Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1e speurles gehad

Moderator: moderatorteam

chita
Vaste gebruiker

1e speurles gehad

Ongelezen bericht door chita »

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, speuren met Yoska!
We begonnen gewoon met een korte rechte lijn met onderweg wat snoepjes. Dit ging best goed, maar ze kon de snoepjes moeilijk tussen het gras vandaan krijgen, dus dat duurde wel even.

Daarna hebben we met haar knuffel een recht spoor gemaakt en dat ging echt goed!!!!Ze had hem echt snel en heel de tijd die neus op de grond. Daarna hebben we een spoor in het hoge gras gemaakt, en dat ging iets minder, maar voor de eerste keer ging het best goed! Yoska vind het heel leuk en dat is het belangrijkst. Ikzelf weet het nog niet helemaal of ik het leuk vind, vond het een beetje saai, maar dat komt denk ik nog wel! Ga in ieder geval 10 lessen nemen. Volgende week kunnen we helaas niet (Yoska word geholpen), maar de week erop zijn we weer van de partij!
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:ok: Leuk hoor! Hoe was de lokatie en kon je haar ondertussen nog effe loslaten, zodat ze dat ook leert?
chita
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chita »

De lokatie was niet erg bijzonder. Het was op een veldje op het industrieterrein.

Heb haar niet los kunnen laten (vond ik daar te gevaarlijk). Wel ben ik zaterdag als afsluiting van de basiscursus met zijn allen gaan wandelen. Allemaal los en Yoska liet gelijk haar probleem zien. De instructrice had niet verwacht dat ze zo volhardend zou zijn, omdat dat niet in het karakter van het ras zit. Maar ze zagen dus wel dat het echt een probleem is en dat dat dus niet in 1 keer opgelost is.
De meeste honden blijven in een kring van laat ik zeggen 10 meter bij je en kijken af en toe of ze niet te ver zijn. Yoska interesseert dit niks, die gaat als ze iets anders ziet gewoon weg en let totaal niet meer op je.

Ik moet nu met een lange lijn (8 meter) gaan oefenen. Ze moet weer weten dat ze zover weg mag en verder niet....Als ik molshopen tegen kom moet ik gewoon doorlopen en negeren. Ik ben benieuwd en ben dus hard aan het oefenen.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Kleine tip: neem als beloning roll pensstaafjes. Dat even inprenten met het Hier komen aan de lange lijn en dan gewoon loslaten. Die dingen verrichten wonderen. De rest moet je maar met je trainer doen.
Succes hoor!
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”