Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onzeker gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

snowy
Vaste gebruiker

onzeker gedrag

Ongelezen bericht door snowy »

ik ben nu al een tijdje bezig om sam mijn reu van ruim 2 jaar in huis te negeren om hem wat zelfstandiger te maken sam is de laatste tijd enorm plakkerig in het begin viel het niet zo op dan kwam hij tegen je aan staan en werd hij automatisch geknuffeld ,ook als ik op de bank ga zitten komt hij steevast dicht tegen je aanliggen nu sta ik op en loop weg .op vaste tijden doe ik kleine oefeningen met hem en spelletjes waarbij hij uitbundig beloond, wordt hij geniet hier echt van na het spelen wordt hij weer genegeerd vanochtend was ik hem opeens echt zat hij liep steeds heel opdringerig steeds achter mij aan en drong zich steeds tussen mijn benen om toch maar contact te hebben met boze stem heb ik hem naar zijn plaats gestuurd daar zat hij te trillen (van angst onzekerheid?) gisteravond sloop hij ook al met zijn staart laag door de kamer omdat mijn 2katten met wie hij het trouwens goed kan vinden ruzie maakten .waar komt dit angstige onzekere gedrag toch vandaan ? hij wordt nooit hardhandig gecorrigeerd ik ga uit van het principe slecht gedrag negeren en goed gedrag belonen .wat kan ik nog meer doen om zijn zelfvertrouwen wat op te krikken ? zou bachtherapie iets voor hem zijn ? ik maak mij echt zorgen over hem ik wil hem zo graag helpen .groetjes snowy[/img]
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat je aan het doen bent is hem lager in rang aan het zetten en dat betekent dat hij dus deemoediger kan worden. Als je zomaar genegeert wordt is dat niet goed voor je zelfvertrouwen. Als ik ineens als lucht word behandeld voel ik me ook gekrenkt. :wink:
Zelfvertrouwen geef je dus niet door te negeren..maar als ik lees dat jouw hond een aandachtafdwinger is is negeren wel een goed idee om je dwingelandje zich weer wat normaler te laten gedragen.
Wat is precies het probleem?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
snowy
Vaste gebruiker

:N: oei dat wist ik niet ,ik wil hem juist zelfstandiger maken niet nog onderdaniger ,het probleem met sam is dat hij het liefst nooit alleen wil zijn ook al is hij samen met lara mijn andere hond hij wil het liefst mensen om zich heen hij wil steeds contact hebben als ik ga werken heeft hij deneiging om te slopen ook plast hij af en toe in huis wanneer ik zorg voor genoeg afleiding voor hem door leuke speeltjes ed gaat het wel toch heb ik de indruk dat het slopen en plassen voorkomt door stress ,ik doe er alles aan om zo zo min mogelijk en zo kort mogelijk alleen te laten ik werk bv alleen nog maar smiddags een paar uur ik heb gemerkt dat hij in die uren het minst last heeft van zijn verlatingsangst want zo kunje het wel noemen denk ik kortom ik ben oplossingen aan het zoeken om hem te helpen .
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

snowy schreef::N: oei dat wist ik niet ,ik wil hem juist zelfstandiger maken niet nog onderdaniger ,het probleem met sam is dat hij het liefst nooit alleen wil zijn ook al is hij samen met lara mijn andere hond hij wil het liefst mensen om zich heen hij wil steeds contact hebben als ik ga werken heeft hij deneiging om te slopen ook plast hij af en toe in huis wanneer ik zorg voor genoeg afleiding voor hem door leuke speeltjes ed gaat het wel toch heb ik de indruk dat het slopen en plassen voorkomt door stress ,ik doe er alles aan om zo zo min mogelijk en zo kort mogelijk alleen te laten ik werk bv alleen nog maar smiddags een paar uur ik heb gemerkt dat hij in die uren het minst last heeft van zijn verlatingsangst want zo kunje het wel noemen denk ik kortom ik ben oplossingen aan het zoeken om hem te helpen .
Bach kan de hond inderdaad een steuntje in de rug geven. Ik zou doorgaan met het negeren. SOms moet je even tegenstrijdige dingen doen. Een hond met scheidingsangst, die je dus overal achternaloopt, zul je moeten belemmeren dat te doen en dat doe je mede door hem die aandacht niet te geven. Je moet het spelletje alleen met je verstand spelen en niet met straf op de proppen komen. Het achternalopen moet je gewoon letterlijk verhinderen door deuren te sluiten.
Verder denk ik als ik het zo lees dat je het best goed doet hoor. Dit soort dingen kosten tijd.
Train hem met af en blijf op de plaats en bouw de afstand tussen jou en je hond op die manier op..dus leer hem dat het ook okee is op 5 meter afstand van je te liggen..of 6 meter..en na 1 week 8 meter want dan sta je op de gang. :wink: Opbouwen dus en verder geef je hem aandacht als jij dat wil.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
snowy
Vaste gebruiker

bedankt voor je antwoord ,ik ben ook actief met hem aan het oefenen endit gaat goed ik probeer hem vaak te knuffelen en aan te moedigen maar wel op mijn eigen initiatief .groetjes snowy
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je bent ieder geval :ok: gemotiveerd!! Leuk en ik hoop dat je resultaat gaat zien! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”