Ik heb een Olde english bulldog van twee jaar en geef hem al zij hele leven Carocroc lamb en rijst. Hij doet het er best goed op dat wil zeggen hij heeft mooie ontlasting en vacht en is nooit ziek, maar ondanks ik erg veel met hem loop, is hij niet zo gespiert als dat ik zou willen of bij ander honden van soort gelijke soort zie. Komt dat door de voeding?? en zoja wat voor een voeding moet ik hem dan geven??
Groetjes Raoul
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gespierder??
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
gespiert is aanleg in combinatie met training. als je hond dat niet heeft/doet zal dat niet gebeuren, niet met voer in ieder geval.
voorbeeld:
dit is een stafford zoals ik hem graag zie:

en dit is mijn sam. ik vind hem ook mooi maar hij is een totaal ander type dan DJ hierboven(sam, mijn reu, is de linkse op de foto):

ik kan sam geven wat ik wil, maar zoals DJ zal hij nooit worden.
zo heeft elk ras denk ik wel verschillende types. niet altijd zo duidelijk als hier, maar ze zijn er wel.
voorbeeld:
dit is een stafford zoals ik hem graag zie:

en dit is mijn sam. ik vind hem ook mooi maar hij is een totaal ander type dan DJ hierboven(sam, mijn reu, is de linkse op de foto):

ik kan sam geven wat ik wil, maar zoals DJ zal hij nooit worden.
zo heeft elk ras denk ik wel verschillende types. niet altijd zo duidelijk als hier, maar ze zijn er wel.

-
- Erelid
- Contacteer:
Re: Wat gespierder??
Trekken en scheuren aan voeding geeft ook wat meer body, mijn M maatje hond met tuigjes heeft nu voor borstomvang een L nodig!!Emiel77 schreef:Ik heb een Olde english bulldog van twee jaar en geef hem al zij hele leven Carocroc lamb en rijst. Hij doet het er best goed op dat wil zeggen hij heeft mooie ontlasting en vacht en is nooit ziek, maar ondanks ik erg veel met hem loop, is hij niet zo gespiert als dat ik zou willen of bij ander honden van soort gelijke soort zie. Komt dat door de voeding?? en zoja wat voor een voeding moet ik hem dan geven??
Groetjes Raoul

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Breed in de zin van bone kan je hem niet maken maar wat je wel kan doen is hem droger trainen door veel met hem te doen. Ga je hem laten trekken aan de fiets dan zal hij ook voller worden.
Goed is het dan om makkelijk op te nemen eiwitten te geven in de vorm van vlees en vis. Koolvis met pasta en groenteprutje bv. Of een bak rauw vlees met rijst en wat groente. Op die manier kun je verantwoord je hond droger trainen waardoor hij er gespierder uitziet. Vergeet echter nooit halfjaarlijks een goede pauze in te lassen want altijd droge honden worden snel ziek en hebben geen reserves.
Mijn mening is dat je je hond moet laten zoals hij is, bullen die niet te breed zijn zijn een zegen voor het ras en de hond zelf is veel gezonder en gelukkiger. Het gaat nu goed, lekker laten zo
Goed is het dan om makkelijk op te nemen eiwitten te geven in de vorm van vlees en vis. Koolvis met pasta en groenteprutje bv. Of een bak rauw vlees met rijst en wat groente. Op die manier kun je verantwoord je hond droger trainen waardoor hij er gespierder uitziet. Vergeet echter nooit halfjaarlijks een goede pauze in te lassen want altijd droge honden worden snel ziek en hebben geen reserves.
Mijn mening is dat je je hond moet laten zoals hij is, bullen die niet te breed zijn zijn een zegen voor het ras en de hond zelf is veel gezonder en gelukkiger. Het gaat nu goed, lekker laten zo

-
- Zeer actief
L-Carnitine geven, je hond krijgt een beter verbruik van vet en is goed voor zijn hart, beetje lopen met hem.Maar Carnitine werkt echt en honden moge het gewoon hebben, en wat Marc ook zegt, ik geef ze ook gewoon koolvis als ik ze droger wil maken, in vis zit ook Vanadyl dat je hond ook gespierder kan tonen, massa is hetzelfde maar de huid kan dunner worden, maar gewoon met hem trainen is het beste en dan voeding aanpassen met evt. een supllement als Carnitine.