Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen alleen thuis laten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom is dat appels met peren vergelijken? Het gaat er bij een pup om dat hij niet wakker wordt en in paniek raakt dat hij alleen is. Stel dat hij verlatingsangst ontwikkeld? Een pup is er geestelijk niet aan toe om met 8 weken alleen te moeten zijn. Een baby ook niet dus ik vroeg me af waarom er dan een verschil was in de manier van daarmee omgaan?

BV ik zet op het forum dat mijn puppy zo hard gilt als ik een half uurtje naar de winkel moet. Nou dan kan ik het krijgen want een puppy laat je niet alleen. Nu krijgt hij verlatingsangst etc. Bij een baby zeggen mensen, ach, komt goed, is goed voor zijn longen en anders raakt hij verwend. :denken: :19:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Waarom is dat appels met peren vergelijken? Het gaat er bij een pup om dat hij niet wakker wordt en in paniek raakt dat hij alleen is. Stel dat hij verlatingsangst ontwikkeld? Een pup is er geestelijk niet aan toe om met 8 weken alleen te moeten zijn. Een baby ook niet dus ik vroeg me af waarom er dan een verschil was in de manier van daarmee omgaan?

BV ik zet op het forum dat mijn puppy zo hard gilt als ik een half uurtje naar de winkel moet. Nou dan kan ik het krijgen want een puppy laat je niet alleen. Nu krijgt hij verlatingsangst etc. Bij een baby zeggen mensen, ach, komt goed, is goed voor zijn longen en anders raakt hij verwend. :denken: :19:
Nou nee, ik zeg niet dat het goed voor zijn longen is of dat hij verwend wordt.
Ik zeg dat als je moet kiezen tussen je baby uit zijn bed halen of laten liggen als je hond even snel aan de overkant moet plassen, dan ik hem (hoogstwaarschijnlijk) zou laten liggen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Zoals ik eerder vertelde, liet ik Nadia wel eens slapen als ik de anderen naar school bracht of ophaalde. Dit duurde geen half uur, hooguit tien minuten.
De eerste keer dat ze huilde toen ik thuiskwam, was ook meteen de laatste keer. Maar ze heeft nog geen verlatingsangst ontwikkeld hoor Marc......
AfbeeldingAfbeelding
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Oeps dan ben ik niet zo consequent.. mijn honden zijn als pup wel alleen gelaten en hebben er niets aan overgehouden gelukkig... :wink: en toch vind ik dat ook wat anders.

Maar met kinderen heb ik wel dat principe. Ik pas weleens op het zoontje van mijn buurvrouw, als zij gaat sporten. Hij slaapt dan, maar toch vind ze het belangrijk dat er iemand thuis. Ook mijn zusje wordt niet alleen thuis gelaten.
Verdere toelichting wil ik niet geven, want dat vind ik gewoon niet nodig. Mijn principe is dat je een klein kind niet alleen laat.
Niet dat ik zelf kinderen heb, daar ben ik nog veels te jong voor, of zeker weet dat ik die zal krijgen maar dat zegt niet dat je er geen mening over kan hebben.
Groetjes Rob
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik vroeg het gisterenavond aan mn vriend dus over de baby alleen thuis laten, zijn reactie was kort en duidelijk 'ik dacht het dus echt ff niet he'......
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

MARC_S schreef:Waarom vinden de meeste mensen eigenlijk dat je een puppie dan niet gewoon alleen kan laten in de bench als hij slaapt? Omdat hij dan bang wordt en verlatingsangst ontwikkeld?
Daarom hebben wij altijd volksverhuizingen als we met z'n allen weggaan :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Even hoor. Er wordt nu wel vergeleken met een pup, maar Chaya is als pup ook alleen gelaten in een bench als ik moest, ook voor een wat langere tijd (niet een hele dag maar zeker wel een paar uurtjes).
Niet ideaal en misschien ook wel onder het kopje mishandeling te plaatsen, maar ik kon op dat moment niets anders omdat ik niet kon garanderen dat Nina haar niet wat aan zou doen in mijn afwezigheid.
En Chaya heeft totaal geen verlatingsangst. Nu niet en toen ook niet.
Groetjes Rob
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:Ik vroeg het gisterenavond aan mn vriend dus over de baby alleen thuis laten, zijn reactie was kort en duidelijk 'ik dacht het dus echt ff niet he'......
Ja maar wat is alleen thuislaten? Ik geloof dat er in de hele discussie nogal wat door elkaar loopt :denken:

Alleen thuislaten als jij boodschappen gaat doen, dat kan natuurlijk niet.
Maar naar het grasveldje aan de overkant lopen, 20 meter van je huis en je hond laten plassen, dat vind ik toch iets heel anders.
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ben eens bij een melding geweest, dat ouders weg waren, en de kinderen alleen thuis lieten. Kind weer onverwachts wakker (doet ze anders noooooit) en raakte compleet in paniek. Belde de politie, want papa en mama waren ontvoerd :wink: En toen zaten we daar, geen ouders maar twee volledig over hun toeren zijnde kinderen. Kwamen de ouders doodleuk een kwartier laten aanzetten. Waren even de hond aan het uit laten geweest. Kinderen alleen laten doe je niet.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Ben eens bij een melding geweest, dat ouders weg waren, en de kinderen alleen thuis lieten. Kind weer onverwachts wakker (doet ze anders noooooit) en raakte compleet in paniek. Belde de politie, want papa en mama waren ontvoerd :wink: En toen zaten we daar, geen ouders maar twee volledig over hun toeren zijnde kinderen. Kwamen de ouders doodleuk een kwartier laten aanzetten. Waren even de hond aan het uit laten geweest. Kinderen alleen laten doe je niet.
Nee, op zo'n manier natuurlijk niet. Maar zoals ik al zei vind ik dit wat anders dan aan de overkant op het grasveldje je hond laten plassen :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief

Dingo schreef:Ben eens bij een melding geweest, dat ouders weg waren, en de kinderen alleen thuis lieten. Kind weer onverwachts wakker (doet ze anders noooooit) en raakte compleet in paniek. Belde de politie, want papa en mama waren ontvoerd :wink: En toen zaten we daar, geen ouders maar twee volledig over hun toeren zijnde kinderen. Kwamen de ouders doodleuk een kwartier laten aanzetten. Waren even de hond aan het uit laten geweest. Kinderen alleen laten doe je niet.
Wat zeggen jullie dan tegen die ouders?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Rataplan schreef:
Hey je was me net voor... :mrgreen: Dat wil ik ook graag weten.
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Ik snap het verschil niet zo goed tussen voor mijn part een belangrijk telfoontje plegen en niet gelijk in (kunnen) gaan op het gehuil van je baby. Of je hond even laten plassen aan de overkant. Wat weet die baby nou van het verschil?

Ik ging niet wég als mijn kinderen huilden. Ik ging als ze rustig lagen te slapen. Niks geen sprake van huilen.
Dingo
Zeer actief

Maureen en de meiden schreef:
Rataplan schreef:
Je tracht dan zo goed mogelijk uit te leggen dat dit niet de manier is. Deze ouders waren gewoon even op visite gegaan, in een andere stad, en hadden(wat later bleek) de deuren op slot gedaan (slaapkamerdeuren) zodat als ze wakker werden, de kinderen niet hun slaapkamer uit konden. Je begrijpt de paniek was groot. Ik heb melding hiervan gedaan naar de raad van de kinderbescherming.
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief

Dingo schreef:
Rataplan schreef:
Je tracht dan zo goed mogelijk uit te leggen dat dit niet de manier is. Deze ouders waren gewoon even op visite gegaan, in een andere stad, en hadden(wat later bleek) de deuren op slot gedaan (slaapkamerdeuren) zodat als ze wakker werden, de kinderen niet hun slaapkamer uit konden. Je begrijpt de paniek was groot. Ik heb melding hiervan gedaan naar de raad van de kinderbescherming.
Wel interessant wat als er op het tijdstip dat de kinderen sliepen brand uit gebroken was? Hoe reageren de hulpdiensten? Houden ze er rekening mee dat er dit soort ouders zijn en hoe reageren ze op binnendeuren die op slot zitten?
Dingo
Zeer actief

Rataplan schreef:
Dingo schreef:
Rataplan schreef: Wat zeggen jullie dan tegen die ouders?
Wel interessant wat als er op het tijdstip dat de kinderen sliepen brand uit gebroken was? Hoe reageren de hulpdiensten? Houden ze er rekening mee dat er dit soort ouders zijn en hoe reageren ze op binnendeuren die op slot zitten?
Punt is, dat niemand, behalve de ouders weten dat er twee kinderen opgesloten zitten boven. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij ook als verkoolde lijkjes naar buiten komen :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Rataplan schreef:
Dingo schreef:
Maureen en de meiden schreef: Hey je was me net voor... :mrgreen: Dat wil ik ook graag weten.
Punt is, dat niemand, behalve de ouders weten dat er twee kinderen opgesloten zitten boven. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij ook als verkoolde lijkjes naar buiten komen :wink:
Ja, zoiets is natuurlijk volkomen :piew: :evil:
Echt belachelijk!!!!!!!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Rataplan
Zeer actief

Ja daar was ik al bang voor natuurlijk afhankelijk van waar de brand begint het tijdstip waarop het opgemerkt wordt etc.
Tja als de kinderen hier slapen en ik zie dus geen oppas of papa in de buurt kan ik ze met gemak in de tuin laten in geval van diaree of iets dergelijks. Verder hebben we het gewoon zo gepland dat de kinderen nooit alleen zijn.
Daar zijn het ook niet de kinderen naar.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Stang schreef:
estelle schreef:Ik vroeg het gisterenavond aan mn vriend dus over de baby alleen thuis laten, zijn reactie was kort en duidelijk 'ik dacht het dus echt ff niet he'......
Ja maar wat is alleen thuislaten? Ik geloof dat er in de hele discussie nogal wat door elkaar loopt :denken:

Alleen thuislaten als jij boodschappen gaat doen, dat kan natuurlijk niet.
Maar naar het grasveldje aan de overkant lopen, 20 meter van je huis en je hond laten plassen, dat vind ik toch iets heel anders.
Als ik hier voor het huis de honden zou laten plassen dan zou ik (doordat de huisjes oud zijn en erg gehorig) de baby zo horen huilen.

Dat Sanne klein was (net een jaar) ging ze zon omstreeks 12:00 uur/13:00 uur naar bed, vlak daarvoor gingen we dan samen met Chello en ghaya op stap. Dan kwam ik thuis en legde Sanne in bed en de honden hoefden dan pas weer uit als zij mooi wakker werd en dan ging ik dus weer met z'n allen de hort op.
Dus dat kan toch ook?? Dan hoef je niet met je hond weg als je kind/baby ligt te slapen.

Overigens heb ik ook weleens opgepast bij mensen die de slaapkamer deuren van hun kinderen op slot deden als ze sliepen zodat ze niet 'lastig' gevallen werden als het ff niet uitkwam. :roll:
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Dingo schreef:
Rataplan schreef:
Ja dat kan echt niet natuurlijk.

Maar ik vind dat totaal niet te vergelijken met even een paar minuutjes de deur uit terwijl baby ligt te slapen.
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dingo schreef:Punt is, dat niemand, behalve de ouders weten dat er twee kinderen opgesloten zitten boven. Hoogstwaarschijnlijk zullen zij ook als verkoolde lijkjes naar buiten komen :wink:
Hè gatsie,

Ik moet er niet aan denken dat ik thuis zou komen van een ommetje met de hond en dat ze dan net mijn drie bloedjes van kinders als grote rokende brokken houtskool uit mijn al gebluste maar wel afgebrande pand slepen.

Dan maar liever geen kinders. :mrgreen:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Dingo schreef:

Waren ze nou met de hond uit of bij mensen op visite? :denken:
Dan hadden de kinderen dus schijnbaar wel telefoon op hun slaapkamertje...
Dat is dan nog 1 plus punt denk ik :denken:
Afbeelding
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

Ik heb het nooit gedurfd om mijn baby alleen te laten. Ook niet om even de hond uit te laten.
Na mijn scheiding moest ik wel...snel even naar de overkant en terug, en altijd met paniekgevoelens. Ik heb er nooit aan kunnen wennen, en weet niet hoe ik het had moeten oplossen als ik twee kinderen had gehad.
Wel weet ik dat als mijn kind wakker was geworden en in paniek was geraakt, of er een ongeluk gebeurt zou zijn, ik mezelf dat nooit vergeven zou hebben.
Dus de noodzaak van het snel even plassen zie ik, het even naar school en kind alleen thuis zou ik gevoelsmatig niet aankunnen.
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

6 jaar geleden hadden we een border terrier. Toen mijn man ziek werd en niet meer naar buiten kon was er tenminste nog iemand thuis als ik s'avonds de hond uitliet.
Toen hij in het ziekenhuis terechtkwam heb ik een maand met de zenuwen s'avonds de kids alleen gelaten om even een snel rondje van minder dan 10 minuten te doen.
Na die maand werd mijn oudste dochter ineens erg bang om alleen te blijven en met het vooruitzicht dat mijn man niet meer thuis zou komen heb ik de knoop doorgehakt en heb de border teruggegeven aan de fokster. Die heeft een heel goed tehuis gezocht voor het beestje.

Maar eens een hondengek altijd een hondengek :Q: , ik ben er toch weer aan begonnen.
De kids zijn wat ouder en niet bang meer en als ik de laatste ronde doe is mijn oudste nog wakker dus vind ik het niet erg om ze even alleen te laten.

Als ik er nu over nadenk vind ik wel dat ik een risico heb genomen door de kids toen ze 4 en 9 waren alleen te laten maar ik kon toen niet anders. Ik woonde toen wel in een galerijflat en de buren waren op de hoogte maar toch.....
Afbeelding
pubelia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door pubelia »

je zou een hond alleen thuis kunnen laten als:

- je de hond in de bench hebt zitten,(mits je kind is ongeveer ouder als 12 jaar)
- je kinder ongeveer ouder als 12 jaar is.

je moet altijd beseffen dat een hond boven een kind van 12 jaar staat in de rangorde. het is afhankelijk van het kind rond welke leeftijd.
nobody is perfect, I'm nobody!!
Rataplan
Zeer actief

basil schreef:
pubelia schreef:je zou een hond alleen thuis kunnen laten als:

- je de hond in de bench hebt zitten,(mits je kind is ongeveer ouder als 12 jaar)
- je kinder ongeveer ouder als 12 jaar is.

je moet altijd beseffen dat een hond boven een kind van 12 jaar staat in de rangorde. het is afhankelijk van het kind rond welke leeftijd.
het is wat lastig een hond uit te laten die in de bench zit :denken:
Kan best hoor gewoon wieltjes eronder :pffff: blijft hij ook mooi in de krul :mrgreen:
pubelia
Vaste gebruiker

het gaat er toch over of je de honden ff alleen kan laten in huis met kinderen?
Rataplan
Zeer actief

pubelia schreef:het gaat er toch over of je de honden ff alleen kan laten in huis met kinderen?
Nee het gaat erover of je je kinderen alleen kunt laten om bijvoorbeeld de hond uit te laten :wink:
pubelia
Vaste gebruiker

owz sorry :N:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

MARC_S schreef: Verder is het consultatie bureau een adviesorgaan met enorm veel ervaring en praktijkgevallen. Ik vind de info dus vrij waardevol aangezien ze alles hebben meegemaakt dat er kan gebeuren, stikkende kinderen, brakende baby's die in hun overgeefsel blijven, kinderen waar de kat bij in de wieg kroop en op de kop ging slapen, kinderen waarbij het raam openwaaide die ineens in de stortregen liggen, kinderen die het hartje winter ijskoud krijgen, kinderen die in de zomer stikken onder hun bloedhete deken en eerst een kwartier gekrijst hebben omdat hun leven er vanaf hing etc.
Ik heb nog niet verder gelezen dan dit, maar wil vast reageren op je opmerking over het consultatiebureau. Mijn ervaringen met het consultatiebureau zijn dat de adviezen die ze gaven nou helemaal niet zo kindvriendelijk waren. Er werd vooral op aangedrongen de kinderen te laten huilen (Er werd mij gezegd maar oordoppen in te doen), door ze steeds te troosten zou ik ze alleen maar verwennen.
Dat is wel al 20 jaar geleden en de adviezen zullen inmiddels veranderd zijn, maar ik ben in ieder geval blij dat ik naar dat advies nooit geluisterd heb.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”