Hoi,
we zijn erachter dat we onze hond (en onszelf!!) zullen moeten her-opvoeden.
Wat is het probleem: Sammy piept en jankt als het vrouwtje maar even afwezig is. Mijn man wordt er onderhand gek van...
als ik maar naar de toilet ga, begint hij te piepen. Zelf omgekeerd begint het nu, als mijn man de kamer uit is.
Ook in de auto is het een en al piepen. We proberen het te negeren, maar soms wordt je er knettergek van.
We hebben de hond nu 1 jaar, hij is 3 jaar oud. Verder luistert hij prima, maar dat piepen heeft hij vanaf het begin al gedaan. Is dus iets wat hi jvan zijn oude baasje heeft meegekregen.
het is niet zo dat hij verlatingsangst heeft, hij kan prima alleen zijn.
Wat is wijsheid, waar moeten we beginnen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
piepen bij afwezigheid baasje
Moderator: moderatorteam
-
Triesje
- nieuw lid
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat voor hond heb je? Als ik je goed begrijp volgt hij jou en je man dus overal en is er stress als de roedel uiteen valt omdat jij bv naar de toilet gaat? Hoe reageren jullie op het piepen? Hoe lang houdt de hond het gejammer vol? Zie je bij je hond verder ook veel stresssignalen zoals gapen, hijgen en onrust, dat soort dingen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
Triesje
- nieuw lid
Hoi Eline,
het is een boerenfox.
Van zijn vorige baas weten we dat hij altijd thuis was.
Ik heb thuis een eigen zaak, dus Sammy is meest van de tijd ook bij mij.
Wat dat betreft klopt jou verhaal van de roedel bij elkaar houden wel.
Maar hoe dat te doorbreken??
Onze reactie op het piepen is wisselend, de ene keer kan je er beter tegen dan de andere keer. Meestal negeren we het. Soms betuttel je hem, zo van: baasje komt zo terug... Soms roep je: stil!
Ook als we weggaan, en hij ziet dat we bijv. schoenen aandoen en jas aandoen. Dan gaat hij plat op de grond liggen of in de mand zitten trillen en janken.
Maar als we eenmaal wegzijn en we kijken stiekum om het hoekje, dan gaat hij al snel rustig in zijn mand liggen.
Verdere stresssignalen die je noemt herkennen we niet bij Sammy.
Ik denk dat mijn man en ik veel consequenter moeten zijn,
vandaar dat ik zeg dat Sammy en wij hieraan moeten werken.
groetjes
Triesje
het is een boerenfox.
Van zijn vorige baas weten we dat hij altijd thuis was.
Ik heb thuis een eigen zaak, dus Sammy is meest van de tijd ook bij mij.
Wat dat betreft klopt jou verhaal van de roedel bij elkaar houden wel.
Maar hoe dat te doorbreken??
Onze reactie op het piepen is wisselend, de ene keer kan je er beter tegen dan de andere keer. Meestal negeren we het. Soms betuttel je hem, zo van: baasje komt zo terug... Soms roep je: stil!
Ook als we weggaan, en hij ziet dat we bijv. schoenen aandoen en jas aandoen. Dan gaat hij plat op de grond liggen of in de mand zitten trillen en janken.
Maar als we eenmaal wegzijn en we kijken stiekum om het hoekje, dan gaat hij al snel rustig in zijn mand liggen.
Verdere stresssignalen die je noemt herkennen we niet bij Sammy.
Ik denk dat mijn man en ik veel consequenter moeten zijn,
vandaar dat ik zeg dat Sammy en wij hieraan moeten werken.
groetjes
Triesje
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ken je bachremedie's? Ik heb zo het vermoeden dat de hond daar nog wel eens baat bij zou kunnen hebben. Als ik het zo lees hebben jullie last van zijn gepiep, maar heeft hij last van toch spanning en overoplettendheid van wat er allemaal gebeurd en ontbreekt het hem aan de nodige stabiliteit om dat te dragen...hij moet het kwijt en gaat daarom piepen en bij hevige stress dus ook beven.
Ik denk niet dat je met negeren iets bereikt omdat de hond naar mijn idee niet piept om aandacht, maar als stressuiting. Je zal de bron dus moeten aanpakken en ik denk dat je met iets onschuldigs als Bach daar een heel eind mee op weg kan komen..althans, dat zou mooi zijn.
Ik denk niet dat je met negeren iets bereikt omdat de hond naar mijn idee niet piept om aandacht, maar als stressuiting. Je zal de bron dus moeten aanpakken en ik denk dat je met iets onschuldigs als Bach daar een heel eind mee op weg kan komen..althans, dat zou mooi zijn.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
danja
- Actief
- Contacteer:
Hoi, ik heb het ook met mijn Maltezer reutje Benji. Dat is een weggeefertje en hij kwam bij mij. Ik heb hem nu een jaar. In het begin was ik zijn steuntje en alles wat ik deed, liep hij achter mij aan. Ik werd er gek van kon me amper nog bewegen. Ik heb toen steeds blijf gezegd. En dat werkte de ene keer wel de andere keer niet, maar het ging al een stuk beter. Hij piepte ook en ging me zoeken waar ik was. Dan riep ik steeds nee Benji en wacht e tot hij stil was. Naar de toilet was ook een probleem, moest meneer mee en zo niet piepen. Hij maakte het zo erg dat hij de open trap opliep en er dus tussendoor schoof en weer beneden lag, terwijl hij geen trappen mag lopen. Hij ging ook onder de douche bij mij staan helemaal nat het intereseerde hem niet als ie maar bij het vrouwtje is. Hij weet nu dat ik altijd terug kom en hij loopt ook niet meer de hele tijd achter mij aan, want daar werd ik gek van en stond dan ook geregeld op zijn pootje. Nu hangt hij wat minder aan mij en kan gewoon dingen doen zonder dat ik steeds hoef op te letten of hij zichzelf niet in gevaar brengt. Hij heeft dan ook veel steun aan Danja en kijkt van haar dingen weer af. Hij is nu een rustiger hondje geworden en hoef geen commando's meer te geven van blijf, nee of stil.
Groetjes Anneke
Groetjes Anneke

-
dierenfreek
- Actief
- Contacteer:
Hoi je moet in elkgeval laten blijken dat je dit niet pikt en hem zeker niet betuttelen wand dan zal hij er zeker mee doorgaan wand jij reageerd dan op hem en dat is negative aandacht trekken als hij piept zeg kort maar duidelijk STILL en laat in je stem vooral geen twijfel doorklinke maar juist overtuiging je moet wel sterk in je schoenen staan en je man en jij moeten op een lijn staan en volhouden dit probleem is echt niet zomaar verholpenleg anders een oud shirt van jullie beiden die je een dag gedragen hebt in zijn mand misschien helpt het Duco was er in elk geval heel erg aangecht en het shirt ligt nu in de hondekar en zelfs daar zit jij nu met veel plezier in omdat ik het shirt er ook in laat liggen hij ligt er dan ook echt boven op. die niet waagt die niet wint maar blijf consequent

groetjes Dierenfreek en Duco
groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker