Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaat het verder met SHO?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Maartje-Sho schreef:JOEHOE!! We gaan afbouwen! Het gaat met lopen best goed, wij zijn tevreden. Sho trekt niet meer (heel af en toe) en heeft best aandacht. Hij loopt nu redelijk rustig mee als hij geen katten ziet, voor ons voldoende. Hij is zo vooruitgegaan!! We gaan nu voorlopig om iedere 2 weken trainen, dus we bouwen langzaam aan af. Is toch wel fijn hoor!!
Met de deurbel breiden we nu ook uit!! Gaat goed! JOEHOE!!
Fijn dat je zo goed naar mij heb geluistert.
Maar zo gaat die goed Maartje.

Gr Bertus.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

annepanne schreef:Wat ik wel vindt, is dat als je een hond hebt waarvan je weet dat ie er slecht tegen kan, moet je het ook weer niet uit gaan lokken, door zulke situaties op te zoeken. Als ik met de trein reis of door de stad sjouw (eigenlijk altijd met hond) komt er altijd wel zo'n malloot aan...Was eigenlijk ook de reden dat ik een golden heb genomen (wilde heel graag een saarloos, heb zelfs al bij n nestje staan kwijlen), wou een hond waarvan ik hoopte dat ie die idioten wel met een korreltje zout zou nemen... :wink:
Ja dat doen wij dus al helemaal niet maar ons incident gebeurde in het park met een aangelijnde hond.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Maartje-Sho schreef:JOEHOE!! We gaan afbouwen! Het gaat met lopen best goed, wij zijn tevreden. Sho trekt niet meer (heel af en toe) en heeft best aandacht. Hij loopt nu redelijk rustig mee als hij geen katten ziet, voor ons voldoende. Hij is zo vooruitgegaan!! We gaan nu voorlopig om iedere 2 weken trainen, dus we bouwen langzaam aan af. Is toch wel fijn hoor!!
Met de deurbel breiden we nu ook uit!! Gaat goed! JOEHOE!!
Super hoor :ok:
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Thanks!! Ik ben zo trots! Ook wel beetje op mijzelf want had niet gedacht zoveel geduld te hebben hihi.
Nee, ik ben heel trots op Sho!! Hij loopt nu rustig mee, niet pal naast me, maar dat hoeft voor mij ook niet. Als ik hem lekker op mijn gemak uit kan laten, heerlijk!! En hij heeft aandacht en DAT is waar we voor gingen! Afstandtraining krijg ik nog wel denk ik, maar niet meer in dit jaar, want moet ieder weekend voor de kerst werken. Dus dat gaat niet lukken. Even kijken in het nieuwe jaar. Maar Sho is zoveel vooruitgegaan!! Echt geweldig!! :ok:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Goed zo!!! Wat fijn joh, jullie hebben er echt heel hard voor gewerkt. Heel goed. :cheer: :ok:

Maar blijf wel buiten de training om met hem aan het werk he? Nu niet verslappen, want dan vervallen jullie al snel weer in het oude gedrag en kan je weer opnieuw beginnen. Maak van jullie manier van doen zoals jullie die nu geleerd hebben, zowel baasjes als hond, een manier van leven, zeg maar. Dit heeft Sho nu eenmaal nodig en in de loop van de tijd zullen de positieve dingen er zodanig inslijten dat je minder alert hoeft te zijn. Maar nu nog wel bezig blijven met die aandacht hoor.

Maar ik vind het echt heel knap wat je met hem bereikt hebt. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gast

Roelfien schreef:Goed zo!!! Wat fijn joh, jullie hebben er echt heel hard voor gewerkt. Heel goed. :cheer: :ok:

Maar blijf wel buiten de training om met hem aan het werk he? Nu niet verslappen, want dan vervallen jullie al snel weer in het oude gedrag en kan je weer opnieuw beginnen. Maak van jullie manier van doen zoals jullie die nu geleerd hebben, zowel baasjes als hond, een manier van leven, zeg maar. Dit heeft Sho nu eenmaal nodig en in de loop van de tijd zullen de positieve dingen er zodanig inslijten dat je minder alert hoeft te zijn. Maar nu nog wel bezig blijven met die aandacht hoor.

Maar ik vind het echt heel knap wat je met hem bereikt hebt. :ok:
Ja inderdaad, ik blijf gewoon met hem trainen, en heel langzaamaan afbouwen. Maar met Sho zullen we altijd aan de slag moeten blijven, Sharpei he= :wink:

Bedankt voor al jullie reacties!
Gast

Het gaat heel goed! Van de week mijn vader op visite geweest die eigenlijk een beetje bang waren voor Sho. Maar nu kwam hij kroelen en kusjes geven en op schoot zitten. Echt gaaf om te zien! Ook het lopen gaat best goed! We blijven trainen, maar het gaat steeds beter en wij zijn heel trots! :ok:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

:ok:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

:ok:
Gast

stefanie schreef::ok:
Dubbele duim??? :wink: JOEPIE!! Haha. Ja, ook met Johan loopt Sho goed mee. Dus dat is waar we het voor doen, lekkere hond!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”