Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wil niet op haar kussen liggen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chipper
Vaste gebruiker

Hond wil niet op haar kussen liggen.

Ongelezen bericht door Chipper »

Ik heb het volgende probleem;
Wij hebben een herder van 14 die echt een beetje aan het aftakelen is.
Ze is pas erg ziek geweest waardoor ze is afgevallen, slechte weerstand etc, en vervolgens kreeg ze doorligplekken op haar ellebogen. Aan 1 daarvan hebben we haar moeten laten opereren. Dat is allemaal gelukkig goed gekomen, maar sindsdien heeft ze erg snel last van dat soort plekken.
Ik wil eigenlijk dat ze alleen nog maar op een kussen ligt en niet meer op de harde vloer. Sinds een week heeft ze een tic; ze gaat steeds naast haar kussen liggen. Dan sturen we haar er weer op en zodra je de kamer uit gaat ligt ze weer ergens anders. Erg vervelend, want ze heeft alweer behoorlijk wat vocht bij haar ellebogen.

Ik vraag me af hoe ik dit op kan lossen.
Een bench is voor haar geen optie; ze heeft zulke slechte heupen dat ze dan na een week niet meer overeind kan komen.
We hebben het aantal kussens al uitgebreid, maar dat is ook niet de oplossing, ze ligt nog steeds op de vloer.
Het is naar mijn idee ook niet te warm in de kamer.
Wie heeft er nog een helder idee?
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Iedere keer als ze met haar gat op het kussen gaat belonen met aandacht en wat lekkers. Door haar iedere keer op het kussen te sturen geef je haar dus a) steeds aandacht als ze ergens anders ligt dus dat is op zich al lonend en b) het is een soort strafplaats.
Als je haar op haar plaats aandacht geeft en beloont met lekkers en haar als ze elders ligt negeert maak je het voor haar ieder geval aantrekkelijk op haar kussen te liggen.
Succes! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
bepbak
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bepbak »

Als het echt niet te warm is (en dan volgens hondmaatstaven) vrees ik dat ze gewoon niet lekker ligt op een kussen. Misschien te onstabiel ofzo. Probeer eens een dik kleed? Of een gewoon kleed (desnoods met een schapenvachtje eronder ofzo)is vaak ook al voldoende om de plekken tegen te houden.
Veel beterschap voor je hond gewenst.
Love all animals!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”