Het gaat nu dus al bijna 2 jaar goed, en hij kan overdag zonder moeite 5.5 uur alleen zijn (langer is nooit voorgekomen). Als ik dan thuiskom komt hij vaak uit de huiskamer dribbelen om eens te kijken wie daar is
Hij is ook weleens alleen thuis geweest als het donker werd, ging ook goed. En ook weleens een uurtje of twee alleen geweest als het al donker was; ging ook goed. Ik laat dan wel de lampen aan trouwens.
Nu ga ik over twee weken 's avonds naar het theater, en aangezien mijn ouders ook meegaan zal hij dan alleen moeten blijven. Het zal neer komen op zo'n 4 uur alleen (dat doet hij wekelijks twee keer, maar dan dus overdag). Ik zelf zit er erg mee in mijn maag dat hij dan tot een uur of 11 's avonds alleen moet zijn, dan is het voor mijn gevoel toch wel al erg laat.
Moos gaat als ik thuis ben 's avonds altijd liggen slapen. Maak ik me nu zorgen om niks, zal hij gewoon gaan liggen slapen (gezien het feit dat twee uurtjes eerder ook wel goed gegaan is), of is er een kans dat hij rond de tijd dat we normaal naar bed gaan (uur of 10) erg onrustig gaat worden omdat zijn 'normale' avondritme dan verstoord wordt?
Ik weet het, ik ben een stresskip, maar gezien Moos zijn joel-verleden als hij alleen was, wil ik heel voorzichtig zijn, en geen risico's nemen waardoor hij wellicht weer moeite met alleen zijn zou kunnen krijgen.....