Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slim?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Baily

Slim?

Ongelezen bericht door Baily »

Gisteren in het bos kwamen we een hond tegen, een boxer. Dino wilde gelijk er naar toe om te gaan spelen. Dus die bleef staan want er zat een sloot tussen ons en de boxer. Die liep naar het bruggetje en Dino stond hem op te wachten. Mijn andere hond ( kruising herder/husky) liep met mij mee toen ik verder liep en Dino bleef dus achter. Na 50 meter riep ik Dino maar die reageerde niet....... :roll:

Ik liep nog een stukje door en Buck liep toen terug en haalde Dino op. Hij liep er om heen en dirigeerde hem in de richting van mij.

Ik kwam later op de ronde die mevrouw met boxer weer tegen en ze zei "wat leuk dat hij je andere hond kwam halen", dat is een teken dat hij erg inteligent is en goed dingen kan leren".

Zou dat nou zo zijn, zou ik een slimme hond hebben. Ik moet zeggen dat hij niet supersnel dingen leert, maar dat komt omdat hij eerst zelf het nut ervan moet zien volgens mij. Kan dit?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Is gewoon roedelgedrag. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Baily

:jank: :wink: daar gaat mijn illusie.......... :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Das zeker een slimme boxer, die van mij hadden in de sloot gesprongen en naar je hond toe gezwommen :smile:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ja Scooby haalde Junk ook wel eens op ook op commando :wink:
Elke keer het commando ga maar ophalen erbij en hij weet het zo :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Baily

Angel-eyes schreef:Das zeker een slimme boxer, die van mij hadden in de sloot gesprongen en naar je hond toe gezwommen :smile:

:smile: ja erg slim dat hij het bruggetje nam............. :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

boeboe zoekt ursula ook op verzoek op als ze erg verdwenen is.

en teske, het drentspatrijs-teefje van een vriend van ons, zoekt ze allebei op én drijft ze onze kant op.

heel handig! :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ff nog een vraag dan.
Waarom mogen wij een hond die niet luisterd (met hierkomen) niet halen, en gaat het wel goed als honden het onder elkaar doen ?
Of komt dat gewoon omdat honden dat allemaal "beter regelen" met elkaar en duidelijker zijn ?

Vroeg het me af :wink:

Sonja
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wij mogen een hond best halen..alleen leert hij er geen hierkomen van en moet je hem dus ook niet straffen. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Marion.

Re: Slim?

Ongelezen bericht door Marion. »

Baily schreef:Ik kwam later op de ronde die mevrouw met boxer weer tegen en ze zei "wat leuk dat hij je andere hond kwam halen", dat is een teken dat hij erg inteligent is en goed dingen kan leren".
Ik heb er hier ook één die op commando de jongste gaat halen. Maar neem van mij aan die jongste een heel stuk slimmer is. Je hebt werkpaarden en elitepaarden :wink:
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:Wij mogen een hond best halen..alleen leert hij er geen hierkomen van en moet je hem dus ook niet straffen. :wink:
oH ...OH?????Vraagje.....nu roep ik me hond 4 keer bijvoorbeeld, en hij/zij luisterd niet, als ik dan naar haar/hem toe ga is een standje dan verkeerd??
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:Wij mogen een hond best halen..alleen leert hij er geen hierkomen van en moet je hem dus ook niet straffen. :wink:
oH ...OH?????Vraagje.....nu roep ik me hond 4 keer bijvoorbeeld, en hij/zij luisterd niet, als ik dan naar haar/hem toe ga is een standje dan verkeerd??
Nou ja, moet je zelf weten, alleen als je dat 10 keer doet krijg jij een beetje hond gewoon niet meer te pakken. Die gaat voor je weglopen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:
Nou ja, moet je zelf weten, alleen als je dat 10 keer doet krijg jij een beetje hond gewoon niet meer te pakken. Die gaat voor je weglopen.
Oke, want ik had dat dus met me jongste teefje, en die wilde de pleitvaart nemen, en na 4 keer roepen kwam ze niet, ik liep naar haar toe en ze bleef ineens zitten, wat ik als positief ervaarde, heb haar toen geknuft, dus dat is toch goed juist??Volgens anderen had ik moeten straffen?? :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Gewoon even logisch nadenken over wat je je hond leert.STraf je leer je je hond dat als de baas op je af komt om je te pakken dat dat narigheid is en dat je weg moet wezen. Zeer ohandig als je een keer snel je hond moet hebben omdat er bv verkeer aankomt.
Pak je gewoon en lijn je aan is er geen straf en geen beloning..en die beloning had ze wel verdiend als ze was gekomen.
Wat overigens het beste is is op een meter afstand nog een keer roepen..als het even kan altijd zorgen dat je hond het commando uitvoert! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”