Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sidi
geregistreerd lid

vraagje

Ongelezen bericht door sidi »

hallo allemaal
ik wil mijn pup van 18 weken graag eens wat anders dan alleen maar brokken geven. hij heeft eigenlijk nooit vers vlees gekregen. hoe pak ik dit goed aan?? en is dit ook goed om de darmen sterker te maken.

groeten chantal en sidi
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

misschien kan je de 1e maaltijd eens versvlees geven en dan de rest brokken en kijken hoe hij het erop doet.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Kijk maar op barfplaats.nl
Of is dat verboden reclame :roll:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marja schreef:Kijk maar op barfplaats.nl
het is linken naar een ander forum :roll:
en dit hier is ook een forum!!! :pffff:
je kan wel iemand verwijzen naar een artikel waar de topic over gaat!
er zijn genoeg mensen die hier brokken met combinatie versvlees geven die antwoorden hebben.
dus laat men hier ook gewoon vraag en antwoord blijven geven!! :ok:

ik heb hier een link voor je waar je wat kan lezen over omschakelen
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... 16-124.pdf
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: vraagje

Ongelezen bericht door Angelique25 »

sidi schreef:hallo allemaal
ik wil mijn pup van 18 weken graag eens wat anders dan alleen maar brokken geven. hij heeft eigenlijk nooit vers vlees gekregen. hoe pak ik dit goed aan?? en is dit ook goed om de darmen sterker te maken.

groeten chantal en sidi
Het is dé manier om de darmen sterker te maken :-)

Je kunt beginnen door een paar maaltijden peer week (of 1 per dag) te vervangen door een kompleet vers voer. Je kunt ook een aantal gehele versdagen inlasten, dit verdragen veel honden beter dan afwisselende maaltijden per dag. Een aantal kvv merken zijn in de supermarkt of DSZ te verkrijgen, voor anderen moet je een verkooppunt opzoeken. Je hond zal het ene merke beter verdragen of lusten als het andere,maar dat is dus een kwestie van uitproberen.

Je kunt ook zelf het een en ander in elkaar gaan zetten, maar dat vraagt dan wel wat kennis in wat en hoe en hoeveel te voeren
Wel simpel is om een zelfslachtende slager opscharrelen en daar vuile pens zien te scoren en daar kun je zowieso minimaal een maaltijd mee vervangen per week.
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ien schreef:
Marja schreef:Kijk maar op barfplaats.nl
het is linken naar een ander forum :roll:
en dit hier is ook een forum!!! :pffff:
je kan wel iemand verwijzen naar een artikel waar de topic over gaat!
er zijn genoeg mensen die hier brokken met combinatie versvlees geven die antwoorden hebben.
dus laat men hier ook gewoon vraag en antwoord blijven geven!! :ok:

je linkt ook naar een andere forum :mrgreen: :mrgreen:

www.barfplaats.nl
ien
Erelid
Contacteer:

lupa schreef:[

je linkt ook naar een andere forum :mrgreen: :mrgreen:

[/quote]
is toch niet zo moeilijk lijkt mij verschil tussen een forum en een artikel
dit is een artikel uit een boek :roll:

dit is de link naar zijn site en daar staan zijn artikelen :mrgreen:
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... hp?camp=26
Afbeelding
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Denk je eraan dat als je brokken blijft voeren (mijn mening zou zijn, de brokken de deur uitdoen :wink: ) er ongeveer 8 uur tussen een brokken maaltijd en een vers vlees maaltijd moet zitten?
Dit omdat beide anders verteerd moet worden, met een andere PH-waarde.

Van de brokken afstappen is mijn inziens het beste wat je kunt doen voor je hond.
Ik zou gewoon beginnen met kant en klaar versvleesvoer, dit kun je in de dierenwinkel of supermarkt krijgen, sommige merken bij bepaalde verkooppunten.
Eventueel met warm (kokend) water overgieten de eerste keren, dit steeds minderen, om de overgang een beetje te vergemakkelijken (is niet perse nodig hoor, heb ik ook niet gedaan en mijn honden hebben er ook niks van gemerkt dat ik hun liet overstappen).
En later eventueel overstappen op zelf samenstellen.

Wil je uitgebreidde informatie, kun je beter kijken op een van de 2 sites die hierboven al aangegeven werd, of op een andere site waar meer info over BARFen staat.
Marja
Zeer actief

Ik hoor dat inderdaad altijd, nooit brokken en vers mengen en een lange tijd er tussen laten als je beide geeft.
Nu snap ik best dat het op een andere manier verteert enzo, maar wat is daar nou zo erg an??

Wij eten toch ook alles door elkaar?
Afbeelding
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

Marja schreef:Ik hoor dat inderdaad altijd, nooit brokken en vers mengen en een lange tijd er tussen laten als je beide geeft.
Nu snap ik best dat het op een andere manier verteert enzo, maar wat is daar nou zo erg an??

Er zijn honden die door elkaar gemengd niet goed verdragen wat zich dan vaak uit in een niet-ideale ontlasting.

Veel honden kunnen we wel tegen, zelf heb ik eigenlijk ook altijd brokken met vers gemengd en ik kan niet zeggen dat ik het idee heb gehad iets fout gedaan te hebben.
Per hond verschillend dus.

Wij eten ook alles door elkaar. Inderdaad, alleen zijn wij geen honden en ziet ons gebit en spijsverteringssysteem er toch een pietsie anders uit dan dat van een carnivoor.
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Marja schreef:Ik hoor dat inderdaad altijd, nooit brokken en vers mengen en een lange tijd er tussen laten als je beide geeft.

Het hangt volledig af van de soort brokken of je deze kunt mengen met versvlees.
Farm Food HE is heel goed te mengen met versvlees. Er zijn hele volksstammen die door iedere maaltijd Farm Food HE een beetje pens of kvv mengen. Dat dit zeer goede resultaten heeft, komt mede omdat Farm Food HE een geperste brok is.
Marja
Zeer actief

Ik geef prins en op die zakken staat ook dat je het in combi met vers mag geven.
Maar........als ik naar de samenstelling van Prins kijk en die vergelijk met willekeurige andere brok dan verschilt het allemaal niet zoveel.

Ik ga steeds meer denken dat het een onwaar verzinsel is, dat je het niet zou moeten mengen :19:
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wij mengen door elke brokkenmaaltijd (Farmfood) vlees. Dat kan een kompleet versvoer zijn of kippenhartjes en maagjes of gewoon runder- of kippengehakt of poulet. Beide honden hebben geen problemen met de maag of darmen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Dat je geen vers vlees met brok mag mengen, is n fabeltje. Mag gooit er zelf wel een lading maagzuur overheen. Verder is t goed te realiseren dat hoe saai brokken er in onze ogen ook uitzien, een hond ervaart dat vaak toch anders, en proeft de verschillende ingredienten veel beter dan wij kunnen. Maar vers is natuurlijk wel errug lekker! :wink:
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

annepanne schreef:Dat je geen vers vlees met brok mag mengen, is n fabeltje. Mag gooit er zelf wel een lading maagzuur overheen.
Brokken heeft een andere zuurtegraad nodig om te verteren dan vlees. Daarom zal het iets moeilijker verteren als je het allemaal onder mekaar mengt dan als je er acht uur tussen laat.
Maar het kan wel natuurlijk, en er zijn heel wat honden die er helemaal geen last van hebben.
De voorkeur voor vlees heeft ook niks te maken met hoe saai een hond brokken eventueel zou vinden. Ik vind vlees gewoon veel gezonder dan brok. Heb het verschil ook heel duidelijk bij mijn honden gemerkt.
Maar goed, iedereen zijn keuze. :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Princeberners
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Princeberners »

Ik voer mijn Berners 6 dagen per week brokken van Canidae ( deze zijn volledig op vleesbasis) en 1 dag per week alléén maar versvlees van AHV dit bevalt ons uitstekend en hebben géén problemen met ontlasting of het opgroeien van de jonge Berners :ok: :ok: .
Groetjes van Marion en de Bernerbende.
Marja
Zeer actief

Is de zuurtegraad niet constant dan???
Afbeelding
MarijeJoanne
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MarijeJoanne »

Voor brokken hoeft de PH-waarde niet zo zuur te zijn om dat te verteren, namelijk rond de 5, in tegenstelling tot vers, deze heeft een PH-waarde van ongeveer 2 nodig om de boel te verteren.

Als je dus brokken en vers mengt, heb je 2 verschillende PH-waardes nodig en dat gaat een beetje moeilijk.

Nu hoor ik brok dit en brok dat, en natuurlijk, de ene brok is beter dan de andere, maar het blijft een brok.
En sinds ik het licht heb gezien :idea: :mrgreen: , komt er bij mij geen brok meer in huis (uitgezonderd noodgevallen dan) :pffff: :mrgreen: .
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita »

Princeberners schreef:Ik voer mijn Berners 6 dagen per week brokken van Canidae ( deze zijn volledig op vleesbasis)
Een brok volledig op vleesbasis, de eerste moet nog uitgevonden worden :smile:.Nee, helaas bestaan brokken merendeels uit graan, anders kunnen fabrikanten geen brokken maken en valt het hele zootje uit elkaar (zoals een KVV).
Our greatest moments are... when not much happened
Afbeelding
Marja
Zeer actief

MarijeJoanne schreef:Voor brokken hoeft de PH-waarde niet zo zuur te zijn om dat te verteren, namelijk rond de 5, in tegenstelling tot vers, deze heeft een PH-waarde van ongeveer 2 nodig om de boel te verteren.

Als je dus brokken en vers mengt, heb je 2 verschillende PH-waardes nodig en dat gaat een beetje moeilijk.

Nu hoor ik brok dit en brok dat, en natuurlijk, de ene brok is beter dan de andere, maar het blijft een brok.
En sinds ik het licht heb gezien :idea: :mrgreen: , komt er bij mij geen brok meer in huis (uitgezonderd noodgevallen dan) :pffff: :mrgreen: .
Tja..........het is maar net wat je onder het licht verstaat he!
Afbeelding
Princeberners
geregistreerd lid
Contacteer:

Rosita schreef:
Princeberners schreef:Ik voer mijn Berners 6 dagen per week brokken van Canidae ( deze zijn volledig op vleesbasis)
Een brok volledig op vleesbasis, de eerste moet nog uitgevonden worden :smile:.Nee, helaas bestaan brokken merendeels uit graan, anders kunnen fabrikanten geen brokken maken en valt het hele zootje uit elkaar (zoals een KVV).
Jij bent wel heel voorbarig met je conclusie hoor, maar een brok op alleen Vleesbasis bestaat wel degelijk, kijk maar eens op www.canidae-eu.com.

En voor het persen van brok heb je géén granen nodig, misschien zou het verstandig zijn als jij je beter informeert voor je hier iets beweert :wink:
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Princeberners schreef: Jij bent wel heel voorbarig met je conclusie hoor, maar een brok op alleen Vleesbasis bestaat wel degelijk, kijk maar eens op www.canidae-eu.com.

En voor het persen van brok heb je géén granen nodig, misschien zou het verstandig zijn als jij je beter informeert voor je hier iets beweert :wink:
Wat ik bedoel, is dat Canidae bijna 40% koolhydraten bevat afkomstig van rijst. Met andere woorden er zit bijna 52% rijst in. Merendeels is dus graan, zoals gewoonlijk. Ze gebruiken zowel bruine als witte rijst. Tel dat nou eens bij elkaar op en het staat gelijk als nr. 1 ingrediënt.

Graan levert natuurlijk een hoop (goedkoop) energie, maar ik zie het ook als een vulmiddel (het blijft immers veel langer in de maag voordat het is verteerd, en geëxpandeerde brokken zetten ook nog eens uit). Het eerste wat je merkt wanneer je een hond vers vlees geeft is dat ze minder ontlasting produceren, m.a.w. geen enkele brok verteerd zo goed als vers vlees. Graan en andere vul- en bindmiddelen is wel degelijk nodig om een brok te maken. Probeer jij maar eens iets te bakken (pannenkoeken of zoiets) zonder al te veel koolhydraten, dat is een regelrechte ramp (ik spreek uit ervaring :mrgreen: ). Vergis je niet, ik vind Canidae DE brok van dit moment, een ieder die geen vlees wil voeren zal ik het zeker aanraden, maar om zomaar te beweren dat het (zoals je dat bij een ander onderwerp deed) ook wel “de droge vorm van Barfenâ€
Afbeelding
Princeberners
geregistreerd lid
Contacteer:

Waar jij die berekening over de hoeveelheid rijst vandaan haalt weet ik niet, maar dat is niet terug te vinden op de site van Canidae en ook niet op de zakken.

Naar mijn mening is alléén vlees voeren ook niet goed, bij het barfen wordt er ook vanalles toegevoegd aan het vlees en dat is om voldoende vezels in het voer te krijgen, de uitspraak dat Canidae de droge vorm van Barfen is komt niet van mijzelf maar van fokkers die zichzelf bezig houden met Barfen :wink:
Voor koolhydraten heb je ook niet persé granen nodig hoor, dat kan ook uit een andere bron gehaald worden, zetmeel is een koolhydraat maar andersom hoeft niet altijd :wink: en volgens mij is een pannekoek bakken toch echt iets anders dan een brok persen :smile:

Ik denk dat het niet veel zin heeft om hierover in dicussie te gaan, jij zweert blijkbaar bij vlees, moet jij weten.
Ik spreek ook uit ervaring als ik zeg dat mijn honden en katten erg goed voer krijgen met de Canidae en Felidae brokken, ook zij hebben veel minder ontlasting en zitten allemaal super in hun vel :pffff: :pffff:
ien
Erelid
Contacteer:

Princeberners schreef:\.

Naar mijn mening is alléén vlees voeren ook niet goed, ,
nee..alleen vlees is slecht voor honden!!
de uitspraak dat Canidae de droge vorm van Barfen is komt niet van mijzelf maar van fokkers die zichzelf bezig houden met Barfen :wink:
en dit is een fabeltje :mrgreen:
barfen is niet te verglijken met droge brokken en kvv voer,hoe verzinnen ze het :smile:
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Princeberners schreef:Waar jij die berekening over de hoeveelheid rijst vandaan haalt weet ik niet, maar dat is niet terug te vinden op de site van Canidae en ook niet op de zakken.
Heel simpel. Op de site staat dat er bijna 40% koolhydraten in zitten. Ook kan je lezen dat ze uitsluitend rijst als graan soort gebruiken. Rijst levert per 100 gram ongeveer 78 gram koolhydraten. Verder zitten er geen andere grote koolhydraat bronnen in, dus kan je gerust stellen dat 40% koolhydraten overeenkomt met 52% rijst (graan dus).
Princeberners schreef:Naar mijn mening is alléén vlees voeren ook niet goed, bij het barfen wordt er ook vanalles toegevoegd aan het vlees en dat is om voldoende vezels in het voer te krijgen, de uitspraak dat Canidae de droge vorm van Barfen is komt niet van mijzelf maar van fokkers die zichzelf bezig houden met Barfen :wink:
Ik denk dat je het principe van barf niet helemaal goed begrijpt. De meeste barfers geven juist geen brokken, omdat alles wordt verhit en je nooit zeker weet wat er in zit. Bovendien zijn de meeste barfers niet veel duurder uit dan met brokken, maar betaal je bij het kopen van een 15 kg zak wel erg veel voor bijna 8 kg graan. Het hele principe van KVV en barf is juist dat alles onbewerkt wordt gegeten. Buiten het verschil in vocht om zijn brokken op en top bewerkt. Een droge vorm is er dus niet, en een ieder die dat wil beweren lult uit zijn of haar nek. Naar mijn mening is Canidae DE gezondste brok van dit moment, maar barf en brok zullen nooit iets gemeenschappelijk hebben, anders dan dat het beide door honden gegeten kan worden, hoe graag men dat ook wil beweren.
Princeberners schreef:Voor koolhydraten heb je ook niet persé granen nodig hoor, dat kan ook uit een andere bron gehaald worden, zetmeel is een koolhydraat maar andersom hoeft niet altijd :wink: en volgens mij is een pannekoek bakken toch echt iets anders dan een brok persen :smile:
Dat klopt, groente kunnen ook best wel veel koolhydraten bevatten, kikkererwten bevatten per 100 gram iets van 26 gram koolhydraten, maar dat is toch wel het maximum. Het is daarom ook heel jammer dat brokken naast graan geen groente gebruiken (b.v. 25% rijst en 25% groente). Gezien alles om winst draait zullen deze brokken wel heel erg prijzig worden. Dat terwijl ik vroeger mijn honden dagelijks 20% groente gaf en niet eens veel meer kwijt was dan een zak pro plan. Dat zegt dus erg veel over de prijs-kwaliteit verhouding van een zak brokken.

En ja, een pannenkoek is geen brok (bevat meer vocht), een beter voorbeeld zou een koekje geweest zijn. Probeer dat maar eens met 70% vlees, dan worden het een soort frolix brokjes, je weet wel waar je nog in kan knijpen (dit zegt overigens niet dat frolix veel vlees bevat, denk namelijk eerder dat het geen vlees bevat :mrgreen:).
Princeberners schreef:Ik denk dat het niet veel zin heeft om hierover in dicussie te gaan, jij zweert blijkbaar bij vlees, moet jij weten.
Ik spreek ook uit ervaring als ik zeg dat mijn honden en katten erg goed voer krijgen met de Canidae en Felidae brokken, ook zij hebben veel minder ontlasting en zitten allemaal super in hun vel :pffff: :pffff:
Ik hoop dat je dan wel weet dat katten die brokken eten gemiddeld 50% minder vocht per dag binnen krijgen dan katten die een voer eten waar minstens 60% vocht inzit. Anders dan honden (en wij mensen) laten katten hun vocht inname afhangen van de hoeveelheid droge stof en niet de hoeveelheid vocht in hun voeding. Hun lichaam is dus vrij ongevoelig voor dorst en uitdroging. Na een maaltijd met brokjes (30 gram, waarvan 10% vocht, dus 27 gram droge stof) drinkt een kat niet meer bij dan zijn soortgenoot die net 68 gram blikvoeding op heeft (waarvan 60% vocht, dus ook 27% droge stof). Dit is wetenschappelijk onderzocht, en ik moet zeggen ook niet heel vreemd gezien katten een verleden hebben van woestijndieren (ze zijn dus gewend om merendeels van hun vocht binnen te krijgen via hun prooi). Erg vreemd vind ik het ook niet dat tegenwoordig nierfalen bij katten doodsoorzaak nr.1 is.

Groetjes Rosita
Afbeelding
Princeberners
geregistreerd lid
Contacteer:

Ohohohoh wat wordt ik hier moe van:

Het is dus overduidelijk dat de barfers niet op 1 lijn zitten met hun meningen :19: , hoe moet een ander daar dan wijs uit kunnen :denken: .

Ik heb een kat van bijna :mrgreen: 15 jaar rondlopen en die heeft altijd brokken gegeten en nóg steeds prima functionerende nieren :wink: en water drinkt ze dus echt wel als ze daar behoefte aan heeft, bovendien vangt ze zo nu en dan een muis en eet die dan ook op, of is dat ook niet goed.

Oh ja, misschien is het verstandig om GOED te lezen :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Princeberners schreef:Ohohohoh wat wordt ik hier moe van:

Het is dus overduidelijk dat de barfers niet op 1 lijn zitten met hun meningen :19: , hoe moet een ander daar dan wijs uit kunnen :denken: .
:
omdat BARF niet 1potnat is?? :denken: :mrgreen:
en om wat wijzer te worden er wat over te lezen om zelf een mening te krijgen over hoe/wat en BARF??? :19:
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Princeberners schreef:Ik heb een kat van bijna :mrgreen: 15 jaar rondlopen en die heeft altijd brokken gegeten en nóg steeds prima functionerende nieren :wink: en water drinkt ze dus echt wel als ze daar behoefte aan heeft, bovendien vangt ze zo nu en dan een muis en eet die dan ook op, of is dat ook niet goed.

Dan is jouw kat gelukkig een uitzondering :ok: . Toen ik het artikel van Anderson R.S. (Water Balance in the Dog and Cat J. Small Anim. Prac. 23:588-298) las voelde ik me namelijk erg schuldig. Mijn vorige kat is op 16 jarige leeftijd overleden aan acuut nierfalen. Een dag ervoor had hij nog nergens last van en omdat hij ook vaak buiten was wist ik ook niet hoeveel hij dronk en plaste. Toen hij 7 jaar was hadden we voor hem een proef zakje Hill's gekocht (waren toen net populair aan het worden) waar hij helemaal gek op was. Daarvoor had hij nog nooit brokken gegeten en kreeg hij naast zijn blikvoeding regelmatig vis of hart. Het probleem waar Anderson het in zijn artikel over heeft is dat katten die brokken eten niet minder drinken dan katten die blikvoeding eten, maar dat deze katten juist meer moeten drinken dan katten die blikvoeding eten en dit dus niet of nauwelijks doen. Ook bij mijn eigen katten heb ik dit gemerkt, ze drinken niets minder sinds ze vers vlees eten, maar plassen wel meer. Steeds meer DA en DSZ adviseren trouwens van die fonteintjes, omdat ze weten dat de meeste katten brokken eten en eigenlijk te weinig drinken.

Groetjes Rosita
Afbeelding
Rosita
Vaste gebruiker
Contacteer:

Princeberners schreef:Ohohohoh wat wordt ik hier moe van:

Het is dus overduidelijk dat de barfers niet op 1 lijn zitten met hun meningen :19: , hoe moet een ander daar dan wijs uit kunnen :denken:
Waar ze het toch wel allemaal mee eens zijn is dat vers (of je het nu wel of niet zelf klaarmaakt) beter is dan blik of brok. En vanuit deze mening lijkt het mij dan ook erg sterk dat deze fokker een bepaalde brok opeens wel goed genoeg vindt en het de ‘droge vorm van barf’ noemt, maar het toch zelf niet (uitsluitend) aan haar eigen honden voert (ze barft immers). Nee, ik denk eerder dat deze opmerking van die fokker bedoeld is voor aankomende eigenaren, want nog steeds zijn te weinig mensen bereid om vers vlees te voeren, en dan is Canidae altijd nog beter dan voer uit de supermarkt, en je wil toch het beste (wat haalbaar is) voor je honden.

Groetjes Rosita :zwaai
Afbeelding
sidi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sidi »

nou de meningen zijn verdeeld krijg ik in de gaten.
maar toch bedankt voor jullie reactie.
nou had ik gister een lezing van de hondeclub en daar zeiden ze dat een vlees maaltijd sneller verteerd dan een brokken maaltijd :roll:
nu weet ik het ook niet meer.
ik heb een bakje vers vlees gehaald en ga het gewoon uitproberen wat sidi hierop doet want ik wil toch gewoon een vleesdag inlassen omdat hij toch al zo'n gevoelige darmen heeft
:ok:
groeten chantal en sidi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”