Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaat het verder met SHO?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maartje-Sho schreef:Toen we in September in Centerparcs waren wilde een man Sho aaien. Johan zei nog, van doe maar niet, ik weet niet wat hij doet. Zegt die man 'geen 1 hond doet mij wat'. Oke, zegt Johan, dan moet je het zelf weten.
't zijn jouw honden.. nee is nee.. simpel toch...
niemand komt ongewenst aan mijn honden, ik beslis toch echt wie er wel en niet aan m'n honden komt... en niet mensen die lekker brutaal zijn en het toch willen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:mijn honden lossen dat meestal met prima resultaat zelf op : ze verwittigen met een felle blaf als ze van iemands' attenties niet gediend zijn...niks is overtuigender :mrgreen: .
attack kan daarbij iemand nog aankijken met een blik waarvan je zou denken dat diegene ter plekke vuur zal vatten :devil:!
inderdaad... maar goed.. als ze wat minder puppie-uiterlijk hebben lopen ze toch al liever met een bochtje om ze heen... (wat overigens absoluut niet nodig is, maar goed...)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:zien er vééls te gevaarlijk uit :U: :mrgreen: !
:N: levensgevaarlijke beesten :smile:
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Maartje-Sho schreef:Toen we in September in Centerparcs waren wilde een man Sho aaien. Johan zei nog, van doe maar niet, ik weet niet wat hij doet. Zegt die man 'geen 1 hond doet mij wat'. Oke, zegt Johan, dan moet je het zelf weten.

Waarom denken mensen altijd dat alle honden zo lief en betrouwbaar zijn? Ik had het er straks met Johan over, het is eigenlijk niet ons probleem, maar die van hun! Met mensen op straat heb ik in principe niks te schaften. Sho zit altijd aan de lijn en ik houd hem goed bij, dus..
Er zijn mensen die honden gewoon prachtig vinden en ook willen aaien, en die het vragen, maar als door het antwoord van Johan zij zich toch zonodig moeten bewijzen en de man is dwars , ja dan is eigen schuld als Sho zou bijten.

Maar wil je voor je zelf niet dat de mensen Sho aaien dan moet je het gewoon zeggen dat je het niet wilt.

Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

idorh schreef:

Waarom denken mensen altijd dat alle honden zo lief en betrouwbaar zijn? Ik had het er straks met Johan over, het is eigenlijk niet ons probleem, maar die van hun! Met mensen op straat heb ik in principe niks te schaften. Sho zit altijd aan de lijn en ik houd hem goed bij, dus..
Er zijn mensen die honden gewoon prachtig vinden en ook willen aaien, en die het vragen, maar als door het antwoord van Johan zij zich toch zonodig moeten bewijzen en de man is dwars , ja dan is eigen schuld als Sho zou bijten.

.
Tuurlijk Bertus, gewoon laten bijten. Met een beetje pech ben je alleen je hond kwijt, maar goed, eigen schuld , dikke bult! :denken:

Hoe dom mensen ook zijn..bescherm je hond tegen domme mensen en andersom. Niemand is gebaat bij een hondenbeet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Niemand wil Wuilus aaien, zelfs als ik 30 keer gezegd heb dat ze niet bijt :jank:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Niemand wil Wuilus aaien, zelfs als ik 30 keer gezegd heb dat ze niet bijt :jank:
Hoe zou dat nou toch komen?? :denken: Die lieve charmante Wuilus draait en loenst met haar ogen als je haar aan wil raken! :O: Dan kijkt ze jou aan of ze die ongewenste intimiteiten toe moet staan of niet en of jij er wat van wil zeggen. :devil:
Ik vind Wuilus echt heel lief en ik ben absoluut niet bang voor haar..maar lekker ontspannen Wuiltje knuffen? Nope..en volgens mij denkt Wuil er net zo over! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Eline* schreef:
tbeast schreef:
Maartje-Sho schreef:Ja maar ik zeg ook vaak dat hij bijt maar dat wordt niet serieus genomen. 'Die hond, die bijt toch niet'? Ja, dan heb ik zoiets van, ik heb je gewaarschuwd.
Ben ik met je eens hoor. Je waarschuwt ze. Als ze dan toch eigenwijs zijn en aan je hond zitten, is het hun eigen schuld.
Ik heb zelf nu 6 jaar ervaring met een bijtende hond. Het eerste jaar vond ik het rot mijn hond af te schilderen als een bijtende etter, de boodschap die ik gaf aan mensen was lang niet zo onomwonden duidelijk alsdat hij nu is, en de laatste paar jaar is er werkelijk NIEMAND die nog aan mijn hond heeft geprobeerd te zitten.
Ik vind het dus lulkoek. Blijkbaar ben je dan niet duidelijk. Nee is nee.
Je hebt er zelf aandeel in als je niet serieus genomen wordt. Maar even je lieve meisjesimago opzij gooien en mensen gewoon duidelijk en helder vertellen dat ze niet aan je hond moeten komen omdat hij bijt.Klaar. Doen ze dat niet ben je nog een graatje duidelijker.
Heel herkenbaar dit maar mensen kunnen in dat opzicht verrekt eigenwijs zijn en dan moet je gewoon duidelijker zijn dat het echt niet kan.
Wij hebben het ook een keer met Orson gehad met een vrouw die ondanks onze vriendelijke verzoeken onder het mom ''ik ben zo goed met honden'' perse moest aaien en een knauw kreeg.
Nu ben ik veel duidelijker en bij aandringen verzoek ik het ook niet echt vriendelijk meer maar stel ik heel duidelijk dat hij niet aangeraakt wenst te worden en dat wij dat ook niet op prijs stellen.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
idorh schreef:

.
Tuurlijk Bertus, gewoon laten bijten. Met een beetje pech ben je alleen je hond kwijt, maar goed, eigen schuld , dikke bult! :denken:

Hoe dom mensen ook zijn..bescherm je hond tegen domme mensen en andersom. Niemand is gebaat bij een hondenbeet.
Is daar nu een echte wet voor Eline over het bijten van een hond.

Privé moet je een waarschuwings bord hebben, pas op voor de hond.

Maar hoe is het nu als de hond aan de lijn loopt, je hebt getuigen, je waarschuwt de persoon ik wil niet dat u de hond aait, hij/zij doet het toch snel dat het bijna een aanval lijkt voor de hond, die in reflex bijt.

Is de hond dan voor de NL wet fout?
Gaan zij er van uit dat de hond op straat los of aan riem nooit en ten nimmer mag bijten al wordt het uit gelokt op deze manier.
Gr Bertus.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

idorh schreef:Is de hond dan voor de NL wet fout?
Gaan zij er van uit dat de hond op straat los of aan riem nooit en ten nimmer mag bijten al wordt het uit gelokt op deze manier.
Gr Bertus.
En een hond aaien is geen uitlokking..Het is normaal gesproken aannemelijk dat je een hond kan aaien zonder dat je arm eraf ligt. In principe vind ik ook dat je een hond moet muilkorven als je een bijtende hond hebt. Ik doe het zelf ook niet, maar ik vind het wel reeel.
Wettelijk ben je inderdaad volgens mij het haasje als iemand een aanklacht indiend. Een muilkorfverplichting en aanlijnverplichting heb je vrij snel te pakken volgens mij bij gevaarlijk gedrag. En nogmaals terecht..
Hier in de flat wonen verstandelijk gehandicapte mensen en ik welke bochten in me ook wring, het is me nog niet gelukt het lieve meisje met het syndroom van down duidelijk te maken dat ze Laika niet moet aaien.
Ze heeft altijd prachtige witte handschoentjes aan en een stralende lach. Zodra ze me ziet komt ze aanhollen om de hond te aaien..mijn god! :N:
Laika kent haar inmiddels en probeert zich achter mijn benen te verstoppen, want die is echt heel erg bang..vooral voor de witte handschoentjes en de vreemde manier van doen van het meisje.
Ik heb een soort van deal met het meisje dat ze billetjes mag aaien van Laika en dan hou ik d'r kop vast. Ja, zielig voor Laika..hahahah, maar ze pikt het en het is okee.
Je hebt ook met dit soort mensen te maken, of met kinderen. Als je niet kan voorkomen dat je hond bijt ben je een slechte baas.
Ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren, maar je uitgangspunt moet zuiver zijn ten opzichte van je hond en andere mensen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

idorh schreef: Is de hond dan voor de NL wet fout?
jij bent altijd verantwoordelijk voor je hond. ook al wordt er uitgelokt, dan is het aan de baas om ervoor te zorgen dat de hond niet kan bijten.

wellicht bestaat er enige jurisprudentie aangaande gevallen van duidelijk noodweer. dat verhaal van die bordjes en de inbreker bijvoorbeeld.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
idorh schreef:Is de hond dan voor de NL wet fout?
Gr Bertus.
En een hond aaien is geen uitlokking..Het is normaal gesproken aannemelijk dat je een hond kan aaien zonder dat je arm eraf ligt. In principe vind ik ook dat je een hond moet muilkorven als je een bijtende hond hebt. Ik doe het zelf ook niet, maar ik vind het wel reeel.
Wettelijk ben je inderdaad volgens mij het haasje als iemand een aanklacht indiend. Een muilkorfverplichting en aanlijnverplichting heb je vrij snel te pakken volgens mij bij gevaarlijk gedrag. En nogmaals terecht..
Hier in de flat wonen verstandelijk gehandicapte mensen en ik welke bochten in me ook wring, het is me nog niet gelukt het lieve meisje met het syndroom van down duidelijk te maken dat ze Laika niet moet aaien.
Ze heeft altijd prachtige witte handschoentjes aan en een stralende lach. Zodra ze me ziet komt ze aanhollen om de hond te aaien..mijn god! :N:
Laika kent haar inmiddels en probeert zich achter mijn benen te verstoppen, want die is echt heel erg bang..vooral voor de witte handschoentjes en de vreemde manier van doen van het meisje.
Ik heb een soort van deal met het meisje dat ze billetjes mag aaien van Laika en dan hou ik d'r kop vast. Ja, zielig voor Laika..hahahah, maar ze pikt het en het is okee.
Je hebt ook met dit soort mensen te maken, of met kinderen. Als je niet kan voorkomen dat je hond bijt ben je een slechte baas.
Ongelukken kunnen helaas altijd gebeuren, maar je uitgangspunt moet zuiver zijn ten opzichte van je hond en andere mensen.
Dat is duidelijk hier kan ik mij in vinden.
Het lijkt mij inderdaad een rot iets met kinderen die het besef niet hebben, ik zou ergens toch een beetje bang zijn dat honden toch bijt neigingen krijgen.

Gr Bertus.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

linlin schreef:
idorh schreef: Is de hond dan voor de NL wet fout?
jij bent altijd verantwoordelijk voor je hond. ook al wordt er uitgelokt, dan is het aan de baas om ervoor te zorgen dat de hond niet kan bijten.

wellicht bestaat er enige jurisprudentie aangaande gevallen van duidelijk noodweer. dat verhaal van die bordjes en de inbreker bijvoorbeeld.
Het ligt mij iets bij Lninie dat er een topic is geweest over honden die indringers beten, en dat je aan regels gebonden was, nu komt er meer bij mij naar boven hahaha dat het een overloze reacties waren er kwam maar geen eind aan op dit forum.

Gr Bertus.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja, Sho is zo schattig he, met zijn rimpels haha. Mar dat is nog geen reden om hem te aaien. Maar als mijn vriend duidelijk zegt dat Sho niet te aaien is en men wilt het toch... is het dan nog onze schuld? Sho is aangelijnd, het is die MAN zijn verantwoordelijkheid vind ik.

Zo lopen er ook vaak hondjes los bij ons in de wijk. Die komen naar Sho toe, terwijl Sho aangelijnd is maar flipt al hij andere honden ziet. Die mensen moeten hun hond maar bijhouden. Want Sho is in mijn ogen echt niet fout als hij een keer bijt hoor. Hij is aangelijnd, die honden lopen los...Toch?
tineke

Maartje-Sho schreef:Tja, Sho is zo schattig he, met zijn rimpels haha. Mar dat is nog geen reden om hem te aaien. Maar als mijn vriend duidelijk zegt dat Sho niet te aaien is en men wilt het toch... is het dan nog onze schuld? Sho is aangelijnd, het is die MAN zijn verantwoordelijkheid vind ik.

Zo lopen er ook vaak hondjes los bij ons in de wijk. Die komen naar Sho toe, terwijl Sho aangelijnd is maar flipt al hij andere honden ziet. Die mensen moeten hun hond maar bijhouden. Want Sho is in mijn ogen echt niet fout als hij een keer bijt hoor. Hij is aangelijnd, die honden lopen los...Toch?
Jawel ik vind ook wel dat andere mensen verantwoordelijk zijn voor hun daden maar om ze daarom maar te laten bijten vind ik wel erg ver gaan hoor.
Kinderen kunnen onverwachte dingen doen en dat kun je ze niet echt kwalijk nemen daar zijn ze kind voor en in zo'n geval trekt jou hond toch altijd aan het kortste eind.
hetzelfd geld voor honden stel het puopje van de buren luistert een keer niet goed en vliegt op je af moet hij dan maar gebeten worden ik vind van niet.

Wij hebben ook een hond die niet 100% te vertrouwen is voor vreemde ten eerste proberen we hem nooit in die situatie te brengen en als we twijfelen doen we een muilkorf om.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:Tja, Sho is zo schattig he, met zijn rimpels haha. Mar dat is nog geen reden om hem te aaien. Maar als mijn vriend duidelijk zegt dat Sho niet te aaien is en men wilt het toch... is het dan nog onze schuld? Sho is aangelijnd, het is die MAN zijn verantwoordelijkheid vind ik.

Nee. We kunnen er lang of kort over praten..de wet zegt dat jij verantwoordelijk bent en ik vind dat terecht. Er is niemand anders verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. De enige verantwoordelijke daarvoor ben jij. Als jouw hond bijt moet je hem muilkorven of ervoor zorgen dat je weg komt met een onbetrouwbare hond door domweg gevaar te voorkomen.

Ik heb het voorbeeld wel eens meer aangehaald mede omdat ik er erg van onder de indruk was. Een dame met twee honden..die twee waren al goed voor het doodmaken van 2 andere honden.."Ja, daarom hou ik ze ook aan de lijn"..maar aan de lijn kwam het tot het doodmaken van een pup..De eigenaresse verrekte het iets aan te doen want zij had haar honden aan de lijn.. :19: Ik heb geen idee hoe het uiteindelijk is afgelopen..hond/hondagressie is in de wet anders geregeld dan een hond die een mens bijt, maar de dame van de dode pup is wel naar de politie gegaan. Dit soort dingen zijn uitzonderlijk, maar als je soms even in extremen kijkt zie je hoe vreemde de redenatie is dat jouw hond aan de lijn van alles maar zou mogen. Ook aan de lijn heeft een hond zich fatsoenlijk te gedragen..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een hond die mensen kan bijten om niets bijzonders hoort gewoon een muilkorf te dragen, zeker als zijn eigenaar hem/haar zelfs aangelijnd niet 100% onder kontrole heeft.

Dat valt eenvoudigweg onder het nemen van je maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om zonder muilkorf de straat op te gaan, maar áls het dan een keertje onbedoeld fout of zelfs góed fout gaat moet je niet gaan zeuren over dat het slachtoffer maar beter uit had moeten kijken, dat had jij namelijk moeten doen. Jij bent per slot van rekening verantwoordelijk voor het doen en laten van je hond.

Stel je eens voor hoe je de boel goed probeert te praten als je tegenover de ouders van het kind staat wat met een opengereten gezichtje in het ziekenhuis ligt. Dat kún je dan niet goedpraten, je zult je de rest van je leven terecht schuldig voelen.

Dat het altijd goed zal gaan moet je ook niet op vertrouwen, je maakt vroeg of laat een keertje iets geks mee wat normaal gesproken nooit gebeurt.

Verder petje af hoor Maartje, voor jouw inzet voor Sho. :wink:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Eline* schreef:Er is niemand anders verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. De enige verantwoordelijke daarvoor ben jij.
Eens.

Maar ik vind ook zeker dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Dus ook voor het aanhalen van honden terwijl gezegd is dat men dat niet moet doen.
AfbeeldingAfbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
Eline* schreef:Er is niemand anders verantwoordelijk voor het gedrag van jouw hond. De enige verantwoordelijke daarvoor ben jij.
Eens.

Maar ik vind ook zeker dat een ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen gedrag. Dus ook voor het aanhalen van honden terwijl gezegd is dat men dat niet moet doen.
Ja dat zijn zo van die dingetjes :denken: .

Eline heeft voor mijn gevoel gelijk, maar stel je hebt een bovenste beste brave hond die heeft nog nooit uitgevallen, er komt iemand en die vraagt mag ik de hond aaien en er wordt gezegd nee dat wil ik niet, je wil door lopen en de persoon schiet ineens naar voren en bukt zich over de hond met uit gestrekte arm en de hond bijt uit schrik dus een soort reflex.

Ja :19: wat dan.
Zeg niet nou nou Bertus je zoekt het diep, want dat is het niet het gebeurd dagelijks.

Gr Bertus.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

idorh schreef:
tbeast schreef:
Eens.

Eline heeft voor mijn gevoel gelijk, maar stel je hebt een bovenste beste brave hond die heeft nog nooit uitgevallen, er komt iemand en die vraagt mag ik de hond aaien en er wordt gezegd nee dat wil ik niet, je wil door lopen en de persoon schiet ineens naar voren en bukt zich over de hond met uit gestrekte arm en de hond bijt uit schrik dus een soort reflex.

Zeg niet nou nou Bertus je zoekt het diep, want dat is het niet het gebeurd dagelijks.

Gr Bertus.
Klopt Bertus en dan vragen ze het tenminste nog. Ik heb het zelf meegemaakt dat onze honden in de tuin onder het hek lagen te loeren. Een vrouw langsliep en over het hek heendook om de honden te aaien. Uiteraard begon 1 van de heren (Tagor) te blaffen omdat ie er helemaal niet van gediend was en haar reactie was een geschrokken "nou nou..."
Toen ik haar vroeg wie fout was als de hond in haar hand had gehangen, meende ze dat dat dus onze hond zou zijn geweest. Heb haar toen duidelijk te verstaan gegeven dat ze onze honden aaide zonder onze toestemming en in onze tuin. Was niet al te vriendelijk, maar kwam wel heel duidelijk over. En tegen dit soort eigenwijze figuren ben ik ook gestopt met vriendelijk te zijn, dat schijnt n.l. niet te werken.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

idorh schreef:
tbeast schreef:
Eens.

Gr Bertus.
Zoiets dergelijks heb ik dus meegemaakt met Kaya.
We moesten met de honden de lift in om bij schoonmoeder op visite te gaan en een oude mevrouw stond ook bij die lift. Wij wilden haar dus eerst laten gaan en zelf een latere lift nemen, maar dat wilde ze niet 'want ik ben honden gewend en vind het leuk'.

Nou oke :19: Wij dus de lift in, Pieter hield Kaya vlakbij zich en ik Moritz. Ineens haalt de vrouw uit en legt haar hand om de bovenkant van de snuit van Kaya (dat ging razendsnel) en terwijl zij haar hand weer weggehaalde, beet Kaya :19: Niet hard, maar wel een schamp van haar hoektand op die vrouw d'r hand.

Tja, geen gevaarlijke hond, maar wel in een kleine hokje (lift) kan geen kant op en een vrouw die ineens iets volkomen idioots uithaalt.

Ondanks dat ik vond dat het in dit geval haar eigen schuld was, voelde ik me toch rot want ik had gewoon niet in die lift met haar moeten stappen.
Ik heb m'n excuses aangeboden, jodium erop gedaan bij schoonmoessie en gelukkig heeft ze verder niet echt moeilijk gedaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, is dat niet alles te voorkomen is. Iedere hond kan bijten in een schriksituatie of bedreigende situatie.
Als een kind/vowassene als een gek afstormt op een aangelijnde Kaya of Moritz, sta ik hier ook niet voor in, maar dat betekent niet dat ik mijn honden die in principe niet bijten ga muilkorven.
Wat anders vind ik een hond waarvan je weet dat hij/zij heel erg snel bijt en zelfs al mens of dier verwond heeft in vrij normale situaties.
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:Wat ik dus eigenlijk wil zeggen, is dat niet alles te voorkomen is. Iedere hond kan bijten in een schriksituatie of bedreigende situatie.
Als een kind/vowassene als een gek afstormt op een aangelijnde Kaya of Moritz, sta ik hier ook niet voor in, maar dat betekent niet dat ik mijn honden die in principe niet bijten ga muilkorven.
Wat anders vind ik een hond waarvan je weet dat hij/zij heel erg snel bijt en zelfs al mens of dier verwond heeft in vrij normale situaties.
Klopt hoor. Ik heb ook mijn rijbewijs en dat wil niet zeggen dat ik nooit een ongeluk kan maken. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Als golden retriever zijnde ben je gedoemd gezien te worden als knuffelbeer, vreselijk gewoon. Laatst in de trein hoorde ik een vrouwtje met twee kindjes (formaatje Anne) nog effe een instructie geven, dat ze vooral voor dat hondje niet bang moesten zijn, want dat waren knuffelhondjes...nou breekt mn klomp. Volgende keer neem ik n zwarte hond, hoorde dat t dan minder was, hihi! :wink:
O ja, zelfs inbrekers staan in hun recht, als er iemand zo achtelijk is in te breken en je hond doet zn plicht, kan deze jou nog aanklagen ook, als er niet een officieel bordje hangt met verboden terrein!
tineke

Ja vervelend dat sommige mensen je grenzen niet respecteren en toch je hond aaien.
Wij hebben dat ook een keer gehad met Orson de mevrouw in kwestie was tweemaal gevraagd hem niet te aaien en met weglopen duikt ze ineens op hem om hem boven op zijn hoofd te aaien nog wel hap zei hij en ja ze was zo goed met honden was haar excuus.
Ik vond dit ook een gedeelte haar eigen schuld maar heb me er toch naar onder gevoeld en ook excuses gemaakt en zorg dat dit dus nooit meer kan gebeuren.
Als mensen nu aandringen om te aaien ben ik echt heel duidelijk nee hij bijt direct zeg ik dan heel stellig en maak dat ik wegkom.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Wat ik wel vindt, is dat als je een hond hebt waarvan je weet dat ie er slecht tegen kan, moet je het ook weer niet uit gaan lokken, door zulke situaties op te zoeken. Als ik met de trein reis of door de stad sjouw (eigenlijk altijd met hond) komt er altijd wel zo'n malloot aan...Was eigenlijk ook de reden dat ik een golden heb genomen (wilde heel graag een saarloos, heb zelfs al bij n nestje staan kwijlen), wou een hond waarvan ik hoopte dat ie die idioten wel met een korreltje zout zou nemen... :wink:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

JOEHOE!! We gaan afbouwen! Het gaat met lopen best goed, wij zijn tevreden. Sho trekt niet meer (heel af en toe) en heeft best aandacht. Hij loopt nu redelijk rustig mee als hij geen katten ziet, voor ons voldoende. Hij is zo vooruitgegaan!! We gaan nu voorlopig om iedere 2 weken trainen, dus we bouwen langzaam aan af. Is toch wel fijn hoor!!
Met de deurbel breiden we nu ook uit!! Gaat goed! JOEHOE!!
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:JOEHOE!! We gaan afbouwen! Het gaat met lopen best goed, wij zijn tevreden. Sho trekt niet meer (heel af en toe) en heeft best aandacht. Hij loopt nu redelijk rustig mee als hij geen katten ziet, voor ons voldoende. Hij is zo vooruitgegaan!! We gaan nu voorlopig om iedere 2 weken trainen, dus we bouwen langzaam aan af. Is toch wel fijn hoor!!
Yeahhhhhhhhhh, hartstikke fijn!!! :ok: :cheer: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Maartje-Sho schreef:JOEHOE!! We gaan afbouwen! Het gaat met lopen best goed, wij zijn tevreden. Sho trekt niet meer (heel af en toe) en heeft best aandacht. Hij loopt nu redelijk rustig mee als hij geen katten ziet, voor ons voldoende. Hij is zo vooruitgegaan!! We gaan nu voorlopig om iedere 2 weken trainen, dus we bouwen langzaam aan af. Is toch wel fijn hoor!!
:ok: Klasse Maartje!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Terra

Ongelezen bericht door Terra »

Het zij jullie gegund... Hartstikke fijn!!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”