Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb hier vlabij een slager gevonden waar ik het een en ander aan botten en pens kan halen voor de hondjes... Handig
Maar euh.... ik weet niet zo goed wat ik met een pens moet?? In stukken snijden?? Invriezen?? Is dat erg vies?? Het kost 3,50 euro per stuk.. Is dat duur??
En wat kan ik het beste halen voor bot?? De hondjes gaan niet BARFEN maar moeten we wat te knagen hebben en die gerookte dingen van de dierenwinkel staan mij tegen en die andere botten ( rawhide ) komen ze niet aan ( verwende krengen )
Patrol schreef:Heb hier vlabij een slager gevonden waar ik het een en ander aan botten en pens kan halen voor de hondjes... Handig
Maar euh.... ik weet niet zo goed wat ik met een pens moet?? In stukken snijden?? Ja, in blokken of lapjes, wat je wilt. Pakketten tot 1 kilo ontdooien nog redelijk, daarboven moet je 2 dagen wachten
Invriezen??
Ja
Is dat erg vies??
Nee.....op den duur niet meer maar voor vieze handjes heeft men water en zeep uitgevonden en in het geval van pens ook nog tandpasta (om de lucht van je handen af te krijgen
Het kost 3,50 euro per stuk.. Is dat duur??
Runderpens....meestal circa 8 tot 12 kilo, dus dat is niet duur te noemen. Sommige slagers geven ze gratis weg, maar die mazzel heeft niet iedereen. €3,50 voor een hele pens vind ik een mooi prijsje
En wat kan ik het beste halen voor bot??
Als je knarsbeen kan krijgen, dat vinden ze heel lekker en daar slijten de tanden niet zo van. Je kunt ook om mergpijp vragen, laat deze dan wel een cm. of 20 lang zijn en in de lengterichting gezaagd.
De hondjes gaan niet BARFEN maar moeten we wat te knagen hebben en die gerookte dingen van de dierenwinkel staan mij tegen en die andere botten ( rawhide ) komen ze niet aan ( verwende krengen )
Met een slagersmes werkt ook prima. Ik heb hier overigens manlief met de decoupeerzaag aan het werk gezet. Kreeg hier laatst een kilo ingevroren pens. Maar da's een beetje veel om ineens aan twee kleine Markiesjes te voeren. Dus manlief heeft de brok van 1 kilo netjes in vieren gezaagd met de decoupeerzaag. Kan ik dus mooi iedere keer een kwart kilo ontdooien. Als het ontdooit is snijd ik het met het slagersmes in kleinere stukken. Smullen maar.
Laatst was er lamshart in de aanbiedingen bij de Makro. Die heb ik dus ook maar meteen een doos gekocht. Dat valt ook best tegen met snijden. Zitten hele taaie delen in. En de dames stonden even heel raar te kijken boven hun bak. Om vervolgens vol enthousiasme aan te vallen
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe
Ik haal pens bij de dierenwinkel (Jumper) ingevroren en per kilo verpakt. Ik laat het ontdooien in de schuur, want Stefan kan er niet tegen. Zelf heb ik er niet zo'n moeite mee hoewel ik zelf vrijwel geen vlees eet en Stefan juist wel.
Als het ontdooit is dan trek ik mijn keukenhandschoenen aan en snijdt het in de tuin met een groot keukenmes in drie stukken. Dat mogen ze dan in de tuin opeten. Ze mogen er niet mee naar binnen.
Ze vinden het erg lekker en moeten er behoorlijk op kauwen. Voor ons drietal is een kilo een prima hoeveelheid, dus dat is wel makkelijk. De prijs weet ik even niet uit mijn hoofd, maar het was geloof ik 1 euro en nog wat per kilo.
Misschien een rare vraag, maar wat is nou precies het voordeel van het voeren van pens?
Is het zo gezond dan of vinden de honden het gewoon erg lekker?
Leonie73 schreef:Misschien een rare vraag, maar wat is nou precies het voordeel van het voeren van pens?
Is het zo gezond dan of vinden de honden het gewoon erg lekker?
Ik vind het wel prettig dat een hond wat moeite moet doen op zijn eten, die kiezen zitten er niet voor nix in!
Lekker is het ook en niet duur. Gezond? het is vlees
Patrol schreef:Heb hier vlabij een slager gevonden waar ik het een en ander aan botten en pens kan halen voor de hondjes... Handig
Dus iemand tips wat ik moet halen....??
Dus iemand tips wat ik moet halen....??
bij wie??
ha, ha, dat zou je wel willen weten he... nou zeg ik lekker niet...
bij ABZ in Anloo... kun je ook heeerlijk mensenvlees krijgen van echte Drenste heidekoeien...