Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plasje 'begraven'/ poep eten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mamvan4
geregistreerd lid

Plasje 'begraven'/ poep eten

Ongelezen bericht door mamvan4 »

Wat is de reden dat onze oudere hond de plasjes op de krant van onze pup 'begraaft' ? :denken:
Vind het een wonderlijk en koddig gezicht dat de oudere hond met zijn neus steeds de boel bij elkaar lijkt te willen vegen en vroeg me dus af wat de reden hiervan is.

Verder eet onze pup zijn eigen poep :jank:
Ik vind het echt vreselijk vies, omdat hij soms wat zachtere poep heeft zit zijn bekkie er soms ook onder.
Hoe kan ik hem dit afleren ?
Mama van 4 kids, 2 hondbabies, een eigenwijze kater en 2 fretten
mamvan4
geregistreerd lid

De oudere hond doet het alleen bij plasjes, de poep van de pup intereseert hem niet. Daar snuffelt hij aan en loopt weer weg.
Zijn kauwbotten begraaft de oudere hond wel altijd ja, alleen hij vergeet alleen waar hij ze laat :smile:

Ik had idd al gelezen dat er mogelijk ook geen reden kan zijn voor het poep eten door de pup. Maar reden of niet, ik vind het echt vies :jank:
En ik hoop dat ik het hem kan afleren, moet toch niet denken aan een lebber van die kleine.....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

En ik hoop dat ik het hem kan afleren, moet toch niet denken aan een lebber van die kleine.....
Gelukkig voor jou is een hondebek voorzien van een zelfreinigingssysteem wat binnen korte tijd ervoor zorgt dat de viezigheid verdwenen is.

Als je je nu eens aanwent om eerst even aan het bekkie te ruiken voordat je je een lebber laat geven? Ruikt de adem naar poep, dan moet puppert maar even wachten met de lebber, ruikt het echter gewoon naar schone hondebek dan kun je de lebber gerust in ontvangst nemen.

Blijft natuurlijk net zo´n smerige gewoonte, maar misschien wel een ietsje hanteerbaarder voor je?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Wil de hond schreef:
Gelukkig voor jou is een hondebek voorzien van een zelfreinigingssysteem wat binnen korte tijd ervoor zorgt dat de viezigheid verdwenen is.

Als je je nu eens aanwent om eerst even aan het bekkie te ruiken voordat je je een lebber laat geven? Ruikt de adem naar poep, dan moet puppert maar even wachten met de lebber, ruikt het echter gewoon naar schone hondebek dan kun je de lebber gerust in ontvangst nemen.

Blijft natuurlijk net zo´n smerige gewoonte, maar misschien wel een ietsje hanteerbaarder voor je?
Wil, de pup is een swiffer, ook in snor en baard zal er wel iets hangen.
weg gehaald zit een virus in
Sjiel
Zeer actief

Heb ik van mezelf gekopieerd uit een andere topic

Honden(en katten nog veel sterker) kennen het zg smaak-aversie-leren, als ze iets nieuws eten en ze worden misselijk binnen een bepaalde tijd (hoe sneller hoe beter) zullen ze dit nieuwe eten vermijden in de toekomst.
Om de hond het poep-eten af te leren moet je ergens een route met smakelijke poep preparen door op de smakelijke poep een hele berg zout te leggen, van het zout word de hond misselijk/gaat braken en dat zou hij dus met het poepeten moeten verbinden en in het vervolg geen poep meer eten.
Zover klinkt het niet moeilijk alleen de "grap" is dat het het beste werkt bij iets dat echt nieuw is, dus al bij de eerste keer ervan eten. Als het al vaker gebeurd is moet je het langer volhouden en heel goed zorgen dat er tusen de zoute poep geen poep gegeten wordt waar ie niet misselijk van wordt.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sjiel schreef:Wil, de pup is een swiffer, ook in snor en baard zal er wel iets hangen.
Oh, op zo´n manier.

Hoe oud is dit hondje overigens?
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Van nature wil de hond zijn nest schoon houden zodat vijanden niet kunnen ruiken dat de hondjes daar zijn. Daarom begraven dan wel eten de honden hun plas/poep. Een pup ziet dit in het nest ook door de moeder gebeuren en kan dit gedrag overnemen.
Maar dat de oudere hond het alleen bij plasjes doet snap ik dan eigenlijk ook niet.
Misschien een kwestie van de bekende klok horen luiden...?
Love all animals!
mamvan4
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:
Sjiel schreef:Wil, de pup is een swiffer, ook in snor en baard zal er wel iets hangen.
Oh, op zo´n manier.

Vraagje : Wat is een swiffer ?

En het hondje dat de poep eet is nu 8½ week.
De hond die de plasjes bedekken wil is in september 1 geworden.
mamvan4
geregistreerd lid

bepbak schreef:Van nature wil de hond zijn nest schoon houden zodat vijanden niet kunnen ruiken dat de hondjes daar zijn. Daarom begraven dan wel eten de honden hun plas/poep. Een pup ziet dit in het nest ook door de moeder gebeuren en kan dit gedrag overnemen.
Maar dat de oudere hond het alleen bij plasjes doet snap ik dan eigenlijk ook niet.
Misschien een kwestie van de bekende klok horen luiden...?
Misschien dat het idd dat wel is :smile:
Ik blijf er iig om lachen, het is zo'n koddig gezicht en soms kan ie me dan ook zo hulpeloos aankijken, van lach niet, help me liever :smile:
Sjiel
Zeer actief

mamvan4 schreef:
Wil de hond schreef:
Oh, op zo´n manier.

Vraagje : Wat is een swiffer ?

En het hondje dat de poep eet is nu 8½ week.
De hond die de plasjes bedekken wil is in september 1 geworden.
klein kortbenig langharig (eigenlijk denk ik dat Ik het niet mag zeggen term komt van Twinkeltje meen ik. Zij heeft 2 zwiffers!
weg gehaald zit een virus in
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Naar het schijnt zou het helpen als je je hond eierkoek laat eten. Hun ontlasting wordt daar heel onprettig van om op te eten.

Ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd moet ik eerlijk bekennen :19:

Groetjes,
Frederique
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”