Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

succesvol zondagje

Moderator: moderatorteam

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

succesvol zondagje

Ongelezen bericht door Sietske* »

Gisteren hebben we de hwele dag doorgebracht in een manege in Zuid-Limburg. Daar werd een onderlinge behendigheidswedstrijd georganiseerd waar ik Tara voor had ingeschreven.

's Morgens in alle vroegte (het was nog donker :jank: ) de auto volgeladen met bench, stoelen, en rijkelijk gevulde koelbox, man en honden ingeladen en vertrokken richting het schone Limburg.

Tijdens het inlopen was Tara door het dolle heen. De laatste training was alweer twee weken geleden en ze was duidelijk errug blij dat ze weer aan de slag mocht. Ik was wat minder blij met haar initiatieven. Dus ben ik wat appèl met haar gaan lopen dwars door het parcours. Als ze goed op mij lette mocht ze af en toe een toestel nemen. Dat werkt over het algemeen super bij Tara, en nu dus ook. Na ongeveer een kwartier inlopen moesten we de ring weer uit en begon het lange wachten wat nou eenmaal bij een behendigheidswedstrijd hoort.
Ik had Tara ingeschreven in de A-klasse, dus we moesten de grote debutantenklasse afwachten voor we zelf aan de bak mochten.

Er werd gestart met een tijd-fout-uit. Daarbij moet een vooraf bepaald parcours worden afgelegd. De bedoeling is om zo ver mogelijk foutloos in het parcours te komen. Als je een fout maakt in het parcours ben je "uit". Tara liep het hele parcours foutloos in een geweldige tijd (ze is supersnel en haar grootste handicap is de conditie van het baasje, ikke dus).
Aangezien het parcours niet echt supermoeilijk was eindigden er meer combinaties foutloos en werden we uiteindelijk derde.

Het tweede parcours was het vast parcours. een parcours waar alle toestellen in voor kunnen komen en waar het de bedoeling is zo snel mogelijk en met zo min mogelijk fouten te lopen. Het parcours was getekend door onze eigen instructeur en het was echt een "ziek" parcours. De valkuilen waren nog wel te doen, maar het was vreselijk moeilijk om te onthouden. Ik heb zo'n vier à vijf keer opnieuw verkend en nog had ik het gevoel dat ik zou verdwalen. En ja hoor. Toen ik eindelijk aan de beurt was begon ik na de wip te twijfelen waar ik heen moest. Bij Tara is het funest als ik aarzel, want dan gaat ze, om de tijd te doden initiatieven nemen. Ik kon nog net voorkomen dat ze de kattenloop op liep, maar helaas schoot ze vervolgens het verkeerde gat van de tunnel in..... diskwalificatie. We mochten het parcours nog wel uitlopen en dat ging uitstekend en verder foutloos, maar ja, de disk was toen al een feit.

Het laatste parcours was een Jumping. Dit zijn de snelle parcoursen omdat er geen raakvlaktoestellen in zitten en voor mij favoriet, want op de raakvlakken is Tara nog niet 100% betrouwbaar.
De jumping begon met een sprong, gevolgd door de breed die net niet in lijn stond met de sprong. Omdat Tara zo verschrikkelijk snel is is het voor mij belangrijk om bij de start een voorsprong te hebben. Over het algemeen is Tara ook superbetrouwbaar in het blijven zitten en neemt ze keurig de eerste hindernissen als ik haar roep. In dit geval had ik echter een inschattingsfout gemaakt. Omdat de breed niet perfect in lijn stond met de eerste sprong ging Tara langs de breed af. Een weigering dus. Ik heb haar teruggeroepen om alsnog de breed te doen en vervolgens liep ze als een speer de rest van het parcours foutloos. Een erg pittig parcours want er liep maar één combinatie foutloos. Resultaat: tweede.

Met twee mooie bekers gingen we dus na een lange, vermoeiende dag weer huiswaarts. Maar niet voordat we natuurlijk eerst met de hele bende (14 honden en nog iets meer baasjes) de MacDonalds in Nederweert onveilig hadden gemaakt.

Ik heb een lekker weekend gehad :ok:
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Leuk verslag!!! Ik krijg zelf ook weer zin in een wedstrijd :jank:
Morgenavond de laatste behendigheidles, en dan de hele winter niet meer :jank: En omdat Rakker deze week zo ziek was, neem ik haar maar niet mee, dus met Kiera :wink:
Ga me inschrijven bij Cynophilia, zijn meer wedstrijden :wink: En bij de FHN ben ik al ingeschreven. Dus heel misschien begin volgend jaar een wedstrijd in Hoogeveen :mrgreen:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga als het goed is vanaf volgend jaar starten bij de FHN. Alleen bezoek ik uitsluitend de wedstrijden in het zuiden van het land. Dus de kans is klein dat we elkaar tegenkomen. Wij gaan trouwens wel altijd naar Haaksbergen, maken we altijd een weekendje van :wink: . Welke wedstrijden van de FHN bezoek jij normaal?

AfbeeldingAfbeelding
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:Ik ga als het goed is vanaf volgend jaar starten bij de FHN. Alleen bezoek ik uitsluitend de wedstrijden in het zuiden van het land. Dus de kans is klein dat we elkaar tegenkomen. Wij gaan trouwens wel altijd naar Haaksbergen, maken we altijd een weekendje van :wink: . Welke wedstrijden van de FHN bezoek jij normaal?
Jammer, die wedstrijden zijn voor mij te ver weg :(

Haaksbergen? Waar ligt dat precies?
Ik ben nog maar bij 3 wedstrijden van de FHN geweest, in Winschoten, in Nieuwolda en in Drogteropslagen. Ben steeds afhankelijk van anderen, omdat ik nog geen rijbewijs heb :wink: Maar hopelijk ga ik dit jaar meer wedstrijden lopen :wink:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
Sietske* schreef:Ik ga als het goed is vanaf volgend jaar starten bij de FHN. Alleen bezoek ik uitsluitend de wedstrijden in het zuiden van het land. Dus de kans is klein dat we elkaar tegenkomen. Wij gaan trouwens wel altijd naar Haaksbergen, maken we altijd een weekendje van :wink: . Welke wedstrijden van de FHN bezoek jij normaal?

Ik ben nog maar bij 3 wedstrijden van de FHN geweest, in Winschoten, in Nieuwolda en in Drogteropslagen. Ben steeds afhankelijk van anderen, omdat ik nog geen rijbewijs heb :wink: Maar hopelijk ga ik dit jaar meer wedstrijden lopen :wink:
Hé Drogteropslagen lopen wij ook meestal (maken we ook een weekend van). Ehm Haaksbergen ligt iets onder Enschede. In Haaksbergen wordt ook ieder jaar het kampioenschap gelopen (was twee weken geleden trouwens).

AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gefeliciteerd nog met het behaalde resultaat :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
perro
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door perro »

Hoi,
Ik ben volgend jaar ook bij de wedstrijden weer aanwezig, na anderhalf jaar te zijn weggeweest.
Voor die tijd liep ik altijd in de veteranenklasse met Perro, een kruising herder/kees.
Helaas hebben wij een jaar geleden Perro in moeten laten slapen.
En ben ik in de tussentijd bezig geweest om met Rufus ( die we in januari 2004 hebben gekregen) gehoorzaamheidscursussen te doen en in januari begin ik met de behendigheid.
Ik hoop volgend jaar ook weer de coach te worden van het wedstrijdteam van hondenschool Andor.
Dus misschien zien we elkaar dan wel!
Gr. Sonja
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Heeeee, jij bent toch baasje van Perro waarover je toen schreef dat hij niet meer alles mocht doen door zijn leeftijd en toen hebben we het over die seniorengroep enzo gehad? :denken:
Wat jammer dat Perro er niet meer is. Ik moet bij oudere honden in de behendigheid altijd aan jouw Perro en jouw verhaal van destijds denken.

Maar aan de andere kant leuk dat je weer een nieuwe hond hebt waarmee je weer lekker aan de slag kan. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
cindy1986
Zeer actief
Contacteer:

Sietske* schreef:
cindy1986 schreef:

Hé Drogteropslagen lopen wij ook meestal (maken we ook een weekend van). Ehm Haaksbergen ligt iets onder Enschede. In Haaksbergen wordt ook ieder jaar het kampioenschap gelopen (was twee weken geleden trouwens).
O, dan hoor jij dus bij die Brabanders? :mrgreen: Met een meisje van mijn leeftijd met 2 poedeltjes, en er zijn heel veel Border Collies in die groep?
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

cindy1986 schreef:
Sietske* schreef:
cindy1986 schreef:

O, dan hoor jij dus bij die Brabanders? :mrgreen: Met een meisje van mijn leeftijd met 2 poedeltjes, en er zijn heel veel Border Collies in die groep?
Euh nee, we hebben geen poedels :denken: En eigenlijk ook niet superveel Borders, ja wel een aantal natuurlijk. Maar ja dat is overal in de behendigheid. Wij worden ook wel de rooi zooi genoemd :mrgreen: . Onze wedstrijdkleiding bestaat uit rode polo's en rode fleece-sweaters met achterop een grote pootafdruk en de tekst wedstrijdteam Riethoven.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”