Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
in de (trainings)shit met sette :-(
Moderator: moderatorteam
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Heeft ze gelinkt alleen aan dat ene speeltje of is al het speelgoed nu slecht nieuws? Heb je enig idee waarom ze zo weinig plezier heeft in het trainen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oei, moeilijk
Als ze eenmaal een bepaald iets associeren met iets naars, krijg je dat er eigenlijk niet echt uit. De vraag is of ze het veld en het trainen direct koppelt aan iets naars of dat het nu kwam door het 'foute' begin met hetzelfde speeltje.
Kaya is op het speurveld eens op schrikdraad gaan staan en die vond het dus daarna vreselijk om dat veld weer op te gaan. Dit is ook niet meer overgegaan, dus ik vrees dat als Sette de link legt met het veld dat het heel moeilijk (zo niet onmogelijk) is om dat eruit te krijgen
Misschien dat de tijd het doet.....? Als je er heel veel leuks tegenover zet.
Als ze eenmaal een bepaald iets associeren met iets naars, krijg je dat er eigenlijk niet echt uit. De vraag is of ze het veld en het trainen direct koppelt aan iets naars of dat het nu kwam door het 'foute' begin met hetzelfde speeltje.
Kaya is op het speurveld eens op schrikdraad gaan staan en die vond het dus daarna vreselijk om dat veld weer op te gaan. Dit is ook niet meer overgegaan, dus ik vrees dat als Sette de link legt met het veld dat het heel moeilijk (zo niet onmogelijk) is om dat eruit te krijgen
Misschien dat de tijd het doet.....? Als je er heel veel leuks tegenover zet.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het bewuste speeltje ook op andere plekken gebruiken en ermee spelen of een ander speeltje erbij om te belonen.
Je moet het niet te moeilijk maken. Ik krijg de indruk dat je strikt op het trainingsveld Dat speeltje gebruikt..ik zou daar dus wat mee rommelen en ervoor zorgen dat ze niet alle factoren samen..trainingsveld, donker en speeltje..zo aan elkaar linkt dat dat voor haar ellende betekent.
Je moet het niet te moeilijk maken. Ik krijg de indruk dat je strikt op het trainingsveld Dat speeltje gebruikt..ik zou daar dus wat mee rommelen en ervoor zorgen dat ze niet alle factoren samen..trainingsveld, donker en speeltje..zo aan elkaar linkt dat dat voor haar ellende betekent.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon doen...juist heel gewoon gewoon doen en een ander speeltje mee. De schemering kan je niet veranderen, het veld kan je niet veranderen , maar wel het soort speelgoed. Dat zou ik dus doen en kijken of ze nu wel reageert. je kan overigens bij zo'n gevoelige hond heel erg goed na incidentjes even een aantal dagen resqueremedie geven..dat voorkomt dit soort overspannen gedoe!Inge O schreef:wat zou ik op het veld de eerstkomende tijd het beste doen dan (vooropgesteld dat ze de volgende keer weer terughoudend reageert): haar wat met rust laten, en doen alsof ik niks in de gaten heb, of toch maar proberen haar aan het spelen te krijgen (ook als ze niet veel zin zou hebben)?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki