Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eerste wedstrijd

Moderator: moderatorteam

natas-bliss
geregistreerd lid

eerste wedstrijd

Ongelezen bericht door natas-bliss »

Zondag heb ik de eerste wedstrijd behendigheid met mijn bordercollie Bliss. Het is een onderlinge wedstrijd, dus had ik zo iets van, proebren kunnen we altijd :roll:.
Ze heeft pas 9 lessen gehad, maar ze doet wel alle toestellen.
Alleen is het georganiseert door een andere club, dus andere toestellen :eek: .
Ik ben best een beetje zenuwachtig, misschien doet ze wel helemaal niks meer :denken:.
Ach ja :19: , ooit moet de eerste keer zijn!
En er moet ook wat om te lachen zijn op zo een dag :smile2:.
Afbeelding
Groetjes Natascha
En een poot en oorlik van Bliss
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi natascha

En hoe ging het je eerste wedstrijd laat je het nog effe weten??

groetjes Dierenfreek en Duco
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Re: eerste wedstrijd

Ongelezen bericht door Sietske* »

natas-bliss schreef:Zondag heb ik de eerste wedstrijd behendigheid met mijn bordercollie Bliss. Het is een onderlinge wedstrijd, dus had ik zo iets van, proebren kunnen we altijd :roll:.
Ze heeft pas 9 lessen gehad, maar ze doet wel alle toestellen.
Alleen is het georganiseert door een andere club, dus andere toestellen :eek: .
Ik ben best een beetje zenuwachtig, misschien doet ze wel helemaal niks meer :denken:.
Ach ja :19: , ooit moet de eerste keer zijn!
En er moet ook wat om te lachen zijn op zo een dag :smile2:.
Hé, was die wedstrijd toevallig bij Sirius in Oirsbeek? daar had ik gisteren namelijk ook een onderlinge wedstrijd :mrgreen:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
natas-bliss
geregistreerd lid

Hoi

De wedstrijd was inderdaad bij Sirius.
Ik was super verkouden en had weinig stem :wink: .
Met inlopen heb ik haar aan de riem gelaten en over alle
vreemde dingen laten lopen.
Ze vond het een beetje eng, maar liep er toch overheen.
Ze heeft in het eerste parcours (tijd fout uit) geen fouten gemaakt.
Ze was niet snel omdat ik haar rustig hield, maar ze was wel braaf.
Daar gaat het mij om. Ze was 17de
Bij het vaste parcours ging ze effe fout bij de paaltjes, dus 1 fout.
Verder een tijdfout, omdat we rustig liepen. Maar weer braaf uitgelopen.
Ze was 15de
De jumping werd gekeurd door onze instructeur, dus wat deed mijn
Blissje, ging even buurten. Daarna braaf binnen de tijd. En toen waren we 11de. Er deden 25 hondjes mee in onze klasse dus was heeeel blij met haar. Ze heeft pas 9 lessen gehad, dus ik was heeeel trots op haar. :ok:

Zo dat was het wel weer.
Afbeelding
Groetjes Natascha
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Nou dan heb ik je waarschijnlijk gezien zonder het te beseffen :mrgreen: .

Ik was er dus met mijn twee Markiesjes. Met Tara (de bonte) heb ik meegelopen in de A-klasse. Babbe (het zwartje) was er alleen bij als toeschouwer, die is nog te jong :wink: .

Tara liep heerlijk. Ze werd derde op de t.f.u. en tweede op de Jumping. Op het Vast Parcours raakte ik de weg kwijt waardoor ik een disc liep :roll: .

In mijn topic "succesvol zondagje" heb ik uitgebreid verslag gedaan van de wedstrijd.

AfbeeldingAfbeelding
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Dan moet ik jullie ook gezien hebben, want ik was er ook :mrgreen:
Het eerste parcours is mijn hond 7de geworden en met het vast parcours 3de, dit verbaasde me omdat hij een weigering had op de band. Dit is in de A-klasse. Helaas moest ik voor het laatste parcours weg.
groetjes monique
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

cuatro schreef:Dan moet ik jullie ook gezien hebben, want ik was er ook :mrgreen:
Het eerste parcours is mijn hond 7de geworden en met het vast parcours 3de, dit verbaasde me omdat hij een weigering had op de band. Dit is in de A-klasse. Helaas moest ik voor het laatste parcours weg.
Het vast parcours in de A was ook een erg ziek parcours waar veel discen op zijn gelopen (onder andere door mij dus :mrgreen: ). Dus het kan best kloppen dat je ondanks een weigering 3e werd. Ik werd op de Jumping zelfs 2e met een weigering (liep maar 1 iemand foutloos).

Maarre, met welke hond liep je dan in de A? Kan ik even graven in mijn geheugen if ik het nog weet.

Tjee, zoiets verwacht je echt niet, om op een onderlinge wedstrijd te moeten lopen tegen mede-forummers :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Met de tweede van links, die donkere hond in het onderschrift.
Eigenlijk heb ik de meest rechtse hond ook altijd bij me, deze loopt bij de veteranen. Maar omdat we tijdig weg moesten had ik alleen de reu bij me.

Ik wilde perse wisselen voor de hondenloop, ik stuurde hem erop en ging naar de linkerkant in de hoop dat hij gewoon door zou lopen. Maar ik was de aanwijzing van vooruit vergeten dus hij twijfelde, waardoor hij met een poot misstapte. Gelukkig kon hij zich staande houden en liep daarna door. De band stond niet in het verlengde van de A- schutting, hier maakte ik een misrekening waardoor ik te schuin op de band kwam aan lopen. Hier ging hij er onderdoor waardoor hij een weigering had.

De volgende keer ga ik beter opletten of er forummers meedoen :mrgreen:
groetjes monique
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Lopen jullie ook bij de FHN of Cynophilia? Dan kom ik jullie misschien nog een keer tegen op een wedstrijd :mrgreen:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:Lopen jullie ook bij de FHN of Cynophilia? Dan kom ik jullie misschien nog een keer tegen op een wedstrijd :mrgreen:
Vanaf volgend jaar start ik bij FHN, maar dan wel de meest zuidelijke wedstrijden :wink:

AfbeeldingAfbeelding
natas-bliss
geregistreerd lid

ik ga nog niet landelijk lopen.
Eerst nog wat meer onderlinge wedstrijden, en nog wat meer cursussen.
Ze is braaf, maar nog niet super goed!!
Afbeelding
Groetjes Natascha
jumpin'jack
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jumpin'jack »

Sietske* schreef:
cindy1986 schreef:Lopen jullie ook bij de FHN of Cynophilia? Dan kom ik jullie misschien nog een keer tegen op een wedstrijd :mrgreen:
Vanaf volgend jaar start ik bij FHN, maar dan wel de meest zuidelijke wedstrijden :wink:
Gezellie, misschien zie ik jullie dan nog wel, ik loop ook FHN. En ik ga zowel in noord als zuid, ligt er maar net aan of ik kan op de datum en of er nog meer gaan van de groep.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

jumpin'jack schreef:
Sietske* schreef:
Gezellie, misschien zie ik jullie dan nog wel, ik loop ook FHN. En ik ga zowel in noord als zuid, ligt er maar net aan of ik kan op de datum en of er nog meer gaan van de groep.
Leuk, misschien handig om hier op het forum even te melden als we naar een wedstrijd gaan. Kunnen we kijken of we elkaar kunnen treffen.

Ben je al ooit in Riethoven geweest? Daar geef ik les :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
jumpin'jack
Vaste gebruiker

)Ja, dit jaar ben ik naar Riethoven geweest. Heb je hondje daar staan bewonderen :mrgreen: . Ik vond het daar wel een leuke wedstrijd(ook door de goede resultaten die er behaald waren :mrgreen:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Stom hè, dat je dan ruim een half jaar later er achter komt dat je oog in oog hebt gestaan met een mede-forummer :mrgreen: . Volgende keer wel jezelf kenbaar maken hoor :mrgreen:

Komend jaar organiseren we als het goed is tweede paasdag de wedstrijd in Riethoven. Zal best spannend worden want ons vaste behensdigheids-instructeurs-duo gaat er mee stoppen en dit is de laatste wedstrijd die zij echt mee organiseren. Zij hebben de organisatie tot nu toe getrokken dus komend jaar moeten wij het over gaan nemen. We hebben gelukkig wel een heel uitgebreid draaiboek in elkaar gezet, dus het moet gaan lukken.

Ik mag ieder haar de resultaten inkloppen. Nadeel daarvan is dat je weinig meekrijgt van de wedstrijd, maar ja, ik heb er inmiddels routine in dus wordt de kans op fouten kleiner en ik vind het wel leuk om te doen. Grote snoeppot er bij en we hebben toch de hele dag wel aanspraak :wink:

AfbeeldingAfbeelding
jumpin'jack
Vaste gebruiker

Sietske* schreef:Stom hè, dat je dan ruim een half jaar later er achter komt dat je oog in oog hebt gestaan met een mede-forummer :mrgreen: . Volgende keer wel jezelf kenbaar maken hoor :mrgreen:
Ik was toen nog geen mede-forummer :mrgreen: Kijk maar naar de datum van mijn registratie.
Maar ik was daar samen met het Markiesje dat 3e is geworden op de jumping, misschien dat dat je wel bekent voorkomt :mrgreen: .
En 2e paasdag? Komen we hoogstwaarschijnlijk wel, zoek je wel op dan.Ik kijk wel uit naar 2 Markiesjes, dan kom ik vanzelf wel bij jou :ok:
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Kan niet missen, als je het secretariaat gevonden hebt heb je mij ook gevonden :wink:

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”