de brok zou zitten dan is een plantaardige eiwitbron overbodig (bovendien zijn plantaardige eiwitten slechter van kwaliteit). Bij een KVV voeding weet je een ding heel zeker, er is geen plantaardige eiwitbron gebruikt. Natuurlijk heb je ook onder de KVV voedingen verschil in kwaliteit. Dit heeft te maken met de gebruikte hoeveelheid graan (hoe minder graan hoe meer vlees) en het soort vlees (spiervlees of orgaanvlees). Zo gebruikt Smuldier/Rodi b.v. veel orgaanvlees en Carnibest/Bibi veel spiervlees. En zo zit er b.v. in AHV en Duck meer graan dan in Carnibest/Bibi. Ook het soort graan bepaald de kwaliteit. Zowel Carnibest als Bibi gebruiken uitsluitend rijst terwijl de andere merken vaak goedkopere (ontsloten)graansoorten gebruiken. Natuurlijk zijn er ook brokken die alleen rijst en dierlijke eiwitten gebruiken (b.v. Canidae), maar het grote nadeel van brokken is en blijft dat alles wordt verhit (gesteriliseerd dus
). Dan mag er in Canidae wel veel vlees zitten, maar omdat het wordt verhit gaat de kwaliteit en de verteerbaarheid van o.a. de eiwitten achteruit. Dit heb je dus niet met een KVV voeding. Ook bij een KVV voeding weet je nooit zeker wat erin wordt verwerkt, maar dat er veel vlees in zit is te zien met het blote oog.
Groetjes Rosita

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als je op de ingredientenlijst kijkt staat het bestandsdeel waarvan het meest aanwezig is, eerst enzo verder. Bij bijv. Carnibest staat als eerste vers kippenvlees, daarna vers rundvlees, daarna groente, daarna rijst, daarna olie, vitaminen en mineralen.
Dus er zit meer vlees in dan groente en rijst. Kijk nu maar eens op de zak brokken. En bij brokken is het vaak ook nog dat ze het nat gewicht nemen, maar het vocht wordt er uit gehaald. In een kip zit heel veel water, dus als je dat mee weegt bij de ingredientenlijst en vervolgens het vocht eruit haalt, dan houd je niet veel over.
Dus er zit meer vlees in dan groente en rijst. Kijk nu maar eens op de zak brokken. En bij brokken is het vaak ook nog dat ze het nat gewicht nemen, maar het vocht wordt er uit gehaald. In een kip zit heel veel water, dus als je dat mee weegt bij de ingredientenlijst en vervolgens het vocht eruit haalt, dan houd je niet veel over.
Re: Vers Vlees hoor ik Vaak, is het wel vlees?
Je doet net alsof dat heel duur is. Een zak RC van 15 kilo kost ongeveer 47 euro, die brokken kosten dus ruim 3 euro per kilo.Orient schreef: Als je eigenlijk goed nadenkt zal het niet zoveel zijn voor 2 euro de kilo duck!
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja, maar daar eten ze minder van. Toen mijn honden nog brokken kregen aten ze gezamenlijk nog geen kilo per dag. Nu eten ze samen ruim 1500 gram per dag op aan Carnibest (ook iets van 3 euro per kilo). Over het algemeen ben je met een KVV voeding duurder uit dan met brokken, het kan dus niet anders dan dat er in brokken minder vlees zitsypke schreef:Je doet net alsof dat heel duur is. Een zak RC van 15 kilo kost ongeveer 47 euro, die brokken kosten dus ruim 3 euro per kilo.Orient schreef: Als je eigenlijk goed nadenkt zal het niet zoveel zijn voor 2 euro de kilo duck!

Our greatest moments are... when not much happened

-
- Erelid
- Contacteer:
hoi klaas,hoeveel vlees en wat voor vlees heb ik geen faluw idee van,wel weet ik dat onder de noemer "vlees" ook heel veel varianten zijnOrient schreef: Ik geef ook duck omdat ik dacht dan hebben ze lekker wat extra vlees.
Maar is dat wel zo?
Groetjes,
Klaas

als je b.v wat kipkarkassen neemt en deze maalt komt er "puur vlees" uit..als je niet weet dat er botten inzitten dan geloof je dus echt dat je puur kippengehakt krijgt.
dit gaat idem zo met ander materiaal wat o.a in kvv voer gaat.
nogmaals..het ts geen troep,maar alleen de fabrikant weet wat er inzit en hoeveel van wat en aangevuld met

Daarom geef ik liever materiaaal dat ik weet wat het is.en niet zo duur ook!