HoiBaily schreef:Ja dat is helemaal mooi als dat lukt. Ik kan ook wel aandacht vragen zonder brokje, alleen dat houdt hij veel minder lang vol. En als ik het afbouw kom ik volgens mij op hetzelfde resultaat uit.Belle schreef:Daarom heb ik nooit aandacht gevraagd met een brokje of speeltje. Ik beloon wel met brokjes, maar haal die pas tevoorschijn als ze het gewenste gedrag heeft laten zien.Baily schreef: Heb ik niks in mijn handen is hij snel afgeleid door wat anders en heeft wel aandacht voor mij maar niet steeds.
Het loopt namelijk veel gezelliger zo dan dat ik voortdurend stil moet staan of zelfs terug moet lopen en dus toch een ruk aan die halsband moet geven, ik word daar zelf altijd op den duur erg geirriteerd van. Nu lopen we leuk, ik hoef vrijwel niet te corrigeren. Ik heb hem ook geleerd om te gaan zitten bij de stoeprand met een brokje, daar heb ik dus nu ook geen brokje meer voor nodig. Bij ieder commando "stoeprand"gaat hij keurig zitten aan de rand. Pas als we over zijn gestoken dan krijgt hij iets. Wat ik dan nog tevoorschijn moet halen.
Ik werk ook met een balletje en met lekkers
Duco is vandaag precies een half jaar oud de ene keer heb ik de bal in mijn handen de andere keer zit de bal in de zak van mijn jas en heb ik mijn hand terhoogte van die zakdus hij probert op mijn had te letten verzwakt hij dan praat ik tegen hem zo van let op he waar is je balletje hij gaat dan i van de 10 keer springen tegen me op en dan zeg ik nee niet springen volgen he let op en bij Duco werkt dat heel goed ik doe dit geduurende het volgen dus zo'n 10 min. per dag en dat 3x per dag daarna geef ik hem het balletje en mag hij ermee spelen op deze manier probeer ik het steeds een stukje uit te breiden zolang het werkt
groetjes Dierenfreek en Duco