Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Samen in de bench ?
Moderator: moderatorteam
-
lies
- Zeer actief
ik zou er niet aan denken om 2 honden in 1 bench te zetten. net wat inge zegt, als er wat mis gaat, gaat het goed mis ook, omdat ze geen kant opkunnen.
ik heb het geluk dat ik geen kennels nodig heb. sterker nog, ik heb ze niet eens in huis. amy heeft heel even aan de plintjes gerommeld, maar dat was meer vanwege het wisselen.
ik hou er in ieder geval ook niet van..van kennels dan.
ik heb het geluk dat ik geen kennels nodig heb. sterker nog, ik heb ze niet eens in huis. amy heeft heel even aan de plintjes gerommeld, maar dat was meer vanwege het wisselen.
ik hou er in ieder geval ook niet van..van kennels dan.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
als jij het zegtBully-lover schreef:Nee houtsplinters in de maag, dat is lekker.Dingo schreef:Dat de hond mijn meubels kapot heeft gebeten, heb ik op de koop toe genomen, een hond is namenlijk een dier. En inderdaad, en hond is geen hond meer, als hij voor het gemak van de eigenaar in een kooi word gestopt. Dan noem ik het een gebruiksvoorwerpBully-lover schreef:Dus als men een bench gebruikt kan de hond geen hond meer zijn...Dingo schreef:zoals ik al zei, een hond is geen kind en een kind is geen honddus het excuus van handig vind ik nogal zwakjes om te gebruiken om je hond op te sluiten
Maar goed, als jij dat een goede reden vind, zou ik zeggen, ga je gang. Ik voel me prettiger bij het feit dat mijn hond gewoon lekker hond kan zijn, zonder zich te moeten laten opsluiten omdat ik dat handig vind
![]()
Ik heb hier 2 honden, de eerste zonder bench.
Al waren we 5 min. van huis, was er wel een tafelpoot aangevreten, speaker snoer enz enz
Terwijl er veel speeltjes aanwezig waren.
Bij de tweede hebben we een vari-kennel aangschaft, en als we er niet waren ging hij daarin met zijn speeltjes.
Het is een veilige plek voor hem, er kan niks met hem gebeuren, en niet met de meubels e.d.
Toen ontdekte mijn eerste hond ook deze heerlijke slaapplek, en heeft zij ook een bench waar ze in slaapt.
De benches staan nu gewoon altijd open, en als de honden er behoefte aan hebben trekken ze zich erin terug.
Ze vinden het heerlijk.![]()
Mijn hond mag gaan en staan waar hij wil in huis. Rotzooi geen probleem.
En nog even over veilige plek: Er zijn zat meldingen dat honden met hun kaak/tanden vast zaten in een bench, en door hun baasje/dierenarts bevrijd moesten worden. Je zal maar 5 uurtjes als hond in een kooi moeten zitten, en dan ook nog vast met je kaak in de tralies....Nee, dan maar lekker een kapotte tafelpoot
Maar ik sluit ze niet op

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Samen in de bench ?
Kinderen in een box is een overgangsperiode. Je laat ze daar toch niet in zitten tot ze pubers zijn.Nellalisa schreef:Met een bench (voor een pup) is niets mis hoor,Dingo schreef:waarom heb je besloten de hond met 8 maanden op te sluiten?
Kleine kinderen worden ook in een box gestopt als je even je handen vrij wilt hebben.
En dat noemen we toch ook geen kindermishandeling?
Nellalisa.
Alhoewel,
Met honden zou dat net zo moeten zijn.
Maar ik kan me voorstellen dat het nie makkelijk is als ze alles kapotbijten.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar krijgen ze de kaken niet tussen.....Martijn schreef:Dat zijn ook kooien.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb ook geen benches in huis en gelukkig begrijpt Malu nu eindelijk dat de salontafel niet bedoeld is om je tandjes op te scherpen. (of zou dat komen omdat ik een nieuwe salontafel heb
). Bij een jonge pup kan ik me nog voorstellen dat het een veilig nestje is, maar dat kan net zo goed een zachte mand of iets dergelijks zijn.
En dan nog even over de vergelijking met boxen voor babies. Toen ik au pair was in Amerika had de jongste (12 maand) ook een box met ontzettend veel speelgoed daarin. Zette je hem in de box dan vond ie het verschrikkelijk, gaf je hem een beker en een lepel en zette je hem op de grond dan had hij de tijd van z'n leven. In die tijd dat ik zijn au pair was heeft hij ook nooit meer in de box gezeten. Tja, ik moest hem de hele dag in de gaten houden, maar daar kies je volgens mij toch zelf voor? Of je nu een baby of een hond neemt.
En dan nog even over de vergelijking met boxen voor babies. Toen ik au pair was in Amerika had de jongste (12 maand) ook een box met ontzettend veel speelgoed daarin. Zette je hem in de box dan vond ie het verschrikkelijk, gaf je hem een beker en een lepel en zette je hem op de grond dan had hij de tijd van z'n leven. In die tijd dat ik zijn au pair was heeft hij ook nooit meer in de box gezeten. Tja, ik moest hem de hele dag in de gaten houden, maar daar kies je volgens mij toch zelf voor? Of je nu een baby of een hond neemt.
-
Marja
- Zeer actief
Martijn schreef:![]()
Ik denk dat ik ook maar kippengaas over mijn bed span.
Lijkt me zo veilig en rustig!
KOTS.
Hahaha je moet eens weten! Wij hebben het eerste jaar dat we Stapper hadden werkelijk de hele woonkamer afgeschermd met kippengaas.
Om de boekenkasten, om de radio, om de snoeren en kabels enz enz.
Maar ja, alles beter dan de bench!!
groetjes Marja Zara en Stapper

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
AMENMartijn schreef:Buiten een specifieke periode rond het wisselen van de tanden en een paar maanden daarna is knagen op meubelstukken een uiting van frustratie en teveel aan energie.
Dat los je niet op met je hond in een caviakooi stoppen als je een beetje hondvriendelijk te werk wil gaan.
En laten we alsjeblieft ophouden over kinderen in een box want dat heeft er niets mee te maken,. Als je de boxleeftijd van kinderen met honden gaat vergelijken dan heb je het over nestpups. Tegen de tijd dat pups bij de teef weg gaan en naar de nieuwe eigenaren moet je ze vergelijken met lagere schoolkinderen. Die maken van alles kapot en doen veel fout maar die pleur je ook niet meer in een box.
Daar ga je mee aan de slag en je geeft ze dingen te doen.
Als je je pup in huis krijgt is hij 24 uur per dag bezig met slapen, onderzoeken, eten en zindelijkheidstraining. Een pup die wakker is is nooit niet bezig. Het gebruik van een bench is dus per definitie niet nodig als je het goed doet en het gaat tegen het natuurlijke ritme van een pup in.
Een huis waarin een pup 1 specifieke veilige plek waar hij met rust gelaten wordt nodig heeft is per definitie niet geschikt om een hond in te houden. Een hond moet zich overal in huis veilig voelen. Punt.
Als dat niet zo is moet je nog maar eens overwegen of de hond bij jou op de goede plaats zit. Eén vierkante meter veilige plek in huis is niet voldoende en een dergelijk huishouden gaat niet leiden tot een mentaal gezonde, rustige volwassen hond.
Begrijp me goed, ik ben niet sec tegen het begrip bench.
Maar die paar mensen die genoeg kennis en voldoende motivatie hebben om hem op de juiste manier te gebruiken hebben een bench helemaal niet nodig.
Je hebt als je een hond neemt een heleboel keuzes en beslissingen te maken.
Heb je voldoende tijd? Past een hond bij je levensstijl (waar ik je huis bij meeneem)? Welk ras moet je dan nemen? Een pup of een volwassen hond? Past de hond bij de honden die je eventueel al hebt? Wat heb je die hond te bieden?
Als jij er dan voor kiest om alle verstand te laten varen en een boxerteefpup naast je 2 jarige ambulldame wil, een fulltime baan, een showroomhuis inclusief prullaria en witte vloerbedekking waarvan niets stuk mag en op zondag uitslapen en dat mogelijk gaat maken met een bench dan ben je dus met je eigen verwende zooi bezig.
Dat mag wel, maar doe dan niet net alsof het geen invloed op het leven van je hond heeft.
"Ja maar mijn hond gaat er vanzelf in!"
Ja, nogal logisch. Daarbuiten mag hij niets. Daarnaast is een hond die per se in een bench wil slapen een zielig, afgestompt dier. Een evenwichtige hond kan overal slapen tot buiten, naast een straatmuzikant aan toe.
"Ja maar hij wandelt elke dag 4 uur."
Gelul. Een hond die 4 uur per dag wandelt sloopt je huis niet en heeft geen bench nodig om te kunnen slapen.
"Ja maar er ligt een kong in hoor!"
Dus eenzame opsluiting met een puzzeltje erbij is niet erg? Doe mij en je hond een lol en denk na.
Nogmaals, ik ben niet tegen ijzer, ook niet als je het in een kubus vouwt.
Waar ik tegen ben is de manier van honden houden waarbij een bench vereist is. Dat moet je niet willen.
In 50 jaar is de huishond van een werkend leven buiten naar een een beperkt bestaan binnen gegaan en van daaruit naar een kooitje.
En dan vinden we een kettinghond zielig.
Probeer je eens in te denken wat een invloed je al hebt op het leven van die hond. Hij eet, poept, speelt en ontmoet soortgenoten als en wanneer jij het toestaat. Moet hij dan in huis ook nog een keer van zijn bewegingsvrijheid berooft worden?
Waarom heb je dan in godsnaam een hond? Laat dat beest bij de fokker en je hebt prachtige meubels, alle vrijheid van de wereld en geen schuldgevoel.
Wie in staat is een bench op een hondwaardige manier te gebruiken heeft geen bench nodig.
Ik zal het nog een keer zeggen; Wie in staat is een bench op een hondwaardige manier te gebruiken heeft geen bench nodig.
Een pup die nog niet alleen kan zijn moet niet alleen gelaten worden. Daar gelden geen excuusjes voor. Als je levensstijl niet toelaat dat je je pup meeneemt of zelf thuisblijft moet je geen pup nemen. Het asiel zit vol met honden die even alleen kunnen zijn.
Een hond die wel alleen kan zijn kun je met heel weinig moeite op een schema zetten waarbij jij rustig twee uur weg kan terwijl hij ligt te slapen.
Dan maakt hij echt niets kapot. Gewoon een boswandeling voor je weg gaat en niets van dat hysterische gedoe bij thuiskomst waarmee je je hond alleen maar gek maakt van spanning.
Een hond die opgevoed wordt op zijn eigen tempo en met respect voor zijn behoeften gaat niet slopen (buiten de bovengenoemde periode om). Een hond is geen knaagdier en overmatig kauwen op schoenen, stoelen en tafelpoten is een teken dat er iets scheef loopt. Tien tegen één verveelt hij zich het schompes. Dat los je dus niet op met een bench.
Honden zijn ettelijke duizenden jaren allemaal zonder bench groot geworden en een heleboel van je collega-hondenbezitters zoeken gewoon een oppas als ze er al voor kiezen om in weerwil van hun levenswijze toch een hond te nemen. Een hond hebben is veel werk! Dat wist je.
Waar honden wonen is het niet altijd netjes en schoon, dat wist je.
Honden beperken je vrijheid om op ieder moment van de dag te vertrekken en wel weer te zien wanneer je terugkomt. Ook dat wist je.
En nu moet de hond in een hokje zitten omdat jij willens en wetens tegen je verstand in ging? Omdat je per se die hond moest hebben en geen zin had om iets van je vrijheid in te leveren?
Ik wil en kan er niets aan doen dat mensen op een dergelijke manier met hun honden omgaan maar laat een ding duidelijk zijn. We weten allemaal dat er geen bal van klopt.

- mamvan4
- geregistreerd lid
Wauw...........
Ik ben even een paar daagjes niet online en wat een reacties.
Martijn, was deze hele epistel voor mij bedoelt ?
Ik weet niet of ik me nu wel niet aangsproken moet voelen.
Naar mijn weten heb ik mijn uiterste best gedaan om duidelijk te maken waarom ik voor een bench gekozen heb, als 1e als bescherming van de hond ivm het speelgoed van de kinderen.
Hij vrat dat echt op, met alle gevaar voor hem.
Tuurlijk balen de kids dat hun Babrie stuk is, maar dat is hun probleem.
Moeten ze hun zooi maar opruimen. Maar goed, zijn kids, moeten ook opgevoed worden.
Maar wat ik uit je verhaal proef is dat ik of iemand anders (dat zei ik al, weet niet voor wie dit stukje geschreven was) terecht geroepen wordt.
En ja, helaas, de hond moest hier tegen willens en weten en tegen mijn gevoel in de bench. Het bijtprobleem was te gevaarlijk.
En mijn stoelpoot achja, dat vind ik geen probleem, maar halve plastic armen die beklemd kunnen gaan zitten wel !!
En dan is het makkelijk roepen, moet je de rommel opruimen, ben ik helemaal mee eens, maar werkt in de praktijk een stuk moeilijker met 4 jonge kinderen.
Maar goed, zoals ik ook al eerder schreef, Gizmo is nu een jaar en na heel wat onderdelen op het forum gelezen te hebben zijn we begonnen met hem steeds vaker los in huis te laten als ik weg moet de kinderen naar school brengen. En dat gaat goed !
De afgelopen 2 nachten ook los en dat gaat prima.
Dus de bench is ws voor Gizmo een overbruggende fase geweest en daar gaan we met Kwando ook vanuit. ALhoewel die nu niet in de bench zit, maar overal ligt waar hij liggen wil. Gwoon midden in de huiskamer, met struikelende kinderen. Kwando wordt dus wel vaak al slapende onder de tafel geschoven.
Martijn, was deze hele epistel voor mij bedoelt ?
Ik weet niet of ik me nu wel niet aangsproken moet voelen.
Naar mijn weten heb ik mijn uiterste best gedaan om duidelijk te maken waarom ik voor een bench gekozen heb, als 1e als bescherming van de hond ivm het speelgoed van de kinderen.
Hij vrat dat echt op, met alle gevaar voor hem.
Tuurlijk balen de kids dat hun Babrie stuk is, maar dat is hun probleem.
Moeten ze hun zooi maar opruimen. Maar goed, zijn kids, moeten ook opgevoed worden.
Maar wat ik uit je verhaal proef is dat ik of iemand anders (dat zei ik al, weet niet voor wie dit stukje geschreven was) terecht geroepen wordt.
Laat ik duidelijk voorop stellen dat wij hier voor onze honden gekozen hebben en het geen opwelling of andere ellende veroorzakende gevoelens van bv vertedering bij hebben gezeten. Mijn vader was zo'n type die rustig elke week met een verwaarloosde hond thuiskwam, omdat hij niet kon aanzien. Dus met die opvoeding in mijn achterhoofd hebben wij 'echt' een keus gemaakt en gen opwelling.Honden zijn ettelijke duizenden jaren allemaal zonder bench groot geworden en een heleboel van je collega-hondenbezitters zoeken gewoon een oppas als ze er al voor kiezen om in weerwil van hun levenswijze toch een hond te nemen. Een hond hebben is veel werk! Dat wist je.
Waar honden wonen is het niet altijd netjes en schoon, dat wist je.
Honden beperken je vrijheid om op ieder moment van de dag te vertrekken en wel weer te zien wanneer je terugkomt. Ook dat wist je.
En nu moet de hond in een hokje zitten omdat jij willens en wetens tegen je verstand in ging? Omdat je per se die hond moest hebben en geen zin had om iets van je vrijheid in te leveren?
En ja, helaas, de hond moest hier tegen willens en weten en tegen mijn gevoel in de bench. Het bijtprobleem was te gevaarlijk.
En mijn stoelpoot achja, dat vind ik geen probleem, maar halve plastic armen die beklemd kunnen gaan zitten wel !!
En dan is het makkelijk roepen, moet je de rommel opruimen, ben ik helemaal mee eens, maar werkt in de praktijk een stuk moeilijker met 4 jonge kinderen.
Maar goed, zoals ik ook al eerder schreef, Gizmo is nu een jaar en na heel wat onderdelen op het forum gelezen te hebben zijn we begonnen met hem steeds vaker los in huis te laten als ik weg moet de kinderen naar school brengen. En dat gaat goed !
De afgelopen 2 nachten ook los en dat gaat prima.
Dus de bench is ws voor Gizmo een overbruggende fase geweest en daar gaan we met Kwando ook vanuit. ALhoewel die nu niet in de bench zit, maar overal ligt waar hij liggen wil. Gwoon midden in de huiskamer, met struikelende kinderen. Kwando wordt dus wel vaak al slapende onder de tafel geschoven.
Mama van 4 kids, 2 hondbabies, een eigenwijze kater en 2 fretten
-
Bully-lover
- Vaste gebruiker
Ik vind niet dat iemand die bench gebruikt voor de puppy-tijd, gelijk bestempeld hoeft te worden met 'slechte hondeneigenaar'.
De benches staan altijd hier open, en ze gaan er zelf in als ze moe zijn.
Verder liggen ze ook veel op de bank, het is maar net waar ze zelf zin in hebben.
Er word net gedaan of mensen die een bench gebruiken hun honden maar lastig vinden, en om de haverklap hun hond in de bench doen.
Maar in mijn geval is dit totaal niet zo.
Ik heb 2 honden, niet het gemakkelijkste ras, maar dit wist ik van te voren.
En in de toekomst komt er ook een derde.
Ik werk part-time, 16 uur in de week.
Als ik thuis kom, gaan we altijd lekker het park in, en is de aandacht voor hun.
En mijn huis is ook geen "showroom huis", puur het praktische.
En als er hondenhaar ligt...lekker belangrijk...
De benches staan altijd hier open, en ze gaan er zelf in als ze moe zijn.
Verder liggen ze ook veel op de bank, het is maar net waar ze zelf zin in hebben.
Er word net gedaan of mensen die een bench gebruiken hun honden maar lastig vinden, en om de haverklap hun hond in de bench doen.
Maar in mijn geval is dit totaal niet zo.
Ik heb 2 honden, niet het gemakkelijkste ras, maar dit wist ik van te voren.
En in de toekomst komt er ook een derde.
Ik werk part-time, 16 uur in de week.
Als ik thuis kom, gaan we altijd lekker het park in, en is de aandacht voor hun.
En mijn huis is ook geen "showroom huis", puur het praktische.
En als er hondenhaar ligt...lekker belangrijk...
Groetjes Marijke en Bull Terroristen Chelsea en Roman...