Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Peet2 schreef:
Marion. schreef:
Hutsje schreef:Aha. Dus AHV, Kivo, Smuldier, Prins en Bandit zijn dus niet compleet????
Nee. Want dat zeggen ze op barfplaats.nl :pffff:
Hoe kom je daar bij?
Dan heb je wel heel selectief gelezen. De Smuldier Compleet wordt ook op BP als kvv gezien hoor.
Ik lees helemaal niets op BP (haha, nu heeft het al een koosnaampje ook :mrgreen: ). Was een beetje sarcastisch bedoeld richting Anneke :wink:
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Als je daar niets leest, moet je hun ook niet quoten. Da's unfair... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Peet2 schreef:moet je hun ook niet quoten.
nou de enige die alleen maar hun quote is Danja..... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Marion. schreef: Nee. Want dat zeggen ze op barfplaats.nl :pffff:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Peet2 schreef:
Marion. schreef: Nee. Want dat zeggen ze op barfplaats.nl :pffff:
oke heb niks gezegd :mrgreen: :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Enige tijd geleden werd in het programma RADAR het volgende bekend en openbaar gemaakt.

In de uitzending heeft u gruwelijke verborgen camera-beelden uit een Amerikaans laboratorium kunnen zien, gemaakt door een medewerkster van dierenorganisatie PETA (= People for the Ethical Treatment of Animals). Deze werkte tien maanden undercover en maakte de videobeelden met een verborgen camera. Iams, die claimt marktleider in de diervoedingsindustrie te zijn, huurde dit laboratorium om diervoeding van onder meer het dure merk Eukanuba te testen. Maaike Wermer van de Dierenscherming reageert in de uitzending op de schokkende beelden.

Bekijk hier het filmpje.

http://www.petatv.com/tvpopup/Prefs.asp?video=iams

Dit is echt gruwelijk!!!!!!!!!!!!!!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

P@CO schreef:Dit is echt gruwelijk!!!!!!!!!!!!!!
en al eeuwen oud :roll:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Kan jij dan bewijzen dat ze het niet meer doen. :denken:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

danja schreef:Kan jij dan bewijzen dat ze het niet meer doen. :denken:
Kan jij bewijzen van wel?
weg gehaald zit een virus in
danja
Actief
Contacteer:

Nee, maar er is ook niemand die kan bewijzen dat het niet meer zo is. En al zou iams het niet in Nederland doen ze doen het nog wel in het buitenland, dus doen ze nog steeds aan dierproeven.
Misschien doen ze het nu alleen op muizen en andere kleine diersoorten. Dat is ook nog steeds dierproeven. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Kan jij dan bewijzen dat ze het niet meer doen. :denken:
kan jij bewijzen dat andere producenten het niet doen? behalve dat ze het dan netjes op hun site zetten want dat is gewoon een pr-praatje... echte bewijzen.... :roll:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

het lijkt wel welles-nietes.
We gaan ons er wel verder in verdiepen, want jij komt ook niet echt met antwoorden. :wink:
Afbeelding
Marion.

danja schreef:het lijkt wel welles-nietes.
We gaan ons er wel verder in verdiepen, want jij komt ook niet echt met antwoorden. :wink:
Het is ook welles-nietes. En niemand weet het, dat is het leuke. Alleen maar de fabrikanten :mrgreen:

Enne.... nee, ik wil niet horen wie de "ze" zijn die zich erin gaan verdiepen hahaha
danja
Actief
Contacteer:

oke, niemand dus. Maar als er staat dat het voor menselijke consumptie is dan is dat volgens mij niet gelogen. De kip die wij in de winkel kopen is toch ook voor menselijke consumptie, maar het is toch weer beter als je een biologische kip koopt.
Ik ben in ieder geval tevreden over Energique en Danja en Benji ook, dat zegt voor mij genoeg.

Groetjes Anneke :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:het lijkt wel welles-nietes.
:denken: nou verdiep ze... je komt niet veel verder dan wat een producent op een site zet of je aan de telefoon met een mooi praatje verteld...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Maar als er staat dat het voor menselijke consumptie is dan is dat volgens mij niet gelogen.
nou ga het eens proberen zou ik zeggen :wink:
Ik ben in ieder geval tevreden over Energique en Danja en Benji ook, dat zegt voor mij genoeg.
prima toch! Ik ben ook tevreden over de brokkenmerken die ik voer en over AHV als versvoer...
Laatst gewijzigd door malinois op 12 nov 2004 23:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Enne.... nee, ik wil niet horen wie de "ze" zijn die zich erin gaan verdiepen hahaha
nou ben wel erg nieuwschierig wie ze zijn :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Als je goed leest,snap je wat ik bedoel met "ze", maar voor jouw schrijf ik het wel even op. Voor diegene die nog proeven doen op dieren. :pffff: :ok:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Als je goed leest,snap je wat ik bedoel met "ze", maar voor jouw schrijf ik het wel even op. Voor diegene die nog proeven doen op dieren. :pffff: :ok:
oh dus niet alleen IAMS dus toch ook anderen :idea:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Onder anderen Iams.
Er zijn maar weinig merken die het niet doen. Hebben we gelukkig nog keus.
:ok:
Afbeelding
Hanarts
Vaste gebruiker

Roos bij mijn honden

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: :cheer: Mijn Bearded Collies van 8 en 6 jaar worden elke 14 dagen geborsteld en gekamd en ontklit. Nu heb ik weer eens huidschilfers ontdekt, dus roos! Ik probeer verschillende merken droogvoer, ben nu aan de Smolke Light omdat 1 hond te zwaar is. Heb een tijdje schapenvet/zonnebloemolie toegevoegd maar het helpt niets. We hebben nu olie voor de haren en huid(dus uitwendig) en dan gaat het weer een poosje goed.
Mijn honden zijn als pup grootgebracht met Eukanuba! Na 9 maanden vonden ze het niet lekker meer. Heb nu in al die jaren o.a. Bento, Fokker, Prins, Royal Canin en Proplan geprobeerd. Dieetvoer van de DA deed de vacht ook niet glimmen!
Iemand nog goede tips?
gr. Hanny :denken: :denken:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Versvleesvoeding is erg goed bij vacht problemen en honden die geen eetlust meer in de brokken hebben. :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Re: Roos bij mijn honden

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hanarts schreef::cheer: :cheer: Mijn Bearded Collies van 8 en 6 jaar worden elke 14 dagen geborsteld en gekamd en ontklit. Nu heb ik weer eens huidschilfers ontdekt, dus roos! Ik probeer verschillende merken droogvoer, ben nu aan de Smolke Light omdat 1 hond te zwaar is. Heb een tijdje schapenvet/zonnebloemolie toegevoegd maar het helpt niets. We hebben nu olie voor de haren en huid(dus uitwendig) en dan gaat het weer een poosje goed.
Mijn honden zijn als pup grootgebracht met Eukanuba! Na 9 maanden vonden ze het niet lekker meer. Heb nu in al die jaren o.a. Bento, Fokker, Prins, Royal Canin en Proplan geprobeerd. Dieetvoer van de DA deed de vacht ook niet glimmen!
Iemand nog goede tips?
gr. Hanny :denken: :denken:
Horen beardies wel te glimmen?
weg gehaald zit een virus in
Hanarts
Vaste gebruiker

Vacht

:cheer: :cheer: Ik weet niet of Beardies horen te glimmen, maar als de vacht er maar wat glanzend uit ziet ben ik tevreden.
Doe nu maar weer wat zonnebloemolie door het eten!
gr. Hanny
Afbeelding
Marion.

Re: Vacht

Hanarts schreef:Doe nu maar weer wat zonnebloemolie door het eten!
gr. Hanny
Dan zou ik liever visolie kopen Hanny (zalm). Of olijfolie.
Hanarts
Vaste gebruiker

Voeding

:cheer: :cheer: Heb ik ook in voorraad!!! Bedankt voor de tip! Nog een vraag: worden de honden van olijfolie ook dikker? Sinds ik de doggies geen olie meer geef is de zwaarste(Ziggy) een paar kiloos afgevallen,het beroerde is dat Bailey, die er eigenlijk wat kilootjes bij moet, ook is afgevallen. Krijgen nu dus Smolke Light en ik geef Bailey extra bruinbrood en wat meer voer dan staat aangegeven.
gr. HdF
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

visolie, zalmolie,olijfolie,borageolie maar geen zonnebloem olie!!!!!
versvis, omega 3/6/9/ organes, kippen, versvlees of een goeie kompleet vers voer
je ziet dat je honden het niet echt goed op brokken doen, gewoon een tijdje vesr proberen en als je het niet bevalt terug dan maar naar de brokken.
Marion.

Re: Voeding

Hanarts schreef::cheer: :cheer: Heb ik ook in voorraad!!! Bedankt voor de tip! Nog een vraag: worden de honden van olijfolie ook dikker? Sinds ik de doggies geen olie meer geef is de zwaarste(Ziggy) een paar kiloos afgevallen,het beroerde is dat Bailey, die er eigenlijk wat kilootjes bij moet, ook is afgevallen. Krijgen nu dus Smolke Light en ik geef Bailey extra bruinbrood en wat meer voer dan staat aangegeven.
gr. HdF
Ik zou een hond, die er een paar kilootjes bij moet, sowieso geen "light" voer geven. Kun je voor hem niet gewone brokken kopen?

Ik ehhhhh, ga niet over het dikker/dunner worden van honden. Daar heb ik zelf al teveel problemen mee. Maar dat weet vast iemand anders wel :wink:
Hanarts
Vaste gebruiker

Voeding

:cheer: Ik hou me toch bij droogvoer, alleen al omdat ik op de camping in Frankrijk het een beetje gemakkelijk(voor mezelf) wil houden.
Light is eigenlijk alleen voor de zwaarste, maar volgens de leverancier was het geen probleem voor de andere hond. Heeft het dus mis want nu ga ik toch ander voer erbij kopen om Bailey wat zwaarder te krijgen!!!!
Moet alleen ontzettend uitkijken dat Ziggy de bak niet te pakken krijgt van Bailey. Even niet opletten(als de bel gaat moeten we als eerste de bak van B. met een noodgang omhoog zetten want Z. rent als een gek naar de bak om er een flinke hap uit te nemen!!!!!)
We proberen het wel. Hou jullie op de hoogte!!!!
Doei. Hanny :cheer:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik begrijp het niet :denken:
je klaagt over dat je honeden niet goed in hun vacht zitten en dat je alles geprobeerd hebt en toch blijfje brok voeren.
Dit begrijp ik echt niet!!!! alleen maar omdat je op de camping in frankrijk zit??? en de rest van het jaar???
m,aar ja ik bemoei me niet meer mee.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”