Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alleen leren spelen
Moderator: moderatorteam
- Rossi
- Zeer actief
Alleen leren spelen
Rossi kon prima alleen spelen. Tijden op een speeltje knagen, zelf een touw in de lucht gooien en meer.
Ergens gaandeweg is hij dit niet meer gaan doen. Hij 'vraagt' ons altijd om te spelen. En komt vrolijk met bal, piep en touw langs.
Hoe kunnen we hem weer wat stimuleren om zelf te spelen?
Ergens gaandeweg is hij dit niet meer gaan doen. Hij 'vraagt' ons altijd om te spelen. En komt vrolijk met bal, piep en touw langs.
Groeten van Angel en Rossi.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Alleen leren spelen
Ik vind dat een prima vraag Rossi, want Luka speelt ook niet alleen.Rossi schreef:Rossi kon prima alleen spelen. Tijden op een speeltje knagen, zelf een touw in de lucht gooien en meer.
Iemand een antwoord ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Alleen leren spelen
Een 2e hond misschienMama Sanneke schreef:Ik vind dat een prima vraag Rossi, want Luka speelt ook niet alleen.Rossi schreef:Rossi kon prima alleen spelen. Tijden op een speeltje knagen, zelf een touw in de lucht gooien en meer.
Iemand een antwoord ?
Het is heel moeilijk een hond alleen te laten spelen en vooral als de pup fase voorbij is, (met een enkel uitzonderingen er even buiten gelaten) .
Het is nu eenmaal een roedeldier en jager, dus dat moet in het spel zitten.
Ik denk dat Eline wel een paar trucjes weet, zij heeft dacht ik al eens meer hier over reacties gegeven.
Gr Bertus.
- Rossi
- Zeer actief
Het zal dan inderdaad wel liggen aan de leeftijd van de hond, al is hij nog maar 2. Het is ook geen groot drama, maar ik vind het jammer. Hij kon altijd zo leuk alleen spelen.
De 2e hond zal er ooit wel komen, alleen de plannen staan nu even in de ijskast.
Overigens hou ik mij nog wel aanbevolen voor tips.
De 2e hond zal er ooit wel komen, alleen de plannen staan nu even in de ijskast.
Overigens hou ik mij nog wel aanbevolen voor tips.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Marouck vond ook altijd dat spelen samen met mij of met Nika moest. Vanaf het moment dat ik haar binnen ben gaan negeren (ivm haar drukte) is ze echter ook zelf gaan spelen, ze kan inderdaad zich een tijdje bezig houden met kluifjes, touwballetjes in de lucht gooien (mikken is nog weleens een probleem, au
) of rondsjouwen met haar spijkerbroekpijp 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik ken geen trucjes om een hond alleen te leren spelen, maar wel speelgoed waarmee een hond alleen kan spelen.
Je kan denken aan de kong, aktivitybal, maar ook bv een sok met een paar brokjes erin die je dichtknoopt of dat soort grappen. Een dichtgevouwen wc-rolletje met een brokje..nou ja, ieder geval spelletjes en spulletjes waarmee de hond zichzelf kan vermaken.
Ik verstop ook nog wel eens gewoon brokjes in huis die ze mogen zoeken.
Zijn ze ook een poos zoet mee. Je moet achteraf alleen wel de ravage opruimen, want je huis ziet eruit alsof er een kudde olifanten doorheen getrokken is!!
Je kan denken aan de kong, aktivitybal, maar ook bv een sok met een paar brokjes erin die je dichtknoopt of dat soort grappen. Een dichtgevouwen wc-rolletje met een brokje..nou ja, ieder geval spelletjes en spulletjes waarmee de hond zichzelf kan vermaken.
Zijn ze ook een poos zoet mee. Je moet achteraf alleen wel de ravage opruimen, want je huis ziet eruit alsof er een kudde olifanten doorheen getrokken is!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
linlin
totdat ze alle verstopplekjes door hebben en je na drie minuten smakkend aan staan te kijken of je weer opnieuw wilt beginnen, want het spelletje is al voorbij.Eline* schreef: Ik verstop ook nog wel eens gewoon brokjes in huis die ze mogen zoeken.
ik bind ook wel 'ns diverse speeltjes aan elkaar, bijvoorbeeld een flosstouw om een kong, dat vinden ze ook mooi.
- Rossi
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
Die sok is inderdaad een leuk idee. Zal ik eens proberen. Hij is gek op sokken.Eline* schreef:Ik ken geen trucjes om een hond alleen te leren spelen, maar wel speelgoed waarmee een hond alleen kan spelen.![]()
Voor wat betreft een zoekspelletje. Dan vindt Ros ook geweldig. Doen we regelmatig, maar dan zoekt hij de bal en krijgt een beloning.
Wat voor commando gebruik je als je hond 1 brokje heeft gevonden en op zoek moet naar de volgende?

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Gaat ie dan niet met alle sokken lopen die hij tegenkomt ?Eline* schreef:Ik ken geen trucjes om een hond alleen te leren spelen, maar wel speelgoed waarmee een hond alleen kan spelen.![]()
Ik zie ook soms op foto's dat honden een soort knuffel hebben, mag dat, en van welk materiaal, lijkt me dat niet veel geschikt is.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Niekie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja..ik heb natuurlijk een vreselijk opgeruimd huis dus hier valt niet veel te slepen!Mama Sanneke schreef:Gaat ie dan niet met alle sokken lopen die hij tegenkomt ?
Ik zie ook soms op foto's dat honden een soort knuffel hebben, mag dat, en van welk materiaal, lijkt me dat niet veel geschikt is.
Knuffels trekken ze hier in 5 minuten stuk.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
ZOEK!Rossi schreef: Wat voor commando gebruik je als je hond 1 brokje heeft gevonden en op zoek moet naar de volgende?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
idorh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Beau deed het de laatste tijd ook weer steeds vaker. Uitnodigen om te spelen. Ze kon altijd zo lekker met die "kogelslingers" spelen. Af en toe wel even uitkijken want die krengen doen best pijn als je een voltreffer tegen je been kreeg.
Maar goed, hier dus ook weer de kong gaan gebruiken, de bal met brokjes erin en ik merk dat er ook weer meer alleen gespeeld wordt. Het zooitje speelgoed uit de mand ligt weer elke dag bezaaid door de kamer en das een goed teken.
Vind de sok ook een leuk idee.
Vind de sok ook een leuk idee.
Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!