Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechten, ingrijpen of niet
Moderator: moderatorteam
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vechten, ingrijpen of niet
De Keizer en Floep hebben de laatste tijd nogal wat mot met elkaar, Keizer grijpt Baloe dan ook voor elke kleine dingen wat hem niet aanstaat.
Eerst liet ik ze het zelf uitzoeken, alleen begon Baloe zich terug te trekken. Toen ben ik dus de Keizer op zijn donder gaan geven als hij Floep aanvloog, waardoor Floeboe weer meer praatjes kreeg en ze de Keizer weer de baas was om het maar zo te zeggen.
Maar het is nu 2x tot een conflict gekomen waarbij Baloe er tegenin ging (normaal negeert ze hem en loopt weg, nu beet ze terug)
Dus heb ik ze uit elkaar gehaald omdat ik zoiets heb van, ik ben de baas en ik duld geen gezeik en herrie hier in huis maar is dat nou wel goed, want dadelijk gaan ze elkaar ook grijpen als ik niet thuis ben, maar ik zit er ook niet op te wachten dat Baloe zich helemaal terugtrekt want daar heb ik geen tweede hond voor genomen.
Dus wat moet ik nou doen?
Eerst liet ik ze het zelf uitzoeken, alleen begon Baloe zich terug te trekken. Toen ben ik dus de Keizer op zijn donder gaan geven als hij Floep aanvloog, waardoor Floeboe weer meer praatjes kreeg en ze de Keizer weer de baas was om het maar zo te zeggen.
Maar het is nu 2x tot een conflict gekomen waarbij Baloe er tegenin ging (normaal negeert ze hem en loopt weg, nu beet ze terug)
Dus heb ik ze uit elkaar gehaald omdat ik zoiets heb van, ik ben de baas en ik duld geen gezeik en herrie hier in huis maar is dat nou wel goed, want dadelijk gaan ze elkaar ook grijpen als ik niet thuis ben, maar ik zit er ook niet op te wachten dat Baloe zich helemaal terugtrekt want daar heb ik geen tweede hond voor genomen.
Dus wat moet ik nou doen?
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Re: vechten, ingrijpen of niet
Wat je hebt gedaan is het creeeren van een afhankelijke rang. Keizer is blijkbaar op zich ranghoger dan Balou, gezien het gegeven dat Balou zich terug is gaan trekken door de conflicten. Keizer won blijkbaar en Balou heeft zich een ranglagere positie aangemeten, waarbij je je dus wat meer op de achtergrond houdt.clausipaus schreef:De Keizer en Floep hebben de laatste tijd nogal wat mot met elkaar, Keizer grijpt Baloe dan ook voor elke kleine dingen wat hem niet aanstaat.
Jij bent toen Balou gaan steunen, waardoor deze het conflict weer aan heeft durven gaan met de Keizer, omdat jij Balou steun gaf.
Je hebt dus rommel gecreeerd in de rangorde.
Wat je kan doen is ingrijpen en dus de honden scheiden als je weg bent, of je vingers in je oren en weglopen als er gevochten wordt. In het laatste geval herstelt de rangorde zich zoals hij behoort te zijn en zal iedere hond zich gaan gedragen zoals behoort bij zijn positie.
Dan kun je ze dus ook prima alleen laten samen.
Lastig Claudia, ik hoop dat het zich in kalmte hersteld!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar dan heb ik dus wel een hond die zich daar niet goed bij voelt want Baloe die zag je dus echt niet meer en die durfde niet bij de Keizer in de buurt te komen en meer van dat soort dingen.
Daar zit ik toch eigenlijk ook niet op te wachten
Penotti & Sombra!

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan ik snappen.clausipaus schreef:Ja maar dan heb ik dus wel een hond die zich daar niet goed bij voelt want Baloe die zag je dus echt niet meer en die durfde niet bij de Keizer in de buurt te komen en meer van dat soort dingen.
Ik denk dus dat je je er te vroeg mee bemoeid hebt.
Ik zou er zelf voor kiezen met oordoppen de boel eens te laten, mits de bloedspetters aan de muren zitten, dan wordt het wat anders..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gedraagd hij zich wel normaal? Is hij niet oneerlijk of onvoorspelbaar? Kijk eens goed naar wat er gebeurd op zo'n moment. Kan je teef hem wel lezen en weten wat hij wil en bedoeld?
Terugtrekken is nl geen teken van een normale rangorde voor mij, het lijkt er dan meer op dat ze bang van hem is omdat hij gestoord gedrag vertoond. Ben benieuwd
Stel dat ze wist wat hij wel en niet leuk vond dan deed ze dat gewoon niet meer en hadden ze verder geen problemen.
Terugtrekken is nl geen teken van een normale rangorde voor mij, het lijkt er dan meer op dat ze bang van hem is omdat hij gestoord gedrag vertoond. Ben benieuwd
Stel dat ze wist wat hij wel en niet leuk vond dan deed ze dat gewoon niet meer en hadden ze verder geen problemen.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Na echte gevechten is het heel normaal dat de verliezer op eieren loopt om de ander niet te tarten. Dat herstelt zich vaak gewoon weer na een poosje.MARC_S schreef:Gedraagd hij zich wel normaal? Is hij niet oneerlijk of onvoorspelbaar? Kijk eens goed naar wat er gebeurd op zo'n moment. Kan je teef hem wel lezen en weten wat hij wil en bedoeld?
Terugtrekken is nl geen teken van een normale rangorde voor mij, het lijkt er dan meer op dat ze bang van hem is omdat hij gestoord gedrag vertoond. Ben benieuwd![]()
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
Maar Eline, heb jij die hondjes eens goed bekeken? De teef is een bikkel, superfel, veeeeel groter en een teef
Hoe kan een minimaltezer die terriermiks nu op haar kop geven? Volgens mij is hij oneerlijk en vliegt hij haar uit het niets aan waardoor ze bang van hem is. Ik heb het vaker gezien bij honden waarvan er een gestoord gedrag vertoond waardoor de veel grotere, sterkere en zekerdere hond bang wordt. Je weet immers niet meer wanneer je aangevlogen wordt, dat maakt super onzeker 
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn al zo'n poos samen dat als KeizerMARC_S schreef:Maar Eline, heb jij die hondjes eens goed bekeken? De teef is een bikkel, superfel, veeeeel groter en een teefHoe kan een minimaltezer die terriermiks nu op haar kop geven? Volgens mij is hij oneerlijk en vliegt hij haar uit het niets aan waardoor ze bang van hem is. Ik heb het vaker gezien bij honden waarvan er een gestoord gedrag vertoond waardoor de veel grotere, sterkere en zekerdere hond bang wordt. Je weet immers niet meer wanneer je aangevlogen wordt, dat maakt super onzeker
Floe is dan wel een fel hondje, maar dat wil niet zeggen dat ze ook fel in conflicten is.
Als ik naar mijn eigen honden kijk is Laika sterker, zelfbewuster en feller..en dus ook de baas. Maar als het op vechten aankomt is ze weg vergeleken bij Nelson..en Nelson verdedigt dus ook bv zijn plek op de bank of op bed en kluiven/eten. Laika heeft daar echt heilig ontzag voor.
Zo kan het bij keizer en floe ook zijn...Dat floe toch wat bang is om te vechten en niet van conflicten houdt, terwijl keizer doorheeft haar daarmee te kunnen overheersen. Dat kan dus wel degelijk onrust in de roedel geven, zeker als het een machtsbelust swiffertje is.
Floe is volgens mij ook gecastreerd toch? Dus een echte teef is het niet meer..
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou het gaat al met hele kleine dingen, als Baloe bijv. blaft naar de postbode, dan komt Keizer er aangestorm en gaat in haar oren hangen.
Of als Baloe een sprintje trekt dan rent hij erachter aan en bijt ook in haar oren.
Of tenminste, ik kan niet echt plaatsen wat hij dan doet, echt bijten doet hij ook niet want dan had je vast wel bloed gezien. Maar hij gaat altijd naar Baloe haar hoofd en dan echt grommen ofzo, ja ik weet niet, het is moeilijk uit te leggen.
Nou heb ik zelf ook wel het idee dat hij een beetje apart gedrag vertoont naar andere honden, voor vreemde honden is hij als de dood, maar dat komt meer omdat hij al een aantal keer te grazen is genomen door grotere honden.
Maar spelen doet hij ook niet, alhoewel dat de laatste tijd wat meer komt, maar dat is eigenlijk niet spel, dan zijn ze ook bezig met de rangorde.
En ook dat vage wegrennen van hem en dan zo vreselijk gillen :N:
Maar hij is al 6 jaar en ik heb geen idee wat hij die 6 jaar heeft uitgespookt maar ik heb zo'n vermoeden dat ie 6 jaar alleen in zijn mandje voor de kachel heeft gelegen of op schoot en geen hond heeft gezien ofzo.
Ow en buiten is er niks aan de hand, het is alleen binnen.
Vanacht hadden ze ook alweer zoiets raars, ik werd wakker en de Keizer lag op bed en Floep liep er omheen te spoken want die wou ook graag maar durfde niet ofzo. Maar ik was niet helder genoeg om nou te zien wat er allemaal gebeurde maar normaal gesproken ligt de Keizer in zijn mand en Floep op bed.
Nou ja allemaal van die vage dingen.
Het valt niet mee twee honden hebben
Of als Baloe een sprintje trekt dan rent hij erachter aan en bijt ook in haar oren.
Of tenminste, ik kan niet echt plaatsen wat hij dan doet, echt bijten doet hij ook niet want dan had je vast wel bloed gezien. Maar hij gaat altijd naar Baloe haar hoofd en dan echt grommen ofzo, ja ik weet niet, het is moeilijk uit te leggen.
Nou heb ik zelf ook wel het idee dat hij een beetje apart gedrag vertoont naar andere honden, voor vreemde honden is hij als de dood, maar dat komt meer omdat hij al een aantal keer te grazen is genomen door grotere honden.
Maar spelen doet hij ook niet, alhoewel dat de laatste tijd wat meer komt, maar dat is eigenlijk niet spel, dan zijn ze ook bezig met de rangorde.
Maar hij is al 6 jaar en ik heb geen idee wat hij die 6 jaar heeft uitgespookt maar ik heb zo'n vermoeden dat ie 6 jaar alleen in zijn mandje voor de kachel heeft gelegen of op schoot en geen hond heeft gezien ofzo.
Vanacht hadden ze ook alweer zoiets raars, ik werd wakker en de Keizer lag op bed en Floep liep er omheen te spoken want die wou ook graag maar durfde niet ofzo. Maar ik was niet helder genoeg om nou te zien wat er allemaal gebeurde maar normaal gesproken ligt de Keizer in zijn mand en Floep op bed.
Penotti & Sombra!

-
jidde
Wat jij nu zegt, is dus wel het geval bij de hond van mijn tante en Nanni. Nanni is echt bang voor haar!! De hond van mijn tante is een gestereliseerde dh teef van 3 jaar. Ze loopt naar Nanni toe en grijpt haarMARC_S schreef:Gedraagd hij zich wel normaal? Is hij niet oneerlijk of onvoorspelbaar? Kijk eens goed naar wat er gebeurd op zo'n moment. Kan je teef hem wel lezen en weten wat hij wil en bedoeld?
Terugtrekken is nl geen teken van een normale rangorde voor mij, het lijkt er dan meer op dat ze bang van hem is omdat hij gestoord gedrag vertoond. Ben benieuwd![]()
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gedrag naar vreemde honden staat los van gedrag naar roedelgenoten!clausipaus schreef:Nou heb ik zelf ook wel het idee dat hij een beetje apart gedrag vertoont naar andere honden, voor vreemde honden is hij als de dood, maar dat komt meer omdat hij al een aantal keer te grazen is genomen door grotere honden.
Spelen kan alleen als de rangorde stabiel is en als er vertrouwen is. Dat ontbreekt dus spelen mag je niet verwachten.
Keizer is duidelijk een greep aan het doen naar de macht. Vandaar dat hij dus de hoge plek wil en Floe het niet aandurft het conflict aan te gaan op eigen houtje door ook op bed te klimmen..Als jij je er niet mee bemoeit zou het allemaal nog best wel eens vlot geregeld kunnen zijn ten nadele van Floe...Vanacht hadden ze ook alweer zoiets raars, ik werd wakker en de Keizer lag op bed en Floep liep er omheen te spoken want die wou ook graag maar durfde niet ofzo. Maar ik was niet helder genoeg om nou te zien wat er allemaal gebeurde maar normaal gesproken ligt de Keizer in zijn mand en Floep op bed.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
laeken
- Zeer actief
Hoi Wendy, dat komt denk ik omdat Nanni zich heel bewust is van het feit dat normale hondentaal niet meer geldt voor Scooby. Ze is niet betrouwbaar voor Nanni en dus is ze doodsbang voor haar. Vergelijk het met jezelf. Stel je hebt een vriendin die steeds zegt hoe leuk ze je vindt en hoe ze tegen je op kijkt en ineens ramt ze je in je gezicht om vervolgens weer heel aardig te doen. Dan wordt jij ook doodsbang voor haar en dan ga je dus niet aardig doen om het conflict uit de weg te gaan, dat helpt toch niet want die klap in je gezicht komt ineens en zonder duidelijke reden.jidde schreef: Wat jij nu zegt, is dus wel het geval bij de hond van mijn tante en Nanni. Nanni is echt bang voor haar!! De hond van mijn tante is een gestereliseerde dh teef van 3 jaar. Ze loopt naar Nanni toe en grijpt haarDe volgende keer loopt ze naar Nanni toe en doet overdreven onderdanig. Heel raar gedrag. Nanni mag eigenlijk geen poot verzetten van die teef, bij elk ding wordt Nanni aangevallen. En kreng Nanni die is gewoon bang, geeft zich niet over maar rent met staart tussen der poten weg.
Wuilus is ook een bitch maar ze geeft alles aan en bekende honden weten gewoon dat ze met een boog om haar heen moeten en niet bij mij en haar eten moeten komen. Buiten spelen ze gewoon wel samen. Scooby is waarschijnlijk ambivalent in haar gedrag, bang maar afwisselend in een zekere houding met aangeleerd zeker en aanvallend gedrag. Ik zou ze niet teveel samen zetten aangezien Nanni kan exploderen waarna Scooby het onderspit zal delven aangezien Nanni dan weet wat ze wil en wat ze doet, zichzelf verdedigen zonder rekening te houden met lichaamstaal, dat deel is ze kwijt met Scooby
- clausipaus
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke dat is helder.Eline* schreef:Gedrag naar vreemde honden staat los van gedrag naar roedelgenoten!clausipaus schreef:Nou heb ik zelf ook wel het idee dat hij een beetje apart gedrag vertoont naar andere honden, voor vreemde honden is hij als de dood, maar dat komt meer omdat hij al een aantal keer te grazen is genomen door grotere honden.Gelukkig maar, anders was Nelson echt erg de lul!!
Wat ik lees is een Keizertje dat wil overheersen.
Spelen kan alleen als de rangorde stabiel is en als er vertrouwen is. Dat ontbreekt dus spelen mag je niet verwachten.
Keizer is duidelijk een greep aan het doen naar de macht. Vandaar dat hij dus de hoge plek wil en Floe het niet aandurft het conflict aan te gaan op eigen houtje door ook op bed te klimmen..Als jij je er niet mee bemoeit zou het allemaal nog best wel eens vlot geregeld kunnen zijn ten nadele van Floe...Vanacht hadden ze ook alweer zoiets raars, ik werd wakker en de Keizer lag op bed en Floep liep er omheen te spoken want die wou ook graag maar durfde niet ofzo. Maar ik was niet helder genoeg om nou te zien wat er allemaal gebeurde maar normaal gesproken ligt de Keizer in zijn mand en Floep op bed.
Het komt ook vast wel weer een keer goed daar ben ik niet bang voor, ik weet alleen niet goed hoe ik dan om moet gaan met dweilen die hun naam eer aan doen
Overigens is hij verder een schat van een beest hoor, ik zou hem al niet meer kunnen missen
Penotti & Sombra!

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Is Keizer niet al de baas over Balou?clausipaus schreef:Nou het gaat al met hele kleine dingen, als Baloe bijv. blaft naar de postbode, dan komt Keizer er aangestorm en gaat in haar oren hangen.
Maar hij is al 6 jaar en ik heb geen idee wat hij die 6 jaar heeft uitgespookt maar ik heb zo'n vermoeden dat ie 6 jaar alleen in zijn mandje voor de kachel heeft gelegen of op schoot en geen hond heeft gezien ofzo.![]()
Hier mag Manager ook niet te druk doen en het word steeds erger de laatste tijd, dus ik zit er bovenop.
Freek kan niet zoveel hebben.
Groetjes Els
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dit herken ik inderdaad ook in Nika. Naar Marouck toe houdt ze haar gemak ondertussen wel want die zet haar genadeloos op haar plek als ze het probeert en daar kan Nika niets tegenin brengen. Maar doet ze hetzelfde bij Danco dan vliegt ie zijn mand in en laat haar een tijd met rust. Dat onvoorspelbare in het gedrag is nog het meest vervelend, het kan weken goed gaan en ineens krijgt Danco weer een snauw om nietsMARC_S schreef:Scooby is waarschijnlijk ambivalent in haar gedrag, bang maar afwisselend in een zekere houding met aangeleerd zeker en aanvallend gedrag. Ik zou ze niet teveel samen zetten aangezien Nanni kan exploderen waarna Scooby het onderspit zal delven aangezien Nanni dan weet wat ze wil en wat ze doet, zichzelf verdedigen zonder rekening te houden met lichaamstaal, dat deel is ze kwijt met Scoobyen dus loopt het dan zwaar uity de hand, Nanni verdedigd nl dan haar leven als ze weer aangevallen wordt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
jidde
Nanni is dan wel op straat een takketeef, maar ze beheerst de honden taal zeer goed! Daarom is ze denk ook bang voor Scooby, precies zoals jij het zegtMARC_S schreef: Hoi Wendy, dat komt denk ik omdat Nanni zich heel bewust is van het feit dat normale hondentaal niet meer geldt voor Scooby. Ze is niet betrouwbaar voor Nanni en dus is ze doodsbang voor haar. Vergelijk het met jezelf. Stel je hebt een vriendin die steeds zegt hoe leuk ze je vindt en hoe ze tegen je op kijkt en ineens ramt ze je in je gezicht om vervolgens weer heel aardig te doen. Dan wordt jij ook doodsbang voor haar en dan ga je dus niet aardig doen om het conflict uit de weg te gaan, dat helpt toch niet want die klap in je gezicht komt ineens en zonder duidelijke reden.
Wuilus is ook een bitch maar ze geeft alles aan en bekende honden weten gewoon dat ze met een boog om haar heen moeten en niet bij mij en haar eten moeten komen. Buiten spelen ze gewoon wel samen. Scooby is waarschijnlijk ambivalent in haar gedrag, bang maar afwisselend in een zekere houding met aangeleerd zeker en aanvallend gedrag. Ik zou ze niet teveel samen zetten aangezien Nanni kan exploderen waarna Scooby het onderspit zal delven aangezien Nanni dan weet wat ze wil en wat ze doet, zichzelf verdedigen zonder rekening te houden met lichaamstaal, dat deel is ze kwijt met Scoobyen dus loopt het dan zwaar uity de hand, Nanni verdedigd nl dan haar leven als ze weer aangevallen wordt.
Ik laat ze eigenlijk ook niet meer bij elkaar, simpelweg omdat ik inderdaad bang ben voor een confrontatie.
1x is het misgegaan. Mijn nichtje wilde Scooby wegtrekken bij Nanni (jaaa heel dom achteraf, heb dat mijn nichtje ook vertelt
Toen ze daarna naar binnen mocht, deed ze weer normaal tegen Nanni
-
jidde
Nika is eigenlijk precies hetzelfde als Scooby! Ooit was er toch een topic over gehandicapte honden? Nika en Scooby hebben het denk ik beide. Ik bedoel het natuurlijk niet lullig hoorInge schreef:Dit herken ik inderdaad ook in Nika. Naar Marouck toe houdt ze haar gemak ondertussen wel want die zet haar genadeloos op haar plek als ze het probeert en daar kan Nika niets tegenin brengen. Maar doet ze hetzelfde bij Danco dan vliegt ie zijn mand in en laat haar een tijd met rust. Dat onvoorspelbare in het gedrag is nog het meest vervelend, het kan weken goed gaan en ineens krijgt Danco weer een snauw om nietsMARC_S schreef:Scooby is waarschijnlijk ambivalent in haar gedrag, bang maar afwisselend in een zekere houding met aangeleerd zeker en aanvallend gedrag. Ik zou ze niet teveel samen zetten aangezien Nanni kan exploderen waarna Scooby het onderspit zal delven aangezien Nanni dan weet wat ze wil en wat ze doet, zichzelf verdedigen zonder rekening te houden met lichaamstaal, dat deel is ze kwijt met Scoobyen dus loopt het dan zwaar uity de hand, Nanni verdedigd nl dan haar leven als ze weer aangevallen wordt.
Marouck is veel duidelijker, die geeft eerst een duidelijke waarschuwing voordat ze eventueel snauwt, er kan een hele diepe grom uit dat opdondertje komen.
Dat doet ze echter over het algemeen alleen als Nika of Danco probeert iets van haar af te pakken (bal, stok oid), andersom pikt ze alles van hen, zonder dat ze daar tegenin gaan.