Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voer duitse dog???
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Voer duitse dog???
Ik weet dat met name puppyvoer voor de dog een juiste calcium/fosfor verhouding moet hebben. Nou las ik ergens dat Cavom goed voer was. Ik heb naar de verhouding gekeken, fosfor weet ik niet meer, calcium was 1,2. Iemand tips welk voer het beste is? En tot welke leeftijd moet je puppyvoer geven?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... =puppyvoer
Er is al heel veel over geschreven hier, toets bij zoeken maar eens puppyvoer in dan kom je o.a. bovenstaande topic tegen, er zijn veel voors en tegens.
Ik persoonlijk geef geen puppyvoer maar het liefst gelijk versvlees en gewoon basisbrokjes als ze al brokken krijgen.
Er is al heel veel over geschreven hier, toets bij zoeken maar eens puppyvoer in dan kom je o.a. bovenstaande topic tegen, er zijn veel voors en tegens.
Ik persoonlijk geef geen puppyvoer maar het liefst gelijk versvlees en gewoon basisbrokjes als ze al brokken krijgen.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Jasparov
- Vaste gebruiker
Een duitse dog pup zou ik gelijk op een voer zetten voor volwassen honden. Een pup die opgroeit op een pupvoer heeft vele malen meer kans op groeiproblemen, groeipijnen, ongelijk matige groei.
Het calcium/ fosfor gehalte wat juist is : 1,0 % / 0,8%.
Ik ben niet onafhankelijk maar ga in ieder geval op zoek naar een voeding die vrij is van chemische troep en andere overbodige stoffen en met een hoge verteerbaarheid. Kijk eens op de site www.farmfood.nl Dit is niet voornamelijk reklame maar je kan er veel info vinden over hondenvoeding in het algemeen en het kompleet versvlees advies zou ik zeker ter harte nemen welke merk brok je ook kiest.
Het calcium/ fosfor gehalte wat juist is : 1,0 % / 0,8%.
Ik ben niet onafhankelijk maar ga in ieder geval op zoek naar een voeding die vrij is van chemische troep en andere overbodige stoffen en met een hoge verteerbaarheid. Kijk eens op de site www.farmfood.nl Dit is niet voornamelijk reklame maar je kan er veel info vinden over hondenvoeding in het algemeen en het kompleet versvlees advies zou ik zeker ter harte nemen welke merk brok je ook kiest.
Groeten Ursula
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Niet lang puppyvoer geven iig, tot de 3 maanden ongeveer.
Zeker bij de wat grotere rassen (en een DD valt daar wel onder
).
Daarna overstappen op volwassen voer.
En wat misschien nog wel beter is, is helemaal niet beginnen met brok, maar gewoon vers gaan geven.
Kant en klaar of zelf samengesteld, oftewel, barfen.
Meerhierover kun je vinden op www.barfplaats.nl .
Er zijn nog wel meer sites hierover, maar die weet ik zo ff 1-2-3 niet.
Zeker bij de wat grotere rassen (en een DD valt daar wel onder

Daarna overstappen op volwassen voer.
En wat misschien nog wel beter is, is helemaal niet beginnen met brok, maar gewoon vers gaan geven.
Kant en klaar of zelf samengesteld, oftewel, barfen.
Meerhierover kun je vinden op www.barfplaats.nl .
Er zijn nog wel meer sites hierover, maar die weet ik zo ff 1-2-3 niet.
- Hughy
- Zeer actief
ik geef sinds we Lemon en bij hebben Vobra... 16/25 En dat voldoet erg goed. Ze hebben ineens bijna geen pukkels meer en het voer is ook 2 keer zo goedkoop als royal canin. Daarbij zitten er geen kunstmatige kleurstoffen in.
Dus ik en de doggies zijn er tevreden over.
Dus ik en de doggies zijn er tevreden over.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi,
Geen puppyvoer voor een doggenpup, tenzij je een merk hebt wat een speciale lijn heeft voor ''reuzenrassen". Normaal gesproken, zit in puppyvoer veel te veel calcium voor een opgroeiende doggenpup.
Al onze doggenpups zaten al op een volwassen brok toen ze met 10 weken bij ons kwamen. De fokkers gingen meestal rond de zes weken al over op volwassen voer. (Verschillende fokkers, want verschillende kennels.
)
Onze doggen krijgen Cavom en doen het daar prima op.
Geen puppyvoer voor een doggenpup, tenzij je een merk hebt wat een speciale lijn heeft voor ''reuzenrassen". Normaal gesproken, zit in puppyvoer veel te veel calcium voor een opgroeiende doggenpup.
Al onze doggenpups zaten al op een volwassen brok toen ze met 10 weken bij ons kwamen. De fokkers gingen meestal rond de zes weken al over op volwassen voer. (Verschillende fokkers, want verschillende kennels.

Onze doggen krijgen Cavom en doen het daar prima op.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip