Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vers/brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Bumper
geregistreerd lid

vers/brok

Ongelezen bericht door Bumper »

Wij geven onze Bumper 'smorgens een burger van Duck en 'savonds brokken van Farmfood. We gaan niet over op totaal versvoeding, dat is zeker. Maar weet er iemand of het beter is 's-morgens brokken en 's-avonds vers te geven, of bv. 2 dagen in de week vers en verder brokken? Alleen maar vers doen we echt niet. Iemand tips? Misschien die meneer van Farmfood zelf nog advies?
Daan en Bumper
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens mij maakt het niets uit zolang je maar genoeg tijd tussen de brokken en het vers laat zitten.
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Meestal drinkt een hond meer van brokken dan van vers...alleen daarom zou ik de brokken het 's ochtends geven. Dan hoeft je hond niet met een "volle" blaas te gaan slapen.

Verder maakt het volgens mij niet uit als je maar genoeg uren tussen de maaltijden laat zitten.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

pooh schreef:Meestal drinkt een hond meer van brokken dan van vers....
Omdat er in vers al een hoop vocht zit. Je hebt ook meer dorst van chippies dan van komkommer, wil niet zeggen dat je in totaal minder vocht binnen hebt gekregen, toch?
weg gehaald zit een virus in
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Sjiel schreef:
pooh schreef:Meestal drinkt een hond meer van brokken dan van vers....
Omdat er in vers al een hoop vocht zit. Je hebt ook meer dorst van chippies dan van komkommer, wil niet zeggen dat je in totaal minder vocht binnen hebt gekregen, toch?
dat klopt, maar wat ik begrepen heb (ik weet niet of het waar is) is dat het vocht uit vlees opgenomen wordt en dat ze minder plassen op vers dan op brokken waar ze veel water bij drinken, dus dat zou wel iets kunnen zijn
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

ik zou zelf kiezen voor een vleesdag en een brokkendag..dus gescheiden.
beide zijn volwaardige voedingen maar verschillend van samenstelling.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

ien schreef:ik zou zelf kiezen voor een vleesdag en een brokkendag..dus gescheiden.
beide zijn volwaardige voedingen maar verschillend van samenstelling.
Mijn ervaring is (maar dat is uiteraard per hond verschillend) dat mijn honden echt ontzettend goed reageren op 's ochtends FF en 's avonds vers vlees Energique/Rodi/Barf. Heeeeel af en toe krijgen ze wel is volledige FF-dagen bij gebrek aan beter, maar ze hebben gelijk bergen ontlasting.
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik was eerst ook van plan om een paar brokken dagen te doen en dan een aantal vleesdagen. Maar inderdaad, als je het combineert scheelt het wel in de ontlasting die ze produceren. Tenminste bij de honden hier wel
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

mijn hond krijgt voledig vers maar als mijn pleeghondje er is krijgt ze s'morgens brokken en minimaal 12 uur later versvoer. thuis krijgt ze volledig brokken en daarom voer ik haar ook brokken maar ik verwen haar graag met vers en heb hier zelf en de eigenaar ( ik heb valeska er nog nooit over gehoord dus het zal wel goed zijn :19: ) nog geen problemen van ondervonden overigens is viva een enorme vreetschuur en heeft weinig last van wisselingen want ze vreet alles wat los en vast zit (als ze er de kans voor krijgt :W: ) het etter :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik heb een hele tijd s's ochtends vlees en 's avond brok gegeven zodat de brok de tijd had om goed te verteren voor de volgende vleesmaaltijd. Dat is altijd goed bevallen.
Afbeelding
Carel
Actief

Ongelezen bericht door Carel »

Mijn honden plassen veel vaker met versvlees dan met Farmfood.
Ze drinken met versvlees evenveel als met Farmfood!
Dus, krijgen ze bijna het dubbele binnen. :denken:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Volgens de meneer van Farmfood zijn FF-brokken goed in één maaltijd te combineren met versvlees (zei hij onlangs in een topic hier). Dit omdat het geperste brokken zijn, die een andere samenstelling hebben (het precieze daarvan is me ontgaan). Wat zou betekenen dat je er geen x-aantal uren tussen hoeft te laten zitten als je FF voert.

Maar ik weet dit verder ook niet hoor, ik voer uitsluitend vers.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”