Even over onze Stafford's dan...
Josha en Bowie woonden beide bij mijn ouders de deur naast mij...
Maar het zijn mijn honden...
Ik doe er ook alles mee en voor...
Bij ons ging het gruwelijk mis tussen de 2 Stafford teven (deze waren niet gelijk aan kracht en bouw van elkaar)
Josha is een flinke teef Bowie is een zeer iel teefje die precies qua uiterlijk op haar oma lijkt...
Zowel Josha als Bowie zijn beide allemansvriendjes wat mensen en kinderen betreft...
Tot op een dag de spanning tussen de honden werd opgedreven door andere honden koos Josha ervoor om Bowie aan te vallen...
Dit was geen klein vechtpartijtje...
Met veel moeite hebben we ze toen uit elkaar gekregen...
Bowie kwam hier behoorlijk gehavend uit...omdat Josha gewoon geen partij is voor haar
Toen alles weer gekalmeerd was..waren ze wederom de beste vriendjes en sliepen weer bovenop elkaar in de mand...
Tot het zomaar om niets op een dag weer omsloeg zonder reden...
Josha vechten met Bowie om haar dood te maken en niet op haar plaats te zetten etc...
Harder als dit kon het er niet aan toe gaan...
Ik kon Bowie of Josha niet naar mij thuis halen om haar hier te laten wonen...
Toen hebben we besloten om Bowie bij mijn zus te laten wonen...
Een straat achter ons...
Daar woont ze nu al een paar jaar en heeft het hartstikke naar haar zin samen met de Stafford reu die mijn zus toen al had...
Josha kan met andere honden trouwens goed overweg...
Maar gewoon niet samen onder 1 dak...
Dan komt Bulles...
Voor ons en onze dochter een hond van goud...
Voor andere kinderen heel erg gevaarlijk...
Voor andere volwassen ook gevaarlijk...
Dit ligt eraan hoe hij benaderd wordt door volwassenen...
Benader jij hem super enthousiast dan vindt hij je geweldig...
Houd je je een beetje terug en komt wat stijfjes op hem af kiest hij ervoor om aan te vallen...
Zoals Massam van te voren ook al schreef is het bij Bulles ook gegaan
Hier is jaren treiteren aan vooraf gegaan daar onze geweldige buurtkinderen...
Met stokken in zijn keel geprikt...kluiten op hem gooien...hem heel erg laten schrikken enz
Zelfs bakstenen zijn hier achterom gegooid (gelukkig waren de honden en mijn dochter toen binnen)
De ouders van de kinderen hebben de instelling...
Mwaaa dat is toch maar wat kattenkwaad...
Dit is allemaal heel ver gegaan....tot slaan en politie
Bulles is er gewoon door verpest kan het niet anders zeggen...
Nogmaals voor ons en voor Romy en alle mensen die hij kent van pup af aan is het een super lieve hond...
Heb van een aantal fokkers ook toen de tijd advies gekregen om hem te laten inslapen omdat hij te gevaarlijk is...
Maar dit doe ik absoluut niet !
Wij doen er alles aan dat hij nooit in een situatie kan komen die voor hem of andere personen gevaarlijk is...
Bulles en vreemde honden gaat ook niet samen...
Met onze GJD kan hij het prima vinden ...
Buiten kan hij met geen enkele hond overweg
Reu teef pup hij moet er allemaal niks van hebben...
Hij wil vaker met Yunio spelen...Yunio wordt binnenkort 11 dus als zij een paar minuten gespeeld heeft vindt ze het welletjes geweest
En hij staat dan ook een beetje beteuterd te kijken...
Bulles kan ook goed overweg met Josha...maar toch laat ik ze liever niet samen spelen...
Er wordt mij teveel spanning opgebouwd tijdens hun spel dus ik kap het altijd heel snel af...omdat ik niet wil dat het overslaat
Ik wilde al hele lange tijd een Frans Bulldogje hebben...
Daar heb ik ook heel lang over na gedacht of dit wel slim was...
Voor yunio had ik geen angst...zoals ik gedacht had dat het zou gaan met de pup is het ook gegaan...
Ze heeft haar een aantal keren laten weten wat wel en niet kan en Punky weet dat nu precies...
Maar dan Bulles...
Ik had zelf altijd het gevoel dat dat voor hem een heel leuk kameraadje kon worden...een echt speel vriendje waar die fijn mee kon ravotten
Maar jah accepteert hij dit wel?
Want dit kan ik wel allemaal leuk en aardig vinden...maar vindt de hond dat ook?
Buiten bijt hij ook namelijk naar alle vreemde honden...
Dus hier heb ik heel lang over nagedacht...
Toch zei mijn gevoel dat het zou klikken en hebben we de stap gewaagd
Toen hij haar de 1e x zag had hij zoiets van wat is dit dan !
Hij heeft nog nooit tegen haar gegromd hij was alleen in het begin te ruw in zijn spel..als het aan hem lag dan duwde hij haar namelijk de hele dag door het huis heen met z´n snoet
Punky is nu 7 mnd oud en het zijn echt beste vriendjes...
Het gaat precies zo als ik het me had voorgesteld en daar ben ik echt heel gelukkig mee
Ik vindt de Stafford een heel erg mooi ras...
Toch wil ik er in de toekomst geen meer hebben...
Nou dit is dan toch nog kort samengevat ons Stafford verhaal