Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raar?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Raar?

Ongelezen bericht door pooh »

Vanavond gezellig een vriendin met haar hond op bezoek. Haar hond is een redelijk dominant teefje van 3 jaar oud. Ameno kent deze hond van o.a. de hondenschool maar het hondje was nog niet eerder hier op bezoek geweest.

We hebben ze eerst lekker in de tuin laten ravotten ( er staat geen plant meer recht :mrgreen: ) en toen mee naar binnen genomen.

En wat gebeurt er? Ameno staat haar mand/drinkbak speeltjes en alles af aan de hond die op bezoek is. Ik had eigenlijk wel verwacht dat Ameno haar spulletjes wel wil delen maar dat ze er niet eens meer naar omkijkt had ik niet verwacht.

Is het raar als je hond in zijn eigen huis totaal geen bezitterigheid in zich heeft? (Ameno is overigens pas 8 maanden dus misschien dat ze daarom zoveel ontzag heeft voor een oudere teef :19: )

Wij hebben ons er overigens verder niet mee bemoeit. Ik bedoel dat we de gast niet uit de mand hebben gehaald en Ameno niet aangespoort om in haar eigen mand te gaan liggen.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Wat een goedzak :wink:
Danja en Bneji delen ook hun speeltjes, maar als Danja even gromt(stelt niks voor) laat Benji altijd meteen los, maar ze kunnen de speeltjes ook uitelkaar trekken als Danja daar zin in heeft. Geen gezicht die twee. Als Benji een gekke bui heeft dan rent hij rondjes op het kleed en gaat van bank tot stoel en als hij dan langs Danja rent, die heeft meestal dan een speeltje dan pakt hij dat gauw af en rent ermee weg. Danja blaft dan zo van geef terug had ik toch. :ok:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Als ik met mijn honden bij anderen met honden op visite kom wil ik dat er geen speelgoed of botten op de grond ligt.
Ik heb zelf ook nooit speelgoed of botten zomaar liggen.
(alleen speelgoed van Lotte :mrgreen: ).
Dit omdat het niet de 1ste keer zou zijn dat er om geknokt word.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ons teefje van ruim 2.5 jaar moet ik wel goed in de gaten houden als onze logeerhond komt. (ook een teefje (9 jaar)) Niks delen, mevrouw is baas en daar moet het andere teefje zich naar schikken of het is knokken...:N:
Toen ze nog een puber was kon ze nog veel verdragen, maar sinds ze volwassen is staat mevrouw op haar strepen hoor! :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ameno is zowieso een hond die al snel onder de indruk is van andere honden. Het maltezertje van de buren is haar ook de baas :wink:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Junky deed dat ook altijd eerst al het speelgoed laten zien. Iedereen kon zijn hond meenemen hij kwam met speelgoed het liefste een flosstouw zodat ze samen konden spelen. Hij kon uren daarmee spelen samen met Scooby gewoon heen en weer met dat touw ook met ons trouwens :mrgreen:
Nu moet ik echt alles opruimen zo'n half kluifje en een volwassen reu mag er echt niet aan zitten van Plan. :neenee:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maron
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Maron »

Het is juist de perfecte hondentaal. Ik denk dat ze allebei precies weten wat hun rang is t.o.v. elkaar. :ok:

Altijd heel mooi om te zien zoiets!!!! Het is lastig als allebei de honden denken dat ze gelijk staan en dat ze er niet kunnen uitkomen wie nou hoger is... Maar als er duidelijkheid is, dan gaat alles precies zoals het moet gaan! De ranghogere heeft dus de beste plek, het eerst eten, de speeltjes, etc. :pffff:
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Vlgs mij komt bezitterigheid juist vaker voor bij honden die ietwat onzeker zijn. Als je helemaal zeker bent van je (hoge) positie, maak je je niet zo druk om een lullig speeltje. Je hebt dit verdedigen niet meer nodig, iedereen weet zn plekje. Zou trouwens als er een "vreemde" hond op bezoek komt, nooit dingetjes laten slingeren, kan mijns insziens alleen maar spanningen opleveren!
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Onze oudere hond laat zich door bezoek het lekkerste bot nog wel afnemen ,zijn mand, zijn eten, echt alles. Onze pup integendeel, die bewaakt haar bot of speeltje als een leger soldaten!
blinky
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door blinky »

Wij hebben 2 teven en morgen komt er bezoek met een maltheser reu van 9mnd.
Ben benieuwd ze hebben elkaar 1 maal gezien hier in de tuin. Volgens mij ging dat niet zo soepel als het berichtje hierboven.
We proberen het nog 1 keer en doen we het niet meer samen in ons huis.
Leny
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”