Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ruiken
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ruiken
Ruiken honden evengoed buiten als het gevroren heeft ?
Sanneke
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is hun neus bevroren dan? 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vanmorgen was er examen op de club, en het speuren van de honden ging prima hoor, ondanks de bevroren weides. Misschien zelfs wel beter aangezien ze beter hun best moeten doen 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Ruiken
Het is ongelooflijk de reukzin van een hond, soms is het gewoon niet te bevatten.Mama Sanneke schreef:Ruiken honden evengoed buiten als het gevroren heeft ?
Sanneke
In het vrije veld met blinde honden sta je steeds weer versteld van hun pad vinden.
Het is ongelooflijk de reukzin van een hond, het is gewoon niet te bevatten.
Ze ruiken zelfs een spoor van een dag terug terwijl het later geregend heeft.
Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 25 nov 2004 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daan
-
Neeltje
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik dacht 20 keer beter, maar dat weet ik niet zeker.Neeltje schreef:Nee, dat gevoel heb ik ook dat het voor hun allemaal sterker ruikt als het vriest, misschien heeft de vorst 'n speciale geur. En ze ruiken natuurlijk veel meer dan wij doen, zo niet een aantal duizenden keren beter dan wij mensen.
Maar ze hebben wel miljoenen meerderen reukcellen als de mens.
Gr Bertus.
-
Neeltje
Ja zoiets, ik probeerde even snel het juiste op internet te vinden, maar er stonden nergens geen cijfers genoemd.idorh schreef:Ik dacht 20 keer beter, maar dat weet ik niet zeker.Neeltje schreef:Nee, dat gevoel heb ik ook dat het voor hun allemaal sterker ruikt als het vriest, misschien heeft de vorst 'n speciale geur. En ze ruiken natuurlijk veel meer dan wij doen, zo niet een aantal duizenden keren beter dan wij mensen.
Maar ze hebben wel miljoenen meerderen reukcellen als de mens.
Gr Bertus.
- akita
- Actief
wat ik wel weet is als het de hele winter gevroren heeft en het begint in de lente weer te dooien dat ze dan veel m,eer met hun neus op de grond hangen want dan ruiken ze een hoop nieuwe luchtjes. maar of ze zomers of swinters beter ruiken weet ik niet zelf denk ik dat ze gewoon het zelfde blijven ruiken 
IK HEB 3 ECHTE KANJERS CJ SHEILA EN KYRA
-
Neeltje
Ja ze ruiken op zich wel hetzelfde, maar het kan door dat er door temperatuursverschillen meer luchtjes in de lucht hangen.akita schreef:wat ik wel weet is als het de hele winter gevroren heeft en het begint in de lente weer te dooien dat ze dan veel m,eer met hun neus op de grond hangen want dan ruiken ze een hoop nieuwe luchtjes. maar of ze zomers of swinters beter ruiken weet ik niet zelf denk ik dat ze gewoon het zelfde blijven ruiken
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik merk hier wel dat als het gevroren heeft de honden veel fanatieker snuffelen. Ik ben er alleen nog niet uit of dat komt omdat er meer te ruiken is of omdat de geurtjes moeilijker te ruiken zijn door de vorst en ze dus harder hun best moeten doen 
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- akita
- Actief
-
speurneus carola
een mens heeft ongeveer 5 miljoen reukcellen en een hond ongeveer 220, dat verschilt een beetje per ras, de bloedhond heeft er weer meer, terwijl de yorkshire er weer minder heeft.
een varken heeft er ongeveer 300 miljoen
in oppervlakte vergelijking met de mens, beslaat ons reukvermogen ongeveer 4 vierkante centimeter (1 /4000 deel) van ons lichaam terwijl als we het lichaam van de hond in oppervlakte meten beslaan zijn reukcellen bijna zijn gehele lichaam.
(dit komt uit het door ons geschreven boek, "alle honden zoeken")
een varken heeft er ongeveer 300 miljoen
in oppervlakte vergelijking met de mens, beslaat ons reukvermogen ongeveer 4 vierkante centimeter (1 /4000 deel) van ons lichaam terwijl als we het lichaam van de hond in oppervlakte meten beslaan zijn reukcellen bijna zijn gehele lichaam.
(dit komt uit het door ons geschreven boek, "alle honden zoeken")