Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sinds een jaar niet meer zonder hond op vakantie geweest te zijn gaat het 31 december weer eens gebeuren.
Dino moet dan weer naar het pension waar hij al 8x geweest is.Ik vind dat hij het laatste jaar en aanhankelijker en banger geworden is, dus zie hier wel tegenop.Nu wilde ik een gedragen T-shirt van mij in z'n mand leggen in het pension.Gaat dit te ver of denken jullie baat het niet dan schaadt het niet.Ook zeggen de pensionhouders dat hij altijd slecht eet .
Ja dat snap ik, thuis lekkere hapjes en daar alleen maar droge brokken.Ik heb nooit eten meegegeven want als hij honger heeft gaat hij echt na 2 dagen wel eten.
Hoe doen jullie dit ,graag reacties.
Groetjes Ramona R & dino
Haha; dino op vakantie? Voor hem klinkt het meer als strafkamp...
Als je het zielig vind wil je dus wel een t-shirt van jezelf neerleggen, maar niet jou hond het comfort geven dat hij tenminste hetzelfde te eten krijgt als thuis?!!! Tja, ik vind het allemaal een beetje tegenstrijdig klinken; het klinkt niet alsof je je plannen nog gaat aanpassen als iederen hier zou adviseren om je hond niet weg te brengen omdat hij het duidelijk heel erg vindt. Volgens mij wil je alleen gerustgesteld worden maar ik kan niets geruststellends bedenken als antwoord op jouw verhaal. En ik zou wel de moeite nemen om hem zijn eigen voer mee te geven; honden zijn enorme gewoontedieren!
Kan je hem niet bij een kennis onder brengen ipv in een pension?
Ik zie aan jouw reactie dat je zelf nog nooit je hond in een pension onergebracht hebt.Vroeger hadden we altijd m'n schoonouders in huis,ideaal,nu kunnen die zelf moeilijk lopen en sindsdien brengen we Dino naar een pension(buiten de 3x per jaar dat hij mee mag op vakantie).Het pension waar hij nu naar toe gaat is het derde uit een reeks omdat de anderen niet bevielen.Toch is dat moeilijk want de hond zegt er niks over het is meer een gevoel wat je erzelf bij hebt.
Ik vindt het helemaal niet teveel moeite om z'n bekende eten mee tegeven alleen vraag ik me af of het neit eten ook daadwerkelijk aan het eten ligt en niet aan heimwee,vandaar dat T-shirt.
Natuurlijk zou ik 'm het liefste bij iemand in huis plaatsen maar ik vind dat teveel gevraagd want dan wil ik dat wel iedere keer dat we zonder de hond op vakantie gaan en niet af en toe.
Wuilus is wel een paar keer in een pension geweest, uit uiterste nood dan wel dus niet zomaar.
De eerste paar keer ging het wel omdat dat weekendjes waren. De laatste keer was een ziektegerelateerde keer en dat was een maand. Ze was erg mager, erg ziek en heeft het gered door anabole injecties en krachtvoer. Ze eet dus ook niet en kwijnt gewoon weg. Waarschijnlijk was ze zelfs dood gegaan als ze veel langer in het pension had moeten blijven. Ik doe dat nooit meer en kan me prima voorstellen dat een gezinshond het niet ziet zitten alleen in een hokje te leven voor meerdere dagen.
Geen tips van mij dus, alleen de tip je hond bij iemand te plaatsen tijdelijk. Je schrijft dat je hondje angstig is en daar ook niet wil eten, dat is geen kandidaat voor een pension. Ze eet niet omdat ze bang en eenzaam is, niet omdat ze geen brokken lust waarschijnlijk
Blaffende honden in een lange galmende gang vol hokjes en dan smachts in het donker allemaal roepen om de baas, dat is voor sommige honden de hondenhel
Ik heb van iemand gehoord dat er een speciaal bureau bestaat die dan zorgen dat er iemand bij jou in huis komt wonen en voor de hond zorgt. De hond blijft dus in zijn eigen omgeving en er wordt op je huis gepast. Natuurlijk kleven daar nadelen aan, dat snap ik. Het is niet zomaar wat om je huis en dier aan iemand toe te vertrouwen. Als je nu al zou kennismaken zou je kunnen kijken of het klikt enzo...
Maar ik weet niet meer hoe die instantie heet, sorry
Wel weet ik dat dat dus bestaat, dus met een beetje speurwerk zou je daar wel achter kunnen komen bij jou in de buurt...
Ik zou zelf ook niet echt kunnen genieten van de vakantie als ik weet dat mijn hond daar 'homesick' werd. Wij zouden met z'n allen naar Gran Canaria gaan, maar we konden niemand in die periode vinden... nu gaan we ergens anders heen, waar de hond mee kan... Hij is ooit een dag in een pension geweest, terwijl ik daar cusrsus had (Martin Gaus). Maar ook al kwam ik 's middags zelf langs om hem uit te laten... Hij is er geen hond voor.
Ik hoop dat jullie er uit komen, zowel voor jullie vakantie samen als voor de hond. Succes!
MARC_S schreef:Wuilus is wel een paar keer in een pension geweest, uit uiterste nood dan wel dus niet zomaar.
De eerste paar keer ging het wel omdat dat weekendjes waren. De laatste keer was een ziektegerelateerde keer en dat was een maand. Ze was erg mager, erg ziek en heeft het gered door anabole injecties en krachtvoer. Ze eet dus ook niet en kwijnt gewoon weg. Waarschijnlijk was ze zelfs dood gegaan als ze veel langer in het pension had moeten blijven. Ik doe dat nooit meer en kan me prima voorstellen dat een gezinshond het niet ziet zitten alleen in een hokje te leven voor meerdere dagen.
Geen tips van mij dus, alleen de tip je hond bij iemand te plaatsen tijdelijk. Je schrijft dat je hondje angstig is en daar ook niet wil eten, dat is geen kandidaat voor een pension. Ze eet niet omdat ze bang en eenzaam is, niet omdat ze geen brokken lust waarschijnlijk
Blaffende honden in een lange galmende gang vol hokjes en dan smachts in het donker allemaal roepen om de baas, dat is voor sommige honden de hondenhel
Ja Marc het is idd een hoop herrie maar snachts de meeste tijd gewoon stil hoor Ik kan het weten want ik sliep er wel eens.
Wij hebben ook wel eens pension honden gehad (de speciale gevallen). Van mij mocht er zeker eigen voer bij dat ging altijd beter eigen mand, dekentje, speeltje moet je gewoon doen.
En ik ga er ook altijd vanuit dat er wel iemand om het dier geeft dus ik zat gewoon met het handje brokje voor brokje te geven hoor. Ik kon het niet aanzien als er een hond wegkwijnde en las zelfs de kaarten die ze kregen voor
Maar idd sommige honden zijn er gewoon niet geschikt voor die hebben een hele sterke band met baas en die kun je beter onderbrengen in een gezin.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Tja, mijn honden gaan echt niet in een pension, ze gaan of mee, of we zorgen voor oppas thuis en anders gaan we niet. Ik wil geen vakantie vieren ten koste van mijn honden. Als ik lees dat jouw hond bang is en niet eet, tja, dan ging ik die vierde keer dit jaar echt niet............
wij hebben Chello en Ghaya 1x een weekendje naar pension gebracht maar ik doe het dus nooit weer! Ze stonken een uur in de wind, hadden niks gegeten en de hele manier van doen stond me absoluut niet aan.
Als wij weggaan en de honden kunnen niet mee dan passen onze buren en tevens beste vrienden op ze. Via de gemeenschappelijke schuur kunnen we zo bij elkaars huis binnen lopen dus de honden kunnen gewoon lekker in hun eigen huis blijven waarbij zij dus zeer regelmatig komen kijken bij ze e.d.
Maar eigenlijk gaan wij gewoon niet weg, hooguit een weekendje om naar mijn ouders in het Westen te kunnen gaan.
Omdat wij nu 'groot' wonen met veel ruimte hebben wij zo nu en dan hondjes te logeren van oude klanten van onze uitlaatservice, wij laten de mensen ook gewoon hun eigen voer meegeven en de hond z'n spulletjes zoals zijn vaste mand of deken, z'n eigen voerbak e.d.
Heeft de rasvereniging van de Markiesjes geen vakantiebemiddelingscentrale oid? Bij de Stabijvereniging bestaat zoiets. Dat zijn gewoon leden van de vereniging die het leuk vinden om af en toe een hond te logeren te hebben. Ik heb van de zomer ook een paar weken een ander Stabijtje te logeren gehad. Was heel gezellig!
Ik vind het zo jammer dat veel mensen nare ervaringen hebben met pensions. Ik werk zelf in een pension en wij hebben eigenlijk alleen maar tevreden klanten. Bijna alle honden vinden het leuk bij ons. De eerste keer dat ze binnenkomen moeten ze vaak wel even wennen en is het erg spannend, maar als ze weer terug komen weten ze precies waar ze naartoe moeten en willen ze daar maar al te graag naartoe
Ik zou zelf ook mijn hond niet zo graag in een pension achterlaten als ik weet dat hij heimwee heeft. Ik zou het ook zeker niet aanraden. Dat een hond de eerste dag niet of weinig eet is niet zo heel raar, maar langer hoeft het niet te duren (uitzonderingen daargelaten)
Als je hem toch wil brengen zou ik zeker een tshirt ofzo meegeven of eventueel zijn eigen mand. Ook zou ik dan zijn eigen voer meegeven. Kan in ieder geval geen kwaad
Het is denk ik ook puur hoe je er zelf tegenover staat. Ik zou zelf absoluut een rotvakantie hebben als ik Doerak naar een pension zou moeten brengen. Ik voel me er gewoon niet prettig bij, wil dan de hele tijd alleen maar naar huis.
Doerak gaat of mee, of hij gaat naar mijn ouders. Anders blijf ik thuis.
ramona r schreef:Ik zie aan jouw reactie dat je zelf nog nooit je hond in een pension onergebracht hebt.
Dat klopt. Ik heb wel twee asielkatten gehad die we twee keer naar een pension gebracht hebben en dat beviel niet zo, en met mijn hond weet ik dat ze hem daar niet de twee wandelingen van een uur in het bos kunnen geven die hij nodig heeft dus daar beginnen we niet aan. Wij zijn nou al aan het oefenen met mensen uit het bos om bij elkaar op bezoek te gaan met onze honden om te wennen zodat we incidenteel als opvangadres voor elkaar kunnen fungeren.
Ik heb trouwens voordat ik een hond had vrijwilligerswerk in een dierenasiel gedaan dus ik heb wel degelijk honden in die situatie kunnen meemaken. Het is nooit ideaal maar voor slome huishonden is het minder dramatisch dan voor energieke honden die uitdaging nodig hebben of voor zenuwpeesjes.
Ik zou ook mijn hondje daar liever niet brengen, maar ik heb dan ook de mazzel dat ik haar bij mijn ouders of buren kan brengen! Dat is wel superleuk want die hebben ook zulke leuke honden!
Tirsa zal altijd mee op vakantie gaan. Mocht er 'n noodgeval zijn, dan weet ik dat er vrienden zijn die ze dan wel opvangen. Maar in jouw geval zou ik 'n t -shirt meegeven, eigen eten, eigen mand, speeltje, snoepjes meegeven. Weet zeker dat ze dat zullen geven als je dat vraagt. Zo niet, dat lijkt me dat geen goed pension.
Ik vind het wel een beetje raar dat je van pension naar pension gaat. Dat je het een keer probeert als het nodig is... oke. Je kent je eigen hond het best en je zal dan ook wel weten of het wel of niet leuk is voor je hond. Maar als het dan niet leuk is en daarna nog een keer niet leuk en je gaat dan gewoon lekker naar het derde pension... Natuurlijk kan je hond niet praten, maar hij kan je heus wel vertellen hoe het daar was. Als je hond mager is, niet eet, de hele dag piept en weet ik wat dan is hij toch aardig duidelijk in wat hij van pensions vindt.
Zelf zou ik ook kiezen voor iemand die bij jou thuis op komt passen of toch gewoon lekker meenemen!
Ik vind het eerlijk gezegd altijd behoorlijk overdreven die reakties op het naar het pension brengen van je hond.
In het asiel wordt goed! voor de honden gezorgd, goed te eten, warm slapen, overdag lekker buiten....Kom, dat is toch niet zo ver-schrik-ke-lijk?? Je komt ze weer ophalen hoor, en dan worden ze gewoon weer thuis verwend het hele jaar door. Als er iets is terwijl je weg bent dan wordt er meteen kontakt met je opgenomen.
Als ik een weekend weg ga of een weekje op vakantie en de hond kan niet mee (naar een stad ofzo, of met het vliegtuig) dan breng ik ze daar met een gerust hart naar toe. Ik hou enorm veel van mijn honden! Het zijn dieren, geen kinderen (die zou ik niet zo gauw in een kennel doen haha)
Er zijn ook honden die er helemaal geen problemen mee hebben, maar zo te horen is dat hier niet het geval. Bij mijn honden zou ik het ook niet zo snel doen omdat Molli uit een asiel komt en dus niet zulke goede ervaringen heeft met hokken vol met honden en Malu uit een laboratorium komt, dus ook lang genoeg opgesloten heeft gezeten. Maar als jouw hond er geen problemen mee heeft, waarom dan niet.
Nou, terug van vakantie en een hele tevreden Hilje EN Rimpel!!!!!
Misschien weten sommigen van jullie het nog...ik ben van 17 november tot en met 3 december naar Afrika geweest en onze 'fijne' buren lieten het twee weken van te voren ineens afweten omdat ze zelf een pup hebben gekocht en het allemaal maar lastig vonden, dikke shit dus, want Rimpel met zijn verleden wilde ik ook niet zomaar naar een pension doen!
Ik was helemaal in de mineur en had al bijna geannuleerd, zag het helemaal niet meer zitten...
Maar goed, toch in die twee weken dus op pensionnen jacht gegaan.
We zijn bij drie pensionnen geweest en de derde was het helemaal.
We hadden er direct een goed gevoel bij.
De eigenaren waren net sinds 1 november begonnen (ze hadden het overgenomen) ik kreeg de tip van een kennis en die was dik tevreden.
Nou, ik kan je vertellen dat nu er die nieuwe eigenaren opzitten de klanten nog tevredener zullen zijn.
Ik zal het jullie vertellen...super dierenhotel!!!
Ruime hokken, schoon., rook er fris, mooie ruime buitenverblijven waar ze in konden vanuit hun kennel, verwarmd binnen (en echt lekker warm)
de speelweides zagen er ook prima uit. We zijn vlak voor de vakantie 1 keer MET Rimpel wezen kijken en die wilde de speelweide helemaal niet meer af! hahahaha! Alles goed onderhouden en alles keurig van elkaar gescheiden met overal hekwerk en dubbel hekwerk.
De eigenaren (een echtpaar van 35-40 gok ik) waren echt super!
De hele manier van praten was op het beestje gericht.
Ze zouden er alles aan doen om het voor hem leuk te maken.
Mocht het niet gaan in de kennel? Dan gaat ie mooi in de quarantaine ruimte die groot is en geen tralies heeft.
Wil ie niet eten? Dan gaan we er toch lekker bij zitten?
Kan hij niet met andere honden? Dan worden wij toch gewoon dikke vrienden met hem? Alleen op een speelweide? Geen probleem hoor, we gaan er mooi bij staan, lekker met hem spelen!
En ga zo maar door!
Ik heb natuurlijk giga zitten brullen in de auto toen we hem weg gebracht hadden...ik vond het verschrikkelijk...RImpel is mijn kindje...
Ik heb iedere dag gebeld! En dat was geen probleem!
Het werd zelfs aangemoedigd om toch vooral te bellen!
Ik kreeg iedere dag een uitgebreid persoonlijk verslag van Rimpel.
Als ik ze aan de telefoon kreeg was het direct van: nou, die Rimpel van jullie is een super vent hoor! Hij vreet zijn hele bak leeg!
De eerste dagen heeft hij wat moeilijk gegeten (maar dat doet hij thuis ook) we hadden zijn eigen Energique burgers meegedaan (wat geen probleem was) en de eerste dagen was dat dus niet geweldig.
Maar vindingrijk als de eigenaren waren...Rimpel uit de kennel, gezellig in de receptieruimte, deur op slot en eens even spelen met een flostouw, een balletje, even knuffelen en ja hoor, daar stoof ie op zijn bak af!
Meneer wilde gewoon wat gezelligheid tijdens het eten.
De rest van de vakantie heeft hij praktisch de hele dag bij de receptie gezeten, onder de balie in een mand met kleedje. Om de zoveel tijd even donderjagen en naar de speelweides, waar hij als een idioot tekeer ging en zich prima vermaakte.
Eten deed hij dus ook in de receptieruimte. En zolang de eigenaar aan het werk was binnen dan was Rimpel daar ook...er waren zelfs momenten dat ie voor de deur naar de kennels ging staan!!!!!
En dan sjokte hij naar zijn kennel, ging eerst ook nog even alle honden in de kennels begroeten met zijn neus door de tralies heen en plofte tevreden neer en snurkte alle kanten op!
We hadden zijn eigen kussen meegegeven, een vest waar hij altijd onder slaapt en een t-shirt dat ik een paar dagen aan had gehad.
Zijn reactie op andere honden was ook verbazingwekkend!
Alles was interessant en helemaal niet eng...terwijl hij hier echt in de stress vloog bij het zien van andere honden (zal natuurlijk ook me onze eigen reactie te maken hebben). Als er een hond voor zijn kennel gek liep te doen keek hij niet op of om...gaapte een keer en deed normaal!
Rimpel heeft er een toptijd gehad! Tuurlijk kan hij niet praten, maar je merkt het gewoon aan alles!
Hij was natuurlijk blij om ons te zien, maar ik denk dat ie ook wel met een beetje heimwee terugdenkt aan daar hoor...hij kreeeg daar meer beweging dan hier (ik voel me er haast schuldig over).
We zijn tot het volgende gekomen....we gaan hem daar af en toe eens voor de dagopvang een middagje heenbrengen! Zo tevreden zijn we! En zo leuk vond Rimpel het ook!
Nou...als er iemand niks ophad met pensions dan was ik het wel, maar ik ben om!!! Dit dierenhotel is het helemaal! Hij gaat voortaan mooi daar naartoe...geen stress om hem bij familie of wat dan ook onder te brengen, waar je het risisco wel loopt dat hij andere honden tegenkomt die hem misschien toch grijpen en zijn hele training van een jaar naar de knoppen helpen...
Ik denk dat Rimpel in zijn proces (van angstige hond naar weer een normale vrolijke hond) wel 10 extra stappen heeft gezet in die twee weken! Hij is super lollig als we nu met hem lopen...hij looopt als een trotse pauw en zelfverzekerd rond te hupsen aan de riem, prachtig om te zien!
Van mij dus niks geen slechte verhalen!
(P.s ik zet dit verhaal ook nog even in een apart topic voor degenen die met me mee geduimd hebben voor een goede afloop)
hartstikke mooi verhaal over Rimpel, echt heel fijn voor hem en voor jullie dat het zo gegaan is. En inderdaad zo prettig dat je gewoon een goed adres hebt waar je hem een keer naar toe kunt brengen voor een dag als het moet.
het voordeel van een pension tov een kennis vind ik ook dat het een 'zakelijke overeenkomst' is en dat je je daarom niet hoeft af te vragen of het wel goed uitkomt en het geen bezwaar is enzo...
hartstikke mooi verhaal over Rimpel, echt heel fijn voor hem en voor jullie dat het zo gegaan is. En inderdaad zo prettig dat je gewoon een goed adres hebt waar je hem een keer naar toe kunt brengen voor een dag als het moet.
het voordeel van een pension tov een kennis vind ik ook dat het een 'zakelijke overeenkomst' is en dat je je daarom niet hoeft af te vragen of het wel goed uitkomt en het geen bezwaar is enzo...