Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is Eukanuba wel zo goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hanarts
Vaste gebruiker

Voeding

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Ik zit 3 maanden per jaar in Zuid-Frankrijk en als je dan met vlees of vers voer zit, niet bepaald lekker in die warmte!
De ene hond moet afvallen en de andere hond moet aankomen, dat is het probleem. Omdat Smolke Light goed zou zijn voor allebeide honden ben ik hier aan begonnen. Voor de een goed voor de ander niet, dus mijn reaktie is, 2 verschillende soorten voer en om te glanzen visolie.
Is niet veel aan te snappen vind ik!
Zal vanzelf wel eens goed gaan.
gr. HdF
Afbeelding
Daan

Re: Voeding

Ongelezen bericht door Daan »

Hanarts schreef::cheer: Ik zit 3 maanden per jaar in Zuid-Frankrijk en als je dan met vlees of vers voer zit, niet bepaald lekker in die warmte!
De ene hond moet afvallen en de andere hond moet aankomen, dat is het probleem. Omdat Smolke Light goed zou zijn voor allebeide honden ben ik hier aan begonnen. Voor de een goed voor de ander niet, dus mijn reaktie is, 2 verschillende soorten voer en om te glanzen visolie.
Is niet veel aan te snappen vind ik!
Zal vanzelf wel eens goed gaan.
gr. HdF
wat dacht je van 2 zakken voer, en er als een politieagent tussen staan.
Of nog beter.
Je te dikke hond minder voeren van het 'gewone' voer.
Ik geloof niet in light voer.
Ik geloof alleen in op het oog voeren, dus de een wat meer en de ander wat minder.
Minder voeren, en meer beweging, wat is daar zo moeilijk aan bij een hond, voor wie jij bepaalt wat hij binnenkrijgt.
Ik zag vandaag weer zo'n moddervette rasgenoot van mijn hond.
"hoe ik mijn hond zo slank hield"
"want die van mij kijkt zo smekend en dan geef ik maar weer wat"
"mijn golden kijkt ook smekend en dan mag hij fijn in zijn mand gaan liggen"
Of ben ik nou zo naief?
Als je hond te dik is voer je hem/haar teveel en/of krijgt hij/zij te weinig beweging...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Als je hond te dik is voer je hem/haar teveel en/of krijgt hij/zij te weinig beweging...
Amen :ok:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Peet2 schreef:
Even een nuancering :wink: In 9 van de 10, wat 99 van de 100 gevallen is dit zo En wij zelf dachten dat dus ook bij Jari dat we hem gewoon minder moesten voeren. Hij is n.l. een vreetzak die als ie de kans ook maar krijgt zelfs tussen struiken gaat scharrelen op zoek naar iets eetbaars. Hij zat dus uiteindelijk op bijna de helft van zijn normale portie. Ook was hij zo sloom als het maar kon, maar kreeg desondanks dus minimaal 4 wandelingen van minstens een half uur per dag.
Maar dat was dus ook in de tijd dat hij een serie van onderzoeken doorliep waar uit eindelijk uit kwam dat hij hypothyreoidie had. Een te traag werkenden schildklier waarbij aankomen een symptoom is.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat elke te dikke hond dus ziek is, in tegendeel! Maar er zijn uitzonderingen op de regel dat een te dikke hond te veel voer en/of te weinig beweging krijgt.
Ik ben het overigens wel eens dat je ook met structureel wat minder voer geven prima een hond op het juiste gewicht kan krijgen. Het is dan wel zaak dat je voorkomt dat ie daarna de bak van een ander leeg eet.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:Of ben ik nou zo naief?
Ja, je bent naïef. En betweterig.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Branka schreef:
Peet2 schreef:
Even een nuancering :wink: In 9 van de 10, wat 99 van de 100 gevallen is dit zo En wij zelf dachten dat dus ook bij Jari dat we hem gewoon minder moesten voeren. Hij is n.l. een vreetzak die als ie de kans ook maar krijgt zelfs tussen struiken gaat scharrelen op zoek naar iets eetbaars. Hij zat dus uiteindelijk op bijna de helft van zijn normale portie. Ook was hij zo sloom als het maar kon, maar kreeg desondanks dus minimaal 4 wandelingen van minstens een half uur per dag.
Maar dat was dus ook in de tijd dat hij een serie van onderzoeken doorliep waar uit eindelijk uit kwam dat hij hypothyreoidie had. Een te traag werkenden schildklier waarbij aankomen een symptoom is.
Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat elke te dikke hond dus ziek is, in tegendeel! Maar er zijn uitzonderingen op de regel dat een te dikke hond te veel voer en/of te weinig beweging krijgt.
Ik ben het overigens wel eens dat je ook met structureel wat minder voer geven prima een hond op het juiste gewicht kan krijgen. Het is dan wel zaak dat je voorkomt dat ie daarna de bak van een ander leeg eet.
ja natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.
Heeft jari nu medicijnen tegen die te traag werkende schildklier?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Daan schreef:
Branka schreef:
Peet2 schreef:
ja natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.
Heeft jari nu medicijnen tegen die te traag werkende schildklier?
Ja, hij zit al een tijdje op de L-thyroxine. Heet tegenwoordig anders, ben alleen even de naam kwijt. Het was wel een kwestie van een lange adem om hem op de juiste dosering te krijgen, hij krijgt n.l. 1,5 x de gewone dosis omdat hij niet voldoende reageerde op de standaard dosering. Maar hij knapte dus wel ziender ogen op. Gelukkig!
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Hebben ze in Frankrijk dan geen versvleesvoeding. Je kunt toch ook die drie maanden dan brok voeren en daarna weer versvlees. Ze knappen er zo van op en zitten mooi in hun vacht etc. :wink:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

danja schreef:Hebben ze in Frankrijk dan geen versvleesvoeding. :
Nee..Nederland is het enige land waar men brood ziet kvv voer.
:roll:
In landen om ons heen is materiaal genoeg te koop voor onze honden [voor een habbekrats,of gratis!!]
Het is dus echt niet nodig,zelfs onzin om als je vers voert 3 weken brokken te gaan geven :roll: in vakanties..denk eens aan bederf in warme landen van brokken in je achterbakje in volle zon of zo. :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ien schreef:..denk eens aan bederf in warme landen van brokken in je achterbakje in volle zon of zo. :roll:
ik neem altijd veel brokken mee voor al m'n honden maar die staan heerlijk koel in de auto en daarna in de schaduw onder de caravan.... nooit last gehad van bedorven brokken hoor... moet er alleen niet aan denken dat ik vers ergens moet laten... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Duck wordt ook in Frankrijk verkoopt, hun website is er trouwens in diverse talen, waaronder engels en volgens mij portugees, dus het zal neem ik aan ook in de landen te koop zijn.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

malinois schreef:
ien schreef:..denk eens aan bederf in warme landen van brokken in je achterbakje in volle zon of zo. :roll:
ik neem altijd veel brokken mee voor al m'n honden maar die staan heerlijk koel in de auto en daarna in de schaduw onder de caravan.... nooit last gehad van bedorven brokken hoor... moet er alleen niet aan denken dat ik vers ergens moet laten... :roll:
je staat echt niet open he voor vers voer!!!!!
heb je weleens erover gelezen? of hebje echt iets van 'idereen die over vers begint kan van mij de potop"?
brok in de auto en dan in frankrijk, gadver!!! dat word pas ransing!!
heb je ooit die geur geroken als je dan de zak open maakt?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Elvira schreef:Duck wordt ook in Frankrijk verkoopt, hun website is er trouwens in diverse talen, waaronder engels en volgens mij portugees, dus het zal neem ik aan ook in de landen te koop zijn.
Ik moet de 1ste dierenwinkel in Frankrijk nog tegen komen :mrgreen:
en heb toch wel zo'n beetje alle SuperU's en Lions enz gehad..maar noppe Duck.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”