Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

canidae

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

whoopy
Zeer actief
Contacteer:

canidae

Ongelezen bericht door whoopy »

Ik heb net een aantal proefpakketjes opgevraagd omdat ik op zoek ben naar een goede brok voor whooper!! opzich als ik alles zo las, sprak deze brok mij wel aan.

Heeft iemand ervaring met deze brok!!??
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik heb het wel eens gegeven, de honden vonden het lekker en er zit geen graan in. Ik hoorde wel laatst weer van iemand anders dat sommige honden er een vettige huid van kregen.....maar daarvoor heb ik het te kort gegeven, denk ik. Ik geef toch het liefste zo veel mogelijk kvv.

Maar er zit iig geen bha/hbt/etoxycitine in....
Afbeelding
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

hoi,

Ik voer het ook maar alleen af en toe omdat mijn honden voornamelijk vers krijgen. Ik ben met canidae begonnen omdat men zegt dat deze brokjes goed met vers samen gaan. En de dames vinden ze heeeeeerlijk en de ontlasting is prima- geen grote bergen- dus ik ben tevreden maar ik kan natuurlijk niet echt van ervaring spreken op lange termijn.

Wil
jill
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jill »

Hoi,

Ik heb het een lange tijd gevoerd aan de honden én katten.
Ik heb er dus geen goeie ervaring mee.
De vachten werden inderdaad vettig, 'rommelig', veel schilvers vooral op de binnenkanten van de poten en buik en verhaarden behoorlijk. Dito met de katten.
Maar...elke hond reageert weer anders dus kwestie van uitproberen.
Succes..
Jill
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Helaas geen goede ervaring hier, ook een super vettige smerige vacht.
Mijn katten krijgen het ook en daar ben ik wel weer super tevreden over :ok:

Maar probeer het eens een tijdje, kan je zelf zien hoe jou honden het er op doen :wink:
Princeberners
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Princeberners »

Ik ben hier sinds vandaag en zodoende moet ik me nog heel veel inlezen, maar toen ik deze Topic zag moest ik gewoon even reageren.

Ik voer mijn Berners nu al een hele tijd Canidae en ik wil NOOIT MEER ANDERS, de vachten zijn juist veel mooier geworden, géén losse huidschilfers meer, géén darmproblemen meer, onze jonge honden ook géén groeipijnen meer en véél minder ontlasting, zelfs onze oude reu van 10 jaar is nog enorm opgeknapt sinds hij de Canidae krijgt, en onze katten die Felidae krijgen, ook dat gaat uitstekend :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes van Marion en de Bernerbende.
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

Peet2 schreef:Ik heb het wel eens gegeven, de honden vonden het lekker en er zit geen graan in.
Er zit ruim 50% graan in (rijst is ook een graan). Informatie moet wel eerlijk blijven aub.
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Gerrit de Weerd schreef:
Peet2 schreef:Ik heb het wel eens gegeven, de honden vonden het lekker en er zit geen graan in.
Er zit ruim 50% graan in (rijst is ook een graan). Informatie moet wel eerlijk blijven aub.
Ja maar wat zit er allemaal in andere brok???
In elke brok vind je wel veel graan terug, en dan het zogenaamde vleesbestanddeel verhaal :roll:
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

toran schreef:
Gerrit de Weerd schreef:
In elke brok vind je wel veel graan terug, en dan het zogenaamde vleesbestanddeel verhaal :roll:
Stephan, lees je ook de quote die Gerrit maakt? Peet2 zegt dat er geen graan in zit, Gerrit zegt dat er 50% graan in zit.
Wie gelijk heeft weet ik niet, maar wat er in andere brokken zit doet er dus in dit verhaal niet toe :wink:
toran
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door toran »

Marion. schreef:
toran schreef:
Gerrit de Weerd schreef:
Stephan, lees je ook de quote die Gerrit maakt? Peet2 zegt dat er geen graan in zit, Gerrit zegt dat er 50% graan in zit.
Wie gelijk heeft weet ik niet, maar wat er in andere brokken zit doet er dus in dit verhaal niet toe :wink:
Tuurlijk wel doe jij eens niet zo dom
In alle brokken vind je graan terug dus het verhaal dat er geen graan in zit gaat niet op, maar iedere brokverkoper heeft wel een mooi praatje van "mijn brok is de beste", maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde
De beste mensen hier op aarde, dat zijn de honden en de paarden.
Gerrit de Weerd
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gerrit de Weerd »

toran schreef:
Gerrit de Weerd schreef:
Zou je even duidelijk kunnen maken wat je bedoelt met "het zogenaamde vleesbestanddeel verhaal"
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik bedoelde met mijn opmerking over graan de bekende tarwes en mais enzo die je in veel andere brokmerken aantreft.
Rijst is beter (minder allergische reakties, lagere GI) en lichter verteerbaar dan andere granensoorten. Dat rijst als gewas onder de granen valt, is dus wat anders dan wat ik bedoelde en heeft mi dus niets met oneerlijkheid te maken.
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Heb ook een proefpakketje gevoerd, mijn honden vonden het erg lekker. Ik vond de brokjes errug klein maar heb het -nog- niet lang genoeg gevoerd om er verder iets zinnigs over te kunnen melden.

Groet, Sieneke
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”