Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onder alle bosjes door kruipen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Onder alle bosjes door kruipen

Ongelezen bericht door sample »

Mijn kanjer moet werkelijk onder àlle bosjes en laaghangende takken door kruipen. Tis geen gezicht. Met zijn neus in de lucht en zijn rug helemaal hoog worstelt hij zich tussen prikstruiken en ander geboste door. Rost es links en rechts, schudt daarna alle losliggende blaadjes van zijn rug en wandelt weer heerlijk verder.

Kheb niet het idee dat hij jeuk heeft op zijn rug ofzo. Hij probeert er niet te bijten en rollen doet hij ook niet. Wat zou de lol er nou van zijn? :denken:

Zouden bepaalde struiken gewoon lekker ruiken? Dat hij de geur meeneemt aan zijn haar? Is het een soort overspronggedrag? Wrijft hij juist zijn eigen luchtje af aan de struiken? Als variant op ertegenaan piesen?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tja, het ligt eraan wanneer hij dit doet, doet hij het op het moment dat je iets van hem wil, dan zou het onder oversprong gedrag kunnen vallen, ik neig zelf meer naar markeren, geuren opzoeken enz ....
Iceaa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Iceaa »

Wat wordt er precies bedoeld met overspronggedrag? :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Ancilla schreef:Wat wordt er precies bedoeld met overspronggedrag? :19:
oversprong gedrag is gedrag wat een hond vertoont op het moment dat er iets van hem verlangt word, maar dat de hond dan nog net ff ergens zijn poot op wil tillen, of ff achter zijn oor krabben, of nog heel ff linksom het hoekje wil kijken... of ff gaan gapen op het moment dat je iets wilt van hem /haar...

ze nemen ff "pauze" om "na te denken"over het geen ze word gevraad hmm wil ik wel ofwil ik niet..

oversprong gedrag is niet per defenitie iets vervelends... hoort ook wel een beetje bij puber gedrag...
Iceaa
Zeer actief

Ongelezen bericht door Iceaa »

Oftewel, even grenzen verkennen? Dus gapen kan ook vertaald worden dat de hond even zijn of haar eigen gangetje wil gaan?
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Als hij dat doet, staat zijn staart dan iets van zijn achterwerk af in een boogje en is zijn rug dan ook bol om vooral maar goed tegen de takjes aan te kunnen komen?

Zo ja, dan is hij gewoon heerlijk aan het "schurken"; hij vind het gewoon lekker. Doe maar eens een beetje krabbelen bovenop zijn rug ter hoogte van zijn liezen, gaat ie waarschijnlijk ook zo staan schurken.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Ancilla schreef:Oftewel, even grenzen verkennen? Dus gapen kan ook vertaald worden dat de hond even zijn of haar eigen gangetje wil gaan?
Nee, t'is meer dat hij nadenkt over of hij dat wat je hem vraagt wel of niet zal gaan doen. Hij gaat het niet per definitie niet doen, maar hij twijfelt. "Zal ik wel of niet komen?". Dat uit zich dan in bijvoorbeeld gapen, krabben of uitrekken. Doerak gaapt altijd of rekt zich uit.....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Niekie schreef:
Ancilla schreef:Oftewel, even grenzen verkennen? Dus gapen kan ook vertaald worden dat de hond even zijn of haar eigen gangetje wil gaan?
Nee, t'is meer dat hij nadenkt over of hij dat wat je hem vraagt wel of niet zal gaan doen. Hij gaat het niet per definitie niet doen, maar hij twijfelt. "Zal ik wel of niet komen?". Dat uit zich dan in bijvoorbeeld gapen, krabben of uitrekken. Doerak gaapt altijd of rekt zich uit.....
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ronggedrag :wink:
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Lees steeds meer over calming signals, de signalen die honden gebruiken om zichzelf en anderen te kalmeren. Gapen zou er ook een zijn. Bv, je roept de hond, maar met een beetje boze stem, de hond wil wel komen maar durft niet echt omdat je zo boos klinkt. De hond gaat dan eerst gapen om je te kalmeren. Ik ben zelf eigenlijk benieuwd wat t zal zijn, als t geen oversprong is maar calming signal, zou men heel anders op die signalen moeten reageren... :denken:
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

Maaike schreef:Als hij dat doet, staat zijn staart dan iets van zijn achterwerk af in een boogje en is zijn rug dan ook bol om vooral maar goed tegen de takjes aan te kunnen komen?

Zo ja, dan is hij gewoon heerlijk aan het "schurken"; hij vind het gewoon lekker. Doe maar eens een beetje krabbelen bovenop zijn rug ter hoogte van zijn liezen, gaat ie waarschijnlijk ook zo staan schurken.
Ja :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”