Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trekken aan de lijn.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Baily schreef:
Belle schreef:
Baily schreef: Heb ik niks in mijn handen is hij snel afgeleid door wat anders en heeft wel aandacht voor mij maar niet steeds.
Daarom heb ik nooit aandacht gevraagd met een brokje of speeltje. Ik beloon wel met brokjes, maar haal die pas tevoorschijn als ze het gewenste gedrag heeft laten zien.
Ja dat is helemaal mooi als dat lukt. Ik kan ook wel aandacht vragen zonder brokje, alleen dat houdt hij veel minder lang vol. En als ik het afbouw kom ik volgens mij op hetzelfde resultaat uit.

Het loopt namelijk veel gezelliger zo dan dat ik voortdurend stil moet staan of zelfs terug moet lopen en dus toch een ruk aan die halsband moet geven, ik word daar zelf altijd op den duur erg geirriteerd van. Nu lopen we leuk, ik hoef vrijwel niet te corrigeren. Ik heb hem ook geleerd om te gaan zitten bij de stoeprand met een brokje, daar heb ik dus nu ook geen brokje meer voor nodig. Bij ieder commando "stoeprand"gaat hij keurig zitten aan de rand. Pas als we over zijn gestoken dan krijgt hij iets. Wat ik dan nog tevoorschijn moet halen.
Hoi
Ik werk ook met een balletje en met lekkers
Duco is vandaag precies een half jaar oud de ene keer heb ik de bal in mijn handen de andere keer zit de bal in de zak van mijn jas en heb ik mijn hand terhoogte van die zakdus hij probert op mijn had te letten verzwakt hij dan praat ik tegen hem zo van let op he waar is je balletje hij gaat dan i van de 10 keer springen tegen me op en dan zeg ik nee niet springen volgen he let op en bij Duco werkt dat heel goed ik doe dit geduurende het volgen dus zo'n 10 min. per dag en dat 3x per dag daarna geef ik hem het balletje en mag hij ermee spelen op deze manier probeer ik het steeds een stukje uit te breiden zolang het werkt :wink: :ok:

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
RoMy.V
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door RoMy.V »

Ik heb ook een klein hondje van 9 maanden.

ik heb gewoon een nylon bandje om (klikbandje) en een nylon riem van 2 meter. Als ik ga wandelen is hij in het begin altijd vrolijk dan springt en trekt hij ook wel.

als hij heeft kunnen spelen en rouze en dan weer vast moet. Dan ga weet hij dat hij gewoon moet luisteren.

Als hij trekt draai ik om. Als hij dan naast me loopt praat ik tegen hem en beloon ik hem doormiddel een snoepje uit mijn jas te pakken. Als ik YES zeg weet hij dat hij een snoepje krijgt.

Ik doe nu sport 1 met hem.
Afbeelding
Arjanne
Actief

Ongelezen bericht door Arjanne »

Ik heb nu bij Timo een tuigje om bij het wandelen. En dat gaat erg goed. Er wordt nu niet meer zo hard getrokken. :ok:
Groetjes van Arjanne..

Afbeelding
Rust zacht lief teckelmannetje, dank je voor de fijne tijd die we hadden.
We zullen je nooit vergeten Timo.
19-01-2004 / +26-08-2010
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”