Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heren hebben net gevochten om etensbak!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Heren hebben net gevochten om etensbak!

Ongelezen bericht door Asterix »

Ik heb ze uit laten vechten. Ludo lag aan het einde een aantal keren op zijn rug maar gaf niet over. Kan het dat ze gestopt zijn omdat ze te moe waren?
We hebben tenslotte niet ingegrepen.
Het is nu ca. een uur geleden gebeurd. Ludo ligt prinsheerlijk op zijn matras en Q. staat bij mij in de buurt.
Veel bloed heeft er niet gestroomd, hoewel ze beiden onder het bloed zitten.
Naast de nekvellen hebben ze elkaar voornamelijk bij de oren en op de kop gebeten.
Ze zijn uitgeput. Zowel fysiek als mentaal.

Heren zijn gewend om samen te slapen in de woonkamer. Als ik ze scheid, ben ik bang dat het een gejoel van jewelste word.

Zometeen ga ik eerst maar beginnen om de wonden schoon te maken.
Laatst gewijzigd door Asterix op 15 nov 2004 01:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Tjemig!! Wat een toestand! Hoezo nu ineens vechten?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Asterix
Zeer actief

De etensbakken staan in de keuken.
Ludo laat meestal een restje over, tot nu toe gaf dat geen problemen.
Q loopt ineens grommend van woonkamer naar de bak van Ludo toe.
Ludo reageerde en werd door Q gepakt.

Ja, dom om die bak te laten staan maar wij wisten niet beter opdat Q respect had voor Ludo. Het is wel eens vaker gebeurd dat Q grommend boven die bak stond; Ludo hoefde maar naar zijn bak te kijken en Q ging er vandoor.
Afbeelding Afbeelding

kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

hier vanavond dus ook
mijn dochter was hier met haar honden
gaat altijd goed samen
maar toen mijn jongste dochter haar arm om rocky legde gromde hij naar haar
gizmo vloog hem dus aan
we hebben ze uit elkaar gehaald en gizmo naar buiten gedaan
na een half uurtje weer binnen gelaten maar het was gelijk weer raak
ik baal als een stekker :jank:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:De etensbakken staan in de keuken.

Ja, dom om die bak te laten staan maar wij wisten niet beter opdat Q respect had voor Ludo. Het is wel eens vaker gebeurd dat Q grommend boven die bak stond; Ludo hoefde maar naar zijn bak te kijken en Q ging er vandoor.
Okee, dom ja. Ik zal niet gaan preken, maar ik hoop dat al die anderen die dit lezen en altijd zeggen dat ze samen kunnen eten en dat er niets aan de hand is zich je verhaal aantrekken!
Ik heb het vermoeden dat als je er gewoon voor zorgt dat eten geen bron meer van conflict kan zijn dit hopelijk verder dan nu klaar is. Vertrouwen kan aangetast zijn bij je honden, maar dat bouwt zich wel weer op.
Bij zo'n duidelijke en directe aanleiding hoeft het absoluut niet te leiden tot verdere escalatie, al kan het wel zo zijn.
Laat het een les zijn voor je en hopelijk gaan ze niet meer met elkaar op de vuist.
Ik had overigens wel ingegrepen..ruzie om eten hoeft niet iets te maken te hebben met rangorde en ik vind het zelf gewoon de kat op het spek binden. Gooi een zak met 3 spekkie's tussen 5 kinderen en ze maken elkaar er ook voor af. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Vechten? Maar het is toch altijd de baas die bepaalt of er gevochten wordt?? :denken:
Groet, Janine
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

speedy-fien-doeke schreef:Vechten? Maar het is toch altijd de baas die bepaalt of er gevochten wordt?? :denken:
Nee hoor, ga jij nog maar eens wat boeken lezen. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Eline* schreef:
speedy-fien-doeke schreef:Vechten? Maar het is toch altijd de baas die bepaalt of er gevochten wordt?? :denken:
Nee hoor, ga jij nog maar eens wat boeken lezen. :19:
Tjoh.... ik had net de bieb al uit....
Groet, Janine
Asterix
Zeer actief

Eline* schreef:
Cleo schreef:De etensbakken staan in de keuken.

Okee, dom ja. Ik zal niet gaan preken, maar ik hoop dat al die anderen die dit lezen en altijd zeggen dat ze samen kunnen eten en dat er niets aan de hand is zich je verhaal aantrekken!
Ik heb het vermoeden dat als je er gewoon voor zorgt dat eten geen bron meer van conflict kan zijn dit hopelijk verder dan nu klaar is. Vertrouwen kan aangetast zijn bij je honden, maar dat bouwt zich wel weer op.
Bij zo'n duidelijke en directe aanleiding hoeft het absoluut niet te leiden tot verdere escalatie, al kan het wel zo zijn.
Laat het een les zijn voor je en hopelijk gaan ze niet meer met elkaar op de vuist.
Ik had overigens wel ingegrepen..ruzie om eten hoeft niet iets te maken te hebben met rangorde en ik vind het zelf gewoon de kat op het spek binden. Gooi een zak met 3 spekkie's tussen 5 kinderen en ze maken elkaar er ook voor af. :wink:
Dat is mij zeer duidelijk :wink:
Maargoed, wat nu? Q ligt aan mijn voeten (woon-keukentje is voor ons meer woonkamer dan de woonkamer)
hahaha, ik wilde net typen dat Ludo niet in zijn buurt mocht komen.
Ludo is er net bij gekomen en ze likken elkaars wonden af.
Weer een correctie: Ludo likt de wonden van Q.
Inmiddels liggen ze beiden aan mijn voeten.
Hoe de nacht in te gaan?

Q is erg beschermend tegenover alles wat hij veroverd heeft. Hij kan enorm liggen grommen om b.v. een stukje deken wat hij verovert heeft en dat heb je niet altijd in de hand.
Afbeelding Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je moet ervoor zorgen dat alles wat gemonopoliseerd kan worden door Q omdat het voor honden interessant is, weg is. Geen speelgoed, kluiven of etensbakken nu en de komende tijd ook niet. Verder gewoon lekker je nest in. Ze zullen allebei ook wel geschrokken zijn en elkaar denk ik wat met rust laten. Soms zie je bij beide honden afwachtendheid, soms zie je goedmakertjes en soms zie je dat de beer los is en ze elkaar aldoor in de haren vliegen. Nu is het kalm zo te lezen, dus ik zou gewoon de boel de boel laten en gaan slapen. Als ze opnieuw vechten hoor je het snel genoeg. Nu is blijkbaar de spannning weg dus ik verwacht niet dat ze nu nog op de vuist gaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Speelgoed en kluiven zijn vanwege Q,s gedrag allang uit den boze.
Op zich jammer, als ze al kluiven krijgen moeten ze dat appart van een kamer opkluiven.
Maar het zij zo.

Dank voor je advies! :ok: Ze liggen elkaar inmiddels af te lebberen.
Ik kan met een redelijk gerust hart naar bed gaan.
Afbeelding Afbeelding

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Hier nog een stel dat elkaar in de haren vliegt om eten.
En door het grootte verschil zal dat zeker uit de hand lopen.
Wat ik heb gedaan is niks maar dan ook niks wat met eten of wat er op lijkt hier te laten slingeren.
En ze eten apart en de bakken gaan gelijk weer weg daarna, hetzelfde met kluiven.
Groetjes Els
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Slaap lekker! :wink:

En Els..ik vind dat je honden sowieso niet in dezelfde ruimte eten moet geven, zeker geen reu-reu of teef-teefcombi's. Ik vind het echt vragen om problemen. Ook al lijkt alles koek en ei, we missen vaak de signalen die voorbode zijn van vechten. Gevechten om eten zijn helemaal niet altijd rangordegerelateerd, maar kunnen wel de boel op de spits drijven en op het oog vreedzame verhoudingen kunnen ineens omslaan.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Gevechten om eten zijn helemaal niet altijd rangordegerelateerd
Ik wil dat nuanceren.
Ik ben met je eens dat het verdedigen van eten waar je nog mee bezig bent ook door een in principe ondergeschikte hond kan gebeuren. Maar de reactie daarop vanuit de dominante hond is wel degelijk rangordegerelateerd.
Dat de ondergeschikte hond zijn eten verdedigd betekent niet dat de dominante dat ook pikt.
Een ranglagere hond kan en mag zijn eten verdedigen. Een ranghogere hond hoeft dat niet te pikken en kan er dus voor kiezen de strijd aan te gaan. Echter hangt het dus van veel zaken af of dat ook gebeurd en hoe en ik ben niet met je eens dat dat bij voorbaat dus ook rangordegerelateerd is.
Het is gerelateerd aan buitdrift en hebberigheid en daarbij het zelfvertrouwen te kunnen winnen..in die zin dus te linken aan rang, maar niet enkel en alleen. Als ik kijk naar Laika en nelson is laika de baas, gewoon absoluut zonder twijfel. Toch heeft Laika heilig ontzag voor Nelson als het om eten gaat. Hij is harder en gemener en Laika is bang voor het fysieke conflict met hem.Daar laat ze het heel simpel dus niet op aan komen. Met een semi arrogante harses loopt ze quasi-ongeinteresseerd door de kamer als Nels bv ligt te kluiven, maar vanuit mijn ooghoeken zie ik haar vanuit haar ooghoeken hebberig loeren...maar afpakken doet ze niet.
Dat zijn wel degelijk afwegingen die een hond kan maken, los van rangorde. gewoon puur opportunisme..kan ik dit of kan ik dit niet en hou ik de eer aan mezelf? Want inderdaad..als de ranghogere hond het conflict aangaat en verliest kunnen de rapen gaar zijn en kunnen er dus vele gevechten volgen omdat de baas van zijn voetstuk is gelazerd. Een lullig conflictje om eten kan een hele rangorde doen wankelen.
Wat ik overigens wel aan rangorde gerelateerd vind is het afpakken van eten. Een ranglagere hond zal het niet snel in zijn pannetje halen eten af te pakken van een ranghogere hond als hij voldoende respect heeft.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik heb dat zaterdag meegemaakt met Stanley en Whooper.
Had 2 heerlijke verse vleesbotten gehaald en het regende buiten, dus oude kleden tevoorschijn en ieder een andere plek. 1 in de gang en 1 in de kamer. Na een tijdje komt Whoop trots met dat bot in zijn bek de kamer in en gaat op de plek van Stanley liggen. Whoop gaat weer verder met kluiven en ineens probeert hij Stanley zijn bot te pikken. Foute boel dus en het werd vechten met echt ontzettend veel herrie. Ik heb het een tijdje door laten gaan en toen ik zag dat Whooper in een onderdanige houding lag heb ik ze uit elkaar gehaald. Met het normale eten zijn er gelukkig nooit problemen.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik weet niet of ik dus geluk heb gehad, maar ik heb ze altijd samen laten eten en toen er een derde bijkwam, hebben ze vanaf het begin samen gegeten, netjes met zijn 3 naast elkaar, het gaf effe een keer een klein conflictje, de pup wilde blind effe in de bak van een van de oudere honden dus eten pakken, ja dat is dus gelijk afgesnauwt en de oudste teef ging erop door en dan bepaal ik het weer of ze doorgaan, misschien verkeerd volgens de boeken enzo, maar ik zie dat ik de leider ben en ik bepaal hoe of wat, maar ze eten nu altijd in harmonie en er is nooit meer iets voorgevallen op die ene keer in het begin.
Waarom zou je het zo laten doorgaan dat je echte zware gevechten kan krijgen?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Golden Stanley schreef:. Met het normale eten zijn er gelukkig nooit problemen.
Nee, en dit bedoel ik dus. Ik vind dit gewoon niet slim. Waarom? Waarom moeten honden samen eten? Het zijn geen mensen die gezellig aan tafel gaan zitten bikken! Een hond zoekt een rustige kalme plek om te kunnen eten. Je ziet bijna nooit een hond vrijwillig in de buurt van een andere hond eten. Waarom moeten die eigenwijze mensen dat nou persé willen met de kans dat het een keer mis gaat?
Ik snap het niet hoor. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hoe is het nu Cleo? Is de nacht rustig gegaan?

Sommige dingen die ik lees hoef je je niet lullig om te voelen, het is gewoon zo. Hier eten ze apart, de een in de bijkeuken, de ander in de gang. ook kluifen doen ze apart. Scar houd van tennisballen uit elkaar trekken, Milk van knuffels koesteren. Ik haal alles weg want Milk wil nog wel eens gaan stelen bij Scar en dan weet ik het gevolg. Soms moet je door schade en schande wijs worden. Op zich helemaal niet erg, zolang je er maar wat van opsteekt :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
MANIAC
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MANIAC »

Best erg als ze gaan vechten. 1 hond van mijn zijn voer en water staat in de keuken bij zijn mand en de andere staat in de woonkamer bij zijn mand. Ze willen elkaar met botten en speeltjes wel eens uitdagen maar ze eten en drinken verder apart.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Eline* schreef:[ Als ik kijk naar Laika en nelson is laika de baas, gewoon absoluut zonder twijfel. Toch heeft Laika heilig ontzag voor Nelson als het om eten gaat.
Hier ook zo.
Hera is zonder twijfel de baas over Woopy maar ook zij komt niet in zijn buurt als tie aan het eten is, terwijl zij hem echt wel aan kan.

Overigens eet Hera dus apart van onze andere honden vooral ivm Ghaya;2 teven.
Roosje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roosje »

Omdat Mo vrij bezitterig kan zijn, ben ik heel consequent met eten door ze te laten zitten en wachten voordat ze hun eten of een bot krijgen. Ik zet de etensbakken zo ver mogelijk uit elkaar in de keuken en op zo'n manier dat ze elkaar niet kunnen zien. Ze mogen pas ruiken aan de etensbak van de ander wanneer diegene wegloopt, idem dito met de botten. Dit werkt tot nu toe hier heel goed, Mo is vrij ontspannen tot nu toe met eten ten opzichte van Dot. Met vreemde honden breekt er oorlog uit. Ik heb het vermoedde dat de laatste weken ze weer in een fase zit van uitproberen, ik herken het gedrag van ons vorige hond. Ze begint niet meteen met haar eten maar lijkt te wachten op Dot. Ik haal het eten weg wanneer ze te lang treuzeld. Geen gedonder met eten!

Roosje
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik denk dat wij dan ook str*ndmazzel hebben met onze honden. Want 2 reuen en die eten naast elkaar uit dezelfde voerstandaard. Wel dus altijd op dezelfde plek. Dus Tagor de linker bak en Jari de rechter. En dat weten ze zelf ook. Ze zullen n.l. niet eten uit de andere voerbak.
Maar Jari haalt het niet in zijn kop om voordat Tagor het toestaat in de voerbak van Tagor te duiken. En als Tagor er zin in heeft laat ie wat over voor Jari, maar dus lang niet altijd.
Overigens blijven we er dus wel altijd bijstaan als ze eten. Ook om zeker te zijn dat de medicijnen die Jari bij/door zijn voer krijgt helemaal op zijn.
Gevochten is er nooit, wel heeft Jari op dag 1 een correctie gekregen van Tagor omdat hij als pup heel brutaal in de voerbak van Tagor dook. Daarna is er nooit meer wat gebeurd.

En bij kluiven is het altijd zo dat Tagor ergens op een centrale plek neerploft en Jari dan een ander plekje uit zicht van Tagor zoekt. Is ook nog nooit een gevecht over geweest. Maar idd ook hier houden we altijd de honden in de gaten.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Eline* schreef:
Golden Stanley schreef:. Met het normale eten zijn er gelukkig nooit problemen.
Nee, en dit bedoel ik dus. Ik vind dit gewoon niet slim. Waarom? Waarom moeten honden samen eten? Het zijn geen mensen die gezellig aan tafel gaan zitten bikken! Een hond zoekt een rustige kalme plek om te kunnen eten. Je ziet bijna nooit een hond vrijwillig in de buurt van een andere hond eten. Waarom moeten die eigenwijze mensen dat nou persé willen met de kans dat het een keer mis gaat?
Ik snap het niet hoor. :19:
Hoho, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoel dat ze alle 2 UITERAARD met deze karakters apart eten (1 in de gang de ander in de keuken), maar Whooper accepteert altijd dat als ze gegeten hebben dat Stanley dan de bak van Whooper in de gang uitlikt. Dan ligt Whooper in de kamer uit te buiken. Die rivaliteit is er dan totaal niet onder elkaar.
Anders wordt het als ze iets speciaals krijgen zoals botten. Dan is een ieder ineens op zijn hoede en lijkt het vaak wel alsof Whooper expres bij Stanley gaat kijken om te inspecteren of zijn bot toevallig niet groter is dan die van hem. Ik hou ze vanaf nu gewoon apart opgesloten om dit soort gezeik te voorkomen.
Asterix
Zeer actief

Ben met ze naar de DA geweest. de scheurwonden waren te oud om te hechten. Beiden hebben een antibioticakuur meegekregen voor 1 week.
De wonden 2 maal daags wassen met betadineshampoo.
Ludo mist een heel groot deel van een teennagel en die mag 2x per dag met zijn poot in soda.
Nu nog even bedenken hoe ik dat ga doen :denken:
Laatst gewijzigd door Asterix op 15 nov 2004 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Oeps, ik had niet begrepen dat het zo ernstig was met die sukkels.
De honden gewond en jij een rib uit je lijf aan kosten. Fijn he eten :evil:
Pootjes in soda (of de week) doe ik zelf: een oude sok aandoen- Soda oplossing maken- sodaoplossing in een dubbele pedaalemmerzak-poot erin- bovenkant even tapen en weken maar. Kop koffie erbij en zitten wken dta ze blijven liggen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Asterix
Zeer actief

chrico schreef:Oeps, ik had niet begrepen dat het zo ernstig was met die sukkels.
De honden gewond en jij een rib uit je lijf aan kosten. Fijn he eten :evil:
Pootjes in soda (of de week) doe ik zelf: een oude sok aandoen- Soda oplossing maken- sodaoplossing in een dubbele pedaalemmerzak-poot erin- bovenkant even tapen en weken maar. Kop koffie erbij en zitten wken dta ze blijven liggen :mrgreen:
Ik zat al aan een hoefzak te denken die ik nog ergens op stal heb liggen :mrgreen:
Geluk bij een ongeluk, het is niet de poot van Q. Q laat zich erg moeilijk behandelen.
Ze zijn verzekerd dus over de kosten hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken.
Afbeelding Afbeelding

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

he bah , jammer dat het zo gegaan is, maar ga ze niet apart stoppen hoor , daar maak je het alleen maar erger mee :wink: Wel apart laten eten maar , als je het niet meer vertrouwt . Hier eten ze altijd alle 7 tegelijk , maar ik blijf er altijd wel bij staan. En ze weten dan donders goed dat ze niets moeten flikken . Ik heb alleen nooit iets van kluifjes of speeltjes in huis liggen, want dat is wel een keer verkeerd gegaan. Moeder en dochter kregen toen knokken , maar ze zijn er toen geloof ik zelf het meest van geschokken. Tis daarna ook altijd goed blijven gaan met die 2 :wink: Sterkte met de verwondingen , nooit fijn zoiets :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

nou fijn verhaal, cleo. :roll:

gisteren zat ik een pizza te eten met igor de duitse dog en boeboe erbij. boeboe meende mij en mijn pizza zich toe te eigenen. deed heel gemeen tegen igor.

de zaak dreigde te escaleren en dat heb ik in verband met boeboes temperamentje en igors grootte liever niet.

dus hop, allebei de heren een schop respectievelijk schopje onder het holletje en van elkaar af allebei in een andere hoek van de kamer.

geen gefuck met eten. ingrijpen.

succes met die arme ludo zijn nagel, dat doet hartstikke pijn, joh!
Laatst gewijzigd door linlin op 15 nov 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Bij mij eten ze alle 3 in de bijkeuken, 2 reuen en 1 teef. Niet omdat dat per se moet, maar puur uit gewoonte. Ze staan daar weliswaar allemaal met de kont naar elkaar toe en om een hoekje. De roedelleider is als eerste klaar en wacht dan popelend tot nummer 2 klaar is en dan gaat 1 in 2 z'n bak gluren of er nog wat overschiet. Inmiddels is 3 dan ook klaar en gaat 2 daarin kijken. 3 loopt ook nog een rondje langs de bakken en daarna gaan ze allemaal mee de woonkamer in voor het knuffelrondje.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Asterix
Zeer actief

Angel-eyes schreef: Waarom zou je het zo laten doorgaan dat je echte zware gevechten kan krijgen?
Dat kan ik je in mijn geval wel uitleggen.
Er rommelt hier wat in de rangorde. Q is de ranglaagste maar probeert in verschillende situaties toch hogerop te komen.
Ik heb ooit een reu moeten herplaatsen (uit een reuenroedel van 3) omdat ik het niet aandurfde ze het uit te laten vechten.
Gisteravond dacht ik: ze zijn nu toch bezig, laat ze het maar uitzoeken.
Zoals eerder vermeld was dit een grote inschattingsfout!
Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”