Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
overstap van puppyvoer naar 'grote-honden' voer
Moderator: moderatorteam
- juval
- Vaste gebruiker
overstap van puppyvoer naar 'grote-honden' voer
Hallo,
Ik heb een voervraagje, ik wil namelijk binnenkort voor Indy gaan overstappen op gewone brok voor volwassen honden, ik ben bang dat ze van de puppybrok te hard aan het groeien is. Indy is nu 16 weken.
Ik heb nog wel voor een paar weken genoeg, maar de volgende zak wordt dus een ander merk.
Ik weet nog niet wat, diner? gewone brok? of van die krokante? of blikvoer? of.....
wat voeren jullie je grote honden?
En zal ik eerst de puppybrokjes opmaken of zal ik het nieuwe voer er geleidelijk doorheen gaan mengen, wat zou beter zijn?
Ik heb een voervraagje, ik wil namelijk binnenkort voor Indy gaan overstappen op gewone brok voor volwassen honden, ik ben bang dat ze van de puppybrok te hard aan het groeien is. Indy is nu 16 weken.
Ik heb nog wel voor een paar weken genoeg, maar de volgende zak wordt dus een ander merk.
Ik weet nog niet wat, diner? gewone brok? of van die krokante? of blikvoer? of.....
wat voeren jullie je grote honden?
En zal ik eerst de puppybrokjes opmaken of zal ik het nieuwe voer er geleidelijk doorheen gaan mengen, wat zou beter zijn?
groetjes,
Wendy en een pootje van Indy!
Wendy en een pootje van Indy!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- juval
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is een kompleet versvleesvoer ook een optie?
Anders zou ik een kwalitatief goede brok kiezen waar geen kunstmatige kleur- geur- of smaakstoffen inzitten.
Nutro lijkt me geen slechte keuze.
En ik zou de brokjes gedurende een paar dagen mengen.
De eerste dag vooral puppybrokjes en een beetje nieuwe brokken, en zo de verhoudingen veranderen tot hij helemaal over is op de nieuwe brok.
Onze honden eten trouwens kompleet versvlees (Duck) en Barf.

Anders zou ik een kwalitatief goede brok kiezen waar geen kunstmatige kleur- geur- of smaakstoffen inzitten.
Nutro lijkt me geen slechte keuze.
En ik zou de brokjes gedurende een paar dagen mengen.
De eerste dag vooral puppybrokjes en een beetje nieuwe brokken, en zo de verhoudingen veranderen tot hij helemaal over is op de nieuwe brok.
Onze honden eten trouwens kompleet versvlees (Duck) en Barf.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik geef nooit geen puppyvoer meer meteen volwassenbrok omdat ze idd. veel te snel kunnen gaan groeien... heb het hier zelf bij meerdere honden gezien...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- MANIAC
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heeft je dierenzaak geen eigengemaakte brokken? ik haal altijd bij pronks dogshop hier in enschede en die hebben een huismerk zonder enige rotzooi erin, goede krokante brokken. Mijn beide honden krijgen dit en ze doen het er goed op 10 kilo voor 10,70 euro valt ook nog te doen of nie dan.
En dan 1x per week 1 tot 2 plakken unique hondenvlees, die zijn ingevroren en zijn van die driehoek plakken. werkt hier goed.
Wat ik wel zou doen ik zou wel je volwassen voer er door heen mengen enzo je hond laten wennen en dan als het puppyvoer op begint te raken dan kan hij dus die andere gewoon door eten, doe je dit niet is de kans groot dat ze heel erg aan de schijt komen enzo.
Dus een goede krokante broksoort zonder al te veel rotzooi en ik zou 1x per week een lekker plakje unique vlees doen. suc6!
En dan 1x per week 1 tot 2 plakken unique hondenvlees, die zijn ingevroren en zijn van die driehoek plakken. werkt hier goed.
Wat ik wel zou doen ik zou wel je volwassen voer er door heen mengen enzo je hond laten wennen en dan als het puppyvoer op begint te raken dan kan hij dus die andere gewoon door eten, doe je dit niet is de kans groot dat ze heel erg aan de schijt komen enzo.
Dus een goede krokante broksoort zonder al te veel rotzooi en ik zou 1x per week een lekker plakje unique vlees doen. suc6!
en waarom een krokante brok? en hoe weetje dat er geen rotzooi in zit (in brok zit per definitie rotzooi), honden raken aan de schijt omdat ze vrij steriel gehouden worden door de brokken!.MANIAC schreef:Heeft je dierenzaak geen eigengemaakte brokken? ik haal altijd bij pronks dogshop hier in enschede en die hebben een huismerk zonder enige rotzooi erin, goede krokante brokken. Mijn beide honden krijgen dit en ze doen het er goed op 10 kilo voor 10,70 euro valt ook nog te doen of nie dan.
gewoon versvlees, pens,botten, vis groentes kip, organen enz enz geven, is dat te veel werk kun je een kvv(kompleet vers voer) voer zoeken.
Carnibest,bibi,rodi,duck en nog anderen dat zijn vervlees voor
- MANIAC
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wat ik weet van een goede krokante brok dat ze dan een goed en stevig gebit krijgen. Ben ik met je eens in elke brok zit wel wat troep maar denk dat dat ook wel met andere vleesmaaltijden is enzo, ik zou een brok soort kiezen waar minimale troep in zit.
Ik ben ook met je eens dat ze door brokken steriel worden gehouden, mijn honden krijgen idd ook wel aardappels en vlees en dat soort dingen wat wij dus eten krijgen hun of de restjes of ook er wat van.
Alleen mijn ervaring is als je opeens over gaat op een andere brok dat ze dan vaak meteen aan de schijt komen en das niet fijn , veel dierenzaken bevelen ook aan om eerst te mengen en dan over te gaan na een tijdje op de volwassen brok.
Ik ben zelf niet kapot van pens en organen en dat soort dingen in ieder geval ik vind dat het stinkt en ik merk ook dat als ik dat soort dingen aan mijn honden geeft dan gaan ze stinken niet alleen scheten maar ook hun huid gaat stinken.
Je moet zowie zo opassen met bepaalde groenten enzo maar goed dit is alleen mijn mening en mijn ervaring ik heb zelf 2 honden van 2 jaar en 1 van 9 maanden. Dus mijn ervaring is niet super maar ik dacht wel redelijk want mijn honden zien er prachtig uit groeien goed en ze hebben tot nu toe geen problemen gehad.
Ik ben ook met je eens dat ze door brokken steriel worden gehouden, mijn honden krijgen idd ook wel aardappels en vlees en dat soort dingen wat wij dus eten krijgen hun of de restjes of ook er wat van.
Alleen mijn ervaring is als je opeens over gaat op een andere brok dat ze dan vaak meteen aan de schijt komen en das niet fijn , veel dierenzaken bevelen ook aan om eerst te mengen en dan over te gaan na een tijdje op de volwassen brok.
Ik ben zelf niet kapot van pens en organen en dat soort dingen in ieder geval ik vind dat het stinkt en ik merk ook dat als ik dat soort dingen aan mijn honden geeft dan gaan ze stinken niet alleen scheten maar ook hun huid gaat stinken.
Je moet zowie zo opassen met bepaalde groenten enzo maar goed dit is alleen mijn mening en mijn ervaring ik heb zelf 2 honden van 2 jaar en 1 van 9 maanden. Dus mijn ervaring is niet super maar ik dacht wel redelijk want mijn honden zien er prachtig uit groeien goed en ze hebben tot nu toe geen problemen gehad.
dat je honden gaan stinken van organene en pens komt omdat je honden brokken eten en daardoor niet gewend zijn aan vers.
Hier stinkt geen ene hond, en ik ben trimster dus dan let ik daar extra op.
Dat een brok goed voor het gebit is dat onzin, een brok moetje ien als drop die gaat juist tussen de kiezen en tanden zitten, 9 van de 10 honden hebben tandplak en stinkende bek juist door brok.
mijn honden zijn nooit aan de schijt echt waar, dat komt omdat ik heel afwisselende en vers voer geef.
Ja ik vind pens ook stinken maar ik ben ook geen hond, mijn honden doen een moord voor pens en organen enz enz. en dat komt omdat het honden zijn!!!!
Zij hebben een gebit om te schuren niet om te malen, wat je bij brokken dus moet doen.
je kan niet van ervaringen praten als je 1x in de zoveel tijd groentes geef, natuurlijk raken je honden lichamelijk in de waar, en van 1x per week vers geven kunje ook niet echt een balans maken.
dat je honden het goed doen is geweldig, maar ze zijn jong.
ik heb hier genoeg honden die met allergie binnen komen en na versvlees zie je ze weer helemaal opbloeien, ja wat is de maatstaaf van "mijn honden zie er goed uit"? mischien gaan je honden nog beter uit zie met volledig vers of barf
Hier stinkt geen ene hond, en ik ben trimster dus dan let ik daar extra op.
Dat een brok goed voor het gebit is dat onzin, een brok moetje ien als drop die gaat juist tussen de kiezen en tanden zitten, 9 van de 10 honden hebben tandplak en stinkende bek juist door brok.
mijn honden zijn nooit aan de schijt echt waar, dat komt omdat ik heel afwisselende en vers voer geef.
Ja ik vind pens ook stinken maar ik ben ook geen hond, mijn honden doen een moord voor pens en organen enz enz. en dat komt omdat het honden zijn!!!!
Zij hebben een gebit om te schuren niet om te malen, wat je bij brokken dus moet doen.
je kan niet van ervaringen praten als je 1x in de zoveel tijd groentes geef, natuurlijk raken je honden lichamelijk in de waar, en van 1x per week vers geven kunje ook niet echt een balans maken.
dat je honden het goed doen is geweldig, maar ze zijn jong.
ik heb hier genoeg honden die met allergie binnen komen en na versvlees zie je ze weer helemaal opbloeien, ja wat is de maatstaaf van "mijn honden zie er goed uit"? mischien gaan je honden nog beter uit zie met volledig vers of barf
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
da's onzin... tandplak is ook erfelijk... ik heb 4 honden en geen van m'n honden (die allemaal brok krijgen!) heeft tandplak of stinkt uit hun bek...lupa schreef:9 van de 10 honden hebben tandplak en stinkende bek juist door brok.
de mijne ook niet en die krijgen brok..mijn honden zijn nooit aan de schijt echt waar, dat komt omdat ik heel afwisselende en vers voer geef.
Jij bent tevreden over vers, prima, ik ben tevreden over brok met een paar keer per week vers ipv een brokkenmaaltijd ....
Ik zou nooit helemaal vers gaan geven omdat het gewoon vreselijk onhandig is en omdat ik geen verschil merk als ze brok of vers hebben gehad....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Contacteer:
Ik zou nooit helemaal vers gaan geven omdat het gewoon vreselijk onhandig is en omdat ik geen verschil merk als ze brok of vers hebben gehad
Ja brok is ook makkelijk, daarom is het ook uitgevonden, maar of het allemaal zo gezond is daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Zet ze maar voor een half jaar op versvlees dan merk je het verschil, maar nee dat is te onhandig.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja het is inderdaad te onhandig... kan het in het buitenland niet krijgen en ga bijna elk jaar minimaal 2 x op vakantie naar het buitenland. Daarnaast kan ik het niet meenemen als ik ga trainen en naar wedstrijden ga...danja schreef:Ik zou nooit helemaal vers gaan geven omdat het gewoon vreselijk onhandig is en omdat ik geen verschil merk als ze brok of vers hebben gehad
Ja brok is ook makkelijk, daarom is het ook uitgevonden, maar of het allemaal zo gezond is daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Zet ze maar voor een half jaar op versvlees dan merk je het verschil, maar nee dat is te onhandig.
gezond zal het vast wel zijn (brok) anders werden honden niet voor het overgrote deel boven de 12 jaar oud...
en nog steeds het overgrote deel van de mensen voert gewoon brok.

en daar gaan we weer!!!!!malinois schreef:ja het is inderdaad te onhandig... kan het in het buitenland niet krijgen en ga bijna elk jaar minimaal 2 x op vakantie naar het buitenland. Daarnaast kan ik het niet meenemen als ik ga trainen en naar wedstrijden ga...danja schreef:Ik zou nooit helemaal vers gaan geven omdat het gewoon vreselijk onhandig is en omdat ik geen verschil merk als ze brok of vers hebben gehad
gezond zal het vast wel zijn (brok) anders werden honden niet voor het overgrote deel boven de 12 jaar oud...
en nog steeds het overgrote deel van de mensen voert gewoon brok.

vakantie= tja dan geef ik mijn honden als basis brok, maar wel met smangesteld vers tussendoor, van 2 weken slecht eten ga je niet dood, we eten ook weleens slecht, ik merk het wel meteen, ze stinken en ze shijten dat het een plezier is en ze eten omdat ze moeten.
Tandplak, tja dat hebje eerder gezegd maar dat is niet bewijzen en ga ik ook niet meer indiscussie erover, stel dat het zo is vind ik heel erg als je toch brokken blijft voeren want tandplak is zogenaamd erfelijk maar je helpze niet echt mee door nog brok te geven.
trainen= ik ga dagen weg ivm jacht,ik neem gewoon het eten mee, gewoon in een bak net zo handig als brok
1 van mijn honden is 14 (en ik vermoed dat ze nog heel lang mee gaat)
ze is 14 maar dol gelukkig!!!!! ze heeft vandag weer een lap pens mogen schuren
Dus ik vraag me af, welke hond is gelukkiger de hond van 12 die hap slik weg zijn brok naar binnen werkt of de hond van 14 die botten kippen pens enz enz mag vreten?
Helaas zie ik de meerderheid van de honden zeer ongezond en ongelukkig overkomen, jeuk, allergie te dik enzenz maar ja dat vind je niet want je ziet allen maar gezonde honden om je heen.
Tja dan vraag ik me af, wat vindje gezond uitzien?
de overgroot van de mensen is ongezond, door verkeerdeten, vaatziektes,leverziektes, allergien, te dik betekent dat dat ik me ook zo moet laaten gaan? dacht ik niet en dat geld zeker ook voor mijn honden waar ik een grote verantwordelijkheid heb om ze te behandelen als waardige honden
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou hier dus niet, ze stinken niet, hebben een prima vacht en poepen keihard en 1 a 2 keer per dag en eten met heel veel plezier...lupa schreef:en daar gaan we weer!!!!!![]()
vakantie= tja dan geef ik mijn honden als basis brok, maar wel met smangesteld vers tussendoor, van 2 weken slecht eten ga je niet dood, we eten ook weleens slecht, ik merk het wel meteen, ze stinken en ze shijten dat het een plezier is en ze eten omdat ze moeten.
ik ga zelf niets samenstellen dat kan ik niet en durf ik ook niet...
waarom hebben die van mij dan nergens last van...Tandplak, tja dat hebje eerder gezegd maar dat is niet bewijzen en ga ik ook niet meer indiscussie erover, stel dat het zo is vind ik heel erg als je toch brokken blijft voeren want tandplak is zogenaamd erfelijk maar je helpze niet echt mee door nog brok te geven.
nou lekker met warm weer zeg... dus niet... brok bederft niet vlees wel.trainen= ik ga dagen weg ivm jacht,ik neem gewoon het eten mee, gewoon in een bak net zo handig als brok
mijn honden zijn net zo gelukkig als de jouwe.... hun geluk zit niet alleen in eten maar ook in het mogen werken en natuurlijk de liefde en aandacht van de baas.....Dus ik vraag me af, welke hond is gelukkiger de hond van 12 die hap slik weg zijn brok naar binnen werkt of de hond van 14 die botten kippen pens enz enz mag vreten?

inderdaad... ik zie zo goed als alleen maar brokkenhonden en die zien er over het algemeen perfect uit.... rara hoe kan dat...Helaas zie ik de meerderheid van de honden zeer ongezond en ongelukkig overkomen, jeuk, allergie te dik enzenz maar ja dat vind je niet want je ziet allen maar gezonde honden om je heen.
goede en glimmende vacht, mooie harde drol, weinig ontlasting, geen tandplak en gewoon in goede gezondheid verkerend.Tja dan vraag ik me af, wat vindje gezond uitzien?
juist en dat doe ik dus ook.dacht ik niet en dat geld zeker ook voor mijn honden waar ik een grote verantwordelijkheid heb om ze te behandelen als waardige honden

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zeker... maar ik denk dat je meer mensen zover krijgt om af en toe vers te proberen door iets op een normale manier te vertellen en het niet op te dringen en door brok alleen maar af te kraken....lupa schreef:dat is prachtig toch!!!

-
- Actief
- Contacteer:
De hond van 14 zou ik zeggen. En dan wetende dat je hond vroeger veel ouder werd dan nu, maar daar staan we niet bij stil. Tuurlijk zijn er honden die op brok ook wel 16 worden. Maar dat zijn er heel weinig, terwijl toen de honden een jaar of 18 werden misschien wel ouder. Door brokken hebben ze een 5 jaar minder levensduur. Nou, ik wil mijn honden die 5 jaar extra gunnen.Dus ik vraag me af, welke hond is gelukkiger de hond van 12 die hap slik weg zijn brok naar binnen werkt of de hond van 14 die botten kippen pens enz enz mag vreten?

-
- Actief
- Contacteer:
Helemaal met je eens. De honden die hier in het park lopen hebben allemaal wel wat qua huidaandoeningen. Een Deense dog heeft een schildklier aandoening en zit stijf onder de medicijnen. En een golden heeft een huidaandoening. Likt heel zijn poten kaal en ik vindt hem erg traag voor een jonge golden het lijkt net of alles aan hem voornij gaat. en zo zijn er meer gevallen die hier rondlopen.Helaas zie ik de meerderheid van de honden zeer ongezond en ongelukkig overkomen, jeuk, allergie te dik enzenz maar ja dat vind je niet want je ziet allen maar gezonde honden om je heen.

-
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je een glazen bol ofzo... of heb je daar wetenschappelijk bewijs voor???danja schreef:De hond van 14 zou ik zeggen. En dan wetende dat je hond vroeger veel ouder werd dan nu, maar daar staan we niet bij stil. Tuurlijk zijn er honden die op brok ook wel 16 worden. Maar dat zijn er heel weinig, terwijl toen de honden een jaar of 18 werden misschien wel ouder. Door brokken hebben ze een 5 jaar minder levensduur. Nou, ik wil mijn honden die 5 jaar extra gunnen.Dus ik vraag me af, welke hond is gelukkiger de hond van 12 die hap slik weg zijn brok naar binnen werkt of de hond van 14 die botten kippen pens enz enz mag vreten?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
danja schreef:Helemaal met je eens. De honden die hier in het park lopen hebben allemaal wel wat qua huidaandoeningen. Een Deense dog heeft een schildklier aandoening en zit stijf onder de medicijnen. En een golden heeft een huidaandoening. Likt heel zijn poten kaal en ik vindt hem erg traag voor een jonge golden het lijkt net of alles aan hem voornij gaat. en zo zijn er meer gevallen die hier rondlopen.Helaas zie ik de meerderheid van de honden zeer ongezond en ongelukkig overkomen, jeuk, allergie te dik enzenz maar ja dat vind je niet want je ziet allen maar gezonde honden om je heen.

hoe kun je zien dat een hond ongelukkig is door brok trouwens

-
- Actief
- Contacteer:
Er word niks afgekraakt. Het gaat er hier alleen om wat ze allemaal in de brok deponeren, terwijl het ook op een betere manier kan. Malinois geeft brok en ook versvlees, dat deed ik ook in het begin, maar kwam toch tot de conclusie dat ze met versvlees beter af zijn en er een stuk gezonder uitzien.zeker... maar ik denk dat je meer mensen zover krijgt om af en toe vers te proberen door iets op een normale manier te vertellen en het niet op te dringen en door brok alleen maar af te kraken....

Misschien ben jij een doorzetter als je hond geen brok wil eten tot hij honger krijgt, ja, dan eten ze wel.hoe kun je zien dat een hond ongelukkig is door brok trouwens
Danja was een erg moeilijke eter en ik had alles al geprobeert, dat zegt mij genoeg dat een hond de brok niet lekker vindt. Nu eten ze met smaak en ze staan al te jammeren als ik het in hun bakkies doe. Dat zijn tevreden hondjes en dat ze na het eten hun bekkies gaan afvegen aan het kleed, dat heb ik met brok nog nooit gezien tenzij ik er iets doorheen deed.

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een tijd geleden ben ik een oud boekje over de labrador tegengekomen. Daarin stond dat de gemiddelde leeftijd van een labrador rond de 15-16 ligt. Tegenwoordig lees je steeds vaker dat de gemiddelde leeftijd eerder 12-13 is. Erg vreemd gezien de medische zorg tegenwoordig veel beter is en ook meer eigenaren van deze zorg gebruik maken. Ik zelf krijg dan ook de neiging om te zeggen dat voeding hier inderdaad mee te maken heeft. Vooral als je dan leest dat juist de honden die het oudst worden vaak geen brokken eten (of aanzienlijk minder), maar tafelrestjes en slachtafval. Natuurlijk spelen meer factoren een rol, maar ik denk zeker dat door de komst van de brok onze honden tegenwoordig minder oud worden dan vroeger. Mijn eigen labrador is alweer 11 jaar en sinds ik uitsluitend vers vlees geef (inmiddels alweer 2 jaar) is zijn algehele conditie verbeterd (dus zonder supplementen, zonder meer beweging, enz.). Natuurlijk wordt hij ook grijs (en is zijn leeftijd hieraan af te zien), maar als ik vaak tegen mensen zeg dat hij al 11 jaar is staan ze meestal met een bek vol tandenmalinois schreef:heb je een glazen bol ofzo... of heb je daar wetenschappelijk bewijs voor???danja schreef:De hond van 14 zou ik zeggen. En dan wetende dat je hond vroeger veel ouder werd dan nu, maar daar staan we niet bij stil. Tuurlijk zijn er honden die op brok ook wel 16 worden. Maar dat zijn er heel weinig, terwijl toen de honden een jaar of 18 werden misschien wel ouder. Door brokken hebben ze een 5 jaar minder levensduur. Nou, ik wil mijn honden die 5 jaar extra gunnen.

Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened

-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wanneer hij vroeger voor het eten liever buiten nog lekker wou snuffelen, maar tegenwoordig bij het woordje eten al gelijk mee komt. Wanneer hij vroeger gewoon netje zijn eten kon afwachten, maar tegenwoordig beter 'mr. ongeduld' genoemd kan worden. Wanneer hij vroeger nooit aan het kwispelen was tijdens het eten, maar tegenwoordig niet van ophouden weet :smile1:.malinois schreef:hoe kun je zien dat een hond ongelukkig is door brok trouwens
Our greatest moments are... when not much happened

-
- Actief
- Contacteer:
Heb jij die dan wel?????heb je een glazen bol ofzo... of heb je daar wetenschappelijk bewijs voor???
Dat zeg je steeds wel, maar je geeft zelf brok en versvlees, wat is dan het probleem bij jouw

Ik heb hier Benji als bewijs en daar heb ik niks wetenschappelijks voor nodig. Ik had de keus om hem op de langdurige medicijnen te zetten of versvleesvoeding. Mijn keuze was dus niet moeilijk. Lees voor de gein is de Energique site en dan de brokken site. Wat zit er in en wat voor onzinnige E nummers etc. Die sprokkeld een wolf in de natuur ook niet bij elkaar, dus is versvleesvoeding natuurlijker dan brok.

-
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zo denk ik inderdaad zeker maar goed, die gedachte heb ik nog nooit door hoeven te zetten want vreten doen ze hier als de beste.... nooit enig probleem mee gehad... (ja behalve met het verse gedeelte dan maar niet met brok!)danja schreef:Misschien ben jij een doorzetter als je hond geen brok wil eten tot hij honger krijgt, ja, dan eten ze wel.
Danja was een erg moeilijke eter en ik had alles al geprobeert, dat zegt mij genoeg dat een hond de brok niet lekker vindt.
Nu eten ze met smaak en ze staan al te jammeren als ik het in hun bakkies doe. Dat zijn tevreden hondjes en dat ze na het eten hun bekkies gaan afvegen aan het kleed, dat heb ik met brok nog nooit gezien tenzij ik er iets doorheen deed.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
goh zou dat ook niet door het (door)fokken komen van bepaalde rassen en zeker de lab???Rosita schreef:
Een tijd geleden ben ik een oud boekje over de labrador tegengekomen. Daarin stond dat de gemiddelde leeftijd van een labrador rond de 15-16 ligt. Tegenwoordig lees je steeds vaker dat de gemiddelde leeftijd eerder 12-13 is. Erg vreemd gezien de medische zorg tegenwoordig veel beter is en ook meer eigenaren van deze zorg gebruik maken. Ik zelf krijg dan ook de neiging om te zeggen dat voeding hier inderdaad mee te maken heeft. Vooral als je dan leest dat juist de honden die het oudst worden vaak geen brokken eten (of aanzienlijk minder), maar tafelrestjes en slachtafval. Natuurlijk spelen meer factoren een rol, maar ik denk zeker dat door de komst van de brok onze honden tegenwoordig minder oud worden dan vroeger. Mijn eigen labrador is alweer 11 jaar en sinds ik uitsluitend vers vlees geef (inmiddels alweer 2 jaar) is zijn algehele conditie verbeterd (dus zonder supplementen, zonder meer beweging, enz.). Natuurlijk wordt hij ook grijs (en is zijn leeftijd hieraan af te zien), maar als ik vaak tegen mensen zeg dat hij al 11 jaar is staan ze meestal met een bek vol tanden.
Groetjes Rosita