Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heren hebben net gevochten om etensbak!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Cleo schreef:
Angel-eyes schreef: Waarom zou je het zo laten doorgaan dat je echte zware gevechten kan krijgen?
Dat kan ik je in mijn geval wel uitleggen.
Er rommelt hier wat in de rangorde. Q is de ranglaagste maar probeert in verschillende situaties toch hogerop te komen.
Ik heb ooit een reu moeten herplaatsen (uit een reuenroedel van 3) omdat ik het niet aandurfde ze het uit te laten vechten.
Gisteravond dacht ik: ze zijn nu toch bezig, laat ze het maar uitzoeken.
Zoals eerder vermeld was dit een grote inschattingsfout!
Oh oke, dan snap ik het....jammer dan dat het zo is gelopen, je moet dan een keuze maken, en dan heb je(zeker door je eerdere ervaring)het juiste gedaan, alleen jammer dat het nu zo is gelopen, sterkte in ieder geval :wink:
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Golden Stanley schreef:. Met het normale eten zijn er gelukkig nooit problemen.
Nee, en dit bedoel ik dus. Ik vind dit gewoon niet slim. Waarom? Waarom moeten honden samen eten? Het zijn geen mensen die gezellig aan tafel gaan zitten bikken! Een hond zoekt een rustige kalme plek om te kunnen eten. Je ziet bijna nooit een hond vrijwillig in de buurt van een andere hond eten. Waarom moeten die eigenwijze mensen dat nou persé willen met de kans dat het een keer mis gaat?
Ik snap het niet hoor. :19:
Maar Eline, nu eten ze van mij altijd met zijn 3-tjes, en nooit hebben ze bonje of strijd hoe je het noemen wilt, moet ik ze dan apart gaan eten geven?Het gaat toch goed?Of kan ineens omslaan, ze zijn 4,5, 3,5 en 1 jaar, kan dat dan alsnog omslaan dat ze gaan knokken wanneer de jongste ouder is?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Angel-eyes schreef:Maar Eline, nu eten ze van mij altijd met zijn 3-tjes, en nooit hebben ze bonje of strijd hoe je het noemen wilt, moet ik ze dan apart gaan eten geven?Het gaat toch goed?Of kan ineens omslaan, ze zijn 4,5, 3,5 en 1 jaar, kan dat dan alsnog omslaan dat ze gaan knokken wanneer de jongste ouder is?
De enige combi waarbij ik het enigszins okee vind dat ze in de buurt van elkaar eten zijn een reu en teef combi..maar dan nog.
Nels krijgt bij mij eten in de keuken en Laik in de kamer. Deur staat open dus in die zin eten ze niet echt gescheiden..wel apart, maar niet met een deur ertussen. De vlam kan altijd in de pan slaan. Neem je ranghoogste die zich een weekje niet lekker voelt en nummer 2 die zijn kans schoon ziet en even een drama om het eten wil gaan maken om maar eens wat te noemen. Ik hou er gewoon niet van. Ik ben van het type dat mijn hond ook nooit langs een drukke weg los zal laten lopen, hoe goed hij ook luistert. Gewoon omdat die ene keer in de 100 jaar dat hij niet luistert hij onder een auto kan liggen.

Cleo, sterkte en sneu dat ze toch gehavend zijn. Je kan ze nog even een aantal dagen op de resqueremedie zetten om verdere stress te voorkomen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ben
Actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ben »

Bij mij ging het na 13 jaar samen eten toch nog fout.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Pff,veel sterkte met de verwondingen ik heb het ook 1x meegemaakt toen mijn dog aan het eten was in de keuken en iemand de deur opengedaan had en de rottweiler van mijn broer erbij kwam dit was ook vechten,maar dit was al afgelopen voordat we eventueel zouden kunnen ingrijpen de rottweiler lag toen al op zijn rug.Daarom laat ik hem nooit met een andere hond eten ik weet dat hij het niet accepteerd.Ik hoop dat de verwondingen op de oren goed genezen ik heb hier met mijn dog lang problemen meegehad,omdat hij het steeds bleef kapotschudden, wondspay werkte wel op den duur.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Rob*
Zeer actief

Ze eten hier altijd met zijn 3, geen probleem, en mijn reu is pietje dominant, mijn gestroomde teef pikt ook niets als het erop aan komt, maar ze hebben echt respect voor elkaar.
Afbeelding
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Eline* schreef:

Cleo, sterkte en sneu dat ze toch gehavend zijn. Je kan ze nog even een aantal dagen op de resqueremedie zetten om verdere stress te voorkomen.
Dank je. Ik heb vanmiddag bij de reformwinkel ook rescuedruppels gehaald.
Ze zijn helemaal van slag. Liggen gelukkig wel bij elkaar maar willen niet eten, kinderen zijn voor het eerst niet begroet toen ze thuis kwamen.
Ludo laat zijn plas lopen.
Ik hoop voor ze dat ze snel opknappen.

De rest van jullie uiteraard ook bedankt
:ok:

greatdane: ik hoop ook dat het met de oren snel goed komt. Ze proberen alletwee te kopschudden maar dit doet nog teveel pijn.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
greatdane
Zeer actief

kelly 1981 schreef:hier vanavond dus ook
mijn dochter was hier met haar honden
gaat altijd goed samen
maar toen mijn jongste dochter haar arm om rocky legde gromde hij naar haar
gizmo vloog hem dus aan
we hebben ze uit elkaar gehaald en gizmo naar buiten gedaan
na een half uurtje weer binnen gelaten maar het was gelijk weer raak
ik baal als een stekker :jank:
Lijkt wel of meer honden vlagen krijgen ineens,de mijne knalde net bovenop een rhodesian ridgeback,beide waren los en de ridgeback gromde wat en bruno dook er volop,gelukkig gaf de hond snel op en was er niet veel schade,maar pffff je schrikt wel effe.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Cleo schreef:
Eline* schreef:

Ze zijn helemaal van slag. Liggen gelukkig wel bij elkaar maar willen niet eten, kinderen zijn voor het eerst niet begroet toen ze thuis kwamen.

greatdane: ik hoop ook dat het met de oren snel goed komt. Ze proberen alletwee te kopschudden maar dit doet nog teveel pijn.
Inderdaad dus op de resque. Naar dat ze zo van slag zijn. :19: Heb je de indruk dat ze pijn hebben en zich ziek voelen (je kan overigens ook wat Arnicadruppels geven tegen de blauwe plekken en kneuzingen hè) of dat het echt geschrokkenheid is?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ze eten hier altijd met zijn 3, geen probleem, en mijn reu is pietje dominant, mijn gestroomde teef pikt ook niets als het erop aan komt, maar ze hebben echt respect voor elkaar.
Afbeelding
Tja..ik vind dit dus onverantwoord.. :19:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Ze eten hier altijd met zijn 3, geen probleem, en mijn reu is pietje dominant, mijn gestroomde teef pikt ook niets als het erop aan komt, maar ze hebben echt respect voor elkaar.
Afbeelding
Tja..ik vind dit dus onverantwoord.. :19:
Ik zou bijna zeggen...Kijk maar eens zelf, je gelooft je ogen dan niet, ze gaan netjes zitten en ik gooi hun voer in hun bak, zeg dan:Pak het maar!..En ze lopen echt naar hun eigen bak, ze vergissen zich ook nooit in hun bakje, als de een klaar is gaat die gewoon in de kamer liggen, mijn reu is het sloomst van alledrie met eten, maar ze gaan gewoon in de kamer liggen als ze klaar zijn.
Misschien heb je wel gelijk hoor, maar als je dit zelf in huis hier meemaakt hoe ze in harmonie gewoon eten en elkaars bak respecteren, misschien kan het ook anders :wink: ......wil niet zeggen dat ik je ongelijk geef maar het is zo ongelooflijk als je ze dan zo ziet eten samen.
En het leuke is dat wanneer ze met het strijden om een kluifje lelijk doen en ik er wat van zeg, ze ook direkt stoppen, als ik zeg..Doe eens lief???dan gaan ze elkaar zoenen, geloof het of niet, maar ze doen het echt :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ik zou bijna zeggen...Kijk maar eens zelf, je gelooft je ogen dan niet, ze gaan netjes zitten en ik gooi hun voer in hun bak, zeg dan:Pak het maar!..En ze lopen echt naar hun eigen bak, ze vergissen zich ook nooit in hun bakje, als de een klaar is gaat die gewoon in de kamer liggen, mijn reu is het sloomst van alledrie met eten, maar ze gaan gewoon in de kamer liggen als ze klaar zijn.
Misschien heb je wel gelijk hoor, maar als je dit zelf in huis hier meemaakt hoe ze in harmonie gewoon eten en elkaars bak respecteren, misschien kan het ook anders :wink: ......wil niet zeggen dat ik je ongelijk geef maar het is zo ongelooflijk als je ze dan zo ziet eten samen.
En het leuke is dat wanneer ze met het strijden om een kluifje lelijk doen en ik er wat van zeg, ze ook direkt stoppen, als ik zeg..Doe eens lief???dan gaan ze elkaar zoenen, geloof het of niet, maar ze doen het echt :mrgreen:
Ja, heel leuk allemaal, maar het zijn wel gewoon honden en geen mensen. Die koppen werken anders. Als ik 3 jaar lang naast jou aan tafel zit en ik lik je bek af vind ik je aardig en zal ik dus niet ineens met mijn broodmesje je achterna gaan zitten als jij een keer te breeduit zit en loensend kijkt naar mijn biefstuk. Een hond dus wel!!!
Jouw roedeltje kan nu stabiel zijn, maar stel dat je jongste teef praatjes krijgt, of je oudste teef zwakker wordt, dan kan er een moment komen waarop zo vlak bij elkaar eten dus te veel gevraagd is en ze elkaar in de haren vliegen. Soms kan je dan dus gewoon gaan herplaatsen, omdat ze elkaar willen afmaken hè?
Ik zeg dit soort dingen niet om te pesten. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Ik zou bijna zeggen...Kijk maar eens zelf, je gelooft je ogen dan niet, ze gaan netjes zitten en ik gooi hun voer in hun bak, zeg dan:Pak het maar!..En ze lopen echt naar hun eigen bak, ze vergissen zich ook nooit in hun bakje, als de een klaar is gaat die gewoon in de kamer liggen, mijn reu is het sloomst van alledrie met eten, maar ze gaan gewoon in de kamer liggen als ze klaar zijn.
Ja, heel leuk allemaal, maar het zijn wel gewoon honden en geen mensen. Die koppen werken anders. Als ik 3 jaar lang naast jou aan tafel zit en ik lik je bek af vind ik je aardig en zal ik dus niet ineens met mijn broodmesje je achterna gaan zitten als jij een keer te breeduit zit en loensend kijkt naar mijn biefstuk. Een hond dus wel!!!
Jouw roedeltje kan nu stabiel zijn, maar stel dat je jongste teef praatjes krijgt, of je oudste teef zwakker wordt, dan kan er een moment komen waarop zo vlak bij elkaar eten dus te veel gevraagd is en ze elkaar in de haren vliegen. Soms kan je dan dus gewoon gaan herplaatsen, omdat ze elkaar willen afmaken hè?
Oh ik neem je raad heus ter harte hoor, maar als de rangen gewoon gezet zijn?In de natuur bepalen wolven of hyenahonden ook wie er hoe en wat eet,toch? nu bepaal ik dat, ze weten echt dat als er stront aan de knikker is dat ze met mij te maken krijgen, ik ben hun leider en niemand anders.
Ze lonken dus ook nimmer naar elkaars bak, ze eten en gaan in de kamer hun pootjes likken, daarna als iedereen klaar is gaan ze effe om beurt elkaars bak uitlikken en er snauwt er geen eentje ze gaan zelfs niet naar de keuken toe.
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:Als ik 3 jaar lang naast jou aan tafel zit en ik lik je bek af vind ik je aardig en zal ik dus niet ineens met mijn broodmesje je achterna gaan zitten als jij een keer te breeduit zit en loensend kijkt naar mijn biefstuk.
Oh als jij met je mes mij aanvalt mag jij me biefstukje hoor, maar dat mag je al als je nog een keertje me bek aflikt :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef: Afbeelding
ik denk maar niet dat ik dit ga proberen :denken:
vind het prachtig dat het kan hoor... maar ik doe het maar niet...
Laatst gewijzigd door malinois op 15 nov 2004 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Asterix
Zeer actief

Eline* schreef:
Cleo schreef:
Eline* schreef:

Inderdaad dus op de resque. Naar dat ze zo van slag zijn. :19: Heb je de indruk dat ze pijn hebben en zich ziek voelen (je kan overigens ook wat Arnicadruppels geven tegen de blauwe plekken en kneuzingen hè) of dat het echt geschrokkenheid is?
Ze hebben pijn. Q gromt al als ik in zijn buurt kom. Maar de pijn is niet zo hevig dat ze niet naar hun waterbak kunnen lopen. Ze zijn eerder veels te ondersteboven van het hele gebeuren.
Ikzelf heb een slechte ervaring met Anicazalf. ( niet mijn hele voet ingesmeerd waardoor mijn teen 3x zo dik werd) Wellicht dat Anicadruppels beter hun best doen.
Laatst gewijzigd door Asterix op 15 nov 2004 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding

Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Ik zal ook niet beweren dat het met elke hond kan, maar elke hond is anders en als de rangen duidelijk zijn, waarom dan niet?Misschien kkan het fout gaan, mar ik heb juist zoiets dat als je ze gaat scheiden ze juist gefixeerd kunnen raken op wat die ander heeft.
Asterix
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes en anderen hebben helaas middels mijn topic waarschuwingen genoeg gehad.
Daarbij heeft o.a. Eline heel duidelijk uitgelegd wat er zoal fout kan gaan.

Zelf heb ik de afgelopen 18 jaar alleen reuenroedels gehad, nooit geharrewar om het eten tot gisteravond.
Afbeelding Afbeelding

greatdane
Zeer actief

Lijkt me btw geen prettig gezicht en gehoor om 2 van die bakbeesten te zien vechten.Hopen dat het snel weer beter met ze gaat.
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Cleo schreef: Daarbij heeft o.a. Eline heel duidelijk uitgelegd wat er zoal fout kan gaan
Precies je zegt het zelf...KAN fout gaan dus het hoeft niet, het kan gewoon allemaal heel anders zijn, niet iedere hond is hetzelfde, verschillende karakters en enzo en als ik ze leer dat knokken dus uit den boze is, ze kijken niet eens naar elkaars bak, wat is dan het probleem? :wink: ...en wat er kan gebeuren??Dan zal ik maar straks niet de honden uitlaten en met ze de wegt oversteken, er zijn er al een paar hier aangereden, het kan gebeuren dus hoeft het niet zo te zijn, toch?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Ik zal ook niet beweren dat het met elke hond kan, maar elke hond is anders en als de rangen duidelijk zijn, waarom dan niet?Misschien kkan het fout gaan, mar ik heb juist zoiets dat als je ze gaat scheiden ze juist gefixeerd kunnen raken op wat die ander heeft.
Bij ons gaat het met 2 reuen dus ook zo. Zij aan zij en ieder heeft zijn eigen plek. En bij ons zijn de rangen ook heel duidelijk. Bij ons heeft de vreetwolf (Jari) groot respect voor de ranghogere (Tagor) en hij steunt die positie ook.
Tot op heden gaat het allemaal gewoon goed. Misschien een struisvogel, maar wat de toekomst brengt merken we dan wel.
Maar goed, ik realiseer mij steeds vaker dat wij bijzonder veel geluk hebben met ons koppel.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik moet zeggen dat de honden hier ook samen eten; al zit ik er wel tussenin omdat ik de etensbak van de verwende aardappels vasthou :mrgreen:
(dat is gekomen omdat Moritz niet durfde te eten en na een jaar heb ik het opgegeven en hou gewoon zijn bak vast en dan gaat het prima. Dit vond ik weer sneu voor Kaya, dus hou ik haar bak ook vast :roll: :smile: ).

Nu is dit wel reu/teef combi natuurlijk, maar hier nooit een kwade blik naar elkaars bak. Kaya likt de bak van Moritz uit, andersom doet hij nooit een poging. Bij de eerste beste kwade blik, zou ik de boel wel splitsen, maar eerlijk gezegd verwacht ik dat hier totaal niet.

Vergeet ik bijna nog te zeggen........ sterkte Cleo!!! Dat is een flink gevecht geweest :(: Heel vervelend :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:In de natuur bepalen wolven of hyenahonden ook wie er hoe en wat eet,toch? nu bepaal ik dat, ze weten echt dat als er stront aan de knikker is dat ze met mij te maken krijgen, ik ben hun leider en niemand anders.
Fout! Een roedelleider is niet een schoolmeester die zich bezighoudt met zijn onderdanen. Als de baas zelf zijn pens volheeft zoekt het gepeupel het maar uit. Jij mag dan wel hun leider zijn, maar als je denkt dat je daarmee strijd kan voorkomen kan je van een koude kermis thuiskomen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
ik weet dat het hier verkeerd zou gaan, ze zouden elkaar niet zo dicht naast hun voerbak accepteren. Ze staan hier kont aan kont en dat gaat prima zolang er geen snuit in de buurt van een 'vreemde' bak komt...
Maar dat is nu net wat dan zo leuk is om te proberen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:
Oh ik neem je raad heus ter harte hoor, maar als de rangen gewoon gezet zijn?In de natuur bepalen wolven of hyenahonden ook wie er hoe en wat eet,toch? nu bepaal ik dat, ze weten echt dat als er stront aan de knikker is dat ze met mij te maken krijgen, ik ben hun leider en niemand anders.
Ben ik helemaal mee eens; maar toen ik het zei moest ik maar eens een goed boek gaan lezen :mrgreen:
Ze lonken dus ook nimmer naar elkaars bak, ze eten en gaan in de kamer hun pootjes likken, daarna als iedereen klaar is gaan ze effe om beurt elkaars bak uitlikken en er snauwt er geen eentje ze gaan zelfs niet naar de keuken toe.
Hier eten Bassetreu en teef naast elkaar, de Landseer aan de andere kant van de hal. Hij is altijd eerder klaar en moet dan wachten. Ik blijf er altijd bij staan...
Groet, Janine
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Als honden niet mogen vechten waar jij bij bent doen ze het wel waar jij niet bij bent. Als je genoeg grond geeft om afgunst te kweken wreekt zich dat. Ik wil echt niet zeggen dat het altijd mis gaat, helemaal niet. Maar de kans is aanwezig en ik snap gewoon zelf niet waar het voor nodig is het risico op ellende te lopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
carra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door carra »

Ik weet niet of ik het goed doe maar dit is de volgorde:
Pa Yorkie en dochter Yorkie samen
Ma Yorkie afzonderlijk want van haar mag je nog niet eens een schuineblik werpen naar de voerbak

Rudy ( Rottie) in de bench en Plush ( kruising) in de bijkeuken. Rudy en de anderen gaf ik nooit samen, je weet maar nooit, zo'n " koe " in gezelschap van die kleintjes ..............
Rudy en de kruising ( 35 kg en 10kg) krijgen afzonderlijk hun voer.IK heb gemerkt dat er (een korte) ruzie kan ontstaan over 1 enkele kruimel dus neem ik het zekere voor het onzekere. Bij de Yorkies zijn er niet echt problemen want als ma York 1 blik naar haar man en dochter werpt dan blijven die wel uit de buurt.
Ook met botjes enzv. laat ik de Rottie niet alleen met de Yorkies.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Eline* schreef:Als honden niet mogen vechten waar jij bij bent doen ze het wel waar jij niet bij bent. Als je genoeg grond geeft om afgunst te kweken wreekt zich dat. Ik wil echt niet zeggen dat het altijd mis gaat, helemaal niet. Maar de kans is aanwezig en ik snap gewoon zelf niet waar het voor nodig is het risico op ellende te lopen.
Mijn Bassetreu (ranghoogste) heeft van de week een zware operatie gehad (was bij een vorige operatie waarbij zijn milt verwijderd een tang blijven zitten, met alle gevolgen van dien) maar toen hij dus zeer zwak weer thuis kwam, was ik extra alert op de Landseer of die een poging zou wagen om de macht over te nemen. Niks, noppes, nada. Ik ben wel met je eens dat het goed mis kan gaan, maar is dat ook niet ras-gerelateerd???
Groet, Janine
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

speedy-fien-doeke schreef:Mijn Bassetreu (ranghoogste) heeft van de week een zware operatie gehad (was bij een vorige operatie waarbij zijn milt verwijderd een tang blijven zitten, met alle gevolgen van dien) maar toen hij dus zeer zwak weer thuis kwam, was ik extra alert op de Landseer of die een poging zou wagen om de macht over te nemen. Niks, noppes, nada. Ik ben wel met je eens dat het goed mis kan gaan, maar is dat ook niet ras-gerelateerd???
Jawel, het is gerelateerd aan een hoop dingen. :wink: Juist daarom kan je nooit zeggen dat het jou niet gebeurd. En het is een schijnveiligheid te denken dat je als baas gevechten om rangorde de kop in kan drukken. Dat kan, maar dan betekent dat dat je je hond niet meer samen alleen kan laten en dat betekent het einde van een vreedzaam en gezellig roedeltje.
Het is vaker het geval dat je door ingrijpen de boel op de spits drijft dan dat je conflicten voorkomt door je ermee te bemoeien.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
cybert2
Zeer actief

Eline* schreef:
speedy-fien-doeke schreef:Mijn Bassetreu (ranghoogste) heeft van de week een zware operatie gehad (was bij een vorige operatie waarbij zijn milt verwijderd een tang blijven zitten, met alle gevolgen van dien) maar toen hij dus zeer zwak weer thuis kwam, was ik extra alert op de Landseer of die een poging zou wagen om de macht over te nemen. Niks, noppes, nada. Ik ben wel met je eens dat het goed mis kan gaan, maar is dat ook niet ras-gerelateerd???
Jawel, het is gerelateerd aan een hoop dingen. :wink: Juist daarom kan je nooit zeggen dat het jou niet gebeurd.
Oh nee, dat zal je me niet horen zeggen, tuurlijk kan het mis gaan!
En het is een schijnveiligheid te denken dat je als baas gevechten om rangorde de kop in kan drukken. Dat kan, maar dan betekent dat dat je je hond niet meer samen alleen kan laten en dat betekent het einde van een vreedzaam en gezellig roedeltje.
Het is vaker het geval dat je door ingrijpen de boel op de spits drijft dan dat je conflicten voorkomt door je ermee te bemoeien.
Duidelijk, maar ze maken hier niet eens aanstalten om het leiderschap over te nemen. Als ik constant de Bassetreu als ranghoogste (na ons dan) benader, dan weet de Landseer toch niet beter??
Groet, Janine
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”