Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blaffen in de auto

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Blaffen in de auto

Ongelezen bericht door Jeffy »

Mijn lieve Kilian is een beetje een hondje met een gebruiksaanwijzing :wink:
Ik heb eigenlijk geen problemen met hem, ten minste, geen dingen die voor mij een probleem zijn, alleen hij blaft in de auto. Ik had eerst een oude golf waar hij op de achterbank zat. Nou ja, heen en weer sprong :roll: Nu heb ik geen auto meer, maar mijn vriend heeft een busje. Hierin gaat hij in de achterbak.
Wat hij doet is naar een hoop auto's blaffen. Hij springt op ze af en wil ze grijpen. Dat kan niet dus grijpt hij maar in de auto :neenee: In de bus gaat dat niet, maar bij mijn auto had hij een paar gaatjes in de binnenkant van de dakrand gemaakt :boos:

Hoe zouden jullie dit oplossen? Het is geen heel groot probleem, alleen het blaffen kan nog wel eens mijn irritatie opwekken :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zorgen dat de hond niet naar buiten kan kijken..de ramen afschermen dus of de hond leren af te liggen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jeffy
Zeer actief

Dat niet naar buiten kijken zou inderdaad helpen, maar dat kijkt zo lastig achteruit :wink: :mrgreen:
Dat afliggen doet ie prima maar niet in de auto :denken: Ik dring dan niet tot hem door. Auto's zijn veel leuker.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jeffy schreef:Dat niet naar buiten kijken zou inderdaad helpen, maar dat kijkt zo lastig achteruit :wink: :mrgreen:
Dat afliggen doet ie prima maar niet in de auto :denken: Ik dring dan niet tot hem door. Auto's zijn veel leuker.
Daar zit het probleem ook in! :wink: Het is vreselijk kicken om al die auto's weg te jagen..want dat is wat je hond denkt dat hij doet. Hij blaft zich gek en ze gaan allemaal snel voorbij..dat is echt verschrikkelijk flippen, zo gaaf! :denken: De beloning kan je dus niet weghalen. Je kan alleen aan zijn gedrag andere consequentie's knopen..dus fors straffen, maar ik denk dat je het daarmee niet redt, omdat je snoeihard moet corrigeren en je hond zich afreageert...nu op de bank als je hem fysiek straft in je arm. De spanning en de kick zijn te groot en als je echt hard moet gaan straffen zijn er weer tal van andere nadelen.
Ik denk dus dat je het echt moet zoeken in voorkomen. Je kan ook denken aan bv een bench achter in de auto met een deken erover heen of zoiets. Gewoon even creatief nadenken maar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief

Ja dat denk ik dus allemaal ook.
Hij reageert zich (gelukkig) niet op mij af. Maar dat corrigeren, volgens mij zou ik een poot moeten breken ofzo voor het tot hem doordringt :neenee: Doen we maar niet :wink: Corrigeren helpt dus ook niet.
Wat ik ook een tijdje heb geprobeerd, is naast hem op de achterbank gaan zitten en dan hem af laten liggen, dat belonen. Eerst als de auto stil staat met motor uit, dan met motor aan en zo langzaam opbouwen. Maar dat gaat erg moeilijk in je eentje :wink: Ik had toen niet altijd iemand die mij daarbij wou helpen.
Een bench is niet echt een oplossing, hij raakt een "klein beetje" in paniek in een bench. En als ik hem dat zou aanwennen zou hij te weinig in de bench komen om het normaal te vinden denk ik.

Waarom rijden al die auto's dan ook door als hij blaft :boos:

Aan de lijn doet hij het heel zelden ook wel eens, uitvallen naar een auto. Meestal als hij al veel spanning in zich heeft, maar dan hou ik hem tegen met de riem. Eigenlijk moet hij gewoon een keer door een auto geraakt worden, misschien houd het dan op, maar ja, ik wil mijn hondje nog niet kwijt. :roll:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt al een hoop geinvesteerd lees ik! Aan de riem buiten is het gewoon ook een kwestie van opletten en het uitvallen voor zijn door hem af te leiden. In de auto kan dat gewoon niet.
Op zich zou je een bench in de auto wel kunnen proberen omdat hij daar nooit alleen inhoeft te zitten en hij er dus wel aan moet wennen, maar eenmaal gewend maakt het ook niet uit hoe vaak hij er dan inmoet.
Het is dan gewoon plaatsgebonden in de auto.
Mijn honden zitten bv nooit gat aan gat, behalve op de achterbank in de auto en dan is het okee. Wie weet pikt hij de bench dus wel gewoon in de auto omdat de ruimte klein is.
Ik zal nog eens denken...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jeffy
Zeer actief

Ik heb het er zelfs al met een gedragsdeskundige over gehad :wink: Tijdens mijn opleiding. Zij raadde ook aan om de hond te leren om te blijven liggen.
Maar dat is zeker in een busje, waar je niet bij de hond kan, heel lastig, omdat je hem niet kan belonen.
Ik ga toch maar eens heel hard denken over die bench denk ik.

Aan de riem gebeurt het echt bijna nooit, en ik ben altijd toch allert omdat hij ook nog wel eens wil uitvallen naar andere honden, waar ik overigens hard mee aan het werk ben :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb ook zo'n blafferd, nadat ze voor het eerst loops was geweest begon ze ook in de auto te blaffen.
De oplossing was in haar geval simpel...ik heb een bench in de auto gezet (ze was wel al gewend aan een bench) en hang daar een doek overheen zodat ze weinig meer ziet. Blaffen was direct over en ze gaat rustig liggen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Heeee voor het eerst een lotgenoot gevonden :mrgreen:
Nanni vind het nogal leuk om achter auto's aan te rennen :denken: Geen bussen of grote auto's, nee alleen kleine.

Wij hebben ook een bus en daar zit ze in de bench. Voor kleine stukken zit ze los. Bij ons kan ze alleen via een achterraampje kijken, dus ze kan al niet fixeren op de auto die er aan komt.

Ik heb er weinig problemen mee, als ze juist stil is, is het niet goed :mrgreen:

Trouwens... Als Nanni in een kofferbak kan zitten, is ze ook een stuk rustiger. Dan gaat ze zitten en beweegt alleen haar hoofd heen en weer. En elke keer stoot ze haar kop, maar dat lijkt geen pijn te doen ofzo :19:
jidde

jeffy schreef:Eigenlijk moet hij gewoon een keer door een auto geraakt worden, misschien houd het dan op, maar ja, ik wil mijn hondje nog niet kwijt. :roll:
helaas, niet waar! Nanni heeft een keer tegen een auto opgezeten :jank: Gevolgen: gebroken hoektand en madam wilde meteen achter de volgende auto weer aanrennen :19:
Jeffy
Zeer actief

Dan ben ik in ieder geval blij dat ik het niet heb geprobeerd :mrgreen: Nee, ik zou het ook nooit proberen.
Ik heb er ook niet zoveel problemen mee, maar soms is het wel frustrerend.
Ik denk dat Kilian ooit wat naars mee heeft gemaakt met een blauwe bus. Daar was hij eerst heel fel op. Nu maakt het hem niet meer uit welk formaat of welke kleur het voertuig heeft. Blauwe busjes vind hij niet meer eng in ieder geval. Mijn vriend heeft er nu een en hij is er dol op :mrgreen:
jidde

Bij Nanni is het puur enthousiastme (schrijf ik het zo goed?? :mrgreen: ) Als de auto stilstaat, ligt ze heerlijk te slapen. Ze is dan niet uit de auto te krijgen
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ivan van ons gilt, springt, blaft, kwijlt in de auto. Horen en zien vergaat je. Hij vind het zoooo geweldig om mee te gaan. We hebben ook al van alles geprobeerd, maar niks helpt, (of ik heb het niet lang genoeg geprobeerd) dat we het maar opgegeven hebben. Het is voornamelijk als we ergens heen gaan, op de terugweg is hij een stuk rustiger. Oh ja, wat wel helpt(af en toe) is het raam open, zodat hij z'n kop naar buiten kan steken. Maar daar vind ik het nu te koud voor :mrgreen:
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Bajo blafte naar elke auto die wij tegemoet kwamen. Dus niet die ons inhaalde of die wij voorbij gingen maar alleen die auto's die in volle vaart op hem afkwamen. Ik heb het hem afgeleerd door op precies het juiste moment heel streng NEE!! tegen hem te roepen. Ik kon het goed aan z'n koppie zien wanneer hij inademde om te gaan blaffen. Het is wel heel goed op je timing letten maar bij Bajo was drie keer NEE!! voldoende. Gelukkig!!
Jeffy
Zeer actief

astrid schreef: Oh ja, wat wel helpt(af en toe) is het raam open, zodat hij z'n kop naar buiten kan steken. Maar daar vind ik het nu te koud voor :mrgreen:
Als ik dat doe en hij krijgt de kans springt hij uit de auto om een auto te grijpen :N:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Is er genoeg ruimte op de grond voor de achterbank of voor de passagiersstoel om de hond te laten liggen? Dan zou ie daar kunnen met zijn riem kort aan de stoel gebonden of zo
weg gehaald zit een virus in
Jeffy
Zeer actief

Nee, hij is te lomp om zich netjes "op te vouwen" zeg maar, en hij blijft niet echt gewillig liggen. Gaat ook moeilijk alleen, als ik samen met mijn vriend ben zou het wel kunnen denk ik. Dan kan ik hem onder controle houden.
Alexandra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alexandra »

Kan je hem niet in de laadbak vervoeren? Dan kan hij niet zo gemakkelijk naar buiten kijken. Misschien geeft het een onveilig gevoel maar een hond los op de achterbank loopt mijns inziens net zoveel risico bij een aanrijding. Hangt natuurlijk ook van de laadbak en de laadbakinrichting af.
Jeffy
Zeer actief

Daar zit hij in :wink:
Alexandra
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Alexandra »

Aha :wink:

Maar hoe krijgt hij het dan voor elkaar om naar buiten te kijken? Dan is of de hond heel groot, of de bus een stuk kleiner dan die van mij.

Misschien dan toch blinderen? Veel bussen rijden rond met geblindeerde ramen en zelf rij ik eigenlijk ook altijd op de spiegels omdat ik door de achterruit niet echt prettig zicht heb. Als de trailer er achter hangt is er al helemaal geen zicht naar achteren maar dat is met, goede, buitenspiegels op zich geen enkel probleem.
Jeffy
Zeer actief

Ik heb een witte herder, dus hij kan makkelijk via de achterruit naar buiten kijken :wink:
En de achterruit blinderen zal denk ik niet gebeuren, is denk ik te lastig. Maar ik zal het er met mijn vriend over hebben :wink:
In ieder geval bedankt voor het meedenken :ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Manager kon ook zo blaffen in de auto en ik nam dan een blikje met stuiters mee , die ik naar hem gooide, en dat heeft wel geholpen.
Hij moet moet wel onder de indruk zijn van zoiets anders helpt het niet. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”