Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje
Moderator: moderatorteam
-
mokka
- nieuw lid
vraagje
ik weet niet of mijn vraag hier bij het goede onderwerp staat.
mijn probleem is:
wij hebben 2 puppies, ze zitten snachts en overdag als we werken zijn in een bench.
ze zijn allebei bijna zuiver en plassen en poepen niet meer zo veel binnen.
maar als ze in hun bench zitten, ook al zijn ze savonds voor het slapen, rond 22.00 uur, uitgelaten en sta ik smorgens om 5uur weer terug op om te gaan werken dan heeft er altijd 1 in de bench geplast of gepoept.
nu is mijn vraag: hoe moet ik dit oplossen?
mijn probleem is:
wij hebben 2 puppies, ze zitten snachts en overdag als we werken zijn in een bench.
maar als ze in hun bench zitten, ook al zijn ze savonds voor het slapen, rond 22.00 uur, uitgelaten en sta ik smorgens om 5uur weer terug op om te gaan werken dan heeft er altijd 1 in de bench geplast of gepoept.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Tijd besteden aan de zindelijkheidstraining, véél tijd.
Maar die heb je niet, begrijp ik uit je bericht.
Probeer dan eens om je honden vroeger hun laatste maaltijd te geven. Laat ze ook later op de avond nog een keertje goed lang uit, zodat ze bewegen en hopelijk hun nachtpoepie doen vooor het slapen gaan.
Hoe oud zijn je pupperts eigenlijk, wat voor voer eten ze, hoe veel uur per dag zitten ze in de bench, hoe groot is de bench?
Maar die heb je niet, begrijp ik uit je bericht.
Probeer dan eens om je honden vroeger hun laatste maaltijd te geven. Laat ze ook later op de avond nog een keertje goed lang uit, zodat ze bewegen en hopelijk hun nachtpoepie doen vooor het slapen gaan.
Hoe oud zijn je pupperts eigenlijk, wat voor voer eten ze, hoe veel uur per dag zitten ze in de bench, hoe groot is de bench?
- Elsa
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Heb je bekleding in de bench ? stukje vloerbedekking oid ?
Dat wil wel eens helpen omdat ze dan hun eigen plek niet graag bevuilen, maar ik weet niet hoe lang ze in bench zitten op een dag ??
Dat wil wel eens helpen omdat ze dan hun eigen plek niet graag bevuilen, maar ik weet niet hoe lang ze in bench zitten op een dag ??
Groetjes, Elsa, Steffy, Kane en Ruby
Dogs With Spirit!
Dogs With Spirit!
-
Gast
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
mokka
- nieuw lid
ze eten 2 keer per dag, om half 8 smorgens en om half 7 savonds, alleen brokken!
om 10 uur savonds gaan we met ze wandelen en rond 11uur gaan ze de bench in tot 5uur, want dan sta ik op om te werken.
dan zitten ze om 8uur terug in de bench tot half 3 smiddags en de rest van de dag zijn ze los.
en de week erna als ik smiddags werk dan zitten ze er van 1uur smiddags tot 6 uur savonds in.
er liggen kranten in de bench.
de pups zijn nu 5 en 6 maanden.
om 10 uur savonds gaan we met ze wandelen en rond 11uur gaan ze de bench in tot 5uur, want dan sta ik op om te werken.
dan zitten ze om 8uur terug in de bench tot half 3 smiddags en de rest van de dag zijn ze los.
en de week erna als ik smiddags werk dan zitten ze er van 1uur smiddags tot 6 uur savonds in.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Had ze bij Bart Smit gekocht. Waarom heb je in godsnaam honden?
Als dit is wat je kan bieden aan je honden raad ik je aan te zoeken naar een ander huis voor ze waar er wel tijd is voor de honden. Honden gewoon 14 van de 24 uur in de bench zetten is misdadig.
Als dit is wat je kan bieden aan je honden raad ik je aan te zoeken naar een ander huis voor ze waar er wel tijd is voor de honden. Honden gewoon 14 van de 24 uur in de bench zetten is misdadig.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Helemaal mee eens.Eline* schreef:Had ze bij Bart Smit gekocht. Waarom heb je in godsnaam honden?
Misschien klinkt dit hard voor je, maar je hebt alleen de honden gekocht voor je eigen plezier zonder na te denken welk leven je de honden kan bieden. Helaas ben je niet de enige en ken ik persoonlijk ook iemand die zijn hond bijna dag en nacht in een bench propt. Vreselijk voor het beestje.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
mokka schreef:ze eten 2 keer per dag, om half 8 smorgens en om half 7 savonds, alleen brokken!
Ik ben het met de rest eens, daar neem je dus geen honden voor.
Arme hondjes
-
Rob*
- Zeer actief
Re: vraagje
Hoe je dit moet oplossen???Gewoon je puppies aan andere mensen geven die wel ze met liefde behandelen en ze niet de Godsganse dag opsluiten totdat jij eens weer zin hebt om met ze te spelen of wat dan ook.mokka schreef:ik weet niet of mijn vraag hier bij het goede onderwerp staat.
mijn probleem is:
Koop lekker een pluchehondje, die kun je ook de hele dag opsluiten.
-
mokka
- nieuw lid
- Rossi
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb je niet een plaatsje waar ze wat meer rond kunnen lopen,mokka schreef:ze eten 2 keer per dag, om half 8 smorgens en om half 7 savonds, alleen brokken!
een veranda of in de keuken of zo ?
Luka is hier gekomen toen hij 3m1/2 was, hij heeft twee weken snachts in de bench gezeten maar ik vond het vreselijk; hij was ziek en hing 's ochtends vol dus heb ik dat onding vlug weggedaan.
Gewoon in de veranda, soort tussenplaats met mand. Het is geïsoleerd en in de winter verwarmd.
Maar sinds deze zomer mag hij overal slapen beneden. De deuren staan allemaal open (behalve die naar buiten natuurlijk
Als je es probeert om hen een paar uur alleen te laten in een ruimte waar ze niks kunne uitspoken, dan kan je zien hoe dat gaat.
kranten zo dicht mogelijk bij de deur leggen, dat maakt de stap naar buiten wat korter.
Het is natuurlijk héél jammer dat je zo weinig tijd hebt met kleine pups die héél veel aandacht, zorg en opvoeding nodig hebben.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
mokka
- nieuw lid
dat is nou eens een goed idee, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht hebtMama Sanneke schreef:Heb je niet een plaatsje waar ze wat meer rond kunnen lopen,mokka schreef:ze eten 2 keer per dag, om half 8 smorgens en om half 7 savonds, alleen brokken!
een veranda of in de keuken of zo ?
Luka is hier gekomen toen hij 3m1/2 was, hij heeft twee weken snachts in de bench gezeten maar ik vond het vreselijk; hij was ziek en hing 's ochtends vol dus heb ik dat onding vlug weggedaan.
Gewoon in de veranda, soort tussenplaats met mand. Het is geïsoleerd en in de winter verwarmd.
Maar sinds deze zomer mag hij overal slapen beneden. De deuren staan allemaal open (behalve die naar buiten natuurlijk).
Als je es probeert om hen een paar uur alleen te laten in een ruimte waar ze niks kunne uitspoken, dan kan je zien hoe dat gaat.
kranten zo dicht mogelijk bij de deur leggen, dat maakt de stap naar buiten wat korter.
Het is natuurlijk héél jammer dat je zo weinig tijd hebt met kleine pups die héél veel aandacht, zorg en opvoeding nodig hebben.
ik zal hun mand eens een tijd in de keuken zetten dan kunnen ze daar snachts slapen ipv de bench.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Je had geen honden moeten nemen, dan weet je zeker dat er niets kapot gebeten wordt.mokka schreef:even voor de duidelijkheid: ze zitten nu nog in de bench omdat ze nog moeten leren dat ze niets kapot bijten. we kunnen maar slecht thuis komen en de hele boel is vernield.
als alles goed gaat hoeven ze er natuurlijk ook niet meer in.
IK kocht mijn Golden toen hij 9 weken was, en hij heeft twee tweezitsbanken gemold, maar ik heb hem nooit in een bench gekiepert, heb zo'n ding niet eens, en zou er ook nooit een willen.
Mijn Golden heeft altijd lekker vrij door het huis gelopen, en nog, dan maar 'n keer stront of pies ruimen, daar heb je een hond voor, het zindelijk maken moet je wat voor over hebben, maar om die beestjes zolang in een bench te duwen, nee dan ben je geen honden waard, sorry hoor, maar hier op dit forum zitten echte dierenvrienden.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor jonge honden is zolang niets kunnen doen funest. Ze kunnen hun energie niet kwijt op een ontspannen manier. Gedwongen niks doen, dag na dag, is niet makkelijk als je barst van de zin om van alles en nog wat te doen als jonge hond zijnde. Kortom, je honden zitten te lang opgesloten.mokka schreef:ze eten 2 keer per dag, om half 8 smorgens en om half 7 savonds, alleen brokken!
Maar goed, om op je vraag terug te komen.
Je moet in elk geval de middagmaaltijd vroeger geven, rond half zes schat ik. En het laatste rondje moet wat later. Zorg dat ze zich goed bewegen, niet even een simpel ommetje. Laat ze bvb. uit om tien uur en nog een keertje net voor het slapen gaan. Je hebt zodoende kans dat de ontlasting die er nu ´s nachts uitkomt eruit is vóór het slapen gaan.
Heb je je wel doelgericht beziggehouden met zindelijkheidstraining?
Als je dat niet gedaan hebt moet je daar alsnog een tijd mee aan de gang gaan, binnen je beperkte mogelijkheden. Doe je dit niet dan voorzie ik een eeuwigdurend zooitje als je ineens begint om ze de vrijheid te geven om te doen en laten wat ze kunnen, binnen de mogelijkheden die de keuken hen biedt. O.a. poepen en plassen wanneer het zo uitkomt.
Heb je geen mogelijkheid om een goede kennel voor ze te bouwen?
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik ben in principe niet tegen het gebruik van een bench, mits goed gebruikt en inderdaad het aantal uren dat je honden nu doorbrengen in een bench is gewoon te veel. Een bench mag je m.i. nooit gebruiken omdat het zo makkelijk is om je hond op te sluiten. Met jonge honden in huis gaat er wel eens iets mis, een plasje of een drol of een stuk uit je bankstel of kozijnen
Als je een hond wilt dan hoort dat er ook bij.
Misschien kun je de honden overdag wel in je tuin laten? Of in een ren met een mooi hok waar ze toch lekker kunnen ravotten? Ligt er ook een beetje aan wat voor een honden dat je hebt natuurlijk of dat een mogelijkheid is.
Zitten ze samen in 1 bench? Ik vraag me een beetje af wat de honden aan elkaars gezelschap hebben als ze beiden in een bench zitten
Misschien kun je de honden overdag wel in je tuin laten? Of in een ren met een mooi hok waar ze toch lekker kunnen ravotten? Ligt er ook een beetje aan wat voor een honden dat je hebt natuurlijk of dat een mogelijkheid is.
Zitten ze samen in 1 bench? Ik vraag me een beetje af wat de honden aan elkaars gezelschap hebben als ze beiden in een bench zitten
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
14 uur in een bench is ongeacht de reden gewoon te lang. Dat kan niet. Ik snap heel goed dat je niet wilt dat er spullen vernield worden, maar dat maakt nog niet dat je een hond mag isoleren in een kooi gedurende het merendeel van de dag. Jouw bank is onbelangrijk in vergelijking met welzijn van een dier toch? Zeker als het JOUW dier betreft.mokka schreef:even voor de duidelijkheid: ze zitten nu nog in de bench omdat ze nog moeten leren dat ze niets kapot bijten. we kunnen maar slecht thuis komen en de hele boel is vernield.
als alles goed gaat hoeven ze er natuurlijk ook niet meer in.
Ik vind inderdaad dat mensen niet aan honden moeten beginnen als de honden 40 uur per week alleen zitten, wel of niet in een bench terzijde.
Maar goed, je hebt ze en ze hebben ieder geval elkaar. De tip van Sanneke om een gedeelte van je huis hondproof te maken moet je inderdaad ter harte nemen zodat je honden ieder geval hun gat nog kunnen keren als je weg bent. Wat betreft zindelijkheid..tja, als jij er niet bent om ze uit te laten dan lijkt het me dat je poep en pies maar gewoon moet opruimen zonder te mopperen. Ze kunnen niet anders dan het dus maar binnen doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Marion.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Quote :Misschien kun je de honden overdag wel in je tuin laten? Of in een ren met een mooi hok
Mokka heeft wel een poedelpup en een Yorkshirepup.
Persoonlijk vind ik dat zeer triest dat zo jonge pups buiten in een ren, in een hok of in een soort kennel zouden moeten.
Dat zijn toch huiselijke hondjes, die moeten toch binnen kunnen ?
Mits een beetje organisatie moet dat toch lukken.
Ben natuurlijk wel akkoord dat ze meer beweging moeten, en ja als ze binne zitten dan plassen ze binnen hé, kan niet anders.
Misschien iemand zoeken die bereid is tussendoor met de hondjes te gaan wandelen.
Of zou een hondenluikje naar buiten met een stukje afgezette tuin niet kunnen ?
Mokka heeft wel een poedelpup en een Yorkshirepup.
Persoonlijk vind ik dat zeer triest dat zo jonge pups buiten in een ren, in een hok of in een soort kennel zouden moeten.
Dat zijn toch huiselijke hondjes, die moeten toch binnen kunnen ?
Mits een beetje organisatie moet dat toch lukken.
Ben natuurlijk wel akkoord dat ze meer beweging moeten, en ja als ze binne zitten dan plassen ze binnen hé, kan niet anders.
Misschien iemand zoeken die bereid is tussendoor met de hondjes te gaan wandelen.
Of zou een hondenluikje naar buiten met een stukje afgezette tuin niet kunnen ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- pooh
- Zeer actief
Inderdaad Sanneke een Yorkie en een Poedel zou ik niet in een ren buiten zetten. Ik wist niet wat voor een honden dat ze heeft dus vandaar.
Maar 2 van die kleine opdondertjes kunnen in mijn ogen al helemaal niet veel schade aanrichten
Lekker laten rondlopen en laten spelen. Tegen de tijd dat die 2 het bankstel opgegeten hebben ben je 3 maanden verder
.
Maar 2 van die kleine opdondertjes kunnen in mijn ogen al helemaal niet veel schade aanrichten
.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb je een goed excuus om een nieuwe aan te schaffenpooh schreef:Inderdaad Sanneke een Yorkie en een Poedel zou ik niet in een ren buiten zetten. Ik wist niet wat voor een honden dat ze heeft dus vandaar.
Maar 2 van die kleine opdondertjes kunnen in mijn ogen al helemaal niet veel schade aanrichtenLekker laten rondlopen en laten spelen. Tegen de tijd dat die 2 het bankstel opgegeten hebben ben je 3 maanden verder
![]()
.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- blinky
- Vaste gebruiker
Heb 2 honden en 2 x een bench en ik ben een dierenvriend
Heb alleen geen baan vind het best zo mn vent werkt en de honden lopen overdag los. Als ik weg gaat gaat de cocker erin en de jack niet, zij heeft nog nooit wat gemold. Snachts allebei erin.
Als je werkt is het inderdaad wat veel ja al die tijd in de bench.
Heb je geen aardige buurvrouw of buurman voor mijn part die het leuk vind om ze uit te laten?
Achteraf had je misschien beter de honden na elkaar kunnen nemen dan was er 1 de oudste en waarschijnlijk sloopt die dan minder.
Het gaat er bij mij niet in dat als je een jonge hond aanschaft dat je het slopen er bij moet nemen.
Als je werkt is het inderdaad wat veel ja al die tijd in de bench.
Heb je geen aardige buurvrouw of buurman voor mijn part die het leuk vind om ze uit te laten?
Achteraf had je misschien beter de honden na elkaar kunnen nemen dan was er 1 de oudste en waarschijnlijk sloopt die dan minder.
Het gaat er bij mij niet in dat als je een jonge hond aanschaft dat je het slopen er bij moet nemen.
Leny
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het gaat er bij mij niet in dat je een hond neemt als je hem 14 uur in een bench opsluit en hem 14 uur alleen laat. Daar gaat het om.blinky schreef:Het gaat er bij mij niet in dat als je een jonge hond aanschaft dat je het slopen er bij moet nemen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Rob*
- Zeer actief
IddEline* schreef:Het gaat er bij mij niet in dat je een hond neemt als je hem 14 uur in een bench opsluit en hem 14 uur alleen laat. Daar gaat het om.blinky schreef:Het gaat er bij mij niet in dat als je een jonge hond aanschaft dat je het slopen er bij moet nemen.
Ik ben soms ook lang weg, maar ze hebben een groot buitenverblijf plus een hele blokhut als binnenhok in de kennel, en als ik dat niet zou kunnen had ik nimmer een hond genomen.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Bij mij is dat vanzelfsprekendblinky schreef:
Gewoon lekker los, en leren wat allemaal mag en niet mag, en daar hren gesneuvelde kussen en weggevreten deurposten nou eenmaal bij

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
kip
- nieuw lid
oppas
ik zou als ik zo weinig tijd voor mijn honden zou hebben een oppas regelen, het gaat er niet alleen om of ze dingen kunnen slopen maar ook om hun socialisatie .ik denk dat er te weinig tijd met deze pups word door gebracht om hier vrolijke alerte goed gesocialiseerde honden van te maken....
ik heb een beetje medelijden met deze hondjes, ok ze worden niet geslagen maar ik denk niet dat ze op deze manier echt gelukkig kunnen zijn!
ik heb een beetje medelijden met deze hondjes, ok ze worden niet geslagen maar ik denk niet dat ze op deze manier echt gelukkig kunnen zijn!
groetjes van kip en mave
- pooh
- Zeer actief
Ik begrijp ook niet hoe je erbij komt dat een hond leert dat ie niet mag slopen door hem op te sluiten. Ze krijgen nu de kans niet maar daar heb je ook alles mee gezegd.
Je hond leert gedurende 14 uur per dag helemaal niets op deze manier alleen maar dat ie opgesloten zit.
Ik heb met mijn huidige pup geluk (tot nu toe) Ze maakt alleen haar eigen speelgoed stuk maar verder niets. Hiervoor heb ik een hond gehad uit het asiel waarvan het verleden onbekend was. Beestje was al een jaar of 10 toen ik hem kreeg maar meneer kreeg het voor elkaar om op een half uurtje de gordijnen met rails en al uit het plafond te trekken, de bank kapot te bijten en de deurpost ook nog . Dat was voor mij geen reden om hem op te sluiten in een kooi maar om zijn mand en eten/drinken in de keuken te zetten met een traphekje ervoor als wij er niet waren. Dat ging goed. Ik denk dat je nu de makkelijkste weg voor jezelf zoekt zonder aan het belang van je hondjes te denken. Heel triest voor je pups.
Je hond leert gedurende 14 uur per dag helemaal niets op deze manier alleen maar dat ie opgesloten zit.
Ik heb met mijn huidige pup geluk (tot nu toe) Ze maakt alleen haar eigen speelgoed stuk maar verder niets. Hiervoor heb ik een hond gehad uit het asiel waarvan het verleden onbekend was. Beestje was al een jaar of 10 toen ik hem kreeg maar meneer kreeg het voor elkaar om op een half uurtje de gordijnen met rails en al uit het plafond te trekken, de bank kapot te bijten en de deurpost ook nog . Dat was voor mij geen reden om hem op te sluiten in een kooi maar om zijn mand en eten/drinken in de keuken te zetten met een traphekje ervoor als wij er niet waren. Dat ging goed. Ik denk dat je nu de makkelijkste weg voor jezelf zoekt zonder aan het belang van je hondjes te denken. Heel triest voor je pups.
-
kip
- nieuw lid
oppas
ik zou als ik zo weinig tijd voor mijn honden zou hebben een oppas regelen, het gaat er niet alleen om of ze dingen kunnen slopen maar ook om hun socialisatie .ik denk dat er te weinig tijd met deze pups word door gebracht om hier vrolijke alerte goed gesocialiseerde honden van te maken....
groetjes van kip en mave
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Re: oppas
Als ik weinig tijd voor mijn honden zou hebben, zou ik er geen aanschaffenkip schreef:ik zou als ik zo weinig tijd voor mijn honden zou hebben een oppas regelen, het gaat er niet alleen om of ze dingen kunnen slopen maar ook om hun socialisatie .ik denk dat er te weinig tijd met deze pups word door gebracht om hier vrolijke alerte goed gesocialiseerde honden van te maken....

Who finds a faithful friend, finds a treasure.