Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

's avonds alleen thuis

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

's avonds alleen thuis

Ongelezen bericht door Moos »

Moos heeft toen hij een maand of 6 was erg veel problemen gehad met alleen zijn. Gelukkig is dat door hem uit de bench te laten, een kong te geven, en langzaam op te bouwen binnen 2 maanden helemaal goed gekomen.

Het gaat nu dus al bijna 2 jaar goed, en hij kan overdag zonder moeite 5.5 uur alleen zijn (langer is nooit voorgekomen). Als ik dan thuiskom komt hij vaak uit de huiskamer dribbelen om eens te kijken wie daar is :wink:

Hij is ook weleens alleen thuis geweest als het donker werd, ging ook goed. En ook weleens een uurtje of twee alleen geweest als het al donker was; ging ook goed. Ik laat dan wel de lampen aan trouwens.

Nu ga ik over twee weken 's avonds naar het theater, en aangezien mijn ouders ook meegaan zal hij dan alleen moeten blijven. Het zal neer komen op zo'n 4 uur alleen (dat doet hij wekelijks twee keer, maar dan dus overdag). Ik zelf zit er erg mee in mijn maag dat hij dan tot een uur of 11 's avonds alleen moet zijn, dan is het voor mijn gevoel toch wel al erg laat.

Moos gaat als ik thuis ben 's avonds altijd liggen slapen. Maak ik me nu zorgen om niks, zal hij gewoon gaan liggen slapen (gezien het feit dat twee uurtjes eerder ook wel goed gegaan is), of is er een kans dat hij rond de tijd dat we normaal naar bed gaan (uur of 10) erg onrustig gaat worden omdat zijn 'normale' avondritme dan verstoord wordt?

Ik weet het, ik ben een stresskip, maar gezien Moos zijn joel-verleden als hij alleen was, wil ik heel voorzichtig zijn, en geen risico's nemen waardoor hij wellicht weer moeite met alleen zijn zou kunnen krijgen.....
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als je nog twee weken hebt zou je nu kunnen beginnen het alleen thuis zijn 's avonds op te bouwen. Dus elke avond even weg. Eerst een kwartiertje, dan 20 minuten enz. Zet een recorder aan om te horen hoe hij reageert.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik zou in de komende weken ook even opbouwen.
Rossi heeft er ook last van gehad. Wij zijn elke week minstens 1 keer verplicht 's avonds weg om te oefenen.
Anders geniet je ook niet van je avond. :wink:

Of kan Moos niet ergens anders heen voor een avond?

Succes. :ok:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Zit zelf ook altijd te stressen op zo'n tijdstip, omdat andere buurtbewonders dan vaak al op 1 oor liggen...Maar heb bij Anne nooit verschil gemerkd, leek zelfs alsof ze me 's avonds nog minder miste. Misschien radio/tv/lampje aan, lijkt t normaal? (en recorder is n goed idee, heb ik in t verleden ook gedaan. Helaas: twee uur blaffen bij mn ouders doesje...maar dat was een geval apart)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”