Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken bijvoeren
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
Brokken bijvoeren
Hoi mensen,
Onze honden krijgen compleet vers vlees 7 dagen per week week. Maar twee van de 4 honden zijn erg honderig en erg magertjes en ik kan ze niet veel meer vers bijvoeren. Dus had ik het idee dat ze 's avonds een handje brokken kunnen krijgen. Maar nu vroeg ik me af: wat is nou beter om bij te voeren: geëxpandeerd of geperst? En wat is een goede brok?
Van FF ben ik niet zo'n van maar ik had een oogje op Prins. Wat voor soort brok is dat en is het een 'goede' brok?
Groetjes Rob
Onze honden krijgen compleet vers vlees 7 dagen per week week. Maar twee van de 4 honden zijn erg honderig en erg magertjes en ik kan ze niet veel meer vers bijvoeren. Dus had ik het idee dat ze 's avonds een handje brokken kunnen krijgen. Maar nu vroeg ik me af: wat is nou beter om bij te voeren: geëxpandeerd of geperst? En wat is een goede brok?
Van FF ben ik niet zo'n van maar ik had een oogje op Prins. Wat voor soort brok is dat en is het een 'goede' brok?
Groetjes Rob
Groetjes Rob
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hoi Rob,
Welk merk vers vleesvoeding geef jij jouw honden?
Misschien anders ook een idee om bijv. Smuldier als extra te geven ipv brok. Is heel voordelig in prijs.
Ik heb zelf geen ervaringen met Prins. Heb Beau tot voor kort Hills bijgevoerd maar die zit nu volledig op vers vleesvoeding. Vast wel iemand hier die er wel ervaring mee heeft.
Welk merk vers vleesvoeding geef jij jouw honden?
Misschien anders ook een idee om bijv. Smuldier als extra te geven ipv brok. Is heel voordelig in prijs.
Ik heb zelf geen ervaringen met Prins. Heb Beau tot voor kort Hills bijgevoerd maar die zit nu volledig op vers vleesvoeding. Vast wel iemand hier die er wel ervaring mee heeft.

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
- Moos
- Zeer actief
Ik geef Moos vaak een handje Nutro Choice brokjes als beloning of extra'tje. Is gemiddeld qua prijs, en ik vind het een hele goede brok (zit relatief veel vlees in). En Moos vind ze erg lekker.Heeeeeeeeeeel soms krijgt hij weleens 's ochtends een maaltijd ervan, en hij valt er net zo op aan als op de Rodi 

-
- Zeer actief
Re: Brokken bijvoeren
Ik geef ze om zwaarder te worden gewoon een maaltje bruin brood met vis erdoorheen, vinden ze heerlijk.Tarz schreef:Hoi mensen,
Groetjes Rob
Maar als ik brok gaf om aan te latten dikken gaf ik een energy brok.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
Ik ben zeer tevreden over Cavom...Mijn honden doen het er goed op.Tarz schreef:Hoi mensen,
Groetjes Rob
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik geef nu een aantal maanden Prins Procare super aan Marouck en ben heel tevreden. Ze is er eindelijk wat steviger/dikker van geworden, in totaal is ze nu zo'n 2 kg aangekomen 

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Mijn labrador is met die brok ook eindelijk wat aangekomen, de eerste maanden zelfs iets te veel, maar dat was er snel terug af door te minderen.Inge schreef:Ik geef nu een aantal maanden Prins Procare super aan Marouck en ben heel tevreden. Ze is er eindelijk wat steviger/dikker van geworden, in totaal is ze nu zo'n 2 kg aangekomen
groetjes!

Wij geven Cavom en dat is een bekende 'dik maker'!
Woopy was altijd behoorlijk mager, tegen het enge aan. We moesten hem ontiegelijk veel voeren van de meeste brokken zonder dat het maar hielp, met Cavom ziet hij er eindelijk 'goed' uit en veel heeft hij er niet van nodig.
Ook Chello moesten wij van sommige brokken erg veel voeren en dat was met CAvom ook over.
Alleen moet je er met Cavom wel weer voor zorgen dat ze weer niet 'dik' worden, Ghaya en Hera krijgen echt heel weinig van Cavom anders zien ze er niet uit.
Woopy was altijd behoorlijk mager, tegen het enge aan. We moesten hem ontiegelijk veel voeren van de meeste brokken zonder dat het maar hielp, met Cavom ziet hij er eindelijk 'goed' uit en veel heeft hij er niet van nodig.
Ook Chello moesten wij van sommige brokken erg veel voeren en dat was met CAvom ook over.
Alleen moet je er met Cavom wel weer voor zorgen dat ze weer niet 'dik' worden, Ghaya en Hera krijgen echt heel weinig van Cavom anders zien ze er niet uit.
Toen ik net vers ging voeren, werden mijn drie hondjes eng mager. Toen hoorde ik op barfplaats.nl dat het lichaam eraan moet wennen de energie uit het verse vlees te halen (oid, weet dit niet meer exact) in plaats van uit brokken. En dat klopte, hoewel dit misschien wel twee maanden heeft geduurd. Maar toen werden ze steviger, hoewel Kit nog erg de neiging heeft om mager te blijven. Toch wil ik niet overstag gaan en haar geen brokken meer gaan geven. Dit omdat het maagzuur nu sterk is en ik ze makkelijk rauwe kip, vis e.d. kan geven. Ook gaat ze weer zo erg poepen van brok dat ze 's nachts weer onzindelijk wordt.
Maar ter compensatie krijgt ze af en toe 's ochtends een korst droog brood.
Maar ter compensatie krijgt ze af en toe 's ochtends een korst droog brood.
-
- Zeer actief
Wij betalen hier voor een zak Cavom (groene zak) in de dierenwinkel 28 euro, maar wij kunnen het gelukkig bij de groothandel afhalen waar we maar 23 euro betalen!Tarz schreef:Cavom is ook wel goed inderdaad.. die was ik even vergeten. Volgens mij is die ook een stuk goedkoper en dus wel een goede kostendrukker.
Ik ga even bekijken wat ik ga doen..

Maar ja is wel gelijk 20 kilo he en als 'bijvoer' doe je er dan best lang mee!
-
- Zeer actief
Ik kan ook een zak van 20 kilo voor 28 euro krijgen.estelle schreef:
Wij betalen hier voor een zak Cavom (groene zak) in de dierenwinkel 28 euro, maar wij kunnen het gelukkig bij de groothandel afhalen waar we maar 23 euro betalen!![]()
Maar dat is indd wel erg veel dus ik heb een kleiner zakje gehaald van 5 kilo voor 7,70 euro.
Groetjes Rob
nou ben benieuwd hoe het bevalt!Tarz schreef:Ik kan ook een zak van 20 kilo voor 28 euro krijgen.estelle schreef:
Wij betalen hier voor een zak Cavom (groene zak) in de dierenwinkel 28 euro, maar wij kunnen het gelukkig bij de groothandel afhalen waar we maar 23 euro betalen!![]()
Maar dat is indd wel erg veel dus ik heb een kleiner zakje gehaald van 5 kilo voor 7,70 euro.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ook en het kan ook heel goed in combinatie met vers vlees. Hier krijgen ze door de week Cavom en in het weekend Carnibest en daar doen ze het prima op.visaton schreef:Ik ben zeer tevreden over Cavom...Mijn honden doen het er goed op.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'